Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2005, 23:32
DarkeyeTR
Avatar van DarkeyeTR
DarkeyeTR is offline
Legale wietteelt stap dichterbij
door Alexandra van den Bos en Ronald Veerman
DEN HAAG/BRUSSEL - Het softdrugexperiment waarbij coffeeshops via de voordeur legaal wiet krijgen aangeleverd, gaat zeer waarschijnlijk al begin 2007 van start in Maastricht. Dat verwacht een van de initiatiefnemers, PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak. Samen met coalitiepartijen VVD en D66 en burgemeester Leers van Maastricht ondertekent de sociaal-democrate vandaag in de Limburgse provinciestad een manifest over de softdrugproef.



Aanwijzing

Voordat er gestart kan worden met het experiment, moet minister Donner (Justitie) echter wel het openbaar ministerie een aanwijzing geven waardoor niet alleen de verkoop van de softdrugs, maar ook de teelt ervan en de levering aan de coffeeshops worden gedoogd.

Het is zeer de vraag of de CDA-bewindsman, die faliekant tegen de proef is, dit verzoek wel wil inwilligen. "De minister moet onder ogen zien dat wij nu via de achterdeur de criminaliteit aan het faciliteren zijn", aldus Albayrak. De Kamer vindt overigens dat de gemeente Maastricht straks moet bepalen wie de softdrugs legaal mag telen en verkopen aan de coffeeshops. Wel stellen de initiatiefnemers als keiharde eis dat de telers geen crimineel verleden mogen hebben en een goede boekhouding moeten voeren.

Voor de PvdA, VVD en D66 is van groot belang dat de drugsoverlast en de illegale wietteelt straks in het experimenteergebied keihard worden aangepakt.

Ondertussen zijn de buitenlandse buurgemeenten woedend over de softdrugsplannen van burgemeester Leers, vooral over het verplaatsen van coffeeshops naar de grens.

Bron: Telegraaf

wat we er ook over denken , het is zeker dat de huidige wetgeving nergens op slaat. want het is nu vrij om te verkopen maar neit vij om in te kopen(iets klopt er niet). maak het gewoon legaal......hebben we geen problemen meer....
Advertentie
Oud 03-12-2005, 23:40
lamalo
lamalo is offline
Wat betekent :A:: ?

Het klinkt mij nogal vreemd in de oren dat je een coffeeshop mag hebben en daar drugs verkopen, maar dat je vanwege de huidige wetgeving illegaal aan je verkoopwaar moet komen, omdat het anders gewoon niet rendabel is om de shop open te houden.
Oud 04-12-2005, 00:25
professor2
professor2 is offline
Citaat:
lamalo schreef op 04-12-2005 @ 00:40 :
omdat het anders gewoon niet rendabel is om de shop open te houden.
wat heeft de rendabelheid hier mee te maken ?
Oud 04-12-2005, 01:23
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
professor2 schreef op 04-12-2005 @ 01:25 :
wat heeft de rendabelheid hier mee te maken ?
Nou dat lijkt me vrij duidelijk.

Je mag een coffeeshop openen en wiet verkopen maar je mag het niet inkopen. Een coffeeshop is zoals iedereen wel weet voor 99% afhankelijk van de verkoop van wiet. Als het niet mogelijk is om die wiet te verkrijgen dan kan je het ook niet verkopen en is het dus niet rendabel om mensen in dienst te nemen voor de verkoop van wiet, drankjes en weet ik het wat nog meer.

Ikzelf vind het overigens maar een beetje vaag allemaal. Iedereen doet vet moeilijk over het roken van een joint maar als het puntje bij paaltje komt hebben een whole shitload aan mensen in nederland het wel gedaan.

Maak het gewoon helemaal legaal en houd verder alles zoals het is dan zijn we van dat gezeik af.

Of verbied het en stel een duidelijk beleid op dan is het probleem opgelost.

Wat in ieder geval duidelijk is is dat het op deze manier niet werkt. Niemand weet waar hij precies aan toe is en dat lijkt me toch allerminst de bedoeling.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-12-2005, 01:40
Supreme Dutch
:A:: 4 life Hij wil duidelijk een tag achterlaten dat hij het topic geopend heeft.. Wat een ongelofelijke Koning

Ik ben tegen Legale Wietteelt.. Wiet = drugs = slecht = moet niet toegestaan zijn = verbieden.. Politiek is zo simpel..
Oud 04-12-2005, 02:01
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-12-2005 @ 02:40 :
:A:: 4 life Hij wil duidelijk een tag achterlaten dat hij het topic geopend heeft.. Wat een ongelofelijke Koning

