Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 19:04
Verwijderd
Waar horen de transseksuelen te spelen?
Bij de mannen of de vrouwen, of een aparte competitie of...???

Dit naar aanleiding van het volgende bericht wat ik vond op www.nu.nl

Niet langer sekseonderzoek bij volleybal

Uitgegeven: 28 januari 2004 15:45

ACAPULCO - De president van de internationale volleybalfederatie Ruben Acosta heeft woensdag gezegd het sekseonderzoek te schrappen. Wel zal de bond atleten, die een operatie voor geslachtsverandering hebben ondergaan, blijven weren. Acosta gaf aan dat in tien jaar tijd slechts een frauduleus geval is ontdekt. De onderzoeken zouden bovendien veel geld kosten.

De president is tegen het plan van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) om transseksuelen toe te laten in olympische wedstrijden. Het IOC hoopt de regelgeving hiervoor voor de Spelen in Athene af te ronden.


Zelf vind ik een vreemde, maar wel grappige kwestie Ik snap best dat een omgebouwde vent geweerd zal worden bij een vrouwencompetitie en ook andersom. Maar stel dat een omgebouwde vent supergoed in zijn sport, moet ie dan bij de mannen spelen? Ik zie het eerlijk gezegd niet echt voor me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2004, 19:16
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik denk dat je het per individu moet bekijken...
Of je stuurt ze verplicht naar korfbal.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:18
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 28-01-2004 @ 20:16:
Ik denk dat je het per individu moet bekijken...
Of je stuurt ze verplicht naar korfbal.
Wat een grove doorsteker


Maar toch, GILLEUGH!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:29
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Mannen zijn op topsportniveau gewoon overal beter in dan vrouwen. Daar kun je moeilijk over gaan doen, maar het is gewoon zo. Dat komt doordat de lichaamsbouw van een man efficiënter/sterker/sneller/weet ik veel is dan die van een vrouw. Als je alleen maar een operatie aan je geslacht ondergaat, hou je gewoon die bouw en dus een oneerlijk voordeel over geboren vrouwen. Dus transseksuelen mogen niet meedoen bij de vrouwen.

Ik heb er overigens geen problemen mee als (transseksuele) vrouwen mee willen doen bij de mannen, aangezien ze het dan alleen maar moeilijker maken voor zichzelf.

Mannen die zich om laten bouwen hebben gewoon pech gehad vind ik. Zeker omdat veruit het grootste gedeelte van de omgebouwde topsporters zich volgens mij heeft laten ombouwen om bij de vrouwen mee te mogen doen. Als iemand dan wel een 'echte' transseksueel is, dan vind ik nogsteeds niet dat die bij de vrouwen mee kan doen, ze heeft gewoon de lichaamsbouw van een man en daar zal ze maar mee moeten leven...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 06:32
number9
number9 is offline
Ag laat ze lekker Hockeyen
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 10:48
Verwijderd
Mannen die zich hebben om laten bouwen tot vrouw moeten in de mannencompetitie blijven spelen, immers, ze hebben alleen hun edele deel verandert. De kracht en de conditie blijven ze volgens mij van de man houden.

Andersom is dat met de vrouwen ook zo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 11:55
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Nixje schreef op 29-01-2004 @ 11:48:
Mannen die zich hebben om laten bouwen tot vrouw moeten in de mannencompetitie blijven spelen, immers, ze hebben alleen hun edele deel verandert. De kracht en de conditie blijven ze volgens mij van de man houden.

Andersom is dat met de vrouwen ook zo.
Ze slikken anders wel vrouwlijke hormomen dus of dat helemaal waar zou zijn betwijfel ik eigenlijk..
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 13:41
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
kijk wat voor kwaliteiten een speler heeft en beslis dan of je diegene toelaat..

Alleen bij Ajax laten we ze natuurlijk niet toe. Bij Feyenoord en fcU staan er wel een aantal op het veld volgens mij.

En die scheidsrechters betwijfel ik ook wel eens over hun geslacht.
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Evil creature schreef op 29-01-2004 @ 14:41:
kijk wat voor kwaliteiten een speler heeft en beslis dan of je diegene toelaat..

Alleen bij Ajax laten we ze natuurlijk niet toe. Bij Feyenoord en fcU staan er wel een aantal op het veld volgens mij.

