Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2012, 18:22
ThomasJu
ThomasJu is offline
Burka vind ik zelf té.
Hoofddoek kan ik nog mee leven. Ik werk zelf met een paar buitenlandse mevrouwen. Ik weet niet hoe het zit met hoofdoeken, maar zij gaan er soepel mee om! Tijdens het soms niet, soms een kleiner doekje. na het werk wel een hoofddoek.

Waar trek je de lijn met het 'goed' nederlands spreken? Het viel me op bij de betogen voor nederlands. ik zit in de klas bij één meisje met iraanse ouders, en eentje met turkse (beide zijn ze in NL geboren). die 'uit' iran spreekt perfect nederlands. die 'turkse' heeft echt een erg accent. Omdat ze op het vwo zit gebruikt ze wel 'lastige' worden, alleen heel erg met een accent.
Dit komt omdat er nog aardig wat turken bij mij op school zitten. In de pauzes komen die bij elkaar en dan praten ze zoveel mogelijk turks (alleen als ze een woord niet weten spreken ze nederlands)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2012, 14:47
Verwijderd
Citaat:
ze moeten gewoon al die buitenlanders terug sturen. Dat is gewoon et beste
Nee, dan is het zo saai, iedereen hetzelfde. Er zijn genoeg buitenlanders die beter presteren in deze samenleving dan oorspronkelijke Nederlanders. dus
Met citaat reageren
Oud 11-03-2012, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Er zijn genoeg buitenlanders die beter presteren in deze samenleving dan oorspronkelijke Nederlanders. dus
Definieer genoeg?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 00:16
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Straks blijkt het er net ééntje te weinig te zijn en dan moeten ze alsnog allemaal terug.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 11:35
musicfan123
musicfan123 is offline
wat maakt het nou uit wat iemand aan heeft ?
Een burka, die persoon x lelijk kan vinden, Of een t-shirt/trui/broek die persoon x lelijk vindt.
Natuurlijk komen er nu reacties dat een burka heel je lichaam (+ gezicht soms) bedekt en dat het door mensen 'eng' gevonden wordt.
Ik vind een Burka ook niet mooi, integendeel zelfs. Maar respecteer het gewoon, laat burka dragende mensen in hun waarde. Het is gewoon een stukje geloof en cultuur.
En mensen een boete geven voor het dragen van een burka is echt idioot en om te huilen. Ooh nee wacht dit is zeker een onderdeel van terrorisme bestrijding..., als je denkt dat dit echt de oplossing is, moet je toch is afvragen waar je mee bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 19:29
Shyvana
Avatar van Shyvana
Shyvana is offline
Mja, ze moeten zelf kiezen wat ze willen dragen, toch?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 21:45
floortje613
floortje613 is offline
lekker doen wat ze zelf willen, ik hijs me ook in lange rokken en hooggesloten shirts. en na mijn huwelijk gaat mijn haar ook onder een muts. daar zegt ook niemand iets van
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 21:52
joris19
Avatar van joris19
joris19 is offline
Ik heb het wel te doen met die meiden die de hele dag in zo'n kledingstuk moeten lopen. Maar je weet niet wie er in zo'n ding loopt, denk je met een meid te praten, zit er misschien een vent in die gezocht word, en die burka als vermomming gebruikt. oké misschien ver gezocht, maar het zou we kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 18:26
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik zie zelf nooit islamitische vrouwen/meisjes met burka's lopen, enkel met hoofddoekjes. Hoofddoekjes heb ik niet zo'n probleem mee en over burka's heb ik geen mening, maar ik begrijp dat mensen het lastig vinden als ze het gezicht van iemand net kunnen zien.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 18:33
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
Dat weet ik niet maar als mensen het leuk vinden wie ben ik om dan te zeggen waarom vind je het leuk, want dat kan niet leuk zijn.
En verder maakt het mij niet uit waar mensen in willen lopen zolang zij zich maar gelukkig voelen erbij toch..
Wedden dat het je wel uitmaakt wat anderen dragen?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 15:08
xMuppet
Avatar van xMuppet
xMuppet is offline
Citaat:
Ik zie zelf nooit islamitische vrouwen/meisjes met burka's lopen, enkel met hoofddoekjes. Hoofddoekjes heb ik niet zo'n probleem mee en over burka's heb ik geen mening, maar ik begrijp dat mensen het lastig vinden als ze het gezicht van iemand net kunnen zien.
In de Nederlandse wetgeving staat geloof ik ook dat je 'herkenbaar' moet zijn. En dat ben je niet echt met een burka aan.

