Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 17:47
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Wat is een fatsoenlijk bedrag wat je kan vragen als je naar de 4de gaat. Ik hoef nauwelijks iets te betalen , alleen schoolfeesten , schoolspullen die ik kwijt raak en dingen die ik wil kopen. Kleding en dergelijke betalen mijn ouders.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 19:21
Verwijderd
5 euro per week

Ga maar een baantje zoeken
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:23
Verwijderd
5 euro oid idd...

Wat vinden je ouders redelijk? Misschien dat je dat beter aan hen (hun?) kunt vragen, soms hebben ouders opeens een heel redelijk bedrag in hun hoofd.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:46
Verwijderd
Idd, zo'n €20,- per maand zou ik ook zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:40
Verwijderd
Idd, 20 euro per maand, dat kreeg ik toen ook ongeveer.
Ik moest ook net zo weinig als jij betalen. Naja, kleren, maar daar kreeg ik kleedgeld voor.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:54
Verwijderd
Ik kreeg toen 40 gulden per maand, zou nu dus idd ongeveer 20 euro zijn .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:07
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
5 euro per week? How do you people survive?

Probeer maar eens 80euro per maand, lukt dat niet ga dan naar 40 à 60!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Kreeg 50 euro per maand
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 13-07-2004 @ 22:07 :
5 euro per week? How do you people survive?

Probeer maar eens 80euro per maand, lukt dat niet ga dan naar 40 à 60!
Wat moet je nou allemaal betalen als 14-/16-jarige, als je ouders op wat kleine dingen na, alles betalen? Zeker als 14-jarige zit uitgaan er nog niet echt in en kan je daar dus geen kosten aan hebben.

Ik kreeg toen ik 14 was geloof ik ƒ2,50 per week oid...maar goed, dat was ook in de vorige eeuw.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 13-07-2004 @ 22:07 :
5 euro per week? How do you people survive?

Probeer maar eens 80euro per maand, lukt dat niet ga dan naar 40 à 60!
whaha, grappig..
80 euro per maand zakgeld?

Dat kreeg ik in totaal met mn kleedgeld erbij...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:39
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ga zelf werken ofzo

ben blij dat je ouders kost en inwoning betalen en niet mauwen verder.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 13-07-2004 @ 23:39 :
ga zelf werken ofzo

ben blij dat je ouders kost en inwoning betalen en niet mauwen verder.
Op je 14de mag je dan denk ik best nog mauwen. Als je 16 bent zit het al heel anders.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:08
Verwijderd
Ja iets van 20 euro.
Toen ik 14 was kreeg ik 125 gulden incl kleedgeld. Dat is zo'n 60 euro maar nu is alles wel wat duurder geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 17:58
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Bij mij is het ook zo, en ik krijg nu €5,- (was een paar maanden geleden €3,-) per week
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 18:12
Romie
Romie is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 14-07-2004 @ 18:58 :
Bij mij is het ook zo, en ik krijg nu €5,- (was een paar maanden geleden €3,-) per week
een paar maanden geleden kreeg ik ook 3 euro per week, wat nu 5 euro per week is, maar dat vind ik geen probleem want ik werk. eerder verdiende ik 25 gulden per week met oppassen, en nu 25 euro in de week met werken, waar ik altijd 5 euro van hou om de week door te komen.

bovendien krijg ik kleedgeld...van mijn loon en zakgeld betaal ik zelf wel dingen als uitgaan enzo...

(k ben 15 btw)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:08
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
€20 tot €30 per maand vind ik heel redelijk, vooral als je er bijna niets voor moet kopen, zoals kleding etc.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:55
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 13-07-2004 @ 22:34 :
whaha, grappig..
80 euro per maand zakgeld?

Dat kreeg ik in totaal met mn kleedgeld erbij...
Inderdaad.. ik krijg 65 euro per maand en moet er álles van betalen.. kleding, schoolspullen, uitgaan, en tandenborstel/shampoo/kapper etc zelfs..

