Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2011, 20:51
Mimuna
Avatar van Mimuna
Mimuna is offline
Hi everyone!

Ik wil contactlenzen uitproberen, omdat ik een type ben dat op school mn bril niet vaak aan wil doen... vind mezelf niet staan met een bril ofzo :/ Ik wil dus contactlenzen proberen. Mijn ogen zijn -3 dus ik moet echt wel dringend ofwel ALTIJD mn bril aan gaan houden ofwel contactlenzen afwisselend met bril.

Mijn vraag is: welke contactlenzen zijn goed? En hoe voelt het als je ze de eerste keer indoet enz?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2011, 21:12
Verwijderd
Om te weten welke contactlenzen goed zijn, zou ik me laten adviseren door een opticien. Die kan jouw ogen bekijken en testen doen om te kijken wat goed is voor je ogen. Zelf heb ik zachte, maar ik heb een veel hogere sterkte en harde lenzen zijn niet te krijgen (sowieso worden ze speciaal in Schotland gemaakt en de prijs is er ook naar, dus).

Ik weet ook niets van lenzen die bij de drogist worden verkocht. Misschien kun je eerst naar de opticien gaan, ogen laten testen, lenzen testen en later overstappen op goedkopere. Weet wel dat niet alle lenzen even zuurstofdoorlatend zijn en dat ze minder goed zijn voor je ogen als je ze continu draagt.

Het voelt een beetje raar. Vooral het indoen is een ramp in het begin omdat je toch steeds de neiging hebt om te knipperen, maar het doet geen pijn. Ik heb zelf het dragen van mijn lenzen moeten opbouwen, 1e dag 1 uur, 2e dag 2 uur enz. Intussen heb ik al 16 jaar lenzen en ik ben er erg gelukkig mee, wel moet ik regelmatig op controle (om het half jaar). Ik heb er geen last van en ik doe ze even makkelijk in en uit. Alleen als ik er een laat vallen, is het wel even paniek, vooral omdat ik ze niet kan zien liggen en ze zo duur zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 00:51
Verwijderd
Jouw sterkte laat het gebruik van hydrogellenzen toe. Dit zijn zachte lenzen die héél erg zuurstofdoorlatend zijn en dus ook bijzonder comfortabel.

Verder: ga naar een opticiën. En dan een opticiën. Dus niet een dozenschuiver als Hans Anders of Kruidvat. Er zijn teveel dingen die (op langere termijn) verkeerd kunnen gaan met lenzen dus doe jezelf een lol en laat je een paar goede aanmeten. Mijn opticiën heeft me twee verschillende soorten lenzen laten "proberen" zonder mij daarvan op de hoogte te stellen (dat het twee verschillende waren) en gek genoeg merkte ik dat één oog significant comfortabeler zat dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 09:03
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat een opticiën het beste kan kijken hiernaar. Zelf heb ik ook zachte daglenzen aangezien mijn ogen onwijs droog zijn waardoor maandlenzen niet zo praktisch zijn.

De eerste keer in doen voelt inderdaad een beetje raar en is ook lastig omdat je normaal niet echt met je vinger bij je oog zit. Het is een kwestie van oefenen en uiteindelijk gaat het alleen maar steeds beter en heb je je lenzen zo in en uit.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 11:45
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb jaren (jaar of tien denk ik) lenzen van de opticien gedragen, maar de laatste tijd heb ik lenzen van de drogist. Als ik weer wat rijker ben, dan koop ik wel weer lenzen bij een brillenzaak.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 11:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik heb zelf contactlenzen van Hans Anders, en ik vind ze zeer goed. Goede kwaliteit en niet al te duur vergeleken met contactlenzen van andere opticiëns. Het zijn zachte, maandlenzen; ik zou je die ook aanraken. Verder ooit een bril gehad, maar meteen contactlenzen genomen.

De eerste keer voel je ze duidelijk zitten en is natuurlijk je gezichtsvermogen een stuk anders, wat natuurlijk even wennen is. Ook kan het de eerste keren wat moeilijk zijn om ze in te doen en te verwijderen, maar meestal duurt het niet langer dan een week totdat je volledig bent gewend aan het dragen van contactlenzen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 21:13
TeDaz
TeDaz is offline
Een jongen uit mijn klas heeft ook lenzen, en hij mag nooit ik zijn oog wrijven
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 10:45
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Heb sinds mijn 16e lenzen, in het begin vond ik het best wel spannend. Ik ging er echt goed voor zitten met spiegel en tissues om ze in en uit te doen. Nu kan ik het overal en supersnel. Ik vind het ideaal. Ik heb ook wel een bril, maar je ziet echt beter met lenzen. Je kunt alle hoeken zien, en omdat ze dichter op je ogen zitten zie je beter.

Ik heb ook hooikoorts en dan hebben lenzen voor en nadelen. Het voordeel is dat ze een kleine bescherming bieden tegen het stuifmeel, maar als het dan ook mis gaat en je krijgt jeukogen dan kun je de lenzen echt even niet in hebben.

Persoonlijk heb ik gevoelige ogen, en kon ik niet tegen vloeistof van de drogist, dus ik heb alles van de opticien, maar die bieden dan ook service, en als je dan lens een keer kapot gaat krijg je ook nieuwe.

Omdat ik vrijveel achter uit ben gegaan afgelopen jaren krijg ik elk half jaar nieuwe lenzen. Eerst had ik half jaar lenzen, maar doordat ik wat gevoeligere ogen heb ben ik naar maandlezen gegaan. Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt. Ik zou het gewoon doen! Ik zou niet meer terug willen!

Laatst gewijzigd op 03-01-2012 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 20:59
Verwijderd
Ik heb op dit moment tweemaandlenzen, maar ik raad je ook aan om het op één maand te houden; Mijn lenzen zijn na anderhalve maand écht op!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 09:41
rallone
Avatar van rallone
rallone is offline
ik heb harde lenzen deze doen de eerste x egt zeer voor de eerste 5 minuten en ik heb er ook al 2 gesloopt en 1 bijna kwijt geraakt en al heel vaak laten vallen maar niet dat ze slecht zijn of zo maar ik denk da ik nie zo goed mee om ga. het nadeel bij harde is ook weer dat waneer er maar een klein vuiltje achter je lens komt het heel erg zeer doet en je ze uit moet doen bij zachte is dit minder.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 15:52
Destroya
Avatar van Destroya
Destroya is offline
Ik heb zachte lenzen die ik om de twee weken moet vervangen. Ik heb ze wel eens een maand ingehouden omdat ik geen nieuwe meer had en dat ging ook best. Nadeel is dat je er niet mee kan slapen, en met zwemmen kan het ook een moeilijk verhaal worden, dus niet onder water zwemmen met je lenzen in/ogen open
Bij mij duurde het ook wel een tijd voordat ik er aan gewend was, komt ook omdat ik er vrij vroeg mee begonnen ben. (8/9 jaar oud) Ik raad zachte lenzen in principe wel aan iedereen aan, echt heel veel nadelen zijn er niet.
Alleen elk miniscuul stofje wat er in komt voelt wel aan als een baksteen zegmaar.

Oja, ik heb -4 bij beide ogen.
__________________
~I hate I was raised to believe in miracles, 'cause life is so cold.~
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 18:23
blondysuzy
Avatar van blondysuzy
blondysuzy is offline
Citaat:
Hi everyone!

Ik wil contactlenzen uitproberen, omdat ik een type ben dat op school mn bril niet vaak aan wil doen... vind mezelf niet staan met een bril ofzo :/ Ik wil dus contactlenzen proberen. Mijn ogen zijn -3 dus ik moet echt wel dringend ofwel ALTIJD mn bril aan gaan houden ofwel contactlenzen afwisselend met bril.

Mijn vraag is: welke contactlenzen zijn goed? En hoe voelt het als je ze de eerste keer indoet enz?
als je -3 hebt kun je echt niet zonder bril of lenzen.
welke soort lenzen moet je helemaal zelf weten.
de eerste keer kan raar zijn, ik kreeg ze niet uit (de eerste wel maar de tweede niet zag niks meer) maar na een tijdje kan je het zonder een spiegel ofzoo
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 18:33
immortelle
immortelle is offline
als je een goede opticien hebt zal die je wel helpen met keuze naar de beste contactlenzen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 19:13
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ikzelf heb zachte lenzen, iedereen in mijn gezin ook
ze zijn pijnloos, harde lenzen kunnen zeer gaan doen maar gaan wel veel langer mee
de eerste paar dagen dat je ze gebruikt is het wel dood irritand om in te doen, had ik dan tenminste..
maar je went er zo aan ^_^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Contactlenzen
Checker
13 05-11-2011 12:49
Lichaam & Gezondheid Make-up remover bij zachte contactlenzen
muisje1000
10 16-01-2006 14:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken contactlenzen
laufe
1 24-05-2004 17:34
Lichaam & Gezondheid Zachte Contactlenzen: Kwaliteit of Prijs?
metalgirl
20 19-04-2004 12:56
Lichaam & Gezondheid bril of lenzen?
CoveredEyes
53 27-06-2003 18:27
Lichaam & Gezondheid contactlenzen
piepkuiken
27 05-01-2003 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.