Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2003, 20:39
~*skoolgirl*~
Avatar van ~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
hey, allemaal!!!
k moet voor maatschappijleer een scriptie maken over alcohol en drugs gebruik onder jongeren.
ik heb al een heleboel info uit die enquete over drugs maar
willen jullie toch nog ff zo lief zijn voor mij om deze vragen te beantwoorden?

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
3.waarom drink je alcohol?
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
7. hoeveel glazen in de week drink je?
__________________
enjoy the good snow, enjoy the game enjoy the ride..-->snowboarding
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 20:54
xCoyotex
Avatar van xCoyotex
xCoyotex is offline
omdat je het zo lief vraagt

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? toen ik 14 was
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? stad, maastricht
3.waarom drink je alcohol? omdat het lekker is
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? ja, kijk maar naar alle reclamens, folders enz
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? nee
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? geen idee
7. hoeveel glazen in de week drink je? 2 flessen, reken maar uit
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:30
*×*M!§T€€Q*×*
Avatar van *×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?toen ik een jaar of 10 was denk ik
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?officieel is het geloof ik nog steeds een dorp... (Hengelo) maar goed...
3.waarom drink je alcohol?Drink bijna nooit alcohol maar als ik drink is het omdat ik het lekker vind en omdat je makkelijker grensen verlegd
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?nee, het woord DRUGS word nog altijd als iets negatiefs opgevat door de meeste mensen, terwijl al lang bewezen is dat het ook werkzaam kan zijn als geneesmiddel en/of pijnstiller... ik vind dat hier wel wat meer aandacht aan besteed zou mogen worden zodat mensen zich eindelijk realiseren dat drugs niet bij voorbaat slecht is...
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?absoluut niet, op je 13e krijg je net zo goed drank mee als op je 30ste, en ook in coffeeshops word lang niet altijd gevraagd om legitimatie bij twijfel...
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?Ik heb begrepen dat het erg moeilijk is voor mensen die uit zichzelf af willen kicken om ook daadwerkelijk hulp te krijgen, dus lange wachtlijsten etc. als dit idd zo is vindt ik dus niet dat hier goede mogelijkheden voor zijn
7. hoeveel glazen in de week drink je?
gemiddeld 4 glazen
__________________
IF U LUV SUMTHIN' LET IT GO IF IT CUMZ BACK 2 U ITZ URS IF IT DOESN'T...IT NEVER WAS!¡!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
vooruit (maar ik heb er ook pas 1 gehad)

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? toen ik 15 was
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? stad, amstelveen
3.waarom drink je alcohol? omdat het lekker is om te drinken
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? ja, er zijn veel oflders enzo over
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? nee, te weinig
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? ben ik niet dus kweet nie
7. hoeveel glazen in de week drink je? 20 biertjes ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:46
Mir-idiotA
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
3.waarom drink je alcohol?
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
7. hoeveel glazen in de week drink je?
idd omdat je eht zo lief vraagt en ik ook altijd op antwoorden wacht voor schoolstuff.
1. toen ik 5 was ofsu
2. stad, Ljouwert
3. lekker
4. nee, wat heet goed?
5. nee
6. nee, we vertrekken drugs aan ze (ben ik trouwens ook mee eens)
7. meestal rond de..30
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 22:52
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:


1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? 13 geloof ik
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? nijmegen/wijchen
3.waarom drink je alcohol? tis lekker en leuk
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? nee
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? drugs wel, alcohol niet
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? nee, veels te omslachtig
7. hoeveel glazen in de week drink je? per week? toch wel rond de 60/70
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:58
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
1. 14 ofzo
2. iets er tussen in, laten we het een plaats noemen
3. uit gewoonte, om bezopen te worden, om mijn leven wat aangenamer te maken, omdat ik niet zonder kan
4. als je er zelf naar op zoek gaat, vind je makkelijk prima info
5. nein
6. nooit zo in verdiept
7. heel verschillend maar sowieso minimaal 50 per week
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:26
Bambino
Avatar van Bambino
Bambino is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
Op mijn 12de
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
Stad, Den Haag
3.waarom drink je alcohol?
Sommige dranken met alcohol zijn erg lekker
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol
en drugs?
Nee
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
Ja
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
Ja, alleen ze willen zelf nooit afkicken, dat is het probleem!
7. hoeveel glazen in de week drink je? [/B][/QUOTE]
Zonder dat ik uitga misschien 1, met uitgaan uhhhhh, veel
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:44
FloatAZiggy
Avatar van FloatAZiggy
FloatAZiggy is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? 15e
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? Dorp
3.waarom drink je alcohol? Omdat ik van bier houd
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? Ja hoor
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? Nope
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? geen mening
7. hoeveel glazen in de week drink je? ehm 10
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:55
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
ehm, 12 ofzo.