Op je 14e lijkt 5 euro per week me redelijk.. en volgens mij hou je dan zelfs genoeg over om te sparen als ik zie wat je alleen maar zelf hoeft te betalen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:58
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Als extra informatie ik krijg nu al 3 jaar 20 euro per maand. En ze hadden zakgeld verhoging beloofd als ik naar de bovenbouw ga. Nu moet ik maar iets gaan bedenken met goede argumenten erbij.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 14-07-2004 @ 21:58 :
Als extra informatie ik krijg nu al 3 jaar 20 euro per maand. En ze hadden zakgeld verhoging beloofd als ik naar de bovenbouw ga. Nu moet ik maar iets gaan bedenken met goede argumenten erbij.
Waarvoor heb je meer geld nodig dan?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:45
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
I love stars schreef op 13-07-2004 @ 18:47 :
Wat is een fatsoenlijk bedrag wat je kan vragen als je naar de 4de gaat. Ik hoef nauwelijks iets te betalen , alleen schoolfeesten , schoolspullen die ik kwijt raak en dingen die ik wil kopen. Kleding en dergelijke betalen mijn ouders.
Citaat:
Andijvie schreef op 14-07-2004 @ 22:31 :
Waarvoor heb je meer geld nodig dan?
Net of je uitgave patroon in de bovenbouw drastisch veranderd, of je opeens meer schoolspullen gaat kwijtraken . Vraag anders een percentage van de inflatie o.i.d van de afgelopen jaren.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:53
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-07-2004 @ 13:24 :
Op je 14de mag je dan denk ik best nog mauwen. Als je 16 bent zit het al heel anders.
Zakgeld is onnodig tenzij je verwend bent.
Vanaf je 12e is een nette leeftijd om wat bij te verdienen en daarvoor kun je nog wel rondkomen van wat je op je verjaardag krijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 06:15
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 14-07-2004 @ 22:53 :
Zakgeld is onnodig tenzij je verwend bent.
Vanaf je 12e is een nette leeftijd om wat bij te verdienen en daarvoor kun je nog wel rondkomen van wat je op je verjaardag krijgt.
Zakgeld is niet onnodig. En zeker als er duidelijk afspraken over zijn.
Iemand van 12 jaar mag niet eens iets bijverdienen dat mag pas vanaf je 13de. Ik weet niet of jij als 13/14 jarige wel eens een baantje hebt gevonden ik kan je garenderen dat het NU niet meer te doen is. Destijds mocht ik blij zijn dat de supermarkt waar ik ging werken mensen nodig had en de economie gewoon goed was. Nu is het eerder van hmmm ben je 13 kom nog maar eens terug als je 15/16 bent.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 06:31
Verwijderd
Zakgeld is zeker niet onnodig, al is het alleen maar omdat je op die manier om leert gaan met geld (natuurlijk op kleine schaal, maar je moet ergens beginnen).

Citaat:
I love stars schreef op 14-07-2004 @ 21:58 :
Als extra informatie ik krijg nu al 3 jaar 20 euro per maand. En ze hadden zakgeld verhoging beloofd als ik naar de bovenbouw ga. Nu moet ik maar iets gaan bedenken met goede argumenten erbij.
Is het 'argument' "jullie hebben het me beloofd" dan niet genoeg?

(En verder idd: Waarvoor heb je meer geld nodig dan?)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 06:57
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
nou, ik krijg nog steeds maar 5 euro per week, ik hoef gelukkig ook helemaal nix te betalen (krijg als ik uitga zelfs nog 10 eur van mijn ouders), maar ze vinden dat ik moet gaan werken en om ´weinig´zakgeld geven is volgens hen een stimulans.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 14-07-2004 @ 22:53 :
Zakgeld is onnodig tenzij je verwend bent.
Vanaf je 12e is een nette leeftijd om wat bij te verdienen en daarvoor kun je nog wel rondkomen van wat je op je verjaardag krijgt.
Het is zelfs illegaal om iets bij te verdienen op je 12e.
Ik kreeg zakgeld vanaf dat ik 6 jaar oud was omdat mijn ouders het belangrijk vonden dat ik leerde om met geld om te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 15-07-2004 @ 12:03 :
Het is zelfs illegaal om iets bij te verdienen op je 12e.
Ik kreeg zakgeld vanaf dat ik 6 jaar oud was omdat mijn ouders het belangrijk vonden dat ik leerde om met geld om te gaan.
Precies, heeft weinig met verwend zijn te maken. Kinderen een idee van de waarde van geld geven is altijd goed. Mijn ouders lieten me vanaf m'n 12de voor mijn zakgeld werken, binnenshuis dus. Wanneer ik dan niet alle klusjes had gedaan die ik moest doen om mijn zakgeld te verdienen, kreeg ik het niet of kreeg ik minder. Op die manier kreeg geld waarde voor me en gaf ik het niet zomaar meer uit. Lijkt me een goede manier...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:18
Sandra1988
Sandra1988 is offline
Ik krijg ook maar €20 per maand...
Ik ga nu een bijbaantje zoeken (wel een beetje laat... maarjah)
Ik vind het kut om van mijn vader afhankelijk te zijn... want maak mn geld best snel op..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:21
Verwijderd
volgens mij kreeg ik op mn 15de 9 gulden per week. maar cadeautjes en kleding hoefde ik niet zelf te betalen. En ik werkte al op mn dertiende dus eigenlijk had ik het helemaal niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:04
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2004 @ 22:20 :
Wat moet je nou allemaal betalen als 14-/16-jarige, als je ouders op wat kleine dingen na, alles betalen? Zeker als 14-jarige zit uitgaan er nog niet echt in en kan je daar dus geen kosten aan hebben.

