Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 20:20
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Hoi

Ik wilde even wat kwijt...
Ik heb precies het tegenovergestelde van een eetprobleem eigelijk... Ik eet teveel
Ik begin me de laatste tijd iets te realiseren. Ik eet veel te veel.
En ik eet om een vol gevoel te krijgen. Een gevoel van 'satisfaction' zoals die engelsen dat mooi zeggen.
Ik eet als ik me kut voel, als ik denk van: " niemand moet me"
ga ik eten en eten en eten en blijf maar eten.
Zelfs als ik me blij voel ga ik eten.. en ik hou niet op.
Ik vind het verschrikkelijk en wil er vanaf, afgelopen HALF jaar ben ik 7 kilo aangekomen en weeg nu 73 kg...
dat is veel te veel en ik wil afvallen
vanalles geprobeerd, meer sporten, minder eten (dat hield ik voor 1 dag vol)
Help me...
Heeft iemand goede ideeën want ik ga niet zo erg gauw naar een diëtiste ofzowiets toe stappen...

Groetjes

ps. reply als je ook zowiets hebt of juist niet...
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2002, 22:15
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
Ik Heb dat oook...de laatste tijd benk 6 kilo aangekome: zow kut...en ik sport best veel...maar ik kan mezelf niej inhouduh met eten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:53
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
een eet probleem hebje wanneer je te weinig, maar ook wanneer je teveel eet. Het maakt niet zo heel erg veel uit hoeveel je eet (natuurlijk is er een grens) maar de rede kan niet goed/ongezond zijn.
Beswel wat mensen eten als troost of uit verveling, of wat jij zegt, om jezelf weer wat op te vullen.
Wat je dan het beste kan doen (en dat is niet echt makkelijk) is zeg maar je gedachten shiften. Vind iets waaraan je aandacht aan kan gaan geven wanneer je dat lege gevoel krijgt. Vervang het voedsel voor iets anders, iets leukers en gezonders. Een huisdier bijv, of een hobby waar je steeds aan verder kan gaan. Het is misschien ff zoeken, maar als je het vind is het wel een goede manier om van dat eetgevoel af te komen.
Ik ga ook eten uit verveling. wanneer ik realiseer dat ik dat doe ga ik iets anders doen, wat dan ook, in ieder geval, vul die tijd met iets anders. En als je toch graag iets wilt eten, grijp naar iets gezonds zoals fruit dan voel je je ook beter nadat je hebt gegeten omdat het gezond is.

veel sterkte en liefs!
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 06:27
Verwijderd
Er bestaat het 'big eating disorder', das een eetstoornis waarbij je teveel eet en het er niet uit gooit (in tegenstelling met boulimia dus). Als je echt denkt dat je een eetstoornis hebt kun je het beste een keer langs je huisarts gaan, die kan je dan verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 06:53
Narusegawa
Avatar van Narusegawa
Narusegawa is offline
Hallo,

Het is misschien een drastisch idee, maar het was het eerste dat in mij op kwam: bestrooi je voedsel met vieze kruiden die geen gevolgen hebben voor je lichaam maar wel gewoon vies smaken. Misschien dat dat een beetje helpt. Sterkte ermee.

Groetjes,

Naru Narusegawa
__________________
Otona ni nattara zettai Toudai de aou ne! Yakusoku da yo!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 09:04
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Ik zal er wel eens wat proberen en als dat niet gaat. Stap ik even naar mijn huisarts ofzow..
Maar dit is echt niet meer normaal... Het is niet zozeer dat ik veel boterhammen eet ofzow maar meer van dat snoep en met velen tegelijk...
Zeg maar hetzelfde als Roos (in die afleveringen uit gtst) een paar jaar terug... Stom voorbeeld maar daarmee komt het wel het meest overeen.

