Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 16:58
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik heb sinds een jaar een vriend en ben heel blij met hem maar ik merk dat ik in mn hoofd heel veel met hem bezig ben. Misschien wel te veel. Ik hoor van vrienden dat ik heel erg veranderd ben en dat ik afhankelijk van hem ben terwijl ik vroeger juist heel onafhankelijk was. Ik merk zelf ook wel dat ik veel over hem praat en gewoon veel met hem bezig ben, als vrienden uitgaan en vragen of ik mee ga zeg ik nooit meteen ja omdat ik op zaterdag altijd bij hem slaap en eerst wil weten wat hij van plan was. (Niet dat ik nooit wat zonder hem doe of nooit met vrienden uitga. Ik zie mn vriend 2x p. week dus het is niet zo dat ik buiten hem geen leven heb.)
Het ging de laatste tijd ook niet zo lekker enzo en dan ben ik ook wat minder vrolijk.
Nouja, ik vroeg me af hoe ik meer tot mezelf zou kunnen komen en wat minder met hem bezig ze zijn, dwz; dat ik meer vanuit mezelf leef. Ik vergeet mezelf soms en ben bang dat ik zoveel met hem bezig ben dat mezelf niet meer ontwikkel. Ik zou bijvoorbeeld na school een tijd naar t buitenland willen, maar ik weet dat ik hem verschrikkelijk ga missen en weet dus niet meer zo zeker of ik dat wel kan.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier iets op weten want ik heb echt geen idee hoe ik weer tot mezelf moet komen zonder het uit te maken ofzo, want met onze relatie opzich is niets mis.
(ik denk dat ie op psychologie goed staat maar doe m anders maar naar l&r)
Alvast bedankt
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2003, 17:07
Verwijderd
-> L&R idd
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 18:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik herken je verhaal wel een beetje, maar ik kan ook niet echt veel tips geven, denk ik...
Probeer jezelf voor te houden dat je niet altijd rekening met hem kan houden. Voor jezelf of vrienden en vriendinnen kiezen mag ook, zelfs al zie je hem dan een keertje niet. Je kunt hem nog zo vaak zien... (dat zeg ik vaak tegen mezelf)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 10:17
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Heb je er met hem zelf wel is over dit gepraat? Heb je er echt problemen mee, of zit je er meer mee omdat je vrienden je er op wijzen? (ik bedoel als je je vrienden 2 keer per week ziet; dat is toch niet superweinig?) En je trip naar het buitenland; kan hij niet mee of je af en toe bezoeken?

Misschien kan je hem is een tijdje niet zien; kijken hoe dat bevalt? Als jullie samen zijn; doen jullie dan ook alleen maar dingen samen; nooit is iets voor jezelf?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 14:04
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik zie hem 2 keer per week, mn vrienden op school elke dag...
En het gaat er meer om dat ik het zelf ook fijn vind als ik me wat onafhankelijker voel, het is niet zo dat het een echt probleem was maar ik zou wat meer op mezelf willen zijn. Maargoed, misschien zit het wel in mn karakter en is er niets aan te doen...
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 15:32
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Je kiest er toch zelf voor om bij hem te zijn en dat doe je vast niet voor niks, maar omdat je heel veel om hem geeft. Maar je zegt zelf ook dat het de laatste tijd niet zo goed ging tussen jullie. Misschien komt dat wel omdat je teveel de nadruk legt op het feit dat je hem 2 keer per week ziet en je elke zaterdag bij hem slaapt. Sla eens een dag over en doe iets met je vrienden, of verander eens van dag.
Zorg er dus voor dat er wat meer spontaniteit in je relatie komt en dat je niet al twee weken van te voren weet wat je twee weken later gaat doen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:25
Kimmi3girl
Avatar van Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Ik heb ook een vriend sinds een tijdje. Ik kom erg weinig op
school, omdat ik erg vaak ziek ben. Anders zie ik mijn vriendinnen
op school in de pauze en verder spreek ik eigelijks nooit iets
af. Ik heb het weekend nodig om bij te tanken, zodat ik
de volgende week misschien weer de hele week naar school
kan. Spreek ik in het weekend een x iets af, dan is het met
mijn vriend en eigelijk anders niet. Ik hoop dat ik er binnenkort
weer een beetje bovenop kom.
Veel sterkte vizz!!
Tips heb ik niet, maar ik wou je mijn verhaal even laten weten.
Groetjes
__________________
Kim
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 19:32
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 19-12-2003 @ 17:58:
JEAH ME MOPPIE EN IK WE ZIJN NET ALS DE MAAN DE ZEE EN BLOEMEN ENZO, AL DIE ROMANTISCHE SHIT, AMARJA IK HOU VAN DR ENSO IK SLA SOMS GAPPIES IN ELKAAR DIE NAAR DR KEKEN OF IK TRAP EEN SCHERFER IN MEKAAR OMDAT ZIJ DAT GRAPPIG VIND IK DOE ECHT ALLES VOOR DR NET ALS EEN ADO SUPORTER, MAARJA NU VERGEET IK MEZELF EHG, IK WAS NIET MEER, IK EET NIET MEER, EN IK SCHELD ME MADRA UIT , HELKP WAT MOT IK DOEN
ja je moet hulp zoeken
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:08
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 21-12-2003 @ 20:32:
ja je moet hulp zoeken
bedankt voor je nuttige bijdrage
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 22:33
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik herken je verhaal wel voor een deel, maar meer in de zin van dat ik continu aan hem dacht en dacht zoals hij dacht: naar de wereld ging kijken zoals hij het -volgens mij- deed etc, alles door zijn 'kader' zien etc.
Maar nu ik niet meer echt verliefd op hem ben is dat wel een stuk minder geworden.

Wat wel minder is is dat hij al een hele toekomst in zijn hoofd heeft en dat ik in die toekomst van hem een grote rol speel (samen dingen in het buitenland opzetten etc.). Hij zegt ook dat hij niet weet hoe hij zonder mij kan etc.
Ik ga daar voor een deel wel in mee merk ik, ook al vind ik het soms onzin.
Maar eigenlijk moet ik voor mezelf gaan denken, misschien wil ik wel helemaal niet mn leven lang zo'n rol blijven spelen in zijn leven. Op de achtergrond van zijn leven.
Wil ik ZELF plannen maken en die uitvoeren en daar mensen voor vinden, ipv dat ik een van de mensen ben die hij voor ZIJN plannen op t oog heeft.

Maja.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 18:16
liefdesvlinder
liefdesvlinder is offline
hebjet gevoel dat hij je helemaal opslorpt? dat hij erg veel tijd van je eist en is het gewoon zo dat jij hem erg veel tijd geeft? in ieder geval, dit is niet zo'n erg leuke situatie ik herken het bij mijn relatie ook wel een beetje maar we praten erover en ik zie hem nu gewoon in het weekend en mijn vrienden op school en dat gaat eigenlijk toch wel goed!
dus laat hem weten dat dit niet zo goed gaat voor jou, dan kan hij er rekening mee houden!
succes
__________________
mon poisson rouge dans mon bain de mousse
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Psychologie Herkennen van Beïnvloeding door Volwassenen
Waterput
40 30-01-2008 19:09
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.