Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2012, 15:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
er is voorspeld in de bijbel dat de landen rondom Israël te maken krijgen met de dingen die nu gebeuren in Syrië en vorig jaar in Libië en Egypte.
ook was de holocaust al voorspeld en dat is uitgekomen.
er staat ook in de bijbel dat er steeds meer natuurrampen komen, denk maar is aan het tsunami dat is pas van de laatste jaren daar hadden ze daarvoor nog nooit van gehoord en ook hoor je steeds vaker dat er aardbevingen zijn. of de orkanen de laatste jaren in Amerika die hele steden verwoesten.
Ja hoor eens, ik kan ook voorspellen dat in de toekomst natuurrampen en oorlogen komen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2012, 15:24
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ja hoor eens, ik kan ook voorspellen dat in de toekomst natuurrampen en oorlogen komen.
dat is inderdaad niks speciaals.

en ik wil dan toch wel eens de bron zien waar hij dit uit haalt want volgens mij staat er echt niks over de holocaust in de bijbel,.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 18:55
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik ben zelf een christen en geloof erin dat als je ''dood'' bent je eigenlijk gewoon slaapt.
en dat als het moment aanbreekt dat JEZUS terugkomt iedereen zal op staan uit de slaap die wij de dood noemen.
en dat er dan pas word geoordeeld over of je naar de hemel mag of naar de hel moet.
misschien vinden mensen dit raar maar ook christenen komen uit voor hun geloof!
Dit
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 19:23
Verwijderd
Dus christenen geloven eigenlijk ook gewoon in de zombie apocalypse.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 20:48
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Dus christenen geloven eigenlijk ook gewoon in de zombie apocalypse.
volgens mij staan erin de bijbel wel meer zombie verhalen
jezus kwam na drie dagen ook terug uit de dood. en volgens mij stond lazarus ook op uit de dood met hulp van jezus dus
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:35
mistermb
mistermb is offline
Citaat:
Mag ik daar bronnen voor? (Ik accepteer.ook de Bijbel alsbron in dit geval. )

D
Maar wanneer u ziet dat Jeruzalem door legers omsingeld wordt, weet dan, dat haar verwoesting nabij gekomen is. (Lukas 21 vers 20) hier gaat het over de legers die Jeruzalem omsingelen, kijk naar de landen om Israël heen wat daar nu gebeurd.

en over de holocaust: (Daniel 11 vers 44 )Doch geruchten uit het oosten en uit het noorden zullen hem ontstellen, zodat hij in grote grimmigheid zal uittrekken om velen te verdelgen en te vernietigen. verdelgen en vernietigen? zijn er niet 6 miljoen Joden vermoord tijdens de Holocaust?

en over natuurrampen : (Lukas 21 vers 11) En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentien; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel geschieden.

en om die laatste twee nog een keer te pakken in ! gedeelte! (Markus 13 vers 8) Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen aardbevingen zijn in verscheidene plaatsen, en er zullen hongersnoden wezen, en beroerten. Deze dingen zijn maar beginselen der smarten.


dit lijkt me toch wel voldoende?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:40
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Maar wanneer u ziet dat Jeruzalem door legers omsingeld wordt, weet dan, dat haar verwoesting nabij gekomen is. (Lukas 21 vers 20) hier gaat het over de legers die Jeruzalem omsingelen, kijk naar de landen om Israël heen wat daar nu gebeurd.

en over de holocaust: (Daniel 11 vers 44 )Doch geruchten uit het oosten en uit het noorden zullen hem ontstellen, zodat hij in grote grimmigheid zal uittrekken om velen te verdelgen en te vernietigen. verdelgen en vernietigen? zijn er niet 6 miljoen Joden vermoord tijdens de Holocaust?

en over natuurrampen : (Lukas 21 vers 11) En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentien; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel geschieden.

en om die laatste twee nog een keer te pakken in ! gedeelte! (Markus 13 vers 8) Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen aardbevingen zijn in verscheidene plaatsen, en er zullen hongersnoden wezen, en beroerten. Deze dingen zijn maar beginselen der smarten.


