Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2012, 19:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Bijna alle homohaters, dus echt degene die fel tegen zijn, niet degene die ´het niet zo leuk vinden om te zien´, zijn zwaar gelovig of buitenlands (vooral Marokkaans).
Bron?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2012, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Bron?
Geen. Maar dat lijkt me vrij duidelijk eigenlijk. Of heb jij een bron waaruit het tegendeel blijkt..?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 00:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Geen. Maar dat lijkt me vrij duidelijk eigenlijk. Of heb jij een bron waaruit het tegendeel blijkt..?
De bewijslast ligt bij jou.

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken: de homofoben die ik gekend heb waren zonder uitzondering ongelovige autochtonen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 00:40
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Geen. Maar dat lijkt me vrij duidelijk eigenlijk. Of heb jij een bron waaruit het tegendeel blijkt..?
Nu vraag ik me af he, is dit nou sarcasme of niet?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken: de homofoben die ik gekend heb waren zonder uitzondering ongelovige autochtonen.
Waar woon jij?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 11:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Waar woon jij?
Amsterdam.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Nu vraag ik me af he, is dit nou sarcasme of niet?
Hehe deels. Ik overdreef 't een beetje. Ik denk dat het over het algemeen (zwaar) gelovige mensen of buitenlanders zijn die homofoob zijn. Maar het kan natuurlijk heel goed dat ik dat fout denk, en dat er ook een hele hoop autochtone mensen zijn die niet geloven die ook homofoob zijn. Maar het grootste protest tegen bv. het invoeren van het homohuwelijk is wel altijd uit christelijke hoek gekomen, vandaar;-)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Amsterdam.
opmerkelijk!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 12:21
Verwijderd
?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 15:48
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Van reacties die ik lees op het internet en hoor op overige plaatsen, vinden vrij veel mensen twee mannen die zoenen vrij vies, en hoeven het niet te zien (vind ik geen homophobie), maar ik hoor alleen maar (streng) gelovigen zeggen dat het homohuwelijk moet worden afgeschaft. Ik heb geen bron hiervoor, anders dan mijn eigen geheugen. Ik vind zelf trouwens sowieso het niet bepaald lekker om mensen in het openbaar te zien zoenen, no matter what gender.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 16:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hehe deels. Ik overdreef 't een beetje. Ik denk dat het over het algemeen (zwaar) gelovige mensen of buitenlanders zijn die homofoob zijn. Maar het kan natuurlijk heel goed dat ik dat fout denk, en dat er ook een hele hoop autochtone mensen zijn die niet geloven die ook homofoob zijn. Maar het grootste protest tegen bv. het invoeren van het homohuwelijk is wel altijd uit christelijke hoek gekomen, vandaar;-)
Ja, je kan moeilijk een politiek punt maken met als argument dat je het gewoon vies vindt, dus dan haal je het christendom erbij.

Ik heb trouwens nog wel een bron voor je, uit 2008 weliswaar, maar de cijfers zullen niet heel erg veranderd zijn: http://gay.blog.nl/algemeen/2008/11/...an-allochtonen.

Allochtonen zijn oververtegenwoordigd, maar het overgrote merendeel van het geweld wordt gepleegd door autochtonen. Bovendien is het naïef om ervan uit te gaan dat de oorzaak van allochtone homofobie puur en alleen ligt bij de afkomst; sociale positie zal zeker ook een rol spelen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 17:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
"in 86% 'gewone' Nederlanders"

en:

"In 14% van de incidenten geeft het slachtoffer zelf aan dat de verdachte allochtoon is"

Hieruit volgt dus niet logischerwijs dat 86% autochtoon is. We weten zelfs niet eens welke definitie van autochtoon en allochtoon men hier aanhield. Bovendien lijkt die 86% naar het totaal aantal geregistreerde incidenten te verwijzen, dus niet alleen naar fysiek geweld. Dat maakt het percentage extra murky, want internetreacties.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Ja, je kan moeilijk een politiek punt maken met als argument dat je het gewoon vies vindt, dus dan haal je het christendom erbij.

Ik heb trouwens nog wel een bron voor je, uit 2008 weliswaar, maar de cijfers zullen niet heel erg veranderd zijn: http://gay.blog.nl/algemeen/2008/11/...an-allochtonen.

