Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 16:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Around 30,000 women in Switzerland have converted to Islam, according to a recent report by an organisation for Muslim women.

ja klik hier

Hoe kijk je aan tegen het feit dat de Islam de snelst groeiende godsdienst in de wereld is. Ervaar jij dat als een bedreiging of een verrijking? Ik ben benieuwd.
Advertentie
Oud 28-12-2004, 16:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het ligt er maar aan hoe het beleden en beleefd wordt. Ik zit niet te wachten op moslims a la autoriteiten van Soedan of Iran die er wel een heel nare manier op nahouden van hoe te leven.

Iedereen moet zelf weten waarin hij/zij geloofd, imo, als hij/zij een ander daarmee niet tot last is en dus op grond van eigen religie de ander gaat dwarsbomen of erger vermoorden oid.
Dat geldt voor iedere godsdienst en ook eigenlijk levensbeschouwing.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:10
Verwijderd
Dat is nadelig voor de mensheid, maar verder weinig aan te doen dus ik zit er niet zo mee.
Oud 28-12-2004, 16:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-12-2004 @ 17:10 :
Dat is nadelig voor de mensheid,
omdat...... (?)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 17:11 :
omdat...... (?)
Dat heb ik toch al uitgelegd?

Het is nadelig voor de wetenschap, en dus voor de technologie, dus voor de welvaart, dus voor de mensheid.

Ook werkt het machtsmisbruik van machthebbers en oorlogen in de hand.
Oud 28-12-2004, 16:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-12-2004 @ 17:13 :
Dat heb ik toch al uitgelegd?

Het is nadelig voor de wetenschap, en dus voor de technologie, dus voor de welvaart, dus voor de mensheid.

Ook werkt het machtsmisbruik van machthebbers en oorlogen in de hand.
Dat geldt specifiek voor de islam, omdat....?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:22
one.
one. is offline
Omdat er een zeker aantal machthebbers zijn met een Islamofobie...
__________________
.
Oud 28-12-2004, 16:23
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 17:15 :
Dat geldt specifiek voor de islam, omdat....?
Ik denk dat OOK geldt voor de Islam, wanneeer je ervan uitgaat dat het voor alle godsdiensten geldt.
Oud 28-12-2004, 16:31
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-12-2004 @ 17:13 :
Dat heb ik toch al uitgelegd?

Het is nadelig voor de wetenschap, en dus voor de technologie, dus voor de welvaart, dus voor de mensheid.

Ook werkt het machtsmisbruik van machthebbers en oorlogen in de hand.
meid hou toch op. Moslims waren grondleggers van het moderne wetenschap. En kom dan niet met die bull shit dat ze alleen maar griekse werken vertaalden
Oud 28-12-2004, 16:33
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:31 :
meid hou toch op. Moslims waren grondleggers van het moderne wetenschap. En kom dan niet met die bull shit dat ze alleen maar griekse werken vertaalden
Je zegt het al.
De grieken/romeinen waren eerder.
Oud 28-12-2004, 16:34
Verwijderd
Ik heb aan moslims niet meer of minder hekel dan aan andere gelovigen
Oud 28-12-2004, 16:35
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
En bepaalde ideëen van de Islam zoals het over het algemeen word beoefend werken inderdaad nadelig voor de welvaart.
Oud 28-12-2004, 16:36
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 17:33 :
Je zegt het al.
De grieken/romeinen waren eerder.

Die hebben zeker ook algebra uitgevonden he Man ze hadden niet eens het getal 0

dat ze veel voor de wetenschap hebben gedaan, is geen twijfel mogelijk. Maar zonder de moslims hadden we die info niet eens.

Wees dankbaar, want islam zit alles behalve de wetenschap in de weg.

Ja de evolutietheorie (het woord zegt het al, tis niet eens bewezen).
Oud 28-12-2004, 16:37
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:34 :
Ik heb aan moslims niet meer of minder hekel dan aan andere gelovigen
hekel je aan gelovigen?
Oud 28-12-2004, 16:37
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:36 :
Die hebben zeker ook algebra uitgevonden he Man ze hadden niet eens het getal 0

dat ze veel voor de wetenschap hebben gedaan, is geen twijfel mogelijk. Maar zonder de moslims hadden we die info niet eens.

Wees dankbaar, want islam zit alles behalve de wetenschap in de weg.

Ja de evolutietheorie (het woord zegt het al, tis niet eens bewezen).
Creationisme al helemaal niet.

Pwned.
Oud 28-12-2004, 16:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 17:37 :
Creationisme al helemaal niet.