dit lijkt me toch wel voldoende?
voorspellerij van het niveau nostradamus is dit. lekker vaag houden. geen namen en zo min mogelijke plaatsen noemen. en ook geen tijden erbij noemen. zo kan ik het ook wel ja.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:45
mistermb
mistermb is offline
Citaat:
voorspellerij van het niveau nostradamus is dit. lekker vaag houden. geen namen en zo min mogelijke plaatsen noemen. en ook geen tijden erbij noemen. zo kan ik het ook wel ja.
oke dus jij wil zeggen dat jij 2000 jaar geleden al deze dingen al zou kunnen bedenken dat het nu zal gebeuren? erg knap vertel mij dan ff wat er over 2000 jaar gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:50
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
oke dus jij wil zeggen dat jij 2000 jaar geleden al deze dingen al zou kunnen bedenken dat het nu zal gebeuren? erg knap vertel mij dan ff wat er over 2000 jaar gebeurd?
Vast wel nog een burgeroorlog, revolutie. Ik heb het vage idee dat er nog wel wat natuurrampen zullen zijn, maar daar heb ik zo mijn twijfels over.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 22:54
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
oke dus jij wil zeggen dat jij 2000 jaar geleden al deze dingen al zou kunnen bedenken dat het nu zal gebeuren? erg knap vertel mij dan ff wat er over 2000 jaar gebeurd?
er staat alleen dat er iets gaat gebeuren niet wie het doet aan, wie hij het aan doet, wanneer of waarom.

zo veel stelt het niet voor hoor. je moet het gewoon lekker vaag en breed houden en er zijn dan altijd wel mensen die het zo weten te zien dat het iets is dat gebeurt is. nou hier eens even een voorbeeldje: onaangekondigd zal hij arriveren uit een verre plaats, met hem zal het einde van een volk komen. en zonder aankondiging zal hij verdwijnen. (snap meteen waarom nostradamus drugs gebruikte voor deze dingen)
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 23:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
er staat ook in de bijbel dat er steeds meer natuurrampen komen, denk maar is aan het tsunami dat is pas van de laatste jaren daar hadden ze daarvoor nog nooit van gehoord en ook hoor je steeds vaker dat er aardbevingen zijn. of de orkanen de laatste jaren in Amerika die hele steden verwoesten.
Dit is pure onzin. Mensen weten er de laatste tijd alleen meer van. Globalisering, documenteren etc.
Je maakt niemand wijs dat tsunami's alleen tegenwoordig voorkomen.
Je kan even goed global warming gaan prediken dan.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 11:29
Verwijderd
Citaat:
oke dus jij wil zeggen dat jij 2000 jaar geleden al deze dingen al zou kunnen bedenken dat het nu zal gebeuren? erg knap vertel mij dan ff wat er over 2000 jaar gebeurd?
Over 2000 jaar zal er een natuurramp ergens zijn.


Voila.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 11:33
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Over 2000 jaar zal er een natuurramp ergens zijn.


Voila.
God bestaat! Hoe zou je dit anders kunnen weten!?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 15:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Over 2000 jaar zal er een natuurramp ergens zijn.


Voila.
En oorlog.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 23:18
mistermb
mistermb is offline
Citaat:
God bestaat! Hoe zou je dit anders kunnen weten!?
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 23:20
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Nice
zie je nou dat het niet zo moeilijk is de toekomst te voorspellen
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 23:02
mistermb
mistermb is offline
oke dan voorspel maar komt er een nieuwe holocaust of niet? komt er een oorlog dat alle landen rondom israel zich tegen israel keren en de aanval inzetten? misschien geloof je me nu niet of doe je er laggerig over en denk je daar heb je weer zo een domme christen maar je zult het vanzelf zien gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 01:23
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Het zal gebeuren. Dat is obvious. Israel is een van de meest gehate landen ter wereld. Holocaust als massale genocide van Joden?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 11:33
mistermb
mistermb is offline
Dat het zal gebeuren staat vast ja maar Israel zal die oorlog winnen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 13:06
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Dat het zal gebeuren staat vast ja maar Israel zal die oorlog winnen
Betwijfel het. Tenzij het land Israel niet per se hoeft te bestaan... Als 'Israel' gelijk staat aan 'er zijn nog enkele joodse enclaves op de planeet', zal Israel voor een hele lange tijd bestaan.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 15:58
Kinder cola
Avatar van Kinder cola
Kinder cola is offline
“Ik zie het brein als een computer die stopt met werken als de onderdelen kapot gaan''
Er is geen hemel of hiernamaals voor kapotte computers:het is een sprookje voor mensen die bang zijn voor de dood.”