Allochtonen zijn oververtegenwoordigd, maar het overgrote merendeel van het geweld wordt gepleegd door autochtonen. Bovendien is het naïef om ervan uit te gaan dat de oorzaak van allochtone homofobie puur en alleen ligt bij de afkomst; sociale positie zal zeker ook een rol spelen.
Natuurlijk ligt dat niet alleen bij de afkomst, vooral de simpele(re) medemens (met vaak een slechte sociale positie) is inderdaad tegen homo's. Dan hebben we al drie groepen homo-haters dus; Zwaar gelovigen, simpelen en allochtonen. Ik chargeer trouwens wel hoor, uiteraard nu, maar het is niet te doen om alle uitzonderingen er uit te laten natuurlijk op deze manier
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 08:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Natuurlijk ligt dat niet alleen bij de afkomst, vooral de simpele(re) medemens (met vaak een slechte sociale positie) is inderdaad tegen homo's. Dan hebben we al drie groepen homo-haters dus; Zwaar gelovigen, simpelen en allochtonen.
Allochtonen alleen als ze in een van de twee eerder genoemde categorieën zitten, dus die hoef je niet te noemen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Allochtonen alleen als ze in een van de twee eerder genoemde categorieën zitten, dus die hoef je niet te noemen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Marokkaan ontmoet, die tolerant staat tegenover homo's. Maargoed, ik ben geen homo, dus dit is niet echt 'mijn' onderwerp, en misschien zit ik er wel helemaal naast
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 21:07
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
De bewijslast ligt bij jou.

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken: de homofoben die ik gekend heb waren zonder uitzondering ongelovige autochtonen.
I second this. Nog nooit een homofobe allochtoon óf gelovige tegengekomen. De meeste homofoben die ik ken (granted: het zijn er niet veel) waren gewoon stompzinnige mongolen met een paar hersencellen te weinig, die vonden dat het slecht was "want het is vies en onnatuurlijk." En als je dan verder ging vragen hadden ze geen antwoord.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 11:25
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Homofoob zijn en tegen het homohuwelijk zijn zijn mijns inziens ook twee totaal verschillende dingen.

Overigens ken ik geen allochtonen of gelovigen die homofoob zijn. Ze zijn soms wel tegen het homohuwelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 11:49
Verwijderd
Homofoob = tegen homohuwelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 12:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Marokkaan ontmoet, die tolerant staat tegenover homo's. Maargoed, ik ben geen homo, dus dit is niet echt 'mijn' onderwerp, en misschien zit ik er wel helemaal naast
Ik denk dat je weinig Marokkanen hebt ontmoet. Of de verkeerde.

Citaat:
Homofoob zijn en tegen het homohuwelijk zijn zijn mijns inziens ook twee totaal verschillende dingen.
Homofobie is wel een voorwaarde voor tegen het homohuwelijk zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 14:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik denk dat je weinig Marokkanen hebt ontmoet. Of de verkeerde.



Homofobie is wel een voorwaarde voor tegen het homohuwelijk zijn.
Nee hoor. Je kunt ook vinden dat het huwelijk iets voor man en vrouw is en verder geen problemen hebben met homo's. Lijkt me in ieder geval dat de homo's die tegen het homohuwelijk zijn maar verder wel graag homo zijn en zich ermee omringen niks tegen homo's hebben.

Laatst gewijzigd op 28-01-2012 om 15:11. Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je weinig Marokkanen hebt ontmoet. Of de verkeerde.
Niet weinig, woon in het centrum van Rotterdam zo ongeveer.. Zullen de verkeerde wel geweest zijn dan.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 15:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee hoor. Je kunt ook vinden dat het huwelijk iets voor man en vrouw is en verder geen problemen hebben met homo's. Lijkt me in ieder geval dat de homo's die tegen het homohuwelijk zijn maar verder wel graag homo zijn en zich ermee omringen niks tegen homo's hebben.
Je kunt ook vinden dat het huwelijk iets voor blanken is en verder geen problemen hebben met zwarten.

Homofoob zijn betekent niet per se dat je iets tegen homo's hebt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 15:24
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wat betekent homofoob dan?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 16:10
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Dat je bang voor ze bent, lijkt me dan... Niet elke homo hoopt dat een man z'n zeep laat vallen, heren.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Wat betekent homofoob dan?
Dat je aan de hand van iemand's seksualiteit meent diegene anders te moeten behandelen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 19:11
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Dat je aan de hand van iemand's seksualiteit meent diegene anders te moeten behandelen.
Homofoob kan betekenen 'gelijke-afstotend', in dit geval gaat het toch echt over dat een mens een homoseksueel 'af stoot'/af keurt.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 21:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Homofoob kan betekenen 'gelijke-afstotend', in dit geval gaat het toch echt over dat een mens een homoseksueel 'af stoot'/af keurt.
De huidige betekenis van woorden is niet altijd te achterhalen door hun oorsprong na te gaan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 21:39
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Het meest gebruikte argument tegen het homohuwelijk is dat het huwelijk orgineel is om de band tussen man en vrouw via God te bevestigen/vast te leggen. Het huwelijk is dus vanuit gelovig principe bedacht en het homohuwelijk gaat dus tegen die regels in.

