Oud 19-06-2011, 18:06
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ja maar dat verandert niets aan het feit dat je er een mening over kan hebben en dan vooral over een godsdienst waarbij je niet noodzakelijk concentreert op de individuen maar op de religie zelf. En ja moslims kun je niet over 1 kam scheren net zoals alle andere groepen, maar je kan wel de onderverdelingen bespreken.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Advertentie
Oud 19-06-2011, 18:25
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
Ja maar dat verandert niets aan het feit dat je er een mening over kan hebben en dan vooral over een godsdienst waarbij je niet noodzakelijk concentreert op de individuen maar op de religie zelf. En ja moslims kun je niet over 1 kam scheren net zoals alle andere groepen, maar je kan wel de onderverdelingen bespreken.
Niks ja maar. Je bevestigt wat ik zeg. Dus je hoeft niet te doen alsof je mij tegenspreekt.

Je mag een mening over de Islam hebben. Het moet echter wel ergens op gebaseerd zijn. Dus je moet kennis hebben van de Islam. Dat spreekt toch voor zich?
Oud 19-06-2011, 18:32
Verwijderd
Ik heb ook kennis van blanke mensen, open maar een topic hoor. En je hoeft niet de koran achterstevoren te kennen om een algemene mening te hebben over de islam.
Oud 19-06-2011, 18:59
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Niks ja maar. Je bevestigt wat ik zeg. Dus je hoeft niet te doen alsof je mij tegenspreekt.
Ik was het ongeveer eens dus de maar was belangrijk.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 19-06-2011, 19:15
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Als Henk er een probleem mee heeft dat er een moslim naast hem woont, is dat Henks probleem, niet dat van zijn buurman.
Tuurlijk, maar als dat veel voorkomt moet je niet gek opkijken als er steeds meer Henken (en Ingrids) protesteren door op partijen als PVV te stemmen. De vraag is waaròm Henk er problemen mee heeft.
Oud 20-06-2011, 09:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het hangt er natuurlijk allemaal van af of daar een rationele reden voor is. Als Henk toevallig samenwoont met Onno, heeft hij alle reden om boos te zijn. Goede kans dat het op z'n minst leidt tot spanningen, en hij op z'n slechtst (of moet ik op z'n Utrechtst zeggen, aangezien mijn linkse gemeente toch koploper is in haatmisdaden op dat vlak?) met tienduizenden euro's schade uit zijn huis gepest zal worden.

Niet blij met die gang van zaken? Bestrijdt dan de oorzaak, en bash niet degene wiens verontwaardiging slechts een symptoom is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-06-2011, 22:23
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Het hangt er natuurlijk allemaal van af of daar een rationele reden voor is. Als Henk toevallig samenwoont met Onno, heeft hij alle reden om boos te zijn. Goede kans dat het op z'n minst leidt tot spanningen, en hij op z'n slechtst (of moet ik op z'n Utrechtst zeggen, aangezien mijn linkse gemeente toch koploper is in haatmisdaden op dat vlak?) met tienduizenden euro's schade uit zijn huis gepest zal worden.

Niet blij met die gang van zaken? Bestrijdt dan de oorzaak, en bash niet degene wiens verontwaardiging slechts een symptoom is.
Moslims het land niet meer binnenlaten/het land uitsturen omdat ze zulke dingen niet kunnen accepteren is niet effectief, omdat er heel veel redenen zijn te verzinnen waarom zoiets niet zou kunnen (en nee, die redenen ga ik niet noemen). Als je toch zo meelevend bent met Henk en Onno is het veel beter om de islamitische buurman van hen te overtuigen dat homoseksuelen bashen not done is. Niet alleen kan dat lukken door de islamitische buurman te overtuigen dat homoseksualiteit geen ramp is, meeste moslims zullen het ook niet meer doen uit hun eigen (andere) principes.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 21-06-2011, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Als je toch zo meelevend bent met Henk en Onno is het veel beter om de islamitische buurman van hen te overtuigen dat homoseksuelen bashen not done is.
Wat onrealistisch is.
Oud 21-06-2011, 13:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je toch zo meelevend bent met Henk en Onno is het veel beter om de islamitische buurman van hen te overtuigen dat homoseksuelen bashen not done is.
Gaat alleen nogal lastig als er een kritiekverbod is op cultuur en religie, en die twee zaken zelfs reden zijn om mensen niet te vervolgen voor strafbare feiten, of een mindere straf te geven.

Alle zaken tegen de daders van de Utrechtse wegpestzaken zijn bijvoorbeeld geseponeerd (terwijl er heterdaadjes tussen zaten!) of afgedaan met een lachwekkend lage straf. Denk in termen van werkstraffen van nog geen week, terwijl het ging om maandenlange stelselmatige terreur en draaideurcriminaliteit.