Verder ik respecteer het alleen is het ongemakkelijk praten, dan zijn hoofddoekjes wel wat makkelijker kwa communiceren.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 17:10
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Ik ben tegen een Burka, een hoofddoekje gaat zolang er niet ergens word gezegd: "Pet af" maar het hoofddoekje van iemand mag opblijven. Dat vind ik dan niet kunnen. En ik ben tegen een Burka omdat ik het niet sociaal en beschaafd vind dat je je gezicht bedekt zeker niet als je met mensen praat enz. Verder is het herkennen van iemand bij bijvoorbeeld een overval ook een belangrijk iets wat een Burka onmogelijk maakt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 22:21
Example
Example is offline
Burka's en hoofddoekjes zijn horizonvervuiling.
Als het aan mij lag is het of niet of je hoofddoekje opdoen in een land waar het normaal is/moet.
Dat we nu eenmaal denken dat er bommen en/of wapens onder zitten hebben ze te danken aan hun eigen moslimvolk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 23:45
anass
anass is offline
Citaat:
Burka's en hoofddoekjes zijn horizonvervuiling.
Als het aan mij lag is het of niet of je hoofddoekje opdoen in een land waar het normaal is/moet.
Dat we nu eenmaal denken dat er bommen en/of wapens onder zitten hebben ze te danken aan hun eigen moslimvolk.
Jij bent precies net als alle andere nederlander die een paar dingen op het nieuws horen je hoort niet gelijk je conclusies te trekkken. Je moet niet alle schapen over een kant scheren. Het is hetzelfde als dat de rest van de wereld denkt dat nederlanders dronken drugsgebruikende idioten zijn. Niet alle moslims zijn zo alleen een paar radicale idioten met grote psychische problemen die zomaar onschuldige mensen vermoorden. Wat het hoofddoekje betreft dit is een deel van ons geloof. Het is om een meisje te beschermen tegen sex voor het huwelijk. En bijvoorbeeld tienerzwangerschap wat in nederland een groot probleem is! Ik ben zelf een moslim jongen ik heb een nederlands bekeerde moeder zij is moslima MET een hoofddoek geworden dit was en is haar volledig eigen keus verder heb ik een marokaanse vader. Ik ga naar 6 VWO en ik heb altijd van mijn beide ouders geleerd dat geweld NOOIT de oplossing is! Ik hoop dat je voor dat je reacties gaat plaatsen eerst goed nadenkt voordat je iets post op een forum of waar dan ook. Verder hoop ik je veel geluk met jou manier van kijken op de islam en ik hoop dat je je hierin wat beter gaat verdiepen zodat je weet hoe het echt zit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 23:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij of zij zelf wil en dat anderen daar niet over moeten zeiken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 22:26
anass
anass is offline
Ja precies !!! Iedereen zijn eigen keus!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 23:59
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Het hoofddoekje brengen als argument tegen tienerzwanger en sex voor het huwelijk? Ook zonder hoofddoek hoef je niet bij elke man om zaad te bedelen. Je kunt ook zonder hoofddoek makkelijk tot het huwelijk maagd zijn. Daar heb je geen hoofddeksel bij nodig.