Pwned.
Tis wel logisch, als je in een God gelooft.

Pwned in je anus
Oud 28-12-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:37 :
hekel je aan gelovigen?
Nou, ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik aan elke individuele gelovige een hekel heb. Maar over het algemeen sta ik wel cynisch, sceptisch en afwijzend tegenover geloof, ja.
Oud 28-12-2004, 16:39
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:38 :
Tis wel logisch, als je in een God gelooft.

Pwned in je anus
Een god is al helemaal niet bewezen.
Begin dan niet te zeiken over het "bewijzen" van de evolutietheorie. Er zijn aanwijzingen voor een evolutietheorie die niet te negeren zijn.

Pwned once more.
Ads door Google
Oud 28-12-2004, 16:39
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Ik vind het best hoor. Zolang mensen elkaar verder met rust laten.
Oud 28-12-2004, 16:39
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:38 :
Nou, ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik aan elke individuele gelovige een hekel heb. Maar over het algemeen sta ik wel cynisch, sceptisch en afwijzend tegenover geloof, ja.
Omdat jij je bedreigd voelt door zij? Ik bedoel waarom sta je zo tegenover religie? (tegen religie he, niet tegen de mensen die de religie aanhangen)
Oud 28-12-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:31 :
meid hou toch op. Moslims waren grondleggers van het moderne wetenschap. En kom dan niet met die bull shit dat ze alleen maar griekse werken vertaalden
Alsjeblieft, ga je geschiedenisboeken lezen. Dat waren ze dus niet.
Egyptenaren/Grieken/Romeinen etc.
Daarna is het in de middeleeuwen rustig aangegaan. Waarvoor hebben ze de grond gelegd? Niet voor biologie, niet voor chemie
niet voor natuurkunde.

Sterker nog, in de hedendaagse fundamentalisering van de islam, keert men zich massaal af van de moderne wetenschap. Erg jammere en ononderbouwde opmerking.
Het is wél waar dat men in de islam jarenlang veel hygienischer is geweest in de tijd dat de kerk hygiene in europa grotendeels afkeurde (wat heel erg meegeholpen heeft aan de verspreiding van besmettelijke ziekten).
Maar dat is dan ook zo'n beetje alles. Alle grote wetenschappelijke ontdekkingen zijn in Europa gedaan, totdat de VS zo groot werden, financieel etc. na de 1e wereldoorlog. (Ik noem boekdrukkunst, microscoop, Linnaeus en Galileo als voorbeelden).
Oud 28-12-2004, 16:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 17:39 :
Een god is al helemaal niet bewezen.
Begin dan niet te zeiken over het "bewijzen" van de evolutietheorie. Er zijn aanwijzingen voor een evolutietheorie die niet te negeren zijn.

Pwned once more.
Of God bestaat of niet dat doet er niet toe. We hadden het over islam en wetenschap.

Er zijn ook aanwijzingen tegen de evolutie theorie die niet te negeren zijn.

naja, islam zegt nee tegen evolutie theorie. ongelovigen zeggen nee tegen creationisme. Wat is er verder nadelig voor de wetenschap voor dan?
Oud 28-12-2004, 16:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Dit gaat toch niet weer een evolutiediscussie worden.
Oud 28-12-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:39 :
Omdat jij je bedreigd voelt door zij? Ik bedoel waarom sta je zo tegenover religie? (tegen religie he, niet tegen de mensen die de religie aanhangen)
Omdat ik zo sta tegenover alle mensen die zelf niet nadenken. Ik heb het ook niet op mensen die met welhaast religieuze devotie achter een leider aanrennen ŕ la Wilders zonder zelf kritisch na te denken.
Oud 28-12-2004, 16:43
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 28-12-2004 @ 17:42 :
Dit gaat toch niet weer een evolutiediscussie worden.
Goed.

Ik voel mij niet bedreigd door een toename van idioten. Dat had ik al eerder geconstateerd. En die idioten nemen niet alleen toe in de Islam.
Advertentie
Oud 28-12-2004, 16:43
Verwijderd
En ik vind alle religies schadelijk. Ze staan vooruitgang en "anders denken" in de weg.
Oud 28-12-2004, 16:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-12-2004 @ 17:43 :
En ik vind alle religies schadelijk. Ze staan vooruitgang en "anders denken" in de weg.
mm

ik heb sterk de indruk dat door niet-gelovigen steeds hetzelfde verhaaltje afgespeeld wordt. Het wordt een beetje saai
Is er geen andere invalshoek te bespeuren?