En wat krijg je dan? Inderdaad, dat mensen niet langer vertrouwen op de overheid en de rechtstaat, en dat uiten in wantrouwen tegenover de groepen waar daders uit komen, of zelfs overgaan tot eigenrichting.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-06-2011, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Wat onrealistisch is.
Heb je het ooit geprobeerd? Er zijn echt zat redelijke moslims, weet je. Daar heb ik geen bron van, maar dat is mijn ervaring.
Misschien moet ik er een enquête over maken. :chinrub:

Citaat:
Gaat alleen nogal lastig als er een kritiekverbod is op cultuur en religie, en die twee zaken zelfs reden zijn om mensen niet te vervolgen voor strafbare feiten, of een mindere straf te geven.

Alle zaken tegen de daders van de Utrechtse wegpestzaken zijn bijvoorbeeld geseponeerd (terwijl er heterdaadjes tussen zaten!) of afgedaan met een lachwekkend lage straf. Denk in termen van werkstraffen van nog geen week, terwijl het ging om maandenlange stelselmatige terreur en draaideurcriminaliteit.


En wat krijg je dan? Inderdaad, dat mensen niet langer vertrouwen op de overheid en de rechtstaat, en dat uiten in wantrouwen tegenover de groepen waar daders uit komen, of zelfs overgaan tot eigenrichting.
Natuurlijk is het slecht om mensen lage of geen straffen te geven in die gevallen. Maar wat heeft dat met de islam te maken?

En, o, wacht, ik wilde niet meer reageren in dit topic. Mislukt.
Oud 21-06-2011, 17:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Natuurlijk is het slecht om mensen lage of geen straffen te geven in die gevallen. Maar wat heeft dat met de islam te maken
De vorm van haatmisdaad waarover we het hebben komt vanuit religie, en veelal de Islam.


Het hele punt daarachter in het kader van de achterliggende discussie is dat al dat geleuter van de discussie betrekken op alle Moslims, of immigratieregels, nergens op slaat. We hebben een heel concreet religieus en cultureel fenomeen, dat nadelig is, waarover mensen kunnen (en horen) te vallen.

De tegenpartij voor racist uitmaken, zoals hiervoor impliciet en meer expliciet gebeurde, en ronduit vaste attractie is bij elke discussie over de Islam, blijkt wederom nergens op te slaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 21-06-2011 om 18:00.
Oud 21-06-2011, 18:24
666METAL666
Avatar van 666METAL666
666METAL666 is offline
Ik heb niks tegen de Islam, maar die macho Marokkanen zijn een ander verhaal.
__________________
Je moeder!
Oud 21-06-2011, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn er maar een handjevol moslims op dit forum.

En het onderwerp van deze topic slaat natuurlijk nergens op.
En waarom vind jij het nergens op slaan, moslim? Zit toch wel een goede discussiewaarde in dit topic imo.
Oud 21-06-2011, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Heb je het ooit geprobeerd? Er zijn echt zat redelijke moslims, weet je. Daar heb ik geen bron van, maar dat is mijn ervaring.
Dat is ook mijn ervaring want een groot gedeelte van mijn vriendengroep is moslim (schalkwijk jwz). Daar zitten inderdaad ook moslims bij die het wat minder nauw nemen met de islam en wat rationeler kunnen omgaan met dit soort zaken. Er zitten echter ook flink wat jongens bij die de islam -wel- op veel punten letterlijk opvatten en ja, bij hen is het onrealistisch om te denken dat zij, door argumenten van een ongelovig persoon, zullen worden omgepraat tot het accepteren van homo's.

De aanname dat we de 'onredelijke' moslims zo makkelijk kunnen bekeren tot het accepteren van homoseksualiteit is in mijn ogen naïef. Net zoals jij met de paplepel binnen hebt gekregen dat homo's geaccepteerd zijn, heeft een aanzienlijk deel van de moslims gehoord dat homo's dood moeten, of in ieder geval minderwaardige schepsels zijn.

Het probleem ligt, zoals eigenlijk altijd het geval is, wederom bij het geloof zelf. Zolang er personen zijn die stukken uit de Koran als feit beschouwen kán er op dat moment geen rationele discussie meer volgen over dat onderwerp.

Stel jezelf deze vraag; Hoe makkelijk kan ik overtuigd worden dat homo's vies en minderwaardig zijn?
Oud 22-06-2011, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niks tegen de Islam, maar die macho Marokkanen zijn een ander verhaal.
Dit. Heb ik ook enorm veel last van. Was laatst met een stel vrienden in een lege parkeergarage aan het skaten omdat het regende, kwamen er 3 van die marokkanen/turken/antilianen, etc. aanfietsen die parkeergarage in. Gaan ze terug en helemaal roepen zo van: ''hehe er zijn skaters! Skaters kom we pakken ze!'' We waren maar via de nooduitgang naar buiten gegaan voor onze eigen veiligheid.
Oud 22-06-2011, 22:41
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb nergens gezegd dat je ook maar een beetje moslim overtuigd krijgt (grapje hoor, Kat! ) om homoseksuelen te accepteren. Je kunt echter wel aanspraak doen op andere dingen die de koran zegt. Bijvoorbeeld dat je je buren heel goed moet behandelen. Nu zal het niet zo zijn dat de islamitische buurman Henk en Onno goed 'heel goed' gaan behandelen, maar je kunt hem wel overtuigen hen met rust te laten.