Ik ben tegen Legale Wietteelt.. Wiet = drugs = slecht = moet niet toegestaan zijn = verbieden.. Politiek is zo simpel..
Op deze manier kunnen we alles wat slecht is wel gaan verbieden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-12-2005, 02:03
Verwijderd
Lollllll @ ^^ (sd)
Oud 04-12-2005, 02:04
Supreme Dutch
Citaat:
wammus schreef op 04-12-2005 @ 03:01 :
Op deze manier kunnen we alles wat slecht is wel gaan verbieden.
Dan doen we dat toch? = effectief = goed = doen
Oud 04-12-2005, 02:07
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-12-2005 @ 03:04 :
Dan doen we dat toch? = effectief = goed = doen
Zullen we de mensheid dan ook maar verbieden en dus onszelf allemaal voor onze kop knallen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-12-2005, 02:09
Supreme Dutch
Citaat:
wammus schreef op 04-12-2005 @ 03:07 :
Zullen we de mensheid dan ook maar verbieden en dus onszelf allemaal voor onze kop knallen?
onszelf voor de kop knappen = pijnlijk = niet leuk = niet effectief = tegen
Oud 04-12-2005, 02:12
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-12-2005 @ 03:09 :
onszelf voor de kop knappen = pijnlijk = niet leuk = niet effectief = tegen
Mensheid = slecht voor het milieu = is slecht voor de aarde = niet effectief moet dus weg
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-12-2005, 02:12
Supreme Dutch
Citaat:
wammus schreef op 04-12-2005 @ 03:12 :
Mensheid = slecht voor het milieu = is slecht voor de aarde = niet effectief moet dus weg
= de maatschappij dat ben jij
Oud 04-12-2005, 02:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-12-2005 @ 03:12 :
= de maatschappij dat ben jij
Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo?

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik jou manier van redeneren nogal krom en zeer kortzichtig vind. Je snapt neem ik aan zelf ook wel dat het gewoon niet leuk is om alles wat slecht is te verbieden. Op die manier blijft er niets leuks meer over en gaan er bovendien een hoop dingen die weliswaar slecht zijn maar eigenlijk toch ook wel heel handig, gezellig of effectief zijn.

Ik vind in dit geval dat wiet onder de noemer gezellig valt omdat het bijvoorbeeld net zo gezellig is als een biertje drinken in de kroeg (imo gezelliger) wat wel gewoon toegestaan is.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 04-12-2005, 07:47
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Als je softdrugs legaliseerd, komen mensen er eerder en vaker mee in aanraking en zal de stap naar hardrugs ook kleiner worden en gebruik van harddrugs leid vaak tot verslaving en omdat verslaafden geld nodig hebben om drugs te kopen gaan ze vaker de criminaliteit in. Ik vind dus ook dat je softdrugs gewoon moet verbieden.
__________________
Nothing is just satire
Oud 04-12-2005, 10:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
-> http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1313719

Is al een discusse over.

(dus we hebben niet nog een Sturmabteiling-topic nodig)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-12-2005, 12:58
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Sigaretten, alcohol en alles waar caffeine in zit zijn ook drugs, maar die zijn gelegaliseerd.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 04-12-2005, 13:08
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
lawallan schreef op 04-12-2005 @ 08:47 :
Als je softdrugs legaliseerd, komen mensen er eerder en vaker mee in aanraking en zal de stap naar hardrugs ook kleiner worden en gebruik van harddrugs leid vaak tot verslaving en omdat verslaafden geld nodig hebben om drugs te kopen gaan ze vaker de criminaliteit in. Ik vind dus ook dat je softdrugs gewoon moet verbieden.
Als je wiet bij een drugdealer koopt wel, maar de laatste drugdealer die ik in een coffeeshops die werdt met een knuppel naar de deur gewezen. Dus je als je af en toe een blowtje rookt in een coffeeshop kom je waarschijnlijk nooit hardrugs tegen
__________________
Disgustibus non est disputandem
Oud 04-12-2005, 13:35
DarkeyeTR
Avatar van DarkeyeTR
DarkeyeTR is offline
kijk , het probleem is dat er uni miljoenen rechtstreeks in het criminele circuit terechtkomen. Bij het legaliseren daarvan zal dat flink veranderen.

Persoonijk denk ik dat drugs het slechtste is en dat het gewoon afgeschaft meot worden, maar we moeten wel helder blijven denken en het zo goed mogelijk aanpakken.

nederland is no eenmaal een DRUGland

" zo trots" AHahaha


en mensen vanaf nu zal er geen :A:: meer zijn, Wel zal ik de beste onderwerpen vinden om te discussieren...

stay tuned..ahhaha
__________________
Succes is my only MoFu** option ..Failure is Not..
Ads door Google
Oud 04-12-2005, 13:57
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
SA indeed

__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.