2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
ja, rotterdam

3.waarom drink je alcohol?
omdat het wel eens lekker is.

4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
jahoor

5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
nee, ik heb nog maar 1 keer meegemaakt dat mn legitimatie gevraagt werd bij een coffeeshop. als ik alcohol koop al helemaal nooit... niet dat ik dat erg vind

6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
heb me daar nooit mee bezig gehouden eigenlijk.

7. hoeveel glazen in de week drink je?
als ik al drink zijn het zo'n 2 a 3 biertjes.

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:10
Spanker
Spanker is offline
[omdat je zo lief bent

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? toen ik 13 jaar was
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? stad(lelystad)
3.waarom drink je alcohol? omdat het lekker is
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? nee niet genoeg
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? ja want iederen kan er aan komen
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? nee moet better worden!
7. hoeveel glazen in de week drink je? [/B][/QUOTE] flesjes 15 stuks en glazen 20
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:32
Mir-idiotA
Citaat:
Spanker schreef op 01-04-2003 @ 18:10:

5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? ja want iederen kan er aan komen
je bedoeld dus nee?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:27
~*skoolgirl*~
Avatar van ~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
Bedankt, voor jullie reacties jullie zijn echt lief maar ik zou graag nog meer reacties willen van nog meer mensen...
ik zal hem zelf ook ff invullen weten jullie da van mij ook

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? op m'n 14e
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? dorp
3.waarom drink je alcohol? tis lekker.
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? nee, gevolgen van drank worden vaak onderschat en de gevolgen van drank kunnen veel gevaarlijker zijn dan die van drugs
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? nee,...bij drugs en alcohol niet
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? nee, zijn vaak lange wachtlijsten, en verslaafden willen 't vaak zelf ook niet.
7. hoeveel glazen in de week drink je? verschillend als ik nix doe in 't weekend nix,..zo wel dan is 't verschillend...

en nu jullie weer
__________________
enjoy the good snow, enjoy the game enjoy the ride..-->snowboarding
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:44
ConnX
Avatar van ConnX
ConnX is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
Al zolang ik me kan herinneren.
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
stad, Kerkrade
3.waarom drink je alcohol?
Gezelligheid, tis lekker.
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
Ja
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
Nee
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
Ja, er zijn genoeg voorzieningen. Voor ieder die het wil is er hulp.
7. hoeveel glazen in de week drink je?
2 tot 20
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:51
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
heb vast wel al eens een biertje gedronken toen ik 8 of 9 was
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
ja, Maastricht
3.waarom drink je alcohol?
bier is lekker, zat zijn is soms ook wel lekker
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?nee, maar als je een beetje iq hebt zoek je het gewoon zelf op
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
nee
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
denk het niet, veel mogelijkheden zijn er niet, tenminste niet dat ik weet
7. hoeveel glazen in de week drink je?
gemiddeld denk ik rond de tien glazen per week
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:18
iebke*
Avatar van iebke*
iebke* is offline
. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? op m'n 12e
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? in een gemeente :-) Hoeilaart (België)
3.waarom drink je alcohol? omdat het lekker is
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? goede voorlichting wel maar niet genoeg
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? weetk niet ik woon in belgië... op alcohol word niet gecontroleerd
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? ja, afkickcenters
7. hoeveel glazen in de week drink je?valt te zien of ik uitga, als ik niet uitga 2/3 glazen bier
__________________
My imaginary friend thinks you have serious problems....
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:
hey, allemaal!!!


