Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 21:42
Verwijderd
Ok de laatste tijd heb ik van veel mensen gemerkt dat ze echt een hekel aan de islam hebben/krijgen. Misschien is deze topic wel duizend keer geopend, dat weet ik niet, maar kwil weten of er in dit forum ook mensen zijn die echt de islam haten. En waarom ze islam haten. Ik nodig ze graag uit om met mij (of andere) op een normale manier te disscussieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 21:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Whatever, maar dit stuur ik door naar F&L

(en ik haat het geloof de islam helemaal niet)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:31
J. Geelman
J. Geelman is offline
Die haat is gebasserd op pure onwetendheid, zowel aan de kant van de moslims als van de niet-moslims.

Veel moslims weten te weinig over hun eigen geloof en geven daardoor vaak een verkeerd beeld van het geloof af.

Niet-moslims pakken dit beeld nogal makkelijk op en spreken zich uit over een geloof waar ze geen kennis van hebben.
In plaats van dat ze wat doen aan hun onwetendheid en opzoek gaan naar de ware inhoud van dit geloof nemen ze voor het gemak aan dat het doen en laten van kut-marokkanen op tv representatief is voor de islam.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:46
Verwijderd
Citaat:
J. Geelman schreef op 27-09-2003 @ 23:31:
Die haat is gebasserd op pure onwetendheid, zowel aan de kant van de moslims als van de niet-moslims.

Veel moslims weten te weinig over hun eigen geloof en geven daardoor vaak een verkeerd beeld van het geloof af.

Niet-moslims pakken dit beeld nogal makkelijk op en spreken zich uit over een geloof waar ze geen kennis van hebben.
In plaats van dat ze wat doen aan hun onwetendheid en opzoek gaan naar de ware inhoud van dit geloof nemen ze voor het gemak aan dat het doen en laten van kut-marokkanen op tv representatief is voor de islam.
Ja dat vind ik ook
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 06:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
kutmarrokanen hebben eergisteren lekker 'toevallig' tijdens mijn schoolreunie een fikje gestookt in groep 5.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 07:24
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
In principe heb ik geen hekel aan de Islam zelf, wel aan veel aanhangers