En die scheidsrechters betwijfel ik ook wel eens over hun geslacht.
dus als een omgebouwde vent goed is mag die bij de mannen en anders niet
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:10
Eric
Eric is offline
ik vind dat het per geval bekeken zou moeten worden, maar in sommige gevallen zou ik het niet echt een probleem vinden wanneer ze met de vrouwen mee zouden doen, als ze bijv. op een jonge leeftijd omgebouwd zijn.
Een aparte competitie lijkt me niets, daar zijn er te weinig transseksuelen voor.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:03
Rob Z.
Avatar van Rob Z.
Rob Z. is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 28-01-2004 @ 20:29:
Mannen zijn op topsportniveau gewoon overal beter in dan vrouwen. Daar kun je moeilijk over gaan doen, maar het is gewoon zo. Dat komt doordat de lichaamsbouw van een man efficiënter/sterker/sneller/weet ik veel is dan die van een vrouw. Als je alleen maar een operatie aan je geslacht ondergaat, hou je gewoon die bouw en dus een oneerlijk voordeel over geboren vrouwen. Dus transseksuelen mogen niet meedoen bij de vrouwen.
Mannen die zich om laten bouwen ondergaan behalve een geslachtsverandering en een stemverhoging ook een hormoonkuur waardoor ze de lichaamsbouw en kracht van een vrouw krijgen. Een man zonder penis is namelijk nog geen vrouw. Een omgebouwde man lijkt in veel gevallen meer op een vrouw dan die Sovjet-wijven die, na volgespoten te zijn met mannenhormonen, gewoon mee mogen doen aan vrouwentoernooien.
Er heeft deze week trouwens een golftornooi voor vrouwen plaatsgevonden waarbij een omgebouwde man meedeed, alle overige deelneemsters hadden er totaal geen bezwaar tegen.

Hooi, Rob
__________________
De Britse premier is als mijn eigen stembesef, ik Blair al als ik praat dus laat staan als ik mijn stem verhef..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 22:23
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Eric schreef op 02-03-2004 @ 16:10:
ik vind dat het per geval bekeken zou moeten worden, maar in sommige gevallen zou ik het niet echt een probleem vinden wanneer ze met de vrouwen mee zouden doen, als ze bijv. op een jonge leeftijd omgebouwd zijn.
Een aparte competitie lijkt me niets, daar zijn er te weinig transseksuelen voor.
Maar hoe wil je dat dan per geval beoordelen? Ik neem aan dat je de te mannelijke (sterke, snelle, etc) transseksuelen die alles zouden winnen bij de vrouwen niet bij de vrouwen zou laten spelen. Maar iemand die slechter is, zou dan wel bij de vrouwen mee kunnen doen. Dus die persoon heeft dan hoe dan ook geen kans om iets te winnen, want zodra die kans er wel komt, dan gaat toch iedereen zeggen dat zij zo goed is omdat ze een man was en dus bij de mannen mee moet doen.
Het lijkt me op topsportniveau in ieder geval dus onhaalbaar.

@Rob Z.: OK, je hebt gelijk als je zegt dat zo'n ombouwing meer is dan het een en ander eraf hakken. Maar een man behoudt volgens mij echt wel zijn lichaamsbouw, dat kun je met hormoonpillen echt niet zomaar veranderen. Bovendien trainen topsportvrouwen om beter te worden in hun sport. Dat betekent sneller, sterker enzo. Dus dan ben je wel gek als je hormonen gaat eten die je zwakker maken.
Maar stel dat je dat wel hebt gedaan en je bent bijvoorbeeld daarna pas goed in je sport geworden (wat me erg sterk lijkt, aangezien je je meestal niet voor je 20ste laat ombouwen en je dan wel juist goed bent/wordt in je sport). Dan ga je dus vervolgens trainen en maak je weer allemaal mannelijke hormonen aan. Ik denk dat dit veeeel sneller gaat dan bij 'echte' vrouwen. Bovendien heeft zo'n omgebouwde man nogsteeds zijn lichaamsbouw en -lengte.