Ik kreeg toen ik 14 was geloof ik ƒ2,50 per week oid...maar goed, dat was ook in de vorige eeuw.
Sparen mss?
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 15-07-2004 @ 18:04 :
Sparen mss?
Heb je dat nodig om te 'surviven'?

Jij zei: "How do you people survive?"
Mij lijkt dat je daar niet zoveel geld voor nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:21
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ga als ik 15 ben waarschijnlijk wel aan vakantie werk doen (moet waarschijnlijk van mijn ouders). Toen mij moeder een jaar of 16 (k'weet niet precies) moest ze vakantie werk doen en dan aan het einde van het verdiende geld kleding kopen. Dat vind ik dus erg ovendreven. Maar ze hebben het belooft maar ik wil wel met een redelijk bedrag aan komen , ik denk nu aan 30 euro te vragen. Mijn vader zei, een keer 150% zakgeld verhoging , maar dat doen ze toch niet. (150% verhoging is 50 euro)
Ik moet ook cadeautjes kopen voor mijn vriendinnen moeder, broertje vaderdag , dat kost een hoop gled hoor .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:09
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-07-2004 @ 22:20 :
Wat moet je nou allemaal betalen als 14-/16-jarige, als je ouders op wat kleine dingen na, alles betalen? Zeker als 14-jarige zit uitgaan er nog niet echt in en kan je daar dus geen kosten aan hebben.

Ik kreeg toen ik 14 was geloof ik ƒ2,50 per week oid...maar goed, dat was ook in de vorige eeuw.
Nou als ik naar mijn vriendin kijk die 16 is (wel erg volwassen voor der leeftijd), die koopt veel make-up, cd's, kleding enz. Ze krijgt 40 euro per maand zakgeld en verdient nog ongeveer 60 euro per maand met een bijbaantje.

Soms krijg ik hier het idee dat jullie denken dat jongeren van onder de 18 alleen maar snoepjes kopen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:53
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
7,50 per week ofzo, misschien 10 euro, ik weet niet hoe duur die schoolfeesten bij jullie zijn?
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef op 16-07-2004 @ 12:53 :
7,50 per week ofzo, misschien 10 euro, ik weet niet hoe duur die schoolfeesten bij jullie zijn?
En hoe vaak ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Muzzle schreef op 16-07-2004 @ 11:09 :
Nou als ik naar mijn vriendin kijk die 16 is (wel erg volwassen voor der leeftijd), die koopt veel make-up, cd's, kleding enz. Ze krijgt 40 euro per maand zakgeld en verdient nog ongeveer 60 euro per maand met een bijbaantje.

Soms krijg ik hier het idee dat jullie denken dat jongeren van onder de 18 alleen maar snoepjes kopen ofzo.
Heb je gelezen wat ik schreef? "Wat moet je nou allemaal betalen als 14-/16-jarige, als je ouders op wat kleine dingen na, alles betalen?" Dat dik gedrukte stukje lijkt me nogal belangrijk. Jouw vriendin moet misschien zelf kleding ed kopen? TS krijgt het meeste, ze hoeft alleen d'r schoolfeesten, kwijt geraakte schooldingen en cadeautjes te betalen...volgens mij heb je daar niet zo heel veel voor nodig.

