Oud 31-08-2012, 22:40
badknul
badknul is offline
Hallo, ik stuur dit bericht in hoop om te kunnen praten met anderen die hetzelfde meemaken als mij als er al zijn. Ik heb eigenlijk nog niet zon groot probleem mr dat kn er ng van komen.
In het lager was ik de beste van de klas vooral rekenen, ik verloor enkel puntjes omdat ik slordig was , khad nog nooit vr iets geleerd, ik haalde toen 92, toen ik naar het 1e middelbaar ging zakte ik onmiddelijk nr 79 ik deed latijn ,ik weet dat dit best nog veel is maar wat ik erger vond dat was dat ik op wiskunde , één van mijn lievelingsvakken mtr 65 had, op mn talen had ik ook zoiets en op de kleine bijvakken haalde ik mn punten ,nu zit ik int 4e en haal nog altijd mr 65 op wiskunde, ik ben bij de slechte helft van mijjn klas maar ik weet en ook de leerkracht weet dat ik het meeste inzicht en talent vr wiskunde heb, mr zonder leren gt het niet, ik zie onmiddelijk alle vraagstukjes en meetkundige vraagstukken maar op de delen waar je veel moet bij leren : bewijzen verlies ik mn punten nu ga ik nr de 8u wisk en ik denk dat ik dr gn 65 kan halen alleen mr dr mn inzicht, da ist zowa , iemand die hetzelfde meemaaakt?
grtjs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2012, 00:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
--> algemene schoolzaken
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 00:26
Verwijderd
Misschien een idee om je tekst wat op te knappen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 11:11
Kesa
Kesa is offline
Als je door inzicht slechts 65 punten haalt, en je door niet te leren juist de andere punten laat liggen, lijkt mij de meest logische oplossing door toch ook te gaan leren voor wiskunde zodat je ook daar wat hoger voor kunt gaan scoren .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 13:25
Verwijderd
Probeer meer punten te regelen voor Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:50
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Dit is Vlaams ......
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 19:31
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Citaat:
Dit is Vlaams ......
Wanneer iemand dus geen klinkers gebruikt in zijn/haar zinnen is dat dus Vlaams, oké..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 20:06
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Wanneer iemand dus geen klinkers gebruikt in zijn/haar zinnen is dat dus Vlaams, oké..
Omdat men in Vlaanderen het systeem met de punten tot 100 kent. Wanneer je het deelt door 10, zou je Nederlandse cijfers hebben.

En dit is nog enigszins te lezen hoor, ik heb erger meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2019, 15:35
badknul
badknul is offline
Dag iedereen,

Hier ben ik nu, 6.5 jaar later. Ik mag met trots zeggen dat ik nu in het laatste jaar burgerlijk ingenieur zit.

In het vijfde en zesde middelbaar ben ik dus wetenschappen wiskunde gaan doen. Dit interesseerde me meer en ben daarom ook iets meer beginnen te leren. Ik was zeker niet de beste van de klas maar zette me meer in voor de vakken die ik leuk vond. Ik. studeerde dus vlotjes af van het middelbaar.

Daarna ben ik dus burgerlijk ingenieur gaan studeren. Dit was zeker niet makkelijk en elk jaar tot nu toe was zwaar met elk jaar herexamens. Ik was nooit de beste student en nooit echt goed in leren. Op de één of andere manier ben ik er wel elk jaar doorgeraakt en nu zit ik dus in mijn laatste jaar op modeltraject en dit jaar loopt vlot.

De raad die ik nu aan mezelf zou geven is: 'leer werken en leren'. Niet op de manier die op mijn middelbaar gestimuleerd wordt, maar door alles proberen te snappen en af te leiden. Leer de grote lijnen en probeer de rest er in af te leiden. Ga ook op zoek naar uitdagingen buiten de lessen. Informeer en leer meer over dingen die je interesseren (bvb youtube kanalen die op een leuke manier iets bijleren ).

Voor de rest wens ik iedereen succes.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 18-01-2019, 08:23
Verwijderd
Beste badknul, mooi dat het allemaal goed heeft uitgepakt voor jou. En erg leuk dat je even komt laten weten hoe het afgelopen is en dat je nog wat raad aan anderen (aan je vroegere zelf ;-) ) komt geven!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Beschrijf jouw ideale partner!
Mariekje*
130 15-09-2008 21:18
Vrije tijd Scholieren voetbal-eftal
Martjin
263 19-12-2004 23:48
Vrije tijd Zouden jullie willen helpen? (TDF)
Vini-Vidi-Vici
15 29-06-2004 16:48
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.