En dat ze dit op één of ander golftoernooi toelaten, wil nog niet zeggen dat ik het ermee eens ben. Bovendien vind ik het bij golf nog net iets anders als bij bijvoorbeeld athletiek, maar eigenlijk vind ik dit al niet echt goed.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 12:56
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
NIET
ze horen NIET te spelen
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
USPalermo schreef op 03-03-2004 @ 13:56:
NIET
ze horen NIET te spelen
helemaal nergens?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 14:03
Verwijderd
ach joh, dat komt zo zelden voor.... in de amateurs hoeft daar geen discussie over te zijn, en in de topsport komt het neit eens voor volgens mij
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 16:00
Rob Z.
Avatar van Rob Z.
Rob Z. is offline
Citaat:
Bovendien heeft zo'n omgebouwde man nogsteeds zijn lichaamsbouw en -lengte.
[/B]
http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1078209104208.html
Op deze site is de 'vrouw' te zien die mee deed aan het golftoernooi, zo ziet een man er dus uit na een verbouwing. Vind jij dat ze de lichaamsbouw heeft van een man?
__________________
De Britse premier is als mijn eigen stembesef, ik Blair al als ik praat dus laat staan als ik mijn stem verhef..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:44
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Rob Z. schreef op 03-03-2004 @ 17:00:
http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1078209104208.html
Op deze site is de 'vrouw' te zien die mee deed aan het golftoernooi, zo ziet een man er dus uit na een verbouwing. Vind jij dat ze de lichaamsbouw heeft van een man?
Ik ben geen lid van ad.nl, dus ik kan het niet zien. Maar het kan ook zijn dat het daarvoor niet een hele mannelijke man was toch? Feit blijft (voor zover ik weet) dat hormonen niet je skelet aanpassen zodat je een andere bouw zou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:35
Rob Z.
Avatar van Rob Z.
Rob Z. is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 03-03-2004 @ 18:44:
Ik ben geen lid van ad.nl, dus ik kan het niet zien. Maar het kan ook zijn dat het daarvoor niet een hele mannelijke man was toch? Feit blijft (voor zover ik weet) dat hormonen niet je skelet aanpassen zodat je een andere bouw zou krijgen.


Dit is 'haar', ze heeft alleen een beetje een mannelijke kaaklijn, voor de rest kan ik niet veel mannelijke trekjes bespeuren. Je lichaamsbouw hangt trouwens niet echt af van je skelet, maar van je spiermassa en -opbouw. Anders zouden alle mannen volgens jou dezelfde bouw hebben, gezien het feit dat alle mannen ongeveer dezelfde bouw qua skelet hebben.
__________________
De Britse premier is als mijn eigen stembesef, ik Blair al als ik praat dus laat staan als ik mijn stem verhef..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2004, 21:45
Verwijderd
dan vind ik Mauresmo (vrouwelijke tennisser) toch een stuk meer op een vent lijken...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 06:12
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Rob Z. schreef op 03-03-2004 @ 22:35:
[afbeelding]

Dit is 'haar', ze heeft alleen een beetje een mannelijke kaaklijn, voor de rest kan ik niet veel mannelijke trekjes bespeuren. Je lichaamsbouw hangt trouwens niet echt af van je skelet, maar van je spiermassa en -opbouw. Anders zouden alle mannen volgens jou dezelfde bouw hebben, gezien het feit dat alle mannen ongeveer dezelfde bouw qua skelet hebben.
Ik moet zeggen dat ik het niet heel goed kan zien, maar ik vind haar toch eigenlijk best een flinke vrouw. OK, het lijkt best wel op een vrouw, maar dan best wel een potige. En dat komt echt wel doordat het een man is geweest en dat is dus in principe oneerlijk. Nou lijkt het me bij golf niet zo boeiend hoe sterk je bent, dus misschien dat ze daarom mee mag doen. En als ze niet zo heel erg goed is (weet ik niet) dan zullen die andere vrouwen er ook niet gauw een probleem mee hebben denk ik.
Maar volgens mij is het nogsteeds wel oneerlijk, want ik geloof dat mannen beter ver weg kunnen zien en afstanden kunnen inschatten. Dat zit in de hersenen en dat verandert lijkt me niet als je je om laat bouwen.
En natuurlijk heeft het skelet wel veel met de lichaamsbouw te maken. Je zegt het zelf al: alle mannen hebben ongeveer hetzelfde skelet. Dus alle vrouwen hebben een ander skelet. Mannen hebben dus een andere lichaamsbouw dan vrouwen. Maar volgens mij zitten er bij geslachtsgenoten onderling wel degelijk verschillen in hoor. Maar goed, spiermassa en -opbouw zal er ook veel mee te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:21
graag gedaan
Avatar van graag gedaan
graag gedaan is offline
Citaat:
Rob Z. schreef op 03-03-2004 @ 22:35:
[afbeelding]

