Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2007, 21:08
Dani-Banani
Dani-Banani is offline
Er is een jongen dat mij volgt en stalkt.
Ik weet het wel zeker want dat soort dingen merk je als meisje gewoon.

Wat kun je hiertegen doen?
__________________
Mcdreamy did the Mcnasty with Mchottie, the McBa*****!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2007, 21:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik denk dat dit beter op WG&R past.

Vertel er eens wat meer over: wat doet hij precies? Want dat is wel belangrijk wil je er wat tegen doen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:20
Dani-Banani
Dani-Banani is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-06-2007 @ 22:11 :
Ik denk dat dit beter op WG&R past.

Vertel er eens wat meer over: wat doet hij precies? Want dat is wel belangrijk wil je er wat tegen doen.
Nou hij volgt mij vanaf mijn werk denk ik.

Gister zag ik em toevallig weer zitten op de route naar mijn huis.
Vandaag liep ie langs terwijl ik op de fiets een stuk dichterbij mijn huis was. En het loopt al een tijdje. Gewoon negeren?
__________________
Mcdreamy did the Mcnasty with Mchottie, the McBa*****!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:24
weetnie
weetnie is offline
Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 22:20 :
Nou hij volgt mij vanaf mijn werk denk ik.

Gister zag ik em toevallig weer zitten op de route naar mijn huis.
Vandaag liep ie langs terwijl ik op de fiets een stuk dichterbij mijn huis was. En het loopt al een tijdje. Gewoon negeren?
lijkt mij het best

maar mischien is hij wel verliefd op je maar durft het niet te zeggen

of je spreekt hem er op aan (zal die is schrikken) heb je er ook geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:25
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tsja, als hij je ongemerkt volgt en niet lastigvalt of bedreigt of op ongepaste plaatsen en momenten stoort is er juridisch denk ik weinig tegen te doen. Gewoon zeggen dat hij moet ophoepelen lijkt me dan idd het beste.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:59
weetnie
weetnie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-06-2007 @ 22:25 :
Tsja, als hij je ongemerkt volgt en niet lastigvalt of bedreigt of op ongepaste plaatsen en momenten stoort is er juridisch denk ik weinig tegen te doen. Gewoon zeggen dat hij moet ophoepelen lijkt me dan idd het beste.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 22:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 22:20 :
Nou hij volgt mij vanaf mijn werk denk ik.
En als hij nu gewoon in dezelfde buurt woont en ongeveer dezelfde dagelijkse routine heeft? Ik heb anders wel honderd stalkers, iedere keer als ik naar college moet zitten ze in dezelfde bus en lopen ze achter me aan de collegezaal in, zelfs bij mijn studievereniging volgen ze me.

Zolang hij niet vreemd doet, je lastig valt of iets is er toch niets aan de hand?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 22:06
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Kan het niet zijn dat hij gewoon in de buurt woont en dat jullie elkaar daardoor toevallig vaak tegenkomen? Ken je die jongen persoonlijk? Of had je die daarvoor nog nooit gezien?

Zoals je het beschrijft lijkt het me een verlegen jongen die contact met je wil zoeken maar die niet goed durft.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 22:26
Dani-Banani
Dani-Banani is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-06-2007 @ 23:02 :
En als hij nu gewoon in dezelfde buurt woont en ongeveer dezelfde dagelijkse routine heeft?
Nee dat denk ik niet. Ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen.
Gewoon te toevallig allemaal. Daar hebben wij meisjes een oog voor.
__________________
Mcdreamy did the Mcnasty with Mchottie, the McBa*****!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 07:34
Verwijderd
Ik weet niet of het werkelijk zo is dat 'wij meisjes daar een oog voor hebben'. Ik denk dat 'wij meisjes' ook erg goed zijn in dingen te overdrijven of iig anders op te vatten dan ze in werkelijk bedoeld zijn (jongens kunnen dat overigens ook aardig goed ). Als je hem alleen maar zo nu en dan (of zelfs als het regelmatig is) tegenkomt op je route, dan lijkt spreken van stalken me iig een beetje overdreven (als ie heel regelmatig je de hele weg van school naar huis en van en naar vriendinnen ed achterna fietst, dagelijks tien uur voor je huis staat te 'posten', enz. dan is het natuurlijk een ander verhaal)...je zou hem eens kunnen zeggen dat je hem zo vaak ziet en dan vragen hoe dat komt ofzo. Misschien heeft ie wel een heel logisch antwoord (misschien woont ie idd wel in de buurt of heeft ie idd vrijwel dezelfde dagelijkse route).

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 07:36.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 10:24
smvs
smvs is offline
Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 23:26 :
Daar hebben wij meisjes een oog voor.
Hou toch op. Ted Bundy kreeg zijn slachtoffers in zijn auto door zijn charmes en doordat hij blijkbaar onschuldig op ze overkwam. Vrouwen denken een oog voor dergelijke dingen te hebben maar dat hebben ze helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 10:41
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Nee, misschien hebben wij er geen oog voor. Maar ik denk wel dat we genoeg instinct hebben om te bepalen of iemand daar toevallig is, of je echt bewust volgt.