'jullie'? Soms krijg ik het idee dat 'jullie' denken dat volwassen allemaal oud en versleten en seniel zijn... Das net zo iets onzinnig als wat jij zegt... Ik legde uit waarom ik zei wat ik zei en zo onzinnig en snoepgericht vond ik die uitleg niet. En waarom kon in het toen ik 14 was af met ƒ2,50? Ik kocht ook echt niet alleen maar snoep. Ik snap ook wel dat 2,50 nu niks meer is, maar tig euro lijkt me ook lichtelijk overdreven voor die paar dingen die TS er van moet betalen.

En 'jongeren onder de 18' is wel heel ruim. Een gemiddeld iemand van 12 kun je niet vergelijke met een gemiddeld iemand van bijna 18.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:05
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2004 @ 13:05 :
Heb je gelezen wat ik schreef? "Wat moet je nou allemaal betalen als 14-/16-jarige, als je ouders op wat kleine dingen na, alles betalen?" Dat dik gedrukte stukje lijkt me nogal belangrijk. Jouw vriendin moet misschien zelf kleding ed kopen? TS krijgt het meeste, ze hoeft alleen d'r schoolfeesten, kwijt geraakte schooldingen en cadeautjes te betalen...volgens mij heb je daar niet zo heel veel voor nodig.

'jullie'? Soms krijg ik het idee dat 'jullie' denken dat volwassen allemaal oud en versleten en seniel zijn... Das net zo iets onzinnig als wat jij zegt... Ik legde uit waarom ik zei wat ik zei en zo onzinnig en snoepgericht vond ik die uitleg niet. En waarom kon in het toen ik 14 was af met ƒ2,50? Ik kocht ook echt niet alleen maar snoep. Ik snap ook wel dat 2,50 nu niks meer is, maar tig euro lijkt me ook lichtelijk overdreven voor die paar dingen die TS er van moet betalen.

En 'jongeren onder de 18' is wel heel ruim. Een gemiddeld iemand van 12 kun je niet vergelijke met een gemiddeld iemand van bijna 18.
Hmmm... Ik denk dat het beter is als ouders zelf geld aan een kind geven (vanaf een bepaalde leeftijd) en dat ze het kind dan een beetje vrijlaten in de keuze waar het kind het geld aan uitgeeft.

Zo leert een kind denk ik een stuk verstandiger met geld omgaan en leert een kind zijn/haar prioriteiten op een rijtje te zetten.

Als ik naar mezelf kijk: toen ik 14 was had ik al wel een bijbaantje want ik had serieuze hobby's zoals muziekmaken, maar zonder mijn zakgeld had ik de benodigde instrumenten nooit kunnen kopen.

Maar je hebt wel gelijk, ik viel een beetje te ongenuanceerd aan .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2004, 08:37
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
150% verhoging betekent dat je 30 euro krijgt, tenminste dat bedoelt je vader waarschijnlijk. 25 - 30 euro is normaal
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 18-07-2004 @ 09:37 :
150% verhoging betekent dat je 30 euro krijgt, tenminste dat bedoelt je vader waarschijnlijk. 25 - 30 euro is normaal
ff mierenneuken.

150% verhoging, betekend volgens mij dat er 150% bij komt, dus op 50 euro. Gewoon 150% (dus zonder dat verhoging erachter) zou op 30 euro uitkomen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 09:04
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 16-07-2004 @ 11:09 :
Nou als ik naar mijn vriendin kijk die 16 is (wel erg volwassen voor der leeftijd), die koopt veel make-up, cd's, kleding enz. Ze krijgt 40 euro per maand zakgeld en verdient nog ongeveer 60 euro per maand met een bijbaantje.

Soms krijg ik hier het idee dat jullie denken dat jongeren van onder de 18 alleen maar snoepjes kopen ofzo.
Die zaken die je daar opnoemt is een keuze van je vriendin om die 'veel' te kopen. Het zijn nou niet bepaald eerste levensbehoeften. Je zou bijvoorbeeld ook wat zuiniger kunnen zijn of sparen voor iets dat je wilt hebben. Waarom moeten ouders opdraaien voor het uitgavepatroon van hun kinderen?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 10:28
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Als je op www.jeugd-en-geld.nl kijkt, dan kun je daar zinnige informatie vinden over zakgeld.