Dit is 'haar', ze heeft alleen een beetje een mannelijke kaaklijn, voor de rest kan ik niet veel mannelijke trekjes bespeuren. Je lichaamsbouw hangt trouwens niet echt af van je skelet, maar van je spiermassa en -opbouw. Anders zouden alle mannen volgens jou dezelfde bouw hebben, gezien het feit dat alle mannen ongeveer dezelfde bouw qua skelet hebben.
die spier bij haar elleboog heb ik nog nooit bij een vrouw zo gezien
__________________
Monica hoe lang ga JIJ die sig nog houden?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 22:26
Rob Z.
Avatar van Rob Z.
Rob Z. is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 04-03-2004 @ 07:12:
Ik moet zeggen dat ik het niet heel goed kan zien, maar ik vind haar toch eigenlijk best een flinke vrouw. OK, het lijkt best wel op een vrouw, maar dan best wel een potige. En dat komt echt wel doordat het een man is geweest en dat is dus in principe oneerlijk. Nou lijkt het me bij golf niet zo boeiend hoe sterk je bent, dus misschien dat ze daarom mee mag doen. En als ze niet zo heel erg goed is (weet ik niet) dan zullen die andere vrouwen er ook niet gauw een probleem mee hebben denk ik.
Maar volgens mij is het nogsteeds wel oneerlijk, want ik geloof dat mannen beter ver weg kunnen zien en afstanden kunnen inschatten. Dat zit in de hersenen en dat verandert lijkt me niet als je je om laat bouwen.
En natuurlijk heeft het skelet wel veel met de lichaamsbouw te maken. Je zegt het zelf al: alle mannen hebben ongeveer hetzelfde skelet. Dus alle vrouwen hebben een ander skelet. Mannen hebben dus een andere lichaamsbouw dan vrouwen. Maar volgens mij zitten er bij geslachtsgenoten onderling wel degelijk verschillen in hoor. Maar goed, spiermassa en -opbouw zal er ook veel mee te maken hebben.
Volgens jou is de lichaamsbouw gebaseerd op het skelet. Als dat zo is, moeten alle mannen ongeveer dezelfde bouw hebben. Het skelet is namelijk bij alle mannen ongeveer gelijk. Toch lijkt mijn bouw totaal niet op de bouw van mijn even oude neefje, hij heeft amper schouders, is ielig e.d. Mijn bouw verschilt dus met die van hem op het punt van de spieren.
Mannen kunnen beter in de verte kijken (als dat werkelijk zo is ), vrouwen hebben andere voordelen. Zo kunnen ze 2 dingen tegelijk. Ik denkt dat de voordelen bij vrouwen en mannen elkaar ongeveer ophalen. Overigens maakt het bij een aantal sporten helemaal niet uit of je goed in de verte kunt kijken, neem bijvoorbeeld zwemmen.
Noem nou eens een paar cosequente redenen om een transseksuele man niet toe te laten. Het is bullshit dat een omgebouwde man 'te potig is' want een vrouw als Inge de Bruin is ook best potig en die wordt ook niet geweigerd.
__________________
De Britse premier is als mijn eigen stembesef, ik Blair al als ik praat dus laat staan als ik mijn stem verhef..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:51
JantjePietje
JantjePietje is offline
Laat we die transseksuelen naar de Arena vervoeren en het dak sluiten. Zijn we meteen van alle gezeik af. Dan is het geen moord, maar collectieve zelfmoord.

De enige plek waar zij van mij mogen sporten is hun sm-kelder. Dan heeft er verder niemand last van ze.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 05-03-2004 @ 14:51:
Laat we die transseksuelen naar de Arena vervoeren en het dak sluiten. Zijn we meteen van alle gezeik af. Dan is het geen moord, maar collectieve zelfmoord.