Verder weet ik niet precies wat je kan doen? Ik zou hem negeren idd, en misschien eens opschrijven waar, wanneer en hoelaat je hem ziet, en of hij je dan ook achternaloopt of alleen steeds opduikt. Als je er dan iets mee wil doen, heeft de politie iig een idee over hoe en wat.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 10:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 23:26 :
Daar hebben wij meisjes een oog voor.
Nou, klaag hem aan zou ik zeggen, want hiermee heb je toch een kolossale bewijslast..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 14:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 23:26 :
Daar hebben wij meisjes een oog voor.
Veel vrouwen zijn inderdaad paraniode bitches, dat klopt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:02
Ivo
Ivo is offline
Ik kom ook dagelijks de zelfde mensen tegen op weg van huis naar school en vice versa. Sommigen daarvan (die in de zelfde woonplaats wonen als ik) kom ik dan ook nog af en toe tegen in bijvoorbeeld de supermarkt, kroeg of snackbar. Of als ik me om een andere reden op straat begeef.
Daarmee ben ik van niemand een stalker, maar leef ik gewoon mijn eigen leven. Verder is het gewoon toeval dat ik daarbij steeds de zelfde mensen tegen kom. Gewoon omdat mijn leven zich op vrijwel de zelfde plaatsen afspeelt als dat van die ander, zonder dat we elkaar eigenlijk kennen.

Als ik jou was zou ik me dan ook niet al te druk maken. Tenzij die jongen je echt volgt, en zelfs blijft volgen als je een andere route neemt als je normale dagelijkse route.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:25
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 23:26 :
Nee dat denk ik niet. Ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen.
Gewoon te toevallig allemaal. Daar hebben wij meisjes een oog voor.
Of het is de pupertijd?
__________________
Dont dream about things you never will have...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 22:12
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Oktay-Y schreef op 07-06-2007 @ 17:25 :
Of het is de pupertijd?
puberteit!

Ik vind je verhaal een beetje onzin. Spreek hem aan als je er echt zo'n last van hebt, of vergeet het anders.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 14:34
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Ga h'm zelf eens aanspreken hierover, misschien vergis je je idd wel.

Mocht het echt vervelend worden, dan kan je een afspraak maken op het politiebureau. Hier zullen ze je adviseren alles wat er gebeurt bij te houden op papier (smsjes, telefoontjes etc.), zo kunnen ze een zaak opbouwen.

Maar nogmaals, wees eerst zeker dat het echt om stalken gaat, anders verpest je die jongen z'n leven.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2007, 16:27
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 22:08 :
Er is een jongen dat mij volgt en stalkt.
Dat krijg je als je in een blindelingse verliefde bui jou adres, telefoonnummer en jou sexuele voorkeuren aan vrijgezelle jongens verteld.

Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 22:08 :

Ik weet het wel zeker want dat soort dingen merk je als meisje gewoon.
Dat noemen ze het zesde zintuig.

Citaat:
Dani-Banani schreef op 06-06-2007 @ 22:08 :


Wat kun je hiertegen doen?
Gewoon uitnodigen en jou bevindingen hier bekendmaken, mischien ga je hem nog wel leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 12:07
Driesiooo
Driesiooo is offline
Meestal gaat het om een persoon met een stoornis die niet op een normale manier een relatie kan aangaan omwille van achterstand op sociale vaardigheden :

Citaat:
De stalker wil een relatie met het slachtoffer.
Meestal kennen dader en slachtoffer elkaar, maar het kunnen net zo goed vreemden voor elkaar zijn. Er is echter nooit een liefdesrelatie tussen dader en slachtoffer geweest. Stalkers uit deze categorie zijn meestal collega's, kennissen of buren. De stalker wil een relatie met het slachtoffer en maakt avances, doch kent hierbij geen grenzen en stelt alles in het werk om in het leven van het slachtoffer binnen te dringen. Het gedrag van deze stalker is minder gevaarlijk dan deze van de eerste categorie alhoewel er ook vormen van agressie kunnen optreden indien het slachtoffer de liefdesgevoelens van de stalker niet beantwoordt. Vaak slaan de liefdesgevoelens van de stalker om in haat en de stalker zal het niet nalaten om het slachtoffer (of diens vrienden, familie en zelfs derden) te straffen. Uitspattingen van geweld komen in deze categorie voor maar zijn eerder uitzonderingen dan gewoonte. De meerderheid van stalkers in deze categorie zijn vrouwen.
Bron : http://www.sasam.be/indeling_stalkers.html

Laatst gewijzigd op 23-06-2007 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 12:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Driesiooo schreef op 23-06-2007 @ 13:07 :
Meestal gaat het om een persoon met een stoornis die niet op een normale manier een relatie kan aangaan omwille van achterstand op sociale vaardigheden :
Dank u voor deze mededeling, captain obvious.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Stalker, te vet!!
Flushpuppie
46 16-03-2007 09:33
Werk, Geld & Recht Stalker
Starling
26 22-11-2006 16:58
Games Stalker
YapYan
10 13-07-2004 00:25
Verhalen & Gedichten Graag even jullie mening / suggestie's voor mijn stalkers brief
Verwijderd
7 23-03-2004 18:35
ARTistiek De denkbeeldige stalker
Verwijderd
3 29-03-2002 11:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.