Dus, laat de religie voor wat het is, en 'leer' religieuzen die dingen doen die niet in de maatschappij passen die dingen te laten gaan. Immers, geen religieus buitenlands persoon zou kunnen ontkennen dat hij hier in een vreemd land zit en zich behoort te gedragen naar de regels van dat land.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 23-06-2011, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me in het dagelijks leven niet bedreigd, dat wil niet zeggen dat er geen bedreiging is. De dreiging van de islam is nu nog relatief klein, maar met immigratie en hoge geboortecijfers onder Moslims is de vraag hoe de westerse wereld er over 100 of 200 jaar uit zal zien.

Ik vraag me af waar de naïviteit vandaan komt om te denken dat de islam mee gaat veranderen met de Westerse samenleving?
Ik zal de vele voorbeelden van de aanvallen van laffe politici op de vrijheid van meningsuiting, positie van vrouwen en homo's, doodsbedreigingen wegens een tekening van Mohammed, etc. achterwege laten en veronderstellen dat jij + anderen een idee hebben waar ik en vele anderen met mij zich zorgen over maken.

Wat gaat er gebeuren wanneer de demografie van het Westen zodanig is veranderd dat er meer of evenveel moslims als autochtone bewoners zijn in het Westen? Er van uitgaan dat de islam met de tijd meegaat en dat alles wel goed gaat komen is een té groot risico om te nemen. Net zoals niet anticiperen op klimaatverandering. Bovendien heeft de geschiedenis al bewezen dat fanatieke mensen de tijd terug kunnen draaien (Zie Iran en Afghanistan in de jaren '60-70 en nu.

Daarom heeft elke politicus die inzet op nul immigratie vanuit islamitsche landen mijn oor. We kunnen ons geen tweede donkere middeleeuwen veroorloven. De vlooien van het christendom zijn net afgeschud, helaas komt er nu weer een andere pest uit de woestijn.

Om leuk af te sluiten: een filmpje.
Edit: Hij doet het niet. Dan maar de link. Ik hoop dat jullie hem helemaal kijken, ik vind het een uiterst genuanceerd filmpje dat beter mijn zorgen kan verwoorden dan dat ik ooit zal kunnen.
http://www.youtube.com/watch?v=KV0WvEMK7lo
Geen woorden voor. .
Oud 23-06-2011, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook kennis van blanke mensen, open maar een topic hoor. En je hoeft niet de koran achterstevoren te kennen om een algemene mening te hebben over de islam.
Je moet echter wel enig benul hebben van wat er in de koran staat wil je een beroep doen op de Islam. Want als je er niets van afweet, kun je eigenlijk geen enkele goede conclusie trekken.
Oud 23-06-2011, 12:07
Verwijderd
Die onzin is al eerder herhaald in dit topic.
Citaat:
Immers, geen religieus buitenlands persoon zou kunnen ontkennen dat hij hier in een vreemd land zit en zich behoort te gedragen naar de regels van dat land.
Ik denk dat dat best mee valt.
Oud 23-06-2011, 17:34
Verwijderd
Het zijn anders wel gewoon feiten. Maar jij kunt jouw uitspraak natuurlijk niet onderbouwen en dan ga je maar roepen dat het onzin is. Je weet er helemaal niets over en toch praat je! Jij bent onzin man.
Oud 23-06-2011, 19:08
Verwijderd
Met wat gegoogle kan je vrij eenvoudig leuke quotes uit de koran trekken. Ik begrijp ook wel dat dat boek uit meer bestaat dan homo-haat en vrouwonvriendelijkheid maar die punten zijn niet bepaald relevant in deze discussie.

Daarnaast heb je tot noch toe zelf nog niets zinnigs toegevoegd aan dit topic behalve wat gebitch over andermans reacties. Geef zelf eens wat argumentatie waarom je het met posts niet eens bent behalve "DURR JIJ WEET NIET WAAR JE HET OVER HEBT DURR HURR"
Oud 23-06-2011, 20:28
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik denk dat dat best mee valt.
Bedoel je dat er asociale mensen zijn die zich niet aan de wetten/regels in Nederland houden? Wat heeft dat met religie te maken?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 23-06-2011, 21:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geen woorden voor. .
Dan zal ik het concreter voor je maken.
Bijvoorbeeld hoe in Engeland Islamitische bendes vanuit hun achterlijke idee dat vrouwen minderwaardig zijn, en elke vrouw die geen slavin is een hoer moet zijn, ook omzetten in daden. en daarbij jonge kinderen misbruiken, of vrouwen dwingen tot prostitutie. NB: de enige Moslim die zich daar tegen uitspraak destijds, kreeg daarom te maken met geweld van zijn eigen mensen.

Of zoals ik heb meegemaakt: je vriendin loopt iets voor je uit op straat richting supermarkt, en jochies van nauwelijks 12-15 jaar belagen haar opeens en maken haar voor hoer uit. En echt haren trekken, vastgrijpen, slaan en schoppen, uit het niets. Pappa en mamma zaten op tuinstoelen nog geen 50 meter verder, keken toe en deden niets. Toen ik me er in mengde was ik natuurlijk een racist, en toen ik een van dat tuig een goede trap moest verkopen voor hij haar los liet, toen pas kwam de vader in actie, tegen mij, that is, maar verder dan schelden kwam het niet.