Ken genoeg communisten of autoritaire fascistische nazistische mennekes die voor andersdenkenden behoorlijk schadelijk zijn en dan geloven die lui niet.

Dus....
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:48
Verwijderd
Ik voel me trouwens niet bedreigd door de 'opmars' van de islam. Dat er veel islamieten zijn, is algemeen bekend. Dat er veel bijkomen is ook algemeen bekend. Dat islamtische landen arm, onderontwikkeld en met uitzondering van Turkije nauwelijks slagkracht hebben is ook bekend. Ik zie dus niet in waarom we ons zorgen zouden moeten maken. Ik maak me meer zorgen om christenfundamentalisme in Amerika.
Oud 28-12-2004, 16:49
one.
one. is offline
(Zie posts van RanC en Deadlock...)
__________________
.
Oud 28-12-2004, 16:49
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-12-2004 @ 17:40 :
Alsjeblieft, ga je geschiedenisboeken lezen. Dat waren ze dus niet.
Egyptenaren/Grieken/Romeinen etc.
Daarna is het in de middeleeuwen rustig aangegaan. Waarvoor hebben ze de grond gelegd? Niet voor biologie, niet voor chemie
niet voor natuurkunde.
En hoe weet jij dat de romeimen/grieken/egyptenaren/chinezen uberhaupt wetenschap bedreven hebben?. Precies door de moslims. Buskruit komt uit china en is door de arabieren naar het westen gebracht. Niet zo ondankbaar knul.

Verder is het woord chemie gebasseerd op een arabisch woord (al khamiya of wat dan ook). Modern wiskunde komt van de arabieren. Sterrekunde. Geologie. Biologie (moslims hebben het gips tegen gebroken benen uit gevonden). En ga zo door. Ontken aub de feiten niet

Citaat:
deadlock schreef op 28-12-2004 @ 17:40 :
Sterker nog, in de hedendaagse fundamentalisering van de islam, keert men zich massaal af van de moderne wetenschap. Erg jammere en ononderbouwde opmerking.
Het is wél waar dat men in de islam jarenlang veel hygienischer is geweest in de tijd dat de kerk hygiene in europa grotendeels afkeurde (wat heel erg meegeholpen heeft aan de verspreiding van besmettelijke ziekten).
Maar dat is dan ook zo'n beetje alles. Alle grote wetenschappelijke ontdekkingen zijn in Europa gedaan, totdat de VS zo groot werden, financieel etc. na de 1e wereldoorlog. (Ik noem boekdrukkunst, microscoop, Linnaeus en Galileo als voorbeelden).

En tot de 14e eeuw hebben de beschaafde europeanen gedacht dat de wereld plat was......
Oud 28-12-2004, 16:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:48 :
Ik maak me meer zorgen om christenfundamentalisme in Amerika.
Waarom?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:50
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Hey Muj bij je eerste post ben je "" vergeten
was ie een keertje niet gepast?
Oud 28-12-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 17:48 :
(...)

Ken genoeg communisten of autoritaire fascistische nazistische mennekes die voor andersdenkenden behoorlijk schadelijk zijn en dan geloven die lui niet.

Dus....
MORAL ARGUMENT (I)
(1) Person X, a well-known Atheist, was morally inferior to the rest of us.
(2) Therefore, God exists.
Oud 28-12-2004, 16:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:49 :
En hoe weet jij dat de romeimen/grieken/egyptenaren/chinezen uberhaupt wetenschap bedreven hebben?. Precies door de moslims.
hahaha

interessante draai geef je eraan. maar zo kun je alles gaan herleiden tot moslims.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 17:49 :
Waarom?
Omdat dat krankzinnige gelovigen met sterke wapens zijn, die bovendien doordrongen zijn van een religieus geďnspireerd imperialisme.
Oud 28-12-2004, 16:51
one.
one. is offline
Hoe lang bestaat de Islam nou eigenlijk??
__________________
.
Ads door Google
Oud 28-12-2004, 16:51
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-12-2004 @ 17:43 :
En ik vind alle religies schadelijk. Ze staan vooruitgang en "anders denken" in de weg.
Jij doet nu precies hetzelfde. Mensen die anders denken als jij zie jij als schadelijk. Beetje hypocriet of niet?
Oud 28-12-2004, 16:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:50 :
MORAL ARGUMENT (I)
(1) Person X, a well-known Atheist, was morally inferior to the rest of us.
(2) Therefore, God exists.
waartf kom jij mee aanzetten?