1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
3.waarom drink je alcohol?
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
7. hoeveel glazen in de week drink je?
1. hmm, toen ik 7 was ofzo van mijn vader , ik begon het echt te drinken op mijn 13e
2. dorp, nieuw vennep
3. omdat ik het lekker vind, en omdat het gezellig is met je vrienden/vriendin
4. Redelijk, als je een beetje moeite doet kan je op internet van alles vinden, ook op school is het aardig goed geregeld
5.nee, toen ik 15 was werd ik slechts sporadisch gecontroleerd, en ik haalde vrij veel alcohol
6. ik zou het niet weten, ik ben ook niet van plan verslaafd te worden
7. hangt ervanaf, doordeweeks drink ik eigenlijk nooit, ja af en toe een palmpje bij het avondeten.

pas in het weekend wordt er veel gedronken, en ook dan hangt het ervanaf of ik zin heb om eens lekker "los" te gaan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:21
thisisfun
thisisfun is offline
1. toen ik 10 was
2. jah in groningen
3. lekker
4. jah wel
5. neej want als ik een koffieshop binnenloop en ik zeg dat ik jonger ben dan 16 krijg ik max 1 gram
6. neej maar daar let ik ook niej op
7. uhm zeg dat een bacardi breezer of een passoa diablo 3 glazen zijn nou dan drink ik ongeveer 6 glazen in de week
__________________
Je hebt mensen, en je hebt mij!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-04-2003, 21:55
megas
megas is offline
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:
hey, allemaal!!!
k moet voor maatschappijleer een scriptie maken over alcohol en drugs gebruik onder jongeren.
ik heb al een heleboel info uit die enquete over drugs maar
willen jullie toch nog ff zo lief zijn voor mij om deze vragen te beantwoorden?

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? voor het eerst uberhaupt: 11 oid? aangeschoten: 13
2.woon je in een stad(zo ja welke?) ...oficeel een stad: hasselt of in een dorp?
3.waarom drink je alcohol? voor de lekker/ lekker gevoel als je aangeschoten bent
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? jawel, heel veel, bij ons iig
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? drugs wel, alcohol helemaal niet
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? ja, vind ik wel, mijn broer is verslaafd geweest, die is er heel goed mee begeleid. ook door mn ouders btw.. owjah-> die hulpinstanties zijn vaak christelijk
7. hoeveel glazen in de week drink je? 3 glazen sterke drank?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:10
Chill
Avatar van Chill
Chill is offline
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:


1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
3.waarom drink je alcohol?
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
7. hoeveel glazen in de week drink je?
1. Toen ik 14 was.
2. Amsterdam DE stad
3. Omdat het lekker en vooral chill is.
4. ja genoeg, maar die reclames op tv zijn echt te triest, ik erger me stuk aan die domme shit.
5. vroeger zou ik nee zeggen maar nu ik lekker 18 ben zeg ik ja, das goed voor de kindjes (hehe).
6. ja die zijn er genoeg volgens mij...
7. gemiddeld zo'n 6 glazen per week. (soms n weekend niet en soms n weekend n stuk of 12 op een avond)

zow... graag gedaan skoolgirl!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:52
INViCTuS
Avatar van INViCTuS
INViCTuS is offline
[QUOTE

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
Geen idee, 12e of 13e ofzow

2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
Stad, Zutphen

3.waarom drink je alcohol?
Bier is zo gruwelijk lekker

4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? Volgens mij wel maar denk niet dat het veel nut heeft.

5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? ligt eraan waar maar de laatste tijd valt mij dat wel op

6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? van die klinieken en ja dat vind ik goed omdat die mensen er inmiddels zo aan toe zijn dat ze zonder hulp nooit van die troep af komen en dan meestal spreken over harddrugs.

