Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 12:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-02-2005 @ 19:56 :
Hier was ik al een paar maanden geleden achter gekomen.

Ik probeer het nog één keer.
Advertentie
Oud 02-02-2005, 12:55
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-02-2005 @ 19:58 :
Zou ik ook zeggen als er geen antwoord is op de vraag waarom tekens als de halve maan niet gejat zouden zijn, als ik me ermee identificeerde.
Kijk, ik ben geen Islam deskundige, slechts een wannabemoslim. Ik kan geen eens Arabisch. Daar moet je een beetje rekening mee houden.

Vroeger was de swastika ( hakenkruis) een symbool voor de vrede. Nu? Door Hitler, is in 10 jaar de betekenis van dat teken ineens het tegenovergestelde gaan betekenen. Voor de Hindoestanen ( of was het boeddhisten?) betekend het nog steeds vrede. Maar buiten die groep niet meer. Bij de Islam was het niet anders. Het maakt niet uit wat andere groepen zagen in een maan. De Moslims hebben er hun betekenis aan gegeven. Het boeit hen niet wat andere groepen er in zien, het is voor hun zelf.
En daarnaast, binnen de islam zijn er talloze verhaaltjes die benadrukken dat er maar een god is, en verafgoding 1 van de weinige onvergeefbare zonden is.
Oud 02-02-2005, 12:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Jimsalabim schreef op 01-02-2005 @ 21:20 :
hoe zit het met alle mensen die voor jezus geboren zijn? vraag ik me altijd af...misschien snap ik er wel te weinig van hoor, maar moet je niet in jezus en god geloven om in de hemel te komen en is het dan niet een beetje oneerlijk voor diegene die voor jezus geboren zijn?
Volgens mij vraag je hoe het Christendom hierover denkt. Dat weet ik niet, maar ik weet wel de Islamitische kijk, en die zal op dit punt denk ik weinig verschillen met de Christelijke.

God heeft de mens hersens gegeven. Daarmee moet hij nadenken over hoe het leven is ontstaan. Zodoende kan hij beredeneren dat alles niet uitzich zelf kan zijn ontstaan. Of dat uit het niets, nooit iets kan zijn ontstaan. Zodoende moet hij beredeneren dat een grotere macht alles heeft geschapen. Dat is voor de mensen die nog nooit van de Islam hebben gehoord genoeg, om na de straffen te hebben uitgezeten voor zijn zonden, in de hemel te komen.
Maar als je nooit van de Islam hebt gehoord, en je denkt ook niet na, dan was er iets speciaals, maar wat precies weet ik niet meer. Maar als ik het goed heb, kom je dan niet in de hel voor je ongelovigheid.
Oud 02-02-2005, 16:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-02-2005 @ 13:55 :
Kijk, ik ben geen Islam deskundige, slechts een wannabemoslim. Ik kan geen eens Arabisch.
Wat heeft arabier of arabisch aangelegd zijn eigenlijk met de islam te maken als ik vragen mag?

Het is vaak net alsof arabieren geen andere godsdienst aan zou kunnen hangen, of dat er geen niet-arabische moslims zouden kunnen zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-02-2005, 17:45
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-02-2005 @ 17:29 :
Wat heeft arabier of arabisch aangelegd zijn eigenlijk met de islam te maken als ik vragen mag?

Het is vaak net alsof arabieren geen andere godsdienst aan zou kunnen hangen, of dat er geen niet-arabische moslims zouden kunnen zijn.
Wil je de heilige koran lezen, moet je arabisch kunnen. Het heilig stellen van een vertaling is niet alleen gevaarlijk, maar men raakt erook door verdeeld (iedereen volgt de interpretatie van de schrijver)
Oud 02-02-2005, 20:48
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 18:45 :
Wil je de heilige koran lezen, moet je arabisch kunnen. Het heilig stellen van een vertaling is niet alleen gevaarlijk, maar men raakt erook door verdeeld (iedereen volgt de interpretatie van de schrijver)
Oud 02-02-2005, 22:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-02-2005 @ 18:45 :
Wil je de heilige koran lezen, moet je arabisch kunnen. Het heilig stellen van een vertaling is niet alleen gevaarlijk, maar men raakt erook door verdeeld (iedereen volgt de interpretatie van de schrijver)
Bij elke kopie die gemaakt wordt bestaat de kans op veranderingen....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-02-2005, 23:13
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-02-2005 @ 23:20 :
Bij elke kopie die gemaakt wordt bestaat de kans op veranderingen....
er werd eens expres in pakistan 1 woordje veranderd in de koran, en binnen een paar dagen was er een woedende menigte bij de uitgeverij. Mijn moslim broeders zijn altijd waakzaam Zoals ons ook geleerd wordt, is dat de koran onkwetsbaar is. En onveranderbaar.
Oud 03-02-2005, 07:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-02-2005 @ 00:13 :
er werd eens expres in pakistan 1 woordje veranderd in de koran, en binnen een paar dagen was er een woedende menigte bij de uitgeverij. Mijn moslim broeders zijn altijd waakzaam Zoals ons ook geleerd wordt, is dat de koran onkwetsbaar is. En onveranderbaar.
In Turkije hadden ze ook zoiets geprobeerd. Maar nu is het zo geregeld dat de overheid een stempel zet in de juiste Kurans, weet je zeker dat je de goede hebt. Blijkbaar zijn er mensen die hem willen veranderen. Stakkers.
Oud 03-02-2005, 09:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-02-2005 @ 00:13 :
Zoals ons ook geleerd wordt, is dat de koran onkwetsbaar is. En onveranderbaar.
Werkelijk leuk om te zien hoe naief erover gedacht wordt.