Paar maanden daarna moest ik in Nijkerk echt vechten voor mijn leven, toen zowat precies hetzelfde gebeurde, alleen dan met tuig in de leeftijd 18-21. Je vriendin wordt gewoon midden op straat voor hoer uit gemaakt, en de Islamitische bende gaat direct tot de aanval over als je daar kritiek op hebt. Met z'n vieren tegen één omdat je durfde te beweren dat niet alle vrouwen hoeren zijn.


Waarom kiezen mensen ervoor te ontkennen dat zulke dingen plaatsvinden, of ontkennen ze de overduidelijke link tussen de Islam, die inferioriteit van de vrouw die die preekt, en dat gedrag?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-06-2011, 00:16
Benji_00
Benji_00 is offline
Zijn ook mensen van vlees en bloed
Met andere woorden, niet slechter noch beter dan andere
Oud 24-06-2011, 02:20
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je dat er asociale mensen zijn die zich niet aan de wetten/regels in Nederland houden? Wat heeft dat met religie te maken?
Citaat:
de overduidelijke link tussen de Islam, die inferioriteit van de vrouw die die preekt, en dat gedrag?
Oud 25-06-2011, 11:15
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
Dan zal ik het concreter voor je maken.
Bijvoorbeeld hoe in Engeland Islamitische bendes vanuit hun achterlijke idee dat vrouwen minderwaardig zijn, en elke vrouw die geen slavin is een hoer moet zijn, ook omzetten in daden. en daarbij jonge kinderen misbruiken, of vrouwen dwingen tot prostitutie. NB: de enige Moslim die zich daar tegen uitspraak destijds, kreeg daarom te maken met geweld van zijn eigen mensen.

Of zoals ik heb meegemaakt: je vriendin loopt iets voor je uit op straat richting supermarkt, en jochies van nauwelijks 12-15 jaar belagen haar opeens en maken haar voor hoer uit. En echt haren trekken, vastgrijpen, slaan en schoppen, uit het niets. Pappa en mamma zaten op tuinstoelen nog geen 50 meter verder, keken toe en deden niets. Toen ik me er in mengde was ik natuurlijk een racist, en toen ik een van dat tuig een goede trap moest verkopen voor hij haar los liet, toen pas kwam de vader in actie, tegen mij, that is, maar verder dan schelden kwam het niet.

Paar maanden daarna moest ik in Nijkerk echt vechten voor mijn leven, toen zowat precies hetzelfde gebeurde, alleen dan met tuig in de leeftijd 18-21. Je vriendin wordt gewoon midden op straat voor hoer uit gemaakt, en de Islamitische bende gaat direct tot de aanval over als je daar kritiek op hebt. Met z'n vieren tegen één omdat je durfde te beweren dat niet alle vrouwen hoeren zijn.


Waarom kiezen mensen ervoor te ontkennen dat zulke dingen plaatsvinden, of ontkennen ze de overduidelijke link tussen de Islam, die inferioriteit van de vrouw die die preekt, en dat gedrag?
Dit klinkt allemaal nogal leugenachtig. Ten eerste, je verspreidt leugens over de Islam. De vrouw is niet inferieur in de Islam. Sterker nog, de vrouw heeft hoge status gekregen in de Islam. Terwijl in de Middeleeuwen vrouwen voor heks uitgemaakt werden en verbrand werden.
Kortom, jij hebt geen kennis van de Islam.

Blijkbaar hebben we hier met een lid van de PVV-achterban te maken. Je leugenachtige vooringenomenheid leidt tot ridicule fantasieverhalen.
Oud 25-06-2011, 11:32
Verwijderd
4:34

Citaat:
leidt tot ridicule fantasieverhalen.
Typisch om van een moslim te horen :')
Oud 25-06-2011, 11:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Er bestaan geen moslims, slechts mensen die beweren binnen een groep de quran letterlijk te volgen.

Praktisch gezien is er en geen sprake van een uniforme groep en geen sprake van de mogelijkheid tot letterlijk opvolgen.

Daarmee beschouw ik ze op eenzelfde manier als Tell-sell presentatoren; gebakken lucht.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 25-06-2011, 11:57
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
4:34


Typisch om van een moslim te horen :')
Typisch een onwetende. Ben jij op de hoogte van het Arabisch. Heb jij 1 wetenschap van de Islam bestudeerd. Beetje googlen en denken dat je kennis hebt. Ik hou niet van losse flodders.

Het is nodig om kennis van de Islam te hebben om een mening te kunnen vormen. Beetje achterlijk dat ik dit aan jou moet uitleggen.
Oud 25-06-2011, 12:55
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Terwijl in de Middeleeuwen vrouwen voor heks uitgemaakt werden en verbrand werden.
huh?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-06-2011, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Typisch een onwetende. Ben jij op de hoogte van het Arabisch. Heb jij 1 wetenschap van de Islam bestudeerd. Beetje googlen en denken dat je kennis hebt. Ik hou niet van losse flodders.

