Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 15:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
In de quran viel de volgende verzen mij op:

Zeg: "O gij Joden als gij denkt dat gij met uitsluiting van andere mensen de vrienden van Allah zijt, wenst dan de dood als gij de waarheid spreekt." (62/6)

De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer. (5/18)

Ik had eerder al eens gehoord dat Joden geloven dat ze de uitverkoren mensen van de wereld waren. Staat dat in de Torah ofzo?

Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 15:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2005, 15:38
Verwijderd
Ik denk het wel. In de bijbel staat ook dat iedereen die in jezus gelooft, in de hemel zal komen. Dat wil dus zeggen dat iemand die miljoenen mensen vermoordt en in jezus gelooft in de hemel komt, en een atheïst die zijn hele leven mensen helpt en 'goede dingen' doet eeuwig in de hel zal branden.

Wat dat betreft is het standpunt van de qu'ran in ieder geval wat sympathieker.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:07
Verwijderd
Dat is gewoon wat je zou kunnen noemen een absorptieclausule: maak mensen gewoon wijs dat zodra je jouw geloof aanhangen ze in de hemel komen of zichzelf het uitverkoren of goddelijke volk mogen noemen en zie, de zieltjes stromen binnen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 17:07 :
Dat is gewoon wat je zou kunnen noemen een absorptieclausule: maak mensen gewoon wijs dat zodra je jouw geloof aanhangen ze in de hemel komen of zichzelf het uitverkoren of goddelijke volk mogen noemen en zie, de zieltjes stromen binnen.
eer nee

want uitverkoren zijn, maakt je ook gehaat


affijn, on-topic

er waren vele volkeren ten tijde van mozes en co. Net zoals nu in de wereld ook veel verschillende volkeren zijn met verschillende religies en gebruiken.

joden accepteerden de tora en god als enige volk. Dus dat was dan voor god makkelijk te bepalen, he?

exodus 19
1 In de derde maand, na het uittrekken der kinderen Israëls uit Egypteland, ten zelfden dage kwamen zij in de woestijn Sinaï.

2 Want zij togen uit Rafidim, en kwamen in de woestijn Sinaï, en zij legerden zich in de woestijn; Israël nu legerde zich aldaar tegenover dien berg.

3 En Mozes klom op tot God. En de HEERE riep tot hem van den berg, zeggende: Aldus zult gij tot het huis van Jakob spreken, en den kinderen Israëls verkondigen:

4 Gijlieden hebt gezien, wat Ik den Egyptenaren gedaan heb; hoe Ik u op vleugelen der arenden gedragen, en u tot Mij gebracht heb.

5 Nu dan, indien gij naarstiglijk Mijner stem zult gehoorzamen, en Mijn verbond houden, zo zult gij Mijn eigendom zijn uit alle volken, want de ganse aarde is Mijn;

6 En gij zult Mij een priesterlijk koninkrijk, en een heilig volk zijn. Dit zijn de woorden, die gij tot de kinderen Israëls spreken zult.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 16:38 :
Ik denk het wel. In de bijbel staat ook dat iedereen die in jezus gelooft, in de hemel zal komen. Dat wil dus zeggen dat iemand die miljoenen mensen vermoordt en in jezus gelooft in de hemel komt, en een atheïst die zijn hele leven mensen helpt en 'goede dingen' doet eeuwig in de hel zal branden.

Wat dat betreft is het standpunt van de qu'ran in ieder geval wat sympathieker.
nee joh dat kan niet. tenminste dat denk ik niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 17:17 :
nee joh dat kan niet. tenminste dat denk ik niet hoor.
Wat kan niet?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:22
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 17:16 :
eer nee

want uitverkoren zijn, maakt je ook gehaat


jah logisch, je zegt eigenlijk tegen andere dat jij meer waard bent omdat je toevallig uit een Israelische kut komt.