De enige plek waar zij van mij mogen sporten is hun sm-kelder. Dan heeft er verder niemand last van ze.
waar slaat dat nou weer op?

omdat ze omgebouwd zijn moeten ze maar dood ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:47
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Rob Z. schreef op 04-03-2004 @ 23:26:
Volgens jou is de lichaamsbouw gebaseerd op het skelet. Als dat zo is, moeten alle mannen ongeveer dezelfde bouw hebben. Het skelet is namelijk bij alle mannen ongeveer gelijk. Toch lijkt mijn bouw totaal niet op de bouw van mijn even oude neefje, hij heeft amper schouders, is ielig e.d. Mijn bouw verschilt dus met die van hem op het punt van de spieren.
Jouw neef heeft iele schouders, omdat zijn sleutelbeenderen niet zo lang zijn en omdat zijn borstkas niet zo breed is. Dit kan hij enigszins veranderen door te gaan trainen, maar als hij gaat trainen, dan wordt hij heus niet alleen breder omdat er spierweefsel op die smalle schoudertjes groeit.
En echt niet alle mannen hebben hetzelfde skelet hoor.


Citaat:
Rob Z. schreef op 04-03-2004 @ 23:26:
Mannen kunnen beter in de verte kijken (als dat werkelijk zo is ), vrouwen hebben andere voordelen. Zo kunnen ze 2 dingen tegelijk. Ik denkt dat de voordelen bij vrouwen en mannen elkaar ongeveer ophalen. Overigens maakt het bij een aantal sporten helemaal niet uit of je goed in de verte kunt kijken, neem bijvoorbeeld zwemmen.
Het lijkt mij dat het bij golf redelijk handig is om afstanden in te kunnen schatten, iets dat mannen beter kunnen. Aan twee dingen tegelijk kunnen heb je niet zoveel, want als het goed is ben je alleen maar puur geconcentreerd in het spel. Het zal misschien wel een klein voordeel opleveren, maar het kan natuurlijk nooit opwegen tegen de superieure kracht, snelheid enzovoorts van de man.
Een man is eigenlijk in elke vorm van fysieke inspanning beter dan de vrouw. Dat komt omdat wij in de oertijd moesten jagen en vrouwen thuis bleven om te koken, op de kinderen te passen enzovoorts. Mannen moesten dus sterk en snel zijn, een goed uithoudingsvermogen hebben en goed kunnen zien hoe ver de prooi bij ze vandaan was.

Citaat:
Rob Z. schreef op 04-03-2004 @ 23:26:
Noem nou eens een paar cosequente redenen om een transseksuele man niet toe te laten. Het is bullshit dat een omgebouwde man 'te potig is' want een vrouw als Inge de Bruin is ook best potig en die wordt ook niet geweigerd.
Inge de Bruin is potig omdat ze daar keihard voor heeft getraind. Een transseksueel is potig omdat ze een man was. Merk het verschil op. Consequente redenen: Mannen zijn sterker, sneller, hebben een beter uithoudingsvermogen, kunnen beter afstanden inschatten... Misschien dat hier een aantal dingen enigszins van verloren gaan bij een ombouwing, maar ze zullen er altijd blijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2004, 21:51
Rob Z.
Avatar van Rob Z.
Rob Z. is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 05-03-2004 @ 17:47:
Jouw neef heeft iele schouders, omdat zijn sleutelbeenderen niet zo lang zijn en omdat zijn borstkas niet zo breed is. Dit kan hij enigszins veranderen door te gaan trainen, maar als hij gaat trainen, dan wordt hij heus niet alleen breder omdat er spierweefsel op die smalle schoudertjes groeit.
Dus als mijn neef gaat trainen gaan de botten in z'n schoueders harder groeien?

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat mannen fysiek een stuk sterker zijn (dat voordeel wordt door de ombouwing al erg afgezwakt) en misschien is dat ook wel evolutionair ontwikkeld.
Maar wat vind jij dan dat eer gedaan moet worden met sportende transseksuelen? Een nieuwe (erg kleine) league?
__________________
De Britse premier is als mijn eigen stembesef, ik Blair al als ik praat dus laat staan als ik mijn stem verhef..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 12:14
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Rob Z. schreef op 05-03-2004 @ 22:51:
Dus als mijn neef gaat trainen gaan de botten in z'n schoueders harder groeien?
Ik weet ook niet precies hoe het ziet, want ik kan me ook niet zo heel goed voorstellen dat die botten heel erg gaan groeien. Maar als je even niet naar de schouders kijkt, maar bijvoorbeeld naar de borst, die wordt ook breder als je traint. Daar komen echt niet alleen spieren op te zitten aan de zijkanten, want dan zouden je armen nergens meer kunnen blijven (toch?). Dus groeit je skelet in zekere zin mee om dat breder worden mogelijk te maken.