Het is nodig om kennis van de Islam te hebben om een mening te kunnen vormen. Beetje achterlijk dat ik dit aan jou moet uitleggen.
Wetenschap van de Islam? :') Ik werd verwezen naar dat stuk door een Arabisch meisje wat gelukkig al een tijdje geleden weggevlucht is van de onnozelheden beschreven in de koran. (Helaas heeft dat wel teweeg gebracht dat haar vader haar niet meer wil spreken of het over haar wil hebben en dat haar moeder haar met de nek aan kijkt, maar hey, zo gaat dat nou eenmaal toch?)

Als je niet van losse flodders houdt is het wellicht een idee om zelf wat toe te voegen of zo nodig te corrigeren ipv stampvoetend te gaan raaskallen. Tot noch toe heb je zelf namelijk helemaal niets tentoongesteld van -jouw- kennis van de islam, al twijfel ik of die überhaupt is.
Oud 25-06-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Typisch een onwetende. Ben jij op de hoogte van het Arabisch. Heb jij 1 wetenschap van de Islam bestudeerd. Beetje googlen en denken dat je kennis hebt. Ik hou niet van losse flodders.

Het is nodig om kennis van de Islam te hebben om een mening te kunnen vormen. Beetje achterlijk dat ik dit aan jou moet uitleggen.
Lol noem je ons nu dom? Ik heb laatst een filmpje gezien van een moslima die Geert Wilders vergelijk met Adolf Hitler. Dát, mijn heer, dát is dom.
Oud 25-06-2011, 14:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Typisch een onwetende. Ben jij op de hoogte van het Arabisch. Heb jij 1 wetenschap van de Islam bestudeerd. Beetje googlen en denken dat je kennis hebt. Ik hou niet van losse flodders.
Ik zie jou anders geen solide kogels vuren.

Kijk het probleem is dat je wel vanalles over de Islam kan beweren maar puntje bij paaltje is die hele mythologische geschiedenis de islam incluis in mesopotamië ontstaan.

Bovendien door te beweren dat vrouwen "hoog staan" (wat net zo goed ongelijkheid impliceert) ontkracht je je argument dat ik 'moslims' als groep zou moeten zien er zijn namelijk wel degelijk 'mensen' die zichzelf 'moslim' noemen die bv. vrouwen maar ook homosexuelen of zelfs ongelovigen ongelijk en zelfs inferieur beschouwen.

met name die laatste groep lijkt me op jou persoonlijk van toepassing niet?

Citaat:
Het is nodig om kennis van de Islam te hebben om een mening te kunnen vormen.
Helemaal niet, een sekte is een sekte.
Citaat:
Beetje achterlijk dat ik dit aan jou moet uitleggen.
Waarom doe je zo gefrustreerd, het is gebruikelijk om op een normale toon op dit forum te discussiëren en d.m.v. argumentatie je standpunt uiteen te zetten.

Het is compleet onnodig te eisen dat mensen jouw mening volgen.

Bovendien wat vind jij dan bijvoorbeeld van de uitspraak "moslims in europa dienen zich vooraleerst als moslim te rekenen en daarna pas als inwoner van hun land"
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 25-06-2011, 21:31
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb alle posts waarin gescholden wordt verwijderd. Daarnaast ook de (nette) reacties op die posts. Laatste waarschuwing voor dit topic, anders slotje.
__________________
Altijd nuchter
Oud 26-06-2011, 12:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit klinkt allemaal nogal leugenachtig. Ten eerste, je verspreidt leugens over de Islam. De vrouw is niet inferieur in de Islam. Sterker nog, de vrouw heeft hoge status gekregen in de Islam.
Het is wel weer een typisch dit. Ach, ik zal het alleen weerleggen en daar verder niet op in gaan.


Dat de vrouw inferieur is staat letterlijk in de koran: An-Nisa 4.34. En ook in de hadiths zijn genoeg sporen van oprechte vrouwenhaat te vinden. In Bukhari 4.54.464 zegt de profeet dat het merendeel van de inwoners van de hel vrouwen zijn. In hadith 2127 staat dat de profeet het kind dat hij seksueel misbruikte ook nog sloeg, iets waarvan trouwens ook letterlijk in de koran staat dat dat mag, zodra een vrouw het met je oneens is. Sommigen verschuilen zich erachter door het met 'tuchtigen' te vertalen, maar in de context van die tijd was 'tuchtigen' ook gewoon bot geweld. Daarin iets zien dat geen lijfstraf behelst kwam pas in de 20e eeuw in Europa.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-06-2011, 14:47
Verwijderd
Blijkbaar weet jij de oorzaak hier niet van. Kijk maar eens op wikileaks dan zie je hoe dit haat is ontstaan
Oud 26-06-2011, 15:22
Verwijderd
De archieven zijn down, maar ik ben toch wel benieuwd hoe je 'Butcher those who mock the islam' wil rechtvaardigen.
Oud 26-06-2011, 15:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik zeg het ook al bij Christenen, maar bij Moslims telt dit nog veeeel meer: Geloven mag, maar doe het met mate.
Geloven heeft comleet niets te maken met claimen dat je tot een religieuze groep behoort waarin een uniforme wet geldt.