Mischien dat een uitgeverij betrapt wordt bij het veranderen van stukken, maar ik betwijfel dat dit zou gebeuren als werkelijk machtige figuren zich daar aan wagen.

Of nee, die financieren gewoon de geestelijken om het voor hen te 'interpreteren' op de manier die ze op dat moment nodig hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-02-2005, 09:26
Verwijderd
Laten we dit het kleine vraagjes topic houden
Topic over de juistheid van de Koran up je maar, is laatst nog geweest
Oud 09-03-2005, 13:13
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
mss ben ik te lui om te googlen, maar wat ik mij afvroeg; wat is de heilige waarde voor moslims van de rotskoepelmoskee in jeruzalem? en verder, die fantastische medina..?
Oud 11-03-2005, 17:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-03-2005 @ 14:13 :
mss ben ik te lui om te googlen, maar wat ik mij afvroeg; wat is de heilige waarde voor moslims van de rotskoepelmoskee in jeruzalem? en verder, die fantastische medina..?
Via de moskee in Jeruzalem is de profeet Mohammed naar de hemel gevlogen, om zijn Heer te zien.

in medina is hij gestorven.
Oud 11-03-2005, 21:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 11-03-2005 @ 18:41 :
Via de moskee in Jeruzalem is de profeet Mohammed naar de hemel gevlogen, om zijn Heer te zien.

in medina is hij gestorven.
Dat klinkt onlogisch als ik de kaart erbij pak weet je?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-03-2005, 21:47
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-03-2005 @ 22:02 :
Dat klinkt onlogisch als ik de kaart erbij pak weet je?
jij gelooft niet in wonderen
Oud 11-03-2005, 22:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 11-03-2005 @ 22:47 :
jij gelooft niet in wonderen
Ik zie idd niet in hoe je met een kameel binnen een dag een lijk een, pak em beet, duizend kilometer kan vervoeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-03-2005, 10:55
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-03-2005 @ 23:41 :
Ik zie idd niet in hoe je met een kameel binnen een dag een lijk een, pak em beet, duizend kilometer kan vervoeren.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 12-03-2005, 11:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 11-03-2005 @ 18:41 :
Via de moskee in Jeruzalem is de profeet Mohammed naar de hemel gevlogen, om zijn Heer te zien.