Stephen Hawking

Zo denk ik er ook over... Erg optimistisch is het niet. Maar ik zie niet hoe het systeem zal moeten werken om alle miljarde/biljarde organisme die dood zijn gegaan ''te verwerken naar een hiernamaals''. Hoe zien mensen het voor zich? Een nieuwe wereld met 500miljard mensen uit het verleden? Of zitten we met z'n alle op een wolk te kletse met Jesus?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 17:59
Endorsed
Endorsed is offline
Citaat:
“Ik zie het brein als een computer die stopt met werken als de onderdelen kapot gaan''
Er is geen hemel of hiernamaals voor kapotte computers:het is een sprookje voor mensen die bang zijn voor de dood.”
Dit dus.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 19:49
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
en over de holocaust: (Daniel 11 vers 44 )Doch geruchten uit het oosten en uit het noorden zullen hem ontstellen, zodat hij in grote grimmigheid zal uittrekken om velen te verdelgen en te vernietigen. verdelgen en vernietigen? zijn er niet 6 miljoen Joden vermoord tijdens de Holocaust?
Ehm, vanuit de voorspeller's lokatie gebeurde de Holocaust in het West-Noord-Westen... niks Oosters aan. Als je het over de oorlogen met Israel hebt was dat vanuit Noord, Oost en Zuid, (West is water..).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 02:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar wanneer u ziet dat Jeruzalem door legers omsingeld wordt, weet dan, dat haar verwoesting nabij gekomen is. (Lukas 21 vers 20) hier gaat het over de legers die Jeruzalem omsingelen, kijk naar de landen om Israël heen wat daar nu gebeurd.

en over de holocaust: (Daniel 11 vers 44 )Doch geruchten uit het oosten en uit het noorden zullen hem ontstellen, zodat hij in grote grimmigheid zal uittrekken om velen te verdelgen en te vernietigen. verdelgen en vernietigen? zijn er niet 6 miljoen Joden vermoord tijdens de Holocaust?

en over natuurrampen : (Lukas 21 vers 11) En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentien; er zullen ook schrikkelijke dingen, en grote tekenen van den hemel geschieden.

en om die laatste twee nog een keer te pakken in ! gedeelte! (Markus 13 vers 8) Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen aardbevingen zijn in verscheidene plaatsen, en er zullen hongersnoden wezen, en beroerten. Deze dingen zijn maar beginselen der smarten.


dit lijkt me toch wel voldoende?
Ik voorspel dat het in de komende duizend jaar een aantal keer zal gaan regenen en dat verscheidene mensen brood zullen eten.

Kom op zeg. Al die dingen die je noemt zijn volkomen normale zaken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 16:10
Sommerfugl
Avatar van Sommerfugl
Sommerfugl is offline
Als de mens een ziel heeft, dan denk ik dat leven na de dood goed mogelijk zal zijn, aangezien ik me niet voor kan stellen dat die ziel met het lichaam sterft. Ik denk niet dat er een hemel is waar je ziel alleen "in mag" als je een bepaald geloof aanhangt, want er zijn honderden geloven op de wereld, en die geloven worden door verschillende mensen ook nog eens anders geïnterpreteerd. Het lijkt me niet logisch dat alleen dat handjevol mensen die op de juiste manier de juiste religie aanhangen in de hemel kunnen komen. Mocht er al een hemel zijn is die of voor iedereen, of voor de mensen die goed geleefd hebben. Het geloof is dan alleen een manier om goed te leven.
Ik denk niet dat de ziel op aarde rond blijft zweven, want dan zou het hier inmiddels wel heel erg druk moeten zijn, met al die geesten. Zoiets met verschillende dimensies lijkt me dan eigenlijk nog niet eens zo heel vreemd gedacht.