Op 14-jarige leeftijd is de modale hoeveelheid zakgeld 18 Euro per maand. Dat wil zeggen: de helft van de kinderen krijgt minder dan 18 Euro, de andere helft meer.

Als je op 20 Euro per maand gaat zitten, ben je dus redelijk bezig. De rest zul je zelf moeten bijverdienen. Misschien dat je je ouders kunt helpen met klusjes in huis, zoals schoonmaken, boodschappen doen, et cetera. Of wellicht een krantenwijk, dat verdient best aardig.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 12:15
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 18-07-2004 @ 11:28 :
Als je op www.jeugd-en-geld.nl kijkt, dan kun je daar zinnige informatie vinden over zakgeld.

Op 14-jarige leeftijd is de modale hoeveelheid zakgeld 18 Euro per maand. Dat wil zeggen: de helft van de kinderen krijgt minder dan 18 Euro, de andere helft meer.

Als je op 20 Euro per maand gaat zitten, ben je dus redelijk bezig. De rest zul je zelf moeten bijverdienen. Misschien dat je je ouders kunt helpen met klusjes in huis, zoals schoonmaken, boodschappen doen, et cetera. Of wellicht een krantenwijk, dat verdient best aardig.
Bij 15 is het 23 euro en ik ben als het ingaat bijna of al 15. En 30 is wel redelijk .

Ook bij kleedgeld gekeken 45 euro daar kan je toch niet meeleven. 1 truitje kost al snel 24 tot 44 euro .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-07-2004 @ 13:15 :
Ook bij kleedgeld gekeken 45 euro daar kan je toch niet meeleven. 1 truitje kost al snel 24 tot 44 euro .
Dat ligt er helemaal aan wat je koopt. En juist daarom is het handig om geen mega grote bedragen te krijgen...dan leer je er nog niet mee om gaan. Als jij dure dingen wilt kopen, dan heb ik, net als heel veel mensen, wel zo iets van: "ga maar werken voor je geld".
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 10:29
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 13-07-2004 @ 22:34 :
whaha, grappig..
80 euro per maand zakgeld?

Dat kreeg ik in totaal met mn kleedgeld erbij...
Ik krijg €75 per maand en per week dat ik op kot zit, €50. Kleren betalen ze thuis ook. Maar ja, ik woon in België.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 10:00
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Voor 45,- euro kun je echt geen complete garderobe samenstellen
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 22-07-2004 @ 11:00 :
Voor 45,- euro kun je echt geen complete garderobe samenstellen
Is dat elke maand nodig dan?

Ik weet niet wat jij doet, maar de meeste mensen die ik ken, die doen dat niet. Die kopen alleen zo nu en iets als aanvulling of om iets te vervangen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:18
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Bovendien gaat het alleen om de ouderlijke bijdrage. Veel jeugd verdient nog wat bij.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 11:45
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-07-2004 @ 12:04 :
Is dat elke maand nodig dan?

Ik weet niet wat jij doet, maar de meeste mensen die ik ken, die doen dat niet. Die kopen alleen zo nu en iets als aanvulling of om iets te vervangen.
Ja, inderdaad, met veel kleding kan je langer dan één maand doen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 15:24
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Ja, maar voor 45 euro kun je weinig kopen als je een beetje veel kleren wil
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 23-07-2004 @ 16:24 :
Ja, maar voor 45 euro kun je weinig kopen als je een beetje veel kleren wil
Moet je elke maand veel kleren kopen dan?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 23-07-2004 @ 16:24 :
Ja, maar voor 45 euro kun je weinig kopen als je een beetje veel kleren wil
Ik geef per maand zo'n €10,- uit aan kleding... en mijn kast puilt uit...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kleedgeld & Zakgeld
ttijn
12 09-01-2017 07:24
Werk, Geld & Recht Te weinig zakgeld?
Marjoleein
14 11-11-2016 06:30
Werk, Geld & Recht Onderzoek naar gemiddeld zakgeld.
Kongolo
15 07-05-2014 18:21
Werk, Geld & Recht Krijgen jullie zakgeld? ~ Zo ja hoeveel?
Anoniemxx
91 06-05-2013 15:06
Werk, Geld & Recht Zakgeld
Dminor
56 03-07-2004 17:44
Werk, Geld & Recht Zakgeld
Pluche
5 12-01-2003 19:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.