Citaat:
joden accepteerden de tora en god als enige volk. Dus dat was dan voor god makkelijk te bepalen, he?
en hoe zit het nu, nu meerdere geloven aannemen dat god bestaat?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 17:21 :
Wat kan niet?
Dat je als massamoordenaar toch in de hemel kan komen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 17:22 :
jah logisch, je zegt eigenlijk tegen andere dat jij meer waard bent omdat je toevallig uit een Israelische kut komt.


pardon?

Ten eerste gaat het niet om "meer waard zijn" - een ieder is evenveel waard. En ten tweede kan t taalgebruik wel wat anders, he.

Citaat:

en hoe zit het nu, nu meerdere geloven aannemen dat god bestaat?
mm geen idee. Wellicht dat als jezus en mohammed niet bestaan hadden dat er heel veel joden zouden zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-01-2005 @ 17:23 :
Dat je als massamoordenaar toch in de hemel kan komen.
Volgens de bijbel wel.

Johannes 3:16

For God so loved the world, that he gave his one and only Son, that whoever believes in him should not perish, but have eternal life.

Dit staat overigens wel in rode letters gedrukt op de site waar ik het vandaan heb, misschien komt dat omdat er twijfel is over de authenticiteit.

Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2005 @ 17:23 :
Volgens de bijbel wel.

Johannes 3:16

For God so loved the world, that he gave his one and only Son, that whoever believes in him should not perish, but have eternal life.

Dit staat overigens wel in rode letters gedrukt op de site waar ik het vandaan heb, misschien komt dat omdat er twijfel is over de authenticiteit.
johannes
16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.

19 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.

20 Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.

21 Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Maar wat is er nu zo speciaal aan de Joden van nu?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-01-2005 @ 17:30 :
Maar wat is er nu zo speciaal aan de Joden van nu?
Accepteren van de tora en God.


dus?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 17:32 :
Accepteren van de tora en God.


dus?
Weet je dat zeker?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-01-2005 @ 17:35 :
Weet je dat zeker?
vertel jij t dan eens?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-01-2005 @ 17:35 :
Weet je dat zeker?
Ze heeft wel gelijk. De moslims geloven, meende ik, dat er fouten in de Torah staan en christenen hebben het Nieuwe testament erbij gevoegd.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:30
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 17:23 :
pardon?

Ten eerste gaat het niet om "meer waard zijn" - een ieder is evenveel waard. En ten tweede kan t taalgebruik wel wat anders, he.
Hoe rijm jij het idee van een uitverkoren volk met 'een ieder is evenveel waard'?

uit·ver·ko·ren (bn.)
1 verkozen uit, boven andere( n )
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 03-01-2005 @ 01:30 :
Hoe rijm jij een uitverkoren volk met iedereen is evenveel waard?

uit·ver·ko·ren (bn.)
1 verkozen uit, boven andere( n )
ow ja
gaan we de vandale erbij halen
nee dat zal de boel verklaren

t gaat erom dat god t volk van israel gekozen heeft want dat was t volk dat god accepteerden en die de tora ook accepteerden.

daarom zijn joden the chosen ppl.

niet zo moeilijk doen en niet in die gein van luther trappen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2005, 00:35
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 01:32 :
ow ja
gaan we de vandale erbij halen
nee dat zal de boel verklaren

t gaat erom dat god t volk van israel gekozen heeft want dat was t volk dat god accepteerden en die de tora ook accepteerden.

daarom zijn joden the chosen ppl.

niet zo moeilijk doen en niet in die gein van luther trappen
je hebt de vraag nog niet beantwoord
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:47
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 01:32 :
ow ja
gaan we de vandale erbij halen
nee dat zal de boel verklaren
Sorry hoor, maar misschien moet je eens je bedje gaan opzoeken, want dit soort gezwets is ver onder jouw niveau.