Het gaat niet om moreel goed of slecht, maar of je anderdenkenden dwarsboomt, ja of nee.

Daar heb je niet per se een religie voor nodig. Dat kan net zo goed met een non-religieuze ideologie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 17:51 :
waartf kom jij mee aanzetten?

Het gaat niet om moreel goed of slecht, maar of je anderdenkenden dwarsboomt, ja of nee.

Daar heb je niet per se een religie voor nodig. Dat kan net zo goed met een non-religieuze ideologie.
Dat er een paar atheisten in de wereldgeschiedenis zijn geweest die andersdenkenden onderdrukten, is geen bewijs dat 'dus' geloof niet leidt tot beperkingen van je denken.
Oud 28-12-2004, 16:52
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 17:50 :
hahaha

interessante draai geef je eraan. maar zo kun je alles gaan herleiden tot moslims.
ja kom op. Ik geloof ook niet dat de moslims alles hebben uitgevonden. Ik weet dat zij (romeinen etc) verschrikkelijk veel voor de wetenschap gedaan hebben, en daar hebk respect voor. Maar zonder moslims was deze info niet eens vrijgekomen/vertaald. Dus om met het argument te komen dat Islam wetenschap in de weg zat, is dus pure onzin.Anders hadden ze nooooit die werken vertaald en/of gebracht.
Oud 28-12-2004, 16:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 28-12-2004 @ 17:51 :
Hoe lang bestaat de Islam nou eigenlijk??
vanaf het begin van de mensheid
Oud 28-12-2004, 16:53
Verwijderd
Dat de Arabische geleerden belangrijk zijn geweest voor de wetenschap destijds zal niemand ontkennen, maar dat ze de afgelopen zevenhonderd jaar geen enkele vooruitgang hebben geboekt valt ook niet te negeren.
Oud 28-12-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:53 :
vanaf het begin van de mensheid
De Islam is de jongste van de wereldreligies.
Oud 28-12-2004, 16:54
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:53 :
vanaf het begin van de mensheid
Wil je beweren dat Mohammed geen mens was?
Oud 28-12-2004, 16:54
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:53 :
Dat de Arabische geleerden belangrijk zijn geweest voor de wetenschap destijds zal niemand ontkennen, maar dat ze de afgelopen zevenhonderd jaar geen enkele vooruitgang hebben geboekt valt ook niet te negeren.
deadlock beweert echter wat heel anders.

Ja dat is jammer, vanaf de verlichting hebben de europeanen de werk van de moslims overgenomen, twil alleen niet zeggen dat de islam daarom de wetenschap in de weg zit.
Oud 28-12-2004, 16:55
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 28-12-2004 @ 17:54 :
Wil je beweren dat Mohammed geen mens was?
jawel, maar hij is niet de stichter van islam. Dat was Adam
Oud 28-12-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
JackieZ schreef op 28-12-2004 @ 17:54 :
Wil je beweren dat Mohammed geen mens was?
Nee, moslims pakken het heel slim aan. Hun geloof bestaat het kortst van alle monotheďstische wereldgodsdiensten, maar ze schrijven gewoon op dat de zon en de maan en alle levende wezens sinds het begin der tijden al moslim waren en vervolgens roepen ze dat dat de waarheid is. Vindingrijk, niet?
Oud 28-12-2004, 16:55
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:55 :
jawel, maar hij is niet de stichter van islam. Dat was Adam
ok daar heb je een punt
Oud 28-12-2004, 16:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:52 :
Dat er een paar atheisten in de wereldgeschiedenis zijn geweest die andersdenkenden onderdrukten, is geen bewijs dat 'dus' geloof niet leidt tot beperkingen van je denken.
ik voerde t niet als bewijs aan dat t niet zo is dat geloof beperkingen oplegt
maar ik zeg alleen dat je dat niet alleen aan religie kunt opleggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 28-12-2004, 16:56
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:52 :
ja kom op. Ik geloof ook niet dat de moslims alles hebben uitgevonden. Ik weet dat zij verschrikkelijk veel voor de wetenschap gedaan hebben, en daar hebk respect voor. Maar zonder moslims was deze info niet eens vrijgekomen/vertaald. Dus om met het argument te komen dat Islam wetenschap in de weg zat, is dus pure onzin.Anders hadden ze nooooit die werken vertaald en/of gebracht.
Kom op zeg.
Als we zo gaan beginnen.
De beschavingen in Zuid-Amerika hadden al gedetailleerde sterrenkaarten toen ze in Arabië nog geiten liepen te neuken en in Europa nog in plaggenhutten woonden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.