in medina is hij gestorven.
heeft hij god gezien? hij kreeg daar toch alleen een visioen oid? en waar is hij dan geboren? en hoe zou hij dan via een wonder in medina gekomen zijn?
Oud 12-03-2005, 11:20
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 12-03-2005 @ 12:14 :
heeft hij god gezien? hij kreeg daar toch alleen een visioen oid? en waar is hij dan geboren? en hoe zou hij dan via een wonder in medina gekomen zijn?
nope hij is naar de hemel gestegen. Hij is in 1 nacht van medina naar jeruzalem gereisd. Medina is gewoon een arabische stad
Oud 14-03-2005, 16:22
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Jimsalabim schreef op 01-02-2005 @ 21:20 :
hoe zit het met alle mensen die voor jezus geboren zijn? vraag ik me altijd af...misschien snap ik er wel te weinig van hoor, maar moet je niet in jezus en god geloven om in de hemel te komen en is het dan niet een beetje oneerlijk voor diegene die voor jezus geboren zijn?
ja dat is een goede vraag. De gelovige mensen die vóór de komst van Jezus dood gingen hadden inderdaad een probleem. Ze stonden voor een gesloten deur... Dus waar moesten ze dan heen? Ze moesten naar de hel, helaas. Maar toen kwam Jezus eindelijk en bij zijn dood nam hij ze mee (wat zal satan wel een zuur gezicht hebben getrokken bij de 'uittocht'...) naar de hemel.
Leuke opmerking van een vriend: hij zei namelijk dat hij hoopte dat God die gebeurtenis gefilmd heeft om deze later, wanneer hijzelf in de hemel is, te kunnen bekijken
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 14-03-2005, 16:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:22 :
Maar toen kwam Jezus eindelijk en bij zijn dood nam hij ze mee (wat zal satan wel een zuur gezicht hebben getrokken bij de 'uittocht'...) naar de hemel.
Waarom vinden we daar geen half woord van terug in de bijbel?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-03-2005, 16:34
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 17:26 :
Waarom vinden we daar geen half woord van terug in de bijbel?
staat in psalmen en efeziers
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 14-03-2005, 16:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:34 :
staat in psalmen en efeziers
gosh, waar precies, mij is het nooit opgevallen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-03-2005, 16:47
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 17:36 :
gosh, waar precies, mij is het nooit opgevallen.
Goed lezen, dan steek je er misschien nog wat van op ook
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 14-03-2005, 18:13
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:34 :
staat in psalmen en efeziers
Psalmen nog wel. Ik zie hier toch enkele probleempjes rijzen. Maar goed, welke tekst in Efeziers?
Oud 14-03-2005, 18:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:47 :
Goed lezen, dan steek je er misschien nog wat van op ook
Afijn, we kunnen dus concluderen dat het er niet staat, aangezien je het zelf ook niet weet of in ieder geval weigert te tonen.


Ik heb namelijk het idee dat de eerdere uitspraak simpelweg een bedacht verhaal op basis van een interpretatie van een enkel citaat is.

Afijn, over de betrouwbaarheid daarvan kunnen de messen worden geslepen lijkt me.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-03-2005, 21:12
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
1. wie behouden is, is behouden
2. vanuit de hel is geen terugkeer (bijbels onderbouwd)
3. hoe gaat het met die meneer, hoe heet hij, die ten hemel was opgevaren?
4. jezus kan nooit in de hel geweest zijn

en verder ben ik best benieuwd waar je dat uithaalt, gelieve de letterlijke teksten te citeren . verder sluit ik mij aan bij T_ID.
Oud 16-03-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-03-2005 @ 21:43 :
hoewel ik waarschijnlijk mijn vriendin zou bestoken met anti-religie-propaganda als zij religieus zou zijn.


Citaat:
see it schreef op 08-03-2005 @ 21:55 :
Ja, ik geloof dat Jezus, God de Vader en de Heilige Geest een drie-eenheid vormen. Ze zijn gelijk.
Ik vraag me nou al heel lang af...wat is nou jullie heilige geest? Julllie hebben je god, ok, Jezus, tuurlijk, maar wat is dan nog die heilige geest?
Oud 16-03-2005, 19:00
Verwijderd
Dit topic is bedoeld voor kleine vraagjes, dus geen vragen naar meningen ed. Gewoon waarom iets zo is in het geloof. Vragen over Jezus, heilige geest hebben meestal grotere antwoorden, gaarne deze te vragen in een gewoon topic
Oud 16-03-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-03-2005 @ 20:00 :
Dit topic is bedoeld voor kleine vraagjes, dus geen vragen naar meningen ed. Gewoon waarom iets zo is in het geloof. Vragen over Jezus, heilige geest hebben meestal grotere antwoorden, gaarne deze te vragen in een gewoon topic
Ja, leuk, forumbaas Cartman heeft het net hiernaartoe verplaatst
Oud 16-03-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 16-03-2005 @ 20:05 :
Ja, leuk, forumbaas Cartman heeft het net hiernaartoe verplaatst
Oud 17-03-2005, 16:33
shy gurl
shy gurl is offline
Heey

Ik weet wel dat Christendom, Boeddhisme, Hindoeisme, Islam en het Jodendom de vijf wereldhgodsdiensten zijn, maar welke drie van deze vijf hebben de meeste aanhangers?
__________________
~*niet iedereen hoeft een held te zijn, er moeten ook mensen zijn dee gered moeten worden*~
Oud 17-03-2005, 16:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
shy gurl schreef op 17-03-2005 @ 17:33 :
Heey