Citaat:
niet zo moeilijk doen en niet in die gein van luther trappen
Wat zei Luther dan?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 03-01-2005 @ 01:35 :
je hebt de vraag nog niet beantwoord
waarom zou iemand meer waard zijn als ie uitgekozen wordt? Die anderen zijn gewoon wat sukkels, maar daardoor niet minder waard

maar goed, misschien is dat mn eigen interpretatie

[edit: even voor de goede orde,.. ik heb t hier over de volkeren ten tijde van mozes, he]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 01:06.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 01:47 :
Sorry hoor, maar misschien moet je eens je bedje gaan opzoeken, want dit soort gezwets is ver onder jouw niveau.


de vandale legt soms begrippen te plastisch uit of geeft verschillende betekenissen aan 1 woord.

Citaat:

Wat zei Luther dan?
dat joden stout zijn.

http://www.humanitas-international.o...uther-jews.htm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 02:46
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 01:54 :
waarom zou iemand meer waard zijn als ie uitgekozen wordt? Die anderen zijn gewoon wat sukkels, maar daardoor niet minder waard

maar goed, misschien is dat mn eigen interpretatie

[edit: even voor de goede orde,.. ik heb t hier over de volkeren ten tijde van mozes, he]
Kijk die arrogantie heeft de quran het over. Die anderen zijn sukkels, en wij zijn de uitverkorenen.
Maar goed dat is jouw interpretatie, en geldt natuurlijk niet voor alle Joden, die er nog hardere/zachtere ideeen op kunnen nahouden.

Mijn vraag aan jou is dan, hoeveel % schat jij dat van alle joden zoals jij denken dat de anders sukkels zijn, en zij zelf de uitverkorene? en hoeveel % heeft nog hardere ideeen ( zelfbejubeling, vernedering van de andere) en tot slot hoeveel % van de Joden deelt die mening totaal niet, en ziet iedereen als eenzelfde schepsel van god( zulke Joden zijn er volgens de quran).

Ik zou het zeer op prijs stellen als je gewoon eerlijk antwoord zou geven.

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 03:59.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 04:06
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Heb je toevallig ook een andere bron? Deze lijkt me niet echt objectief. Het begin alleen al, WARNING: This is a Notorious Antisemitic Document!
Maar sowieso, ik dacht dat luther king door iedereen als vredelievend mannetje werd gezien, die opkwam voor de rechten van zwatren. Moet ik effe opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 08:23
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 05:06 :
Heb je toevallig ook een andere bron? Deze lijkt me niet echt objectief. Het begin alleen al, WARNING: This is a Notorious Antisemitic Document!
Maar sowieso, ik dacht dat luther king door iedereen als vredelievend mannetje werd gezien, die opkwam voor de rechten van zwatren. Moet ik effe opzoeken.
Maarten Luther is iemand anders dan Martin Luther King. Het gaat hier om Maarten Luther

Hier overigens nog een stukje over Luther's anti-semitische uitspraken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 09:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 05:06 :
Heb je toevallig ook een andere bron? Deze lijkt me niet echt objectief. Het begin alleen al, WARNING: This is a Notorious Antisemitic Document!
Maar sowieso, ik dacht dat luther king door iedereen als vredelievend mannetje werd gezien, die opkwam voor de rechten van zwatren. Moet ik effe opzoeken.
hehe Luther King is cool

Nee, t gaat hier over Maarten Luther (de hervormer) en de site is geen propaganda ofzo aangezien het gewoon de letterlijke tekst is van wat Maarten Luther zelf heeft geschreven.

Martin Luther King heeft eerder t tegen overgestelde gezegd over joden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 03:46 :
Kijk die arrogantie heeft de quran het over. Die anderen zijn sukkels, en wij zijn de uitverkorenen.
Maar goed dat is jouw interpretatie, en geldt natuurlijk niet voor alle Joden, die er nog hardere/zachtere ideeen op kunnen nahouden.

Mijn vraag aan jou is dan, hoeveel % schat jij dat van alle joden zoals jij denken dat de anders sukkels zijn, en zij zelf de uitverkorene? en hoeveel % heeft nog hardere ideeen ( zelfbejubeling, vernedering van de andere) en tot slot hoeveel % van de Joden deelt die mening totaal niet, en ziet iedereen als eenzelfde schepsel van god( zulke Joden zijn er volgens de quran).