7. hoeveel glazen in de week drink je? ghehe da wil je wel weten he [/B][/QUOTE]
__________________
PRIMA!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:14
Zedijar
Avatar van Zedijar
Zedijar is offline
1. Toen ik 15 was (ofzo)
2. Stadje
3. Drink het niet meer...
4. Redelijk, er zijn wel aardig wat reclames
5. Redelijk, in de meeste winkels controleren ze nu wat scherper
6. Ja, zonder hulp komen veel mensen er niet van af
7. nul
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:49
notbonefish
notbonefish is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
13 jaar echt begonnen. daarvoor mischien ooit een wijntje bij het eten ofzo..

2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
dorp.

3.waarom drink je alcohol?
om me in sociale gelegenheden wat relaxter te kunnen zijn. ook drink ik weleens als ik me een beetje depri voel (not a good idea, I know ), om het zo snel mogelijk uit mijn systeem te halen.

4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
niet echt. het is meer van 'het is slecht'. er wordt niet op de positieve kanten ingegaan. nogal oppervlakkig dus.

5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
nee, maar ik vind dat dat niet nodig zou moeten zijn.

6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
daar weet ik eigenlijk weinig vanaf

7. hoeveel glazen in de week drink je?
ik drink niet regelmatig/wekelijks. ik drink in vlagen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:19
Oxygen_thief
Oxygen_thief is offline
hey, allemaal!!!
k moet voor maatschappijleer een scriptie maken over alcohol en drugs gebruik onder jongeren.
ik heb al een heleboel info uit die enquete over drugs maar
willen jullie toch nog ff zo lief zijn voor mij om deze vragen te beantwoorden?

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? 14.
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? Almere
3.waarom drink je alcohol? omdat ik dat leuk vind.
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? Jawel, amar je zult ok wel dingen zelf uit moeten vinden.
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? Nee.
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? daar weet ik niets over.
7. hoeveel glazen in de week drink je? ligt eraan.
__________________
howwww are you feeeeling tonight? eek..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 11:44
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
14
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
stad, Den Haag
3.waarom drink je alcohol?
omdat ik dan dorst heb?
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
*denkt terug aan lessen verzorging... *jah!
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
neej! (kon op m'n 10e al bier kopen voor m'n bro in de ah)
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
heb ik me nooit zo in verdiept
7. hoeveel glazen in de week drink je?
2 slokjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 14:00
blackcamel
Avatar van blackcamel
blackcamel is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
in groep 7 (was ik 10/11 dan denk ik)
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
Dorp/Ermelo
3.waarom drink je alcohol?
Bier is lekker en alcohol kan helpen om je wat beter te voelen.
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
Ja
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
Nee, maar ik zie dr ook nie uit om gecontroleerd te moeten worden.
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
Week niks van af
7. hoeveel glazen in de week drink je?
35/40 (bier dan he)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:20
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
dat weet ik echt niet meer... rond de 15??
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?
dorp
3.waarom drink je alcohol?
voor de gezelligheid/ lekker/als k me niet goed voel wil t ook wel es helpen
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?
nee
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?
in de winkel waar ik werk wel, maar ik kreeg al snel gewoon van alles mee, ook al was t niet voor mij dan
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?
weet ik niet eigk, volgens mij zijn de mogelijkheden niet zo denderend
7. hoeveel glazen in de week drink je?
ligt eraan... dan wel iets, dan weer nix
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:41
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? Toen ik bijna 17 was
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? Dorp
3.waarom drink je alcohol? Omdat iedereen het doet en om erbij te horen (is echt waar, want lekker is het niet, behalve Jupiler)
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? Ja, maar heeft geen zin
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? Totaal niet
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? Ja, want er zijn van die centra enzo
7. hoeveel glazen in de week drink je? 3 flesjes = 4 á 5 glazen ongeveer
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:07
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
meelman schreef op 06-04-2003 @ 17:41:
3.waarom drink je alcohol? Omdat iedereen het doet en om erbij te horen (is echt waar, want lekker is het niet, behalve Jupiler)

6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? Ja, want er zijn van die centra enzo
[/B]
bier drink je omdat je het lekker vind, anders drink je maar melk ofzo! en denk je dat een verslaafde zin heeft om opzoek te gaan naar zo'n ''centrum''?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:33
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
ja, huh, ik weet niet zoveel van die centra af hoor, ik weet dat ze er zijn en dat het vaak helpt áls die verslaafden er eenmaal zitten.