Overigens ben ik zelf voor, maar argumenten voor zijn al ruimschoots aan bod geweest.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 12:36
kim berge
Avatar van kim berge
kim berge is offline
het punt is je bent er bang voor omdat je niet weet wat het is en dat zorgt voor frustratie en dat zorgt voor woeden en daar om willen mensen het homohuwelijk niet omdat ze gewoon bang zijn terwijl het even normaal is als het hetrohuwlijk
wat maakt het uit dat het 2 vrouwen zijn of 2 mannen zijn niks
__________________
ik ben niet anders ik denk anders en ik pas leestekens niet erg goed toe omdat ik het zelf niet zie in een tekst
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 10:57
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het huwelijk is dus vanuit gelovig principe bedacht
Dus tegen het instituut van het huwelijk zijn is de beste optie, trouw gewoon niet, heel het probleem opgelost.

Verder: het ongelijke span is een belachelijke nota uit een onbeschaafde tijd en door dat en andere redenen zijn homohuwelijke helemaal top; hoe meer homo's des te beter, datzelfde geldt overigens niet voor lesbo's
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 23:35
Denkerius
Denkerius is offline
ik heb niks tegen homo's maar ik twijfel wel aan het homohuwelijk; het is in principe christelijk, wat dus betekent dat je een eed aflegt aan de Heer, diezelfde Heer heeft een heilig boek genaamd de Bijbel die naar homoseksualiteit verwijst als een zonde, dus waarom zou je in hemelsnaam een eed afleggen als die eed vanaf de eerste kus alweer verbroken is?

dus waarom niet gewoon een samenlevingscontract? het enige verschil is de aansprakelijkheid van de Heer
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 00:11
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Van mij mogen homo's en lesbienes met elkaar trouwen, vind het wel best allemaal, ze doen maar, als ze er samen gelukkig van worden, prima.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 10:18
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ik heb niks tegen homo's maar ik twijfel wel aan het homohuwelijk; het is in principe christelijk, wat dus betekent dat je een eed aflegt aan de Heer, diezelfde Heer heeft een heilig boek genaamd de Bijbel die naar homoseksualiteit verwijst als een zonde, dus waarom zou je in hemelsnaam een eed afleggen als die eed vanaf de eerste kus alweer verbroken is?

dus waarom niet gewoon een samenlevingscontract? het enige verschil is de aansprakelijkheid van de Heer
Wat een onzin. Als je gewoon in het gemeentehuis trouwt heb je helemaal niet te maken met "de Heer."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 10:21
Carbi
Carbi is offline
Je hebt zoiezo nooit te maken met 'de heer' aangezien dat gewoon een verzonnen verhaaltje door een priester ofzo is.
je moet gewoon lekker trouwen als je zo'n papiertje mooi vind.
als je mij er maar niet mee lastig valt
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 12:49
Eva030
Avatar van Eva030
Eva030 is offline
Ik ben tegen de afschaffing
__________________
A Lannister always pays his debts .
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 19:08
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Het maakt me dus totaal niks uit wie er met wie trouwt, begrijp ook niet waarom je er tegen zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik heb niks tegen homo's maar ik twijfel wel aan het homohuwelijk; het is in principe christelijk, wat dus betekent dat je een eed aflegt aan de Heer, diezelfde Heer heeft een heilig boek genaamd de Bijbel die naar homoseksualiteit verwijst als een zonde, dus waarom zou je in hemelsnaam een eed afleggen als die eed vanaf de eerste kus alweer verbroken is?
Nu maak je een denkfout.

Het huwelijk is een door de staat formeel erkende relatie met wat juridische verschillen en belastingvoordelen.

Kerken hebben een betekenisloos religieus ritueel dat ze huwelijk noemen, maar het niet is. Het kerkelijk huwelijk is niet meer dan theater. Sterker nog, een priester die een religieuze trouwceremonie voltrekt tussen twee ongetrouwde mensen pleegt een misdrijf en is strafbaar (art. 449 wetb. v. strafrecht). Dit om duidelijk te maken dat het huwelijk een zaak van de staat is, waar religie niets mee te maken heeft.