Ik zou het zeer op prijs stellen als je gewoon eerlijk antwoord zou geven.
zoals ik al zei: ik had t over andere volkeren die de tora en god niet accepteerden in Mozes tijd.
En God respecteerde het joodse volk om haar besluit en gaf haar allemaal beloftes mee.

En vele jaren later kwam er een gast op t toneel (Jezus) die zorgde voor een splitsing binnen het joodse volk; waaruit uiteindelijk de christenen voortkwamen. En later mohammed dat tot een splitsing van christenen en joden leidde, waaruit moslims voortkwamen.

Op zich zijn christenen en moslims dan geen sukkels maar ze huppelen wel achter de verkeerde personen aan.

sorry dat t zo kinderachtig overkomt maar ik weet t even niet anders te verwoorden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
trouwens, eigenlijk zijn joden sukkels, want joden moeten zich aan 613 regels (mitzvot) houden en niet-joden slechts aan 7

tis maar hoe je t bekijkt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:16
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 10:27 :
zoals ik al zei: ik had t over andere volkeren die de tora en god niet accepteerden in Mozes tijd.
En God respecteerde het joodse volk om haar besluit en gaf haar allemaal beloftes mee.

En vele jaren later kwam er een gast op t toneel (Jezus) die zorgde voor een splitsing binnen het joodse volk; waaruit uiteindelijk de christenen voortkwamen. En later mohammed dat tot een splitsing van christenen en joden leidde, waaruit moslims voortkwamen.

Op zich zijn christenen en moslims dan geen sukkels maar ze huppelen wel achter de verkeerde personen aan.

sorry dat t zo kinderachtig overkomt maar ik weet t even niet anders te verwoorden.
En later kwam iemand die nar apen keek, en had verzonnen dat wij van apen komen zonder bewijs........

De profeet Mohammed(vzmh) staat voorspeld in de Injil(Gospels) en de Torah en de boeken die daarvoor waren, de profeet Mohammed(vzmh) is gestuurd naar de hele mensheid, Jesuz, Moses(vzmh) enz zijn gestuurd naar een natie net zoals de andere duizenden boodschappers waren gestuurd naar volken. De profeet Mohammed(vzmh) kon niet lezen en schrijven en had de Bijbel niet kunnen lezen, het is wetenschappelijk bewezen dat de Profeet Mohammed(vzmh) nooit aan dat soort informatie dat in de Koran staat en in de Hadith had kunnen komen. De Islam was de boodschap dat was meegestuurd met de andere boodschappers, namelijk geloof in 1 God en aanbid hem, Jezus(vzmh) was een Moslim, Noah(vzmh) was een Moslim geen Christen of Jood, dat naar een stam is genoemd of een persoon, Jesuz(vzmh) is toch vredelievend, en hij gehoorzaamt God toch? Christendom geloven dat God ging uitrusten op de zevende dag, God rust niet uit, nooit, de Joden geloven dat God niet alles kan doen, ze zeggen dat God heeft geworsteld met een imam en heeft verloren. Islam dat ,met Mohammed(vzmh) is gestuurd is Islam in de complete vorm en voor de hele mensheid. het is de enige religie die zegt dat God geen zonen of dochters heeft, alles kan doen wat Hij wil, niemand is zoals hem, en hij is almachtig, en dat hij een is.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 03-01-2005 @ 12:16 :
En later kwam iemand die nar apen keek, en had verzonnen dat wij van apen komen zonder bewijs........



Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:23
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Christenen geloven ook dat het oude testament is verandert, Jesuz(vzmh) heeft zelf in de bijbel voorspeld dat de bijbel zou veranderen. In de Torah staat dat niet-joden honden zijn, en ja honden moeten meer respect krijgen dan mensen, het staat er vol mee. Allah(swt) had Isreal uitgekozen, en hij heeft ze zoveel kanzen gegeven, maar uiteindelijk zijn ze toch weer de verkeerde kant opgegaan, dit allemaal is de plan van Allah(swt) en je kunt er veel van leren, als je de hemel wilt bereiken moet je er hard voor werken, dat doe je door goed te leven, goed met mensen om te gaan, goede daden te verichten, zakat geven aan arme, voor wees kinderen zorgen, Allah(swt) aanbidden, hem elke dag herdenken, enz, maar uiteindelijk moet Allah(swt) je vergeven voordat je in de Hemel terecht komt, als die jou niet vergeeft dan maken al die goede daden niks uit, maar Allah(swt) is de beste rechter, hij oordeelt iedereen op een gelijke manier, en je krijgt alles te zien wat je hebt gedaan.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:26
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 12:21 :


[afbeelding]
Jouw plaatje werkt niet, is dat je bewijs? dat is geen bewijs hoor, en het is zowiezo een ander onderwerp, het is al bewezen dat de Profeet Mohammed(vzmh) niemand anders kan zijn dan de profeet van Allah(swt), geen twijfel aan mogelijk, niet voor niets dat zoveel athiestische wetenschappers zich bekeren naar de Islam.

Ewa latersssssssss
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 03-01-2005 @ 12:26 :
Jouw plaatje werkt niet, is dat je bewijs? dat is geen bewijs hoor, en het is zowiezo een ander onderwerp, het is al bewezen dat de Profeet Mohammed(vzmh) niemand anders kan zijn dan de profeet van Allah(swt), geen twijfel aan mogelijk, niet voor niets dat zoveel athiestische wetenschappers zich bekeren naar de Islam.

Ewa latersssssssss
Moet ik statistieken opzoeken over het percentage moslims van degenen die in Science of Nature publiceren?

Ik kan je verzekeren dat het minder dan 5% is.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:51
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 03-01-2005 @ 12:16 :
En later kwam iemand die nar apen keek, en had verzonnen dat wij van apen komen zonder bewijs........

De profeet Mohammed(vzmh) staat voorspeld in de Injil(Gospels) en de Torah en de boeken die daarvoor waren, de profeet Mohammed(vzmh) is gestuurd naar de hele mensheid, Jesuz, Moses(vzmh) enz zijn gestuurd naar een natie net zoals de andere duizenden boodschappers waren gestuurd naar volken.
hoe kom je toch bij die onzin? Ken je dan niet het einde van Mattheüs. beroemd en berucht:
19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
20 En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.

ter overvloede:
marcus 13:10 En het Evangelie moet eerst gepredikt worden onder al de volken.

lucas 24:46En zeide tot hen: Alzo is er geschreven, en alzo moest de Christus lijden, en van de doden opstaan ten derden dage.
47 En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.

romeinen15:11 En wederom: Looft den Heere, al gij heidenen, en prijst Hem, al gij volken!

Genoeg zo, of moet ik verder gaan? je roept maar als je meer wilt.
Citaat:
Rafiq schreef op 03-01-2005 @ 12:16 :

Jezus(vzmh) was een Moslim, Noah(vzmh) was een Moslim geen Christen of Jood, dat naar een stam is genoemd of een persoon, Jesuz(vzmh) is toch vredelievend, en hij gehoorzaamt God toch?
zie mijn vorige stukje, Jezus was gezonden voor de wereld. Maar als jij moslim synoniem stelt aan: vredelievend en gehoorzaam aan God dan acht ik mijzelf ook tot op zekere hoogte moslim.