Tevens is er niet zoiets als een "gematigd-katholiek(of vul andere religieuze groep in)" religie is wetmatig, als je het een beetje doet behoor je jezelf niet tot die groep te rekenen.

Bovendien snap ik nooit waarom mensen graag toelaten dat andere mensen "in naam van" dingen kunnen doen.

immers extremisten weten over het algemeen net zo weinig van de religieuze wetmatigheden als de 'gematigde huisvader' en ze houden zich in ieder geval amper aan die wetten, that is, als ze het überhaupt al uit "orginele bron" hebben, wat erg valt te betwijfelen.

Geloven daarentegen is je persoonlijke individuele godsbeeld proberen te verwoorden teneinde een hypothetische verklaring te vormen voor het bestaan.
Citaat:
De grootste bedreiging voor de westerse samenleving is het tekort aan zeldzame grondstoffen en het ingehaald worden op economisch vlak door de BRIC-landen.
Neuh dat is gewoon de toekomst
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 26-06-2011 om 15:46.
Oud 26-06-2011, 17:17
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
Het is wel weer een typisch dit. Ach, ik zal het alleen weerleggen en daar verder niet op in gaan.


Dat de vrouw inferieur is staat letterlijk in de koran: An-Nisa 4.34. En ook in de hadiths zijn genoeg sporen van oprechte vrouwenhaat te vinden. In Bukhari 4.54.464 zegt de profeet dat het merendeel van de inwoners van de hel vrouwen zijn. In hadith 2127 staat dat de profeet het kind dat hij seksueel misbruikte ook nog sloeg, iets waarvan trouwens ook letterlijk in de koran staat dat dat mag, zodra een vrouw het met je oneens is. Sommigen verschuilen zich erachter door het met 'tuchtigen' te vertalen, maar in de context van die tijd was 'tuchtigen' ook gewoon bot geweld. Daarin iets zien dat geen lijfstraf behelst kwam pas in de 20e eeuw in Europa.
Nog een leugenachtige post.

Laat mij een vers uit de Qur'aan zien waarin letterlijk staat dat de vrouw inferieur is. Ik daag je uit. Je zult het nergens tegenkomen, niet in de Qur'aan of in de Ahadith.
Naast het feit dat je absoluut geen kennis hebt van de Islam ben je nog ook erg onzorgvuldig met het kiezen van je bronnen. De bron van de hadith is onjuist. Ik weet niet wat je daar getypt hebt.
De leugens die je over de Profeet (vrede zij met hem) verspreidt zullen op Dag des Oordeels aan jou gepresenteerd worden. Je liegt erop los.

Waarom negeer je compleet de tig bronnen die tot vriendelijkheid jegens de vrouw aansporen? Wat is de reden? Ben jij oprecht of ben je verblind voor jouw haat tegen de Islam?

Dit is een van de Ahadith over vriendelijkheid jegens de vrouw.

Aboe Hoerairah (radiAllahoe ´anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem): “Hij die gelooft in Allah en de Laatste Dag moet zijn buurman niet tot last zijn en neem mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen. Want ze zijn geschapen uit een rib en het meest gebogen deel van de rib is het bovenste gedeelte. Als je probeert om het recht te krijgen, zul je het breken. En als je het met rust laat, zal het gebogen blijven. Neem dus mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen.” (Boechari)
Oud 26-06-2011, 17:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Laat mij een vers uit de Qur'aan zien waarin letterlijk staat dat de vrouw inferieur is. Ik daag je uit.
Zie vorige post.

Wat jij citeert zegt overigens helemaal niets. 'goed' wordt niet toegelicht, wat dus niets af doet aan het feit dat je van de Islam een vrouw die het met je oneens is, mag mishandelen, en dat ze in essentie inferieur is aan een man.

Ik denk zelfs dat daar nog een bevestiging staat van het feit dat jouw profeet vrouwen hopeloos inferieur vond. Dat is af te leiden uit de zin dat ze maar 'gebogen moeten blijven'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-06-2011, 17:46
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
Zie vorige post.

Wat jij citeert zegt overigens helemaal niets. 'goed' wordt niet toegelicht, wat dus niets af doet aan het feit dat je van de Islam een vrouw die het met je oneens is, mag mishandelen, en dat ze in essentie inferieur is aan een man.

Ik denk zelfs dat daar nog een bevestiging staat van het feit dat jouw profeet vrouwen hopeloos inferieur vond. Dat is af te leiden uit de zin dat ze maar 'gebogen moeten blijven'.
Ik heb jouw vorige post gelezen. Waarom zou ik hem nog een keer moeten lezen?! In dat vers komt het woord inferieur niet voor, leugenaar.

Ik gaf een van de tig bronnen. Hier heb je nog een hadith.

Aboe Hoerairah (radiAllahoe ´anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe ´aleihi wa sallem) zei: “De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn.” (Soeyoeti in “Djaami´oes- Saghier” en Tirmidhi)


Op Dag des Oordeels zullen er 3 rechtbanken zijn. Een rechtbank zal over de omgang van de moslim met zijn medemens zijn. Dat geeft wel aan hoe belangrijk het is om een goede ahlaaq (omgang met de medemens) te hebben.