Ik weet wel dat Christendom, Boeddhisme, Hindoeisme, Islam en het Jodendom de vijf wereldhgodsdiensten zijn, maar welke drie van deze vijf hebben de meeste aanhangers?
volgens mij het christendom en daarna de Islam.
Oud 17-03-2005, 17:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 17:53 :
volgens mij het christendom en daarna de Islam.
globaal gekeken bij www.nationmaster.com en ik denk dat je gelijk hebt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 17-03-2005, 17:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 17-03-2005 @ 17:53 :
volgens mij het christendom en daarna de Islam.
Hangt er vanaf wanneer je gelovig bent. Die lijstjes slaan nergens op.
Oud 17-03-2005, 17:47
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-03-2005 @ 18:43 :
Hangt er vanaf wanneer je gelovig bent. Die lijstjes slaan nergens op.
een schatting kan geen kwaad.

het bahaiisme is het snelst groeiende godsdienst. over tientallen jaren zal de Islam s werelds grootste godsdienst zijn.
Oud 17-03-2005, 19:41
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
shy gurl schreef op 17-03-2005 @ 17:33 :
Heey

Ik weet wel dat Christendom, Boeddhisme, Hindoeisme, Islam en het Jodendom de vijf wereldhgodsdiensten zijn, maar welke drie van deze vijf hebben de meeste aanhangers?
Op papier het christendom, qua geloofsintensiteit de Islam.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 17-03-2005, 19:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 17-03-2005 @ 20:41 :
Op papier het christendom, qua geloofsintensiteit de Islam.
Waar baseer je die laatste opmerking op?
Oud 17-03-2005, 19:47
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 17-03-2005 @ 20:43 :
Waar baseer je die laatste opmerking op?
Op het neerdalende aantal kerkgangers wereldwijd, de afbraak van kerkgebouwen, de lage kijkcijfers bij de EO en de bouw van nieuwe moskeeen, die ook nog eens geregeld vol zitten.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 17-03-2005, 20:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 17-03-2005 @ 20:47 :
Op het neerdalende aantal kerkgangers wereldwijd, de afbraak van kerkgebouwen, de lage kijkcijfers bij de EO en de bouw van nieuwe moskeeen, die ook nog eens geregeld vol zitten.
Ook alleen maar totdat er weer een frisse oorlog tussen stromingen uitbreekt.

Bovendien heeft elke godsdienst zwaar te vrezen van de ontwikkeling, aangezien je zelf al aanhaalde wat er gebeurd wanneer een land, en vooral het onderwijs daar, zich ontwikkelt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 18-03-2005, 22:41
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-03-2005 @ 21:44 :
Ook alleen maar totdat er weer een frisse oorlog tussen stromingen uitbreekt.
(....)
Oke. Maar hoe verklaar je dit dan?
Is dit geen afkalving van het christendom?

Naakte pastoor wil kerkdiensten voor nudisten

Bron: Ananova

Een Australische pastoor, die nudist is, heeft christenen met dezelfde levensstijl opgeroepen hun godsdienst in het naakt te bedrijven.

De 51-jarige pastoor Robert Wright zoekt wekelijks de toevlucht in een nabijgelegen nudistenoord, Brisbane. Wright, die voor meer dan zestien jaar een nudist is geweest vertelt: "Ik probeer christenen niet zover te krijgen om nudisten te worden. Ik richt me op christenen die al nudisten zijn."

Wright, die drie jaar geleden is aangesteld als pastoor, wil in Cabarita gaan beginnen met de kerkdiensten voor nudisten. Pastoor Wright maakte duidelijk dat het christelijk zijn voor een nudist niet vreemd is: "Er zijn meer christenen die nudist zijn dan mensen beseffen. Wij doen alleen niet aan seksorgieën." Hij vindt dat deze christenen heel goed aangepaste mensen zijn.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 19-03-2005, 10:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 18-03-2005 @ 23:41 :
Oke. Maar hoe verklaar je dit dan?
Is dit geen afkalving van het christendom?
nee, slechts een verandering, een liberalisering.

Op dezelfde manier zou ik kunnen stellen dat allerlei discutabele praktijken in de Arabische wereld (slavernij, uithuwelijking, mishandeling vrouwen, ongelijke rechten, theocratische bestuursvorm) het afkalven van de islam zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-03-2005, 21:13
Rodion
Rodion is offline
Ik ga nu uit van het Christelijk geloof:

Het kwaad in de wereld is van de duivel afkomstig. Maar waar komt 'het kwaad' vandaan die ervoor gezorgt heeft dat de duivel afvallig werd? Het lijkt me dat God die niet gemaakt heeft.
Dus: waar komt dat 'kwaad' vandaan?