En dat ik bier drink, niet omdat ik het lekker vind, dat is toch mijn probleem. Ik geef mijn rede tenminste eerlijk toe als erom gevraagd wordt. Het is zielig, ik weet het.

En trouwens, melk is nog ranziger.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:35
Verwijderd
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?

Het eerst alcohol? Shit, eeuwen geleden. Mijn broertje en ik hadden de gewoonte om het laatste beetje uit de bierflesjes van mijn vader te drinken (ondanks dat we het vies vonden ). De eerste keer echt drinken was toen ik... 14 was?

2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?

Dorp.

3.waarom drink je alcohol?

Is lekker, aangeschoten zijn is af en toe ook leuk.

4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?

Ja.

5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?

Nee, maar dat vind ik niet erg.

6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?

Geen idee, geen ervaring mee. Afkicken is volgens mij iets dat je ook vooral zelf moet doen - als jij niet wilt, lukt het nooit, hoeveel mogelijkheden je ook hebt.

7. hoeveel glazen in de week drink je?

*haalt schouders op* 3 ofzo, en dan allemaal op zaterdag? Misschien meer of minder... als we niet uitgaan, drink ik niets.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef op 31-03-2003 @ 21:39:

1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol?
toen ik 9 was ofzow
2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp?stad(Haarlem)
3.waarom drink je alcohol?omdat het lekker is duh
4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs?ja
5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs?geen idee, boeiend
6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat?ja, methadon busjes e.d.
7. hoeveel glazen in de week drink je?stuk of 30?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:16
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
1. op mn 14de
2.hengelo
3.lekker
4. absoluut
5.uiteraard
6.tuurlijk, horen bij de maatschappij, dus hebben er ook recht op
7.15/20 ongeveer... soms meer, soms minder, soms nix... verschillend dus eigenlijk
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:32
rainfairy
Avatar van rainfairy
rainfairy is offline
1. wanneer dronk je voor het eerst alcohol? 14

2.woon je in een stad(zo ja welke?) of in een dorp? dorp in de buurt van Nijmegen

3.waarom drink je alcohol? ik drink omdak het lekker vind en soms om de saaie schoolfeesten door te komen dus heel af en toe om buis te worden.

4. vindt je dat er goede voorlichting wordt gegeven over alcohol en drugs? ja best wel

5.vindt je dat er goed gecontroleerd(legitimatie) wordt bij het kopen van alcohol of drugs? in de shop is tot nu toe nog nie naar mn legitimatie gevraagd terwijl ik zelf vind dak nog geen 18 lijkt, dus van mij mag het nog wel strenfer, al hoewijl de jongeren er toch wel aan komen

6.vindt je dat er goede mogelijkheden zijn voor verslaafden om af te kunnen kicken? en waarom vindt je dat? mij maakt het nx uit, ze hebben het zelf allemaal gedaan, maar ik denk wel dat er zat afkick centrums zijn waar ze goed geholpen worden.

7. hoeveel glazen in de week drink je? ik drink heel erg weinig, dus gemiddeld gezien over een heel jaar verspreidt drink ik iets van 1 tot 3 glazen per week

khoop daje er wat aan heb! (K) mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Enquete Alcohol
thoommie
5 27-02-2010 12:17
Algemene schoolzaken enquête over alcoholgebruik onder jongeren
MrsMojoRisin
2 01-04-2009 19:19
Algemene schoolzaken Enquête wiskunde
Chris-Verhoeckx
23 08-04-2008 09:29
Drugs & Alcohol [Enquête] Alcoholgebruik 12 t/m 17 jaar
Sade
10 26-06-2007 15:29
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08
Drugs & Alcohol enquete (ja weer) over Alcohol
ikbenschipper1
50 19-03-2003 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.