Als de mens geen ziel heeft, dan zou ik ook niet weten wat dat leven na de dood zou moeten zijn, zouden we dan in zombies of vampieren moeten veranderen? Je lichaam werkt niet meer, er zijn geen stroompjes meer in je hersenen, alles wat je maakte tot wie je was is weg, evenals je bewust zijn, dus wat er ook met je gebeurd, je zult het niet meer merken. Je bent gewoon dood, een lichaam.

Ik zie niet in waarom mensen een ziel zouden hebben.
__________________
And the moon it leaves silver but never sleep / And then the silver turns to gray / Oh, stay with me Arienette / Until the wolves are away (Bright Eyes)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 22:09
Proletarian
Avatar van Proletarian
Proletarian is offline
Citaat:
Wat voor signalen?

Ik ben redelijk nuchter over leven na de dood... Christelijk opgevoed, maar vind reïncarnatie logischer dan dat we met zn allen naar de hemel of hel gaan. Sowieso houd ik niet van het idee dat er hierna helemaal niks is, dat voelt beetje depressief.. Ach, we zullen zien
Ik ben niet opgevoed met een geloof, maar ik ben uiteindelijk ook gaan geloven in reïncarnatie. Het is veel logischer dan een hemel of dat er niets zou zijn.
__________________
"The workers have discovered that the union is the only way for them to withstand the overpowering pressure of capital." - Karl Marx
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 22:12
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ben niet opgevoed met een geloof, maar ik ben uiteindelijk ook gaan geloven in reïncarnatie. Het is veel logischer dan een hemel of dat er niets zou zijn.
Waarom is het logischer?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 22:26
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik ben niet opgevoed met een geloof, maar ik ben uiteindelijk ook gaan geloven in reïncarnatie. Het is veel logischer dan een hemel of dat er niets zou zijn.
Citaat:
Waarom is het logischer?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 23:23
Kinder cola
Avatar van Kinder cola
Kinder cola is offline
Alles dat na de dood gezien wordt als een mogelijkheid voor het hiernamaals is enkel om jezelf te troosten... <- mijn mening

En bij reïncarnatie wordt je dan een schildpad ofzo? En heb je nog je bewustzijn van je vorige leven?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 16:52
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Ik geloof niet in een leven na de dood, ik weet dat er leven is na de dood.
Doodgaan kun je zien als gewoon je fysieke lichaam achterlaten.
Het is net als een jas uitdoen. Je ware essentie gaat nooit dood maar leeft voor eeuwig.
Het kan niet worden geschapen of vernietigd, het was er altijd en het zal er altijd zijn.
Ik weet dit omdat ik een buitenlichamelijke ervaring heb gehad, en ook omdat mijn beste vriendin een bijna doodervaring had gehad, ik geloofde haar niet echt tot ik zelf een buitenlichamelijke ervaring had meegemaakt.
Maar ik geloof niet in een hel of hemel.
In mijn ervaring was er niet een plek als de hemel of de hel.
Er zijn wel andere dimensies en bewustzijn niveau's.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 17:09
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Nee, je rot weg en dat was het dan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet in een leven na de dood, ik weet dat er leven is na de dood.
Oh? Waarom weet je dat?
Citaat:
Doodgaan kun je zien als gewoon je fysieke lichaam achterlaten.
Het is net als een jas uitdoen. Je ware essentie gaat nooit dood maar leeft voor eeuwig.
Welke essentie? Waarom zou die niet dood gaan?
Citaat:
Het kan niet worden geschapen of vernietigd, het was er altijd en het zal er altijd zijn.
Waarom niet? Hoe weet je dat het er altijd al was en vooral: Hoe ben je er zo zeker van dat het er altijd zou zijn?
Citaat:
Ik weet dit omdat ik een buitenlichamelijke ervaring heb gehad, en ook omdat mijn beste vriendin een bijna doodervaring had gehad, ik geloofde haar niet echt tot ik zelf een buitenlichamelijke ervaring had meegemaakt.
Wat heeft zo'n ervaring ergens mee te maken? Omdat je zo'n ervaring hebt gehad weet je dat je "essentie" niet dood kan? Hoezo? Wat maakt jouw ervaring zo dat dat het wel zo zou moeten zijn?
Citaat:
Maar ik geloof niet in een hel of hemel.
In mijn ervaring was er niet een plek als de hemel of de hel.
Dat is omdat je dat pas zou ervaren als je dood bent, duh.
Citaat:
Er zijn wel andere dimensies en bewustzijn niveau's.
Bewijs.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 17:50
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Citaat:
Oh? Waarom weet je dat?