De vrouw is gelijkwaardig aan de man in de Islam. De vrouw is niet gelijk aan de man. Immers, een man kan geen kind baren bijvoorbeeld. Dat is het standpunt van de Islam en dat is dus het standunt van de Profeet (vrede zij met hem)

Je laatste stukje gaat voorbij aan mij. Waar heb je het over?

Allah, de Schepper, heeft Profeten naar de mensheid gezonden. Profeten kwamen met wetgeving. De boodschap was altijd hetzelfde namelijk de aanbidding van Allah. De normen en waarden die voortvloeiden uit deze boodschap zitten vastgebakken in alle beschavingen overal ter aarde. Deze gunst komt van Allah. Het superioriteitsgevoel van de ongelovige tegenover het geloof is o.a. gebasseerd op deze normen en waarden. Wel grappig eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 26-06-2011 om 17:55.
Oud 26-06-2011, 18:01
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:

Allah, de Schepper, heeft Profeten naar de mensheid gezonden. Profeten kwamen met wetgeving. De boodschap was altijd hetzelfde namelijk de aanbidding van Allah. De normen en waarden die voortvloeiden uit deze boodschap zitten vastgebakken in alle beschavingen overal ter aarde. Deze gunst komt van Allah. Het superioriteitsgevoel van de ongelovige tegenover het geloof is o.a. gebasseerd op deze normen en waarden. Wel grappig eigenlijk.
Hier is toch duidelijk dat jij een superioriteitsgevoel hebt tegenover de ongelovigen.
En nee alle normen en waarden zijn niet hetzelfde overal ter wereld. Totaal niet.

Het andere probleem is wat is goed behandelen ? Dat is zo subjectief.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-06-2011, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ik heb jouw vorige post gelezen. Waarom zou ik hem nog een keer moeten lezen?! In dat vers komt het woord inferieur niet voor, leugenaar.
Disclaimer: Dit stukje tekst is uit mijn duim gezogen, to make a point. Het is geen officieel citaat.

"Ik vind dat je vrouwen mag slaan, schoppen, dwingen tot seks en dat zij geen recht hebben om daar tegenin te gaan. Tevens vind ik dat je seks mag hebben met jonge meisjes, want die bestaan nu eenmaal voor het plezier van mannen. Vrouwen mogen niet buitenshuis komen zonder begeleiding van een man en mogen worden verstoten wanneer zij de regels van de man breken."

In dit stuk tekst staat het woord "inferieur" nergens, maar ga jij nou vertellen dat je vindt dat in deze tekst niet wordt beschreven dat vrouwen inferieur zijn?

Ergo, dat het woord "inferieur" ergens niet letterlijk staat wil niet zeggen dat die intentie er niet uit op te maken is.
Oud 26-06-2011, 18:15
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
Hier is toch duidelijk dat jij een superioriteitsgevoel hebt tegenover de ongelovigen.
En nee alle normen en waarden zijn niet hetzelfde overal ter wereld. Totaal niet.

Het andere probleem is wat is goed behandelen ? Dat is zo subjectief.
Beetje problemen met lezen. Waar heb ik gezegd dat ik mij superieur voel ten opzichte van niet-moslims?

De normen en waarden die de Profeten (vrede zij met hen) predikten waren allen gelijk. De corruptie is hierin ook toegeslagen. De normen en waarden zijn in beginsel allen gelijk.

Goed handelen is handelen volgens de wetgeving van de Schepper. Als niet-moslim heb je geen referentie. Alle percepties gelden dus Goed en Kwaad is moeilijk te definieren.
Oud 26-06-2011, 18:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De vrouw is gelijkwaardig aan de man in de Islam. De vrouw is niet gelijk aan de man. Immers, een man kan geen kind baren bijvoorbeeld. Dat is het standpunt van de Islam en dat is dus het standunt van de Profeet
Ik vind het leuk dat jij dat vindt; het is een heel gezond standpunt, maar het is wel een onislamitisch standpunt dat lijnrecht tegen de koran in gaat. Als je dat punt niet deelt, moet je de koran verwerpen, niet schelden op mij, dat is geen oplossing.

De profeet sloeg overigens het kind dat hij getrouwd was, zoals al stond in de hadith die ik twee posts eerder citeerde. Het is dus duidelijk dat hij de vrouw inferieur vond. Iemand die gelijkwaardig is dwing je niet met geweld tot gehoorzaamheid.


En dat slaat dan weer terug op de discussie waar we eerder waren; dat de Islam de vrouw inferieur acht, levert voor Moslims een enorme handicap op bij een normaal modern burger zijn. Als je je normaal gedraagt, zit je volgens je eigen religie fout, en moet je jezelf daartegen verdedigen als je jezelf nog gelovig wilt noemen.

En da's kut, want waar je gerust de gemiddelde Christen kunt laten zeggen dat de bijbel niet klopt, zijn de meeste Moslims nog lang niet klaar om hardop te zeggen dat de koran niet klopt, of veel regels sterk verouderd zijn geraakt. Wat we ook hier weer terug zien in de vijandige toon van bepaalde reacties, puur omdat er een 'inconventient truth' ter tafel komt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-06-2011, 18:22
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
Disclaimer: Dit stukje tekst is uit mijn duim gezogen, to make a point. Het is geen officieel citaat.