Citaat:
Rafiq schreef op 03-01-2005 @ 12:16 :
Christendom geloven dat God ging uitrusten op de zevende dag, God rust niet uit, nooit, de Joden geloven dat God niet alles kan doen, ze zeggen dat God heeft geworsteld met een imam en heeft verloren. Islam dat ,met Mohammed(vzmh) is gestuurd is Islam in de complete vorm en voor de hele mensheid. het is de enige religie die zegt dat God geen zonen of dochters heeft, alles kan doen wat Hij wil, niemand is zoals hem, en hij is almachtig, en dat hij een is.
Ik weet niet waar jij die worsteling vandaan hebt waarbij God verliest, maar graag dan wat quote's uit de heilige boeken. (Abraham over Lot soms?)
In genesis6 staat dat God zonen had. In genesis2:2 staat dat God rust op de 7e dag. Wat jij doet met die informatie moet je zelf weten, maar het helpt als je er even bijzet waar mensen het kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 03-01-2005 @ 12:16 :
En later kwam iemand die nar apen keek, en had verzonnen dat wij van apen komen zonder bewijs........


Volgens Darwin stammen we niet af van de apen, maar delen we dezelfde voorouder.

Citaat:

De profeet Mohammed(vzmh) staat voorspeld in de Injil(Gospels) en de Torah en de boeken die daarvoor waren, de profeet Mohammed(vzmh) is gestuurd naar de hele mensheid, Jesuz, Moses(vzmh) enz zijn gestuurd naar een natie net zoals de andere duizenden boodschappers waren gestuurd naar volken. (...knip)


ja dat is de islamitische versie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 03-01-2005 @ 12:23 :
In de Torah staat dat niet-joden honden zijn,


quote gaarne
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2005, 12:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 10:30 :
trouwens, eigenlijk zijn joden sukkels, want joden moeten zich aan 613 regels (mitzvot) houden en niet-joden slechts aan 7

tis maar hoe je t bekijkt
Interesting, welke 613 regels?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 12:35 :
Moet ik statistieken opzoeken over het percentage moslims van degenen die in Science of Nature publiceren?

Ik kan je verzekeren dat het minder dan 5% is.
Ssst, maak Rafiq nou niet aan het huilen met feiten, hij is net lekker op dreef
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 13:19 :
Interesting, welke 613 regels?
doe een google search op 613 mitzvot
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 13:26 :
doe een google search op 613 mitzvot
Wat loop je nou te rologen?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 13:28 :
Wat loop je nou te rologen?
je denkt toch niet dat ik al die regels hierin ga posten. en zoveel moeite is t niet om ze op internet te vinden.
kun je ook zelf doen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 13:30 :
je denkt toch niet dat ik al die regels hierin ga posten. en zoveel moeite is t niet om ze op internet te vinden.
kun je ook zelf doen.
Dan hoef je je nog niet te gedragen als een snitch.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 13:51 :
Dan hoef je je nog niet te gedragen als een snitch.
njah
was wat geirriteerd

sorry
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 13:52 :
njah
was wat geirriteerd

sorry
Dat is al beter.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Wie was Amalek?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:11
Verwijderd
Ik heb daarnet citaten gelezen uit de Tora,
mag ik ze hier plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 14:59 :
Wie was Amalek?
Hoe kom je daar opeens op?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 03-01-2005 @ 15:11 :
Ik heb daarnet citaten gelezen uit de Tora,
mag ik ze hier plaatsen?
als ze on-topic zijn en niet ellenlang zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 15:16 :
Hoe kom je daar opeens op?
Nummer 613 To destroy the seed of Amalek
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-01-2005 @ 15:21 :
Nummer 613 To destroy the seed of Amalek
ow

njah, de amalekieten.

die wilden t zelfde doen met joden. dus.
zelfverdediging he

samuel 15:3
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Eindtijd
leonkorn
266 01-05-2008 17:54
Films, TV & Radio De uitverkorene
pete da pornkid
7 15-03-2007 11:30
Verhalen & Gedichten [VO2] De Uitverkorene
I C U
6 07-02-2006 13:55
Verhalen & Gedichten [fantasyverhaal] Drakenvuur
Zut Alors!
5 26-09-2004 18:59
Verhalen & Gedichten De Dood
berteltje
3 30-07-2002 15:26
Verhalen & Gedichten De Oneindigers, niks meer dan een levendige freestyle
Ringmaster
4 15-09-2001 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.