Welke essentie? Waarom zou die niet dood gaan?

Waarom niet? Hoe weet je dat het er altijd al was en vooral: Hoe ben je er zo zeker van dat het er altijd zou zijn?

Wat heeft zo'n ervaring ergens mee te maken? Omdat je zo'n ervaring hebt gehad weet je dat je "essentie" niet dood kan? Hoezo? Wat maakt jouw ervaring zo dat dat het wel zo zou moeten zijn?

Dat is omdat je dat pas zou ervaren als je dood bent, duh.

Bewijs.

Bewijs? ik moet niks bewijzen je zult het wel zelf ervaren op een dag.
Ik heb een buitengewone ervaring gehad en je kunt past echt zeker zijn als je zo'n ervaring hebt gehad. Het kan niet echt met woorden worden beschreven.
Maar iedereen heeft zo zijn eigen waarheid en ervaring.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Bewijs? ik moet niks bewijzen je zult het wel zelf ervaren op een dag.
Genoeg mensen die het nooit hebben ervaren, dus helaas is dat geen garantie.
Citaat:
Ik heb een buitengewone ervaring gehad en je kunt past echt zeker zijn als je zo'n ervaring hebt gehad.
Ik zie niet in wat je ervaring te maken heeft met alle beweringen die jij maakt. Hartstikke leuk, zo'n bijna-dood ervaring van je vriendin, maar dat maakt je nog geen autoriteit van wat eeuwig is en wat niet.
Citaat:
Het kan niet echt met woorden worden beschreven.
Een terugkerend kwaaltje bij zaken die geen logica bevatten.
Citaat:
Maar iedereen heeft zo zijn eigen waarheid en ervaring.
Waarom dan zo stellig beweren hoe het zou zijn en dat ik er ook wel achter zou komen?