Ik weet niet of dit wel een klein vraagje is, anders hoor ik het wel.
Oud 30-03-2005, 01:05
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
kwibus schreef op 29-03-2005 @ 22:13 :
Ik ga nu uit van het Christelijk geloof:

Het kwaad in de wereld is van de duivel afkomstig. Maar waar komt 'het kwaad' vandaan die ervoor gezorgt heeft dat de duivel afvallig werd? Het lijkt me dat God die niet gemaakt heeft.
Dus: waar komt dat 'kwaad' vandaan?

Ik weet niet of dit wel een klein vraagje is, anders hoor ik het wel.
Hier geeft de bijbel geen uitsluitsel over voor zover ik weet.

Wat is echter precies 'kwaad'? God gaf zijn schepselen een vrije wil om hem te volgen of te verlaten. Hem volgen noemde Hij 'goed' Hem afvallen noemde Hij 'kwaad'. God aanschouwde zijn schepping en zag dat het mis ging.
Oud 30-03-2005, 15:18
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Komt het niet doordat Lucifer uit de hemel werd gekickt (samen met 1/3 van alle engelen die hij meenam) en zich tegen God draaide/keerde? Of staat dit niet in de Bijbel?

groetjes
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 30-03-2005, 16:25
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
vichog schreef op 30-03-2005 @ 16:18 :
Komt het niet doordat Lucifer uit de hemel werd gekickt (samen met 1/3 van alle engelen die hij meenam) en zich tegen God draaide/keerde? Of staat dit niet in de Bijbel?

groetjes
Volgens mij heb je niet goed gelezen:


Citaat:
kwibus schreef op 29-03-2005 @ 22:13 :
Maar waar komt 'het kwaad' vandaan die ervoor gezorgt heeft dat de duivel afvallig werd? Het lijkt me dat God die niet gemaakt heeft.
Dus: waar komt dat 'kwaad' vandaan?
Het lijkt me niet dat 'het kwaad' onstaat doordat iemand of iets 'uit de hemel werd gekickt'.

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 16:28.
Oud 31-03-2005, 15:49
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
kwibus schreef op 30-03-2005 @ 17:25 :
Volgens mij heb je niet goed gelezen:

Het lijkt me niet dat 'het kwaad' onstaat doordat iemand of iets 'uit de hemel werd gekickt'.
afvallig: afgevallen, ontrouw geworden aan degene wie men trouw schuldig was

lucifer (of saten, net wat je wilt) was trouw aan God, totdat hij ook tot de positie van God (de Vader), de Zoon en de Heilige Geest wilde behoren. Dit 'kon' niet, en dat 'vond hij niet leuk' (nooit leuk als je wordt afgewezen...), dus keerde hij zich tegen God. En God is goed, dus rara bij wie zal het kwade dan vandaan komen...

groetjes
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 02-04-2005, 19:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
vichog schreef op 31-03-2005 @ 16:49 :
god is goed. het kwade is den duivel.
er was enkel goed, enkel god. hoe kon het dat de duivel afvallig werd?
je moet wel even onder ogen houden dat de duivel ontstond na het kwaad. he..
Oud 02-04-2005, 20:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 02-04-2005 @ 20:24 :
god is goed. het kwade is den duivel.
er was enkel goed, enkel god. hoe kon het dat de duivel afvallig werd?
je moet wel even onder ogen houden dat de duivel ontstond na het kwaad. he..
waar kwam het kwaad dan vandaan?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 02-04-2005, 20:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 30-03-2005 @ 02:05 :
God gaf zijn schepselen een vrije wil om hem te volgen of te verlaten. Hem volgen noemde Hij 'goed' Hem afvallen noemde Hij 'kwaad'.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vragen over geloven topic #2
Verwijderd
102 21-08-2013 17:36
Levensbeschouwing & Filosofie Ik geloof!
Lekker-chickie
220 24-09-2010 16:04
Levensbeschouwing & Filosofie Kunnen niet-Joden ook in de hemel komen?
floortje613
28 18-09-2009 18:16
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vragen over geloven topic
Verwijderd
500 20-07-2008 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie voel me leeg
tjappie
183 03-03-2007 15:53
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe weet je dat jouw religie de juiste is?
akumabito
98 29-11-2005 02:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.