Verder vind ik dat hoofddoeken wel kunnen, maar boerka's gaan nèt iets te ver, voor mij. Je wordt onmenselijkt, je bent een gewaad die wel iets weg heeft van een mens, maar het is niet overduidelijk een mens. Er kan een hete stoot onder zitten, of een dikke man met een reusachtige baard en veel lichaamshaar. Op straat mag het wel, als je het aan mij vraagt, maar in winkels en andere openbare gelegenheden (bibliotheek, de gemeente, politiebureau, school etc) mag er in ieder geval gevraagd worden om de boerka af te doen en zoniet de toegang te weigeren, net zoals met scooterhelm of bivakmuts.
Ik vind ook dat als een school hoofddeksels verbied, ook hoofddoekjes verboden zijn. Als je geen pet op mag, mag je ook geen hoofddoekje op. Bij mij op school gaat het zo, en het lijkt te werken. Een meisje doet haar hoofdoekje voor de eerste les af en doet het in haar kluisje, en na school doet ze 'm weer om.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 01:58
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Het is om een meisje te beschermen tegen sex voor het huwelijk.
Wat er slecht is aan seks zonder vergunning snap ik nog steeds niet.

Citaat:
En bijvoorbeeld tienerzwangerschap wat in nederland een groot probleem is!
Het is allang niet meer zo'n groot probleem als vroeger, toen de meeste Nederlanders zich nog niet van het religieuze idee hadden ontdaan dat vrouwen vooral zoveel mogelijk kinderen moeten krijgen. Hoe meer secularisering, des te minder tienerzwangerschappen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 22:53
Example
Example is offline
Citaat:
Jij bent precies net als alle andere nederlander die een paar dingen op het nieuws horen je hoort niet gelijk je conclusies te trekkken. Je moet niet alle schapen over een kant scheren. Het is hetzelfde als dat de rest van de wereld denkt dat nederlanders dronken drugsgebruikende idioten zijn. Niet alle moslims zijn zo alleen een paar radicale idioten met grote psychische problemen die zomaar onschuldige mensen vermoorden. Wat het hoofddoekje betreft dit is een deel van ons geloof. Het is om een meisje te beschermen tegen sex voor het huwelijk. En bijvoorbeeld tienerzwangerschap wat in nederland een groot probleem is! Ik ben zelf een moslim jongen ik heb een nederlands bekeerde moeder zij is moslima MET een hoofddoek geworden dit was en is haar volledig eigen keus verder heb ik een marokaanse vader. Ik ga naar 6 VWO en ik heb altijd van mijn beide ouders geleerd dat geweld NOOIT de oplossing is! Ik hoop dat je voor dat je reacties gaat plaatsen eerst goed nadenkt voordat je iets post op een forum of waar dan ook. Verder hoop ik je veel geluk met jou manier van kijken op de islam en ik hoop dat je je hierin wat beter gaat verdiepen zodat je weet hoe het echt zit.
Nou vriend, ik hoef van jou geen gelukwensing als je me zo aanvalt.

Een paar dingen op het nieuws ?
Nou sorry het zijn wel wat meer dingen dan alleen maar op het nieuws.

En verder ga ik met jou helemaal geen discussie voeren omdat ik daar geen zin in heb en ik toch wel bij men standpunt blijf.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 20:33
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Waar gaat dit heen? Hoeren worden betaald en vrouwen die zich bedekken krijgen boetes
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 00:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Waar gaat dit heen? Hoeren worden betaald en vrouwen die zich bedekken krijgen boetes
Min het deel over bedekking, is dat altijd al zo geweest.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Waar gaat dit heen? Hoeren worden betaald en vrouwen die zich bedekken krijgen boetes
Jij bent van mening dat hoeren niet betaald moeten worden?

Vrouwenhater.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap burkaverbod
knorretjuh
33 20-01-2011 22:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen burka verbod
jeroenhp
3 06-03-2010 14:34
Verhalen & Gedichten Op Drs. P - dodenrit -> Hirsi Ali
Verwijderd
30 07-12-2005 08:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-11-2005 11:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische school afgebrand.
Ten_Ton_Hammer
500 15-11-2004 14:34
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: De Ogen
Ieke
0 05-09-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.