Ik ben wel benieuwd nu. Jij hebt een ervaring gehad en aan de hand van die ervaring claim jij een bepaalde waarheid in pacht te hebben. Wie zegt dat jouw ervaring niet iets anders was dan een hallucinatie, droom of whatever? Waarom zou die ervaring waarheden ademen?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:01
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Je kunt het zelf ervaren wanneer je maar wilt door gewoon een simpele oefening dat helemaal veilig is.
Maar weet je, als je zo'n ervaring hebt dan zit je in een ander bewustzijnstoestand en dan begrijp je en weet je alles ineens.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:04
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Omdat het niet voelde als een droom of hallucinatie, en ik was bewust wakker toen het allemaal gebeurde.
Ik heb me nog nooit zo levendig gevoeld.
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat wat ik heb ervaren echt is.
En wat anderen ervan denken interesseert me helemaal niet.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Je kunt het zelf ervaren wanneer je maar wilt door gewoon een simpele oefening dat helemaal veilig is.
Wanneer zou het onveilig zijn?
Citaat:
Maar weet je, als je zo'n ervaring hebt dan zit je in een ander bewustzijnstoestand en dan begrijp je en weet je alles ineens.
Datzelfde had ik met paddo's. Hetgeen wat ik mij afvraag is waarom je zoveel waarde hecht aan wat je daarin hebt meegemaakt. Wat doet jou bijvoorbeeld vermoeden dat er leven is na de dood? Welke specifieke ervaring heb je gehad waardoor dat voor jou een onomstotelijk feit is?
Citaat:
Omdat het niet voelde als een droom of hallucinatie, en ik was bewust wakker toen het allemaal gebeurde.
Zelfs als het iets anders is, waarom zou daar enige autoriteit aan ontleend worden?
Citaat:
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat wat ik heb ervaren echt is.
En wat anderen ervan denken interesseert me helemaal niet.
Ik zeg niet dat je ervaringen onecht zijn, ik denk alleen dat je hele vreemde en onlogische conclusies eruit getrokken hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:11
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Als je je lichaam ziet liggen en je ernaast staat dan doet dat je al vermoeden dat je niet je lichaam bent.
Maar dat je lichaam iets is dat je hebt.
Je kunt je blijven afvragen waarom ik er zo veel waarde aan hecht tot je het zelf meemaakt dan zou je me wel begrijpen.
Als zo iets je overkomt dan word de waarheid gewoon onder je neus geduwd.
Soms als ik het moeilijk heb zou ik zo graag gewoon in de dood geloven maar kan niet omdat ik gewoon weet dat de dood niet bestaat. En de oefening is veilig tenzij je niet meer wilt terug keren naar je fysieke lichaam.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Als je je lichaam ziet liggen en je ernaast staat dan doet dat je al vermoeden dat je niet je lichaam bent.
Maar dat je lichaam iets is dat je hebt.
Wat dat betreft zal je niet op tegenstand van mij stuiten. Hoewel, ik zie geen reden om aan te nemen dat je uit je lichaam zou treden. Ik kan op dit moment ook een vrij helder beeld van mezelf, voor de computer vormgeven. Dat betekent niet dat ik buiten mijn lichaam rondzweef ergens.
Citaat:
Je kunt je blijven afvragen waarom ik er zo veel waarde aan hecht tot je het zelf meemaakt dan zou je me wel begrijpen.
Wellicht moet jij ook eens paddo's proberen Dan krijg je weer een heel nieuw scala aan 'feiten' in je schoot geworpen.
Citaat:
Als zo iets je overkomt dan word de waarheid gewoon onder je neus geduwd.
Waarom zou het de waarheid zijn? Mij zijn ook dingen overkomen, maar dat betekent niet dat ik opeens uitspraken kan gaan doen over dergelijke ingewikkelde materie en dan kan bestempelen als "feit en iedereen die anders denkt heeft het fout want ik heb een "ervaring" gehad."
Citaat:
Soms als ik het moeilijk heb zou ik zo graag gewoon in de dood geloven maar kan niet omdat ik gewoon weet dat de dood niet bestaat. En de oefening is veilig tenzij je niet meer wilt terug keren naar je fysieke lichaam.
Kan je mij een voorbeeld geven van een onveilige oefening?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:24
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Ik zeg niet dat de rest het fout heeft.
Ik zeg alleen dat ik zelf persoonlijk dit als een waarheid beschouw omdat ik het zelf heb ervaren.
En ik respecteer hoe de anderen over de dood denken.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg niet dat de rest het fout heeft.
Ik zeg alleen dat ik zelf persoonlijk dit als een waarheid beschouw omdat ik het zelf heb ervaren.
En ik respecteer hoe de anderen over de dood denken.
Maar ik zie nog steeds de connectie niet tussen 'de ervaring' en beweren dat er leven na de dood is. Dat je zo'n ervaring hebt gehad geloof ik achter elkaar, maar de conclusies die je eruit trekt vind ik wat wild. Waarom zou zo'n ervaring betekenen dat er leven na de dood is?