Overigens staat er niet in de bijbel dat homoseksualiteit een zonde is. Er staat dat je alle homoseksuelen moet vermoorden, en dat mannen die seks met elkaar hebben een gruwel zouden zijn.

Vrouwen zijn natuurlijk niet meer dan bezit in de bijbel en hun mening over relaties is dus ook niet relevant. Pa bepaald met wie ze trouwt, of eventueel aan wie ze verkocht wordt als seksslavin, en dat is dat.

In dat licht moet je je ook afvragen of je je wel wilt beroepen op hetzelfde boek dat zulke meningen verkondigd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 19:58
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Citaat:
Bijna alle homohaters, dus echt degene die fel tegen zijn, niet degene die ´het niet zo leuk vinden om te zien´, zijn zwaar gelovig of buitenlands (vooral Marokkaans). Ik denk niet dat de rest van Nederland zich aan deze twee groeperingen zou moeten aanpassen, zij moeten zich maar lekker aan de meerderheid aanpassen.

Ook wel een mooi verhaal trouwens pas, van die Joodse rabbijn die een geneesmiddel tegen de ´ziekte´ homoseksualiteit had gevonden. Ben je dan ff goed van het padje af zeg...
Niet alle marokanen hebben iets tegen homo's
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 19:58
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Als het hen gelukkig maakt wie ben ik dan om er tegen te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 17:26
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Niet alle marokanen hebben iets tegen homo's
Zegt ie ook niet.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Niet alle marokanen hebben iets tegen homo's
Leuke up, en dat zeg ik inderdaad niet
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 01:15
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Ik snap sowieso niet waarom mensen zich zo druk maken om het homohuwlijk? Laat iedereen toch fijn trouwen met wie hij of zij wilt... Zoals die idiote ex-wannabe presidentskandidaat Santorum, waarom toch zo'n punt? Heel je land raakt verslaafd aan de Oxycodin en jij gaat hier over zeuren?

Ik kan niet anders concluderen dat alleen de minder slimme (lees; domme) mensen tegen homo's in het algemeen of het huwelijk zijn.

Om de misverstanden maar even uit de lucht te halen, staat in de bijbel overigens het volgende:

"Leviticus 18:22 - Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel."

"Leviticus 20:13 - Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten."

Gezellig boek he?

Laatst gewijzigd op 12-05-2012 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 13:46
Verwijderd
Santorum is geen presidentskandidaat trouwens.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 15:16
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Ja ik bedoelde ex-wannabe presidentskandidaat. Heb het maar even aangepast
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 17:54
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Het huwelijk is sowieso al een beetje apart, maar als hetero's mogen trouwen met hun liefde moet dan ook gelden voor homo's, niemand die er last van heeft, behalve dan als je een homohater bent natuurlijk (zoals de katholieke kant van mijn familie)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 20:54
Paula v
Avatar van Paula v
Paula v is offline
Ben niet tegen een homohuwelijk, ze doen maar, als ze daarmee gelukkig worden. prima oké
Met citaat reageren
Oud 18-05-2012, 22:58
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik ben een voorstander van het homohuwelijk. Waarom? Nou, door homo's te verbieden om te trouwen suggereer je dat er iets mis zou zijn met homo's, en dat is niet zo. Homoseksualiteit is een ongevaarlijke vorm van seksualiteit in tegenstelling tot bijvoorbeeld pedoseksualiteit. Niemand heeft er last van als homo's trouwen. Daarnaast ben ik er trots op dat Nederland als eerste land het homohuwelijk ingevoerd heeft. Om het nu weer af te schaffen zou naar mijn mening echt doodzonde zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 18:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoezo ben je daar trots op? Zelfs als je in 1998 D66 hebt gestemd kan je bijdrage aan de invoering van het homohuwelijk nooit significant geweest zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 19:38
xxaerxx
xxaerxx is offline
Ik vind van niet want als di mensen gelukkig zijn is het toch goed daar draait een huwelijk toch om
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 11:41
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hoezo ben je daar trots op? Zelfs als je in 1998 D66 hebt gestemd kan je bijdrage aan de invoering van het homohuwelijk nooit significant geweest zijn.
Dat hoeft ook helemaal niet. Ik ben hier trots op Nederland, niet op mezelf. (En nee ik ben geen Trots op Nederland stemmer haha)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Manuele saairapie #1344
Lorelei
500 19-03-2011 17:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Algemene schoolzaken Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen?
Syzygy
128 21-06-2005 17:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap bush tegen homo huwelijk
jeroen87
397 09-03-2004 20:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ChristenUnie/SGP
geen punt.
285 30-04-2003 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.