"Ik vind dat je vrouwen mag slaan, schoppen, dwingen tot seks en dat zij geen recht hebben om daar tegenin te gaan. Tevens vind ik dat je seks mag hebben met jonge meisjes, want die bestaan nu eenmaal voor het plezier van mannen. Vrouwen mogen niet buitenshuis komen zonder begeleiding van een man en mogen worden verstoten wanneer zij de regels van de man breken."

In dit stuk tekst staat het woord "inferieur" nergens, maar ga jij nou vertellen dat je vindt dat in deze tekst niet wordt beschreven dat vrouwen inferieur zijn?

Ergo, dat het woord "inferieur" ergens niet letterlijk staat wil niet zeggen dat die intentie er niet uit op te maken is.
Je kunt ook gewoon koppig doen. Een vers uit context halen, waarin overigens absoluut de intentie van inferioriteit niet in voorkomt, is gewoon dom. Ik blijf het zeggen. Kennis opdoen over de Islam is essentiel, wil je een mening vormen.

Ik heb in mijn andere posts al duidelijk aangetoond dat de vrouw in de Islam niet inferieur is. Maarja, als je gewoon lomp wilt overkomen moet je vooral zo doorgaan.
Oud 26-06-2011, 18:22
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Beetje problemen met lezen. Waar heb ik gezegd dat ik mij superieur voel ten opzichte van niet-moslims?

De normen en waarden die de Profeten (vrede zij met hen) predikten waren allen gelijk. De corruptie is hierin ook toegeslagen. De normen en waarden zijn in beginsel allen gelijk.

Goed handelen is handelen volgens de wetgeving van de Schepper. Als niet-moslim heb je geen referentie. Alle percepties gelden dus Goed en Kwaad is moeilijk te definieren.

Je zegt het niet letterlijk, maar het schijnt goed door in je posts. Wij ongelovigen zijn fout de wet van Allah is de waarheid etc.

Dus eigenlijk kunnen ongelovigen het onderscheid tussen goed en kwaad niet maken? Daarom zijn de landen met meer atheïsten dus de landen met het laagste criminaliteitscijfer check.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-06-2011, 18:26
Muslim
Muslim is offline
Citaat:
Ik vind het leuk dat jij dat vindt; het is een heel gezond standpunt, maar het is wel een onislamitisch standpunt dat lijnrecht tegen de koran in gaat. Als je dat punt niet deelt, moet je de koran verwerpen, niet schelden op mij, dat is geen oplossing.

De profeet sloeg overigens het kind dat hij getrouwd was, zoals al stond in de hadith die ik twee posts eerder citeerde. Het is dus duidelijk dat hij de vrouw inferieur vond. Iemand die gelijkwaardig is dwing je niet met geweld tot gehoorzaamheid.


En dat slaat dan weer terug op de discussie waar we eerder waren; dat de Islam de vrouw inferieur acht, levert voor Moslims een enorme handicap op bij een normaal modern burger zijn. Als je je normaal gedraagt, zit je volgens je eigen religie fout, en moet je jezelf daartegen verdedigen als je jezelf nog gelovig wilt noemen.

En da's kut, want waar je gerust de gemiddelde Christen kunt laten zeggen dat de bijbel niet klopt, zijn de meeste Moslims nog lang niet klaar om hardop te zeggen dat de koran niet klopt, of veel regels sterk verouderd zijn geraakt.
Ik heb jouw valse beweringen al ontkracht. Ik kom met referenties. Jij komt met jouw zieke mening.

Waarom geef je geen inhoudelijke antwoord? Waarom ga je niet in op de bronnen in plaats van hersenloos ongefundeerde gezwam?
Oud 26-06-2011, 18:31
Verwijderd
Je hebt niets ontkracht
Oud 26-06-2011, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb jouw valse beweringen al ontkracht. Ik kom met referenties. Jij komt met jouw zieke mening.

Waarom geef je geen inhoudelijke antwoord? Waarom ga je niet in op de bronnen in plaats van hersenloos ongefundeerde gezwam?
Jij kunt deze discussie toch niet winnen, Muslim. Wij hebben allemaal veel meer en bovendoen, veel betere, argumenten om jouw argumenten weer teniet te doen. En neem eens een mooier plaatje, dan oog je wat vriendelijker Het plaatje wat je nu hebt oogt zo onvriendelijk, want je hebt er namelijk geen een
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders
Verwijderd
442 14-09-2009 06:52
Levensbeschouwing & Filosofie Saudi Arabie verplicht niet moslim buitenlanders tot het gebed en het vasten van Rama
Love & Peace
23 15-06-2005 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg?
PGWR
36 28-03-2005 15:17
Levensbeschouwing & Filosofie Voelen moslims zich sneller aangevallen dan andere gelovigen?
Yab-Yum
3 10-12-2004 12:23
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederlanders bang voor moslims'
Atje85
396 11-07-2004 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.