En zou jouw ervaring, ik roep maar wat wilds, er niet compleet naast kunnen zitten?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 18:37
SweetGirl___
Avatar van SweetGirl___
SweetGirl___ is offline
Omdat je ervaart dat er leven na de dood is.
Je komt je overledene familieleden tegemoet.
Je beseft dat je niet je fysieke lichaam bent.
Je bevindt je in een andere bewustzijnstoestand en beseft ineens dat je alles al weet.
En nee, mijn ervaring zit er echt niet naast.
Ik ben er in ieder geval van overtuigd omdat ik me nog nooit zo levendig voelde.
Maar een persoon zoals jij zal dit nooit begrijpen, eens je aan een beperkte overtuiging vast houdt is het heel moeilijk om die los te laten, had ik ook ervoor.
__________________
Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet
je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 22:19
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik heb ook ooit zo'n ervaring gehad..
al denk ik dat de paddo's daar meer mee te maken hadden. maar bij mij werd snel duidelijk dat als je lichaam dood gaat het gewoon op houdt..[/offtopic]

en als het al zo is dat je ergens komt waar je na je dood verder leeft. shit wat lijkt me dat een drukke plek.al die mensen die al dood gegaan zijn daar nou gezellig hoor. stel je eens voor dat sinds het bestaan van de mensheid er geen mens dood gegaan zou zijn hoe druk het hier zou zijn.
maar nee zodra je lichaam stopt met werken zal het voor je ophouden. maar it zal je zelf nooit doorhebben omdat je het niet mee kan maken.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Maar een persoon zoals jij zal dit nooit begrijpen, eens je aan een beperkte overtuiging vast houdt is het heel moeilijk om die los te laten
Citaat:
Ik ben er in ieder geval van overtuigd omdat ik me nog nooit zo levendig voelde.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 08:29
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik geloof niet in een leven na de dood, ik weet dat er leven is na de dood.
Doodgaan kun je zien als gewoon je fysieke lichaam achterlaten.
Het is net als een jas uitdoen. Je ware essentie gaat nooit dood maar leeft voor eeuwig.
Het kan niet worden geschapen of vernietigd, het was er altijd en het zal er altijd zijn.
Ik weet dit omdat ik een buitenlichamelijke ervaring heb gehad, en ook omdat mijn beste vriendin een bijna doodervaring had gehad, ik geloofde haar niet echt tot ik zelf een buitenlichamelijke ervaring had meegemaakt.
Maar ik geloof niet in een hel of hemel.
In mijn ervaring was er niet een plek als de hemel of de hel.
Er zijn wel andere dimensies en bewustzijn niveau's.
Wist je dat je een miljoen dollar kan krijgen als je aan kan tonen dat je inderdaad een "buitenlichamelijke ervaring" hebt gehad?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 08:59
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Je komt je overledene familieleden tegemoet.
Da's ook toevallig, die liep je zó tegen het lijf hun geest tussen de, schat ik zo, 1000 miljard andere mensen die voorheen overleden zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 10:56
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Nee, je rot weg en dat was het dan.
Of je gaat in rook op en dat was het dan.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 11:00
Verwijderd
Maar was dat het dan?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 11:22
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Omdat het niet voelde als een droom of hallucinatie, en ik was bewust wakker toen het allemaal gebeurde.
Ik heb me nog nooit zo levendig gevoeld.
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat wat ik heb ervaren echt is.
En wat anderen ervan denken interesseert me helemaal niet.
Het voelt ook niet als een droom of hallucinatie. Ik heb het zalf jaren geleden ook meegemaakt, dus ik weet ook dat het een vreemde ervaring is. Alleen wist ik daarna dat het gewoon mijn brein was die me voor het lapje hield.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 11:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Maar was dat het dan?
Niet als je in een leven na de dood gelooft. Overigens komt zo'n geloof in een leven na de dood voort uit angst voor de dood.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 12:52
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs voor leven na de dood
Wielrenner_R
2 17-05-2004 14:32
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 14:52
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood ??
Barink
36 07-02-2004 17:38
Levensbeschouwing & Filosofie leven na de dood????
666ANGELTJE666
22 14-11-2002 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.