Citaat:
Rob Z. schreef op 05-03-2004 @ 22:51:
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat mannen fysiek een stuk sterker zijn (dat voordeel wordt door de ombouwing al erg afgezwakt) en misschien is dat ook wel evolutionair ontwikkeld.
Maar wat vind jij dan dat eer gedaan moet worden met sportende transseksuelen? Een nieuwe (erg kleine) league?
Een minileague lijkt me niets, want daar zijn veel te weinig transseksuelen voor.
Ik vind dat ze gewoon bij de mannen mee moeten doen. Om aan topsport te kunnen doen, moet je heel veel andere dingen laten. Als iemand zichzelf dus verzwakt door zich om te laten bouwen, is dat zijn eigen keuze. Ik geef toe dat dat een beetje lullig is, maar je moet er nou eenmaal (erg) veel voor overhebben om topsporter te zijn. En ik vind dat er in een vrouwencompetitie geen mensen mee mogen doen die door hun (vorige) geslacht voordelen kunnen hebben boven 'echte' vrouwen.
Dit geldt trouwens ook voor vrouwen die zich hebben laten ombouwen en nu mannen zijn. Ik weet niet precies wat er dan allemaal met je gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat je dan toch een (oneerlijk) voordeel hebt over andere vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:16
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
laat ze toch lekker tennissen. Wie weet schoppen ze het nog ver.













Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:38
ik is een kiwi
Avatar van ik is een kiwi
ik is een kiwi is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 28-01-2004 @ 20:29:
Mannen zijn op topsportniveau gewoon overal beter in dan vrouwen. Daar kun je moeilijk over gaan doen, maar het is gewoon zo. Dat komt doordat de lichaamsbouw van een man efficiënter/sterker/sneller/weet ik veel is dan die van een vrouw. Als je alleen maar een operatie aan je geslacht ondergaat, hou je gewoon die bouw en dus een oneerlijk voordeel over geboren vrouwen. Dus transseksuelen mogen niet meedoen bij de vrouwen.

Ik heb er overigens geen problemen mee als (transseksuele) vrouwen mee willen doen bij de mannen, aangezien ze het dan alleen maar moeilijker maken voor zichzelf.

Mannen die zich om laten bouwen hebben gewoon pech gehad vind ik. Zeker omdat veruit het grootste gedeelte van de omgebouwde topsporters zich volgens mij heeft laten ombouwen om bij de vrouwen mee te mogen doen. Als iemand dan wel een 'echte' transseksueel is, dan vind ik nogsteeds niet dat die bij de vrouwen mee kan doen, ze heeft gewoon de lichaamsbouw van een man en daar zal ze maar mee moeten leven...
hum.. en ballet ofzow? k denk da mannen iets te log gebouwd zijn om beter dan vrouwen daarin te zijn....
__________________
Mochten wij elkaar ooit ontmoeten: dan tot weerziens. Zoniet: val dood.|Brick a Brack|Theo_Theelucht heeft de mooiste nick die er bestaat&is liev hoor
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 00:20
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
ik is een kiwi schreef op 06-03-2004 @ 18:38:
hum.. en ballet ofzow? k denk da mannen iets te log gebouwd zijn om beter dan vrouwen daarin te zijn....
Dat zou kunnen, maar ik denk dat dat vrij lastig met elkaar te vergelijken is. Want mannen en vrouwen moeten bij ballet hele verschillende dingen doen.
Vrouwen zijn leniger en dat hebben ze ook wel voor op mannen (maar bij welke sport in competitieverband is lenigheid belangrijker dan kracht en snelheid?), maar mannen zijn toch weer sterker en sneller, dus daardoor zouden ze ook beter kunnen zijn.
Ik denk niet dat je mannen en vrouwen bij ballet goed met elkaar kunt vergelijken. Bovendien is ballet geen sport in competitieverband en zijn er geen aparte poules/leagues voor mannen en vrouwen, dus is de vraagstelling hierbij helemaal niet aan de orde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.