Maar goed, bedankt allemaal!
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 09:57
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
heeey,
ik heb dat ook, ben toch wel blij dat ik niet de enige ben met zo'n probleem. Ik probeer er ook vanalles aan te doen, en ik krijg steeds meer discipline het gaat om eten. Wat bij mij heeft geholpen is dat mijn tante (met wie ik vrij veel omga) op dieet wilde. Toen heb ik gezegd: ok ik doe met je mee.
Echt waar, je inhouden met eten gaat veel makkelijker als je weet dat je het samen met iemand doet. maar ik kan het nog steeds niet helemaal hoor. De afspraak bij mij en mijn tante was dat we geen snoepjes en andere tussendoortjes meer mochten nemen, maar in plaats daarvan fruit of ontbijtkoek ofzoiets. toch pak ik af en toe nog wel een snoepje hoor. Maar het helpt wel, ik ben al 4 kilo afgevallen.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 11:19
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef:
ps. reply als je ook zowiets hebt of juist niet...
ja dat heb ik ook, gelukkig met vlagen. het lijkt wel of ik na een stressy periode telkens moet afkicken van veel eten. de laatste maand en half ben ik 5!! kilo bijgekomen, door examens en ruzies enzooi. nu ben ik dus nbtje aan het afkicken, het lukt niet zo goed, maar ik probeer echt. ik eet al brood of fruit ipv koek en snoep tussendoor.
ja het is net wat je zei om een gevoel van gevuldheid (ofzow) te krijgen. ik ben er ook al es verschrikkelijk ziek van geweest, gewoon overeten. ik schaamde me dood toen, net toen we op excursie waren met school. heel de nacht gekotst, zoiets wil ik dus absoluut vermijden. maar het lukt meer half. vroeger ging vermageren na zo'n eetperiode zonder problemen (niet door niets te eten gewoon minder), maar nu kan ik veel moeilijker stoppen met zo veel te eten.

discipline kweken ofzo, om het vol te houden. niet om niets te eten, maar bijvoorbeeld niets meer tussen maaltijden door, en tijdens de maaltijd mag je dan wel veel eten en dat na een tijdje ook verminderen, tot je normaal eet. ofzow.

sterkte, Eef
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:35
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Haihai,

k kan niet zeggen dat k precies hetzelfde heb.
Maar ik herken het wel.
Soms eet ik te veel,
soms niets,
en soms kots ik het er weer uit,
slik ik lax*glukkig al lang niet gedaan*
en soms eet ik zelfs 'normaal' (denk k)
Ook een eetstoornis dus, NAO (niet anders omshreven, omdat k nie binnen AN, BN of BED val)
Mja, ga eens kijken op www.sabn.nl
daar vind je alles over eetstoornissen, er is ook een prikbord.
Succes ermee meis!
__________________
~~~Why do bad things always happen to good people? Can someone tell me?~~~
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Het is misschien een drastisch idee, maar het was het eerste dat in mij op kwam: bestrooi je voedsel met vieze kruiden die geen gevolgen hebben voor je lichaam maar wel gewoon vies smaken. Misschien dat dat een beetje helpt. Sterkte ermee.
Denk niet dat dat werkt

Je loopt om de kern van het probleem: zelfbeheersing.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:45
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Citaat:
******** schreef:
Denk niet dat dat werkt

Je loopt om de kern van het probleem: zelfbeheersing.
dat niet alleen,
k heb wel van mensen gehoord dat het tijdens zown bui nie uitmaakt wat ze eten, maar gaat het er gewoon om dat ze eten. En op zo'n moment nog nie eens echt proeven.
Kweet natuurlijk niet of dat voor drinks@myplace geldt(voor mij nie iig) maar ok..
__________________
~~~Why do bad things always happen to good people? Can someone tell me?~~~
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
drinks@myplace schreef:
Zeg maar hetzelfde als Roos (in die afleveringen uit gtst) een paar jaar terug... Stom voorbeeld maar daarmee komt het wel het meest overeen.
Roos had, als ik me niet vergis, boulimia. Die gooide al het eten wat er in ging er dus ook weer uit. Dat heb jij niet, toch? Het voorbeeld is btw niet stom.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Barbabarbara schreef:
dat niet alleen,
k heb wel van mensen gehoord dat het tijdens zown bui nie uitmaakt wat ze eten, maar gaat het er gewoon om dat ze eten.
Mjah, daarom ook zelfbeheersing Ik kan alleen maar gissen naar de redenen, maar er zijn bijvoorbeeld mensen die ineens een vreetbui krijgen als ze stress hebben; dit niet omdat ze graag eten, maar puur 'om iets te doen' dacht ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie eetprobleem??
sissi16
45 05-12-2004 18:35
Lichaam & Gezondheid eetprobleem???
LucyWillow
7 15-05-2004 20:48
Verhalen & Gedichten boeken over eetprobleem?
Carlie
17 18-01-2004 16:12
Psychologie Anorexia? Eetprobleem?
Niemande
53 02-06-2003 15:36
Verhalen & Gedichten Eetprobleem
Kippetje
6 03-05-2002 11:44
Lichaam & Gezondheid eetprobleem
Verwijderd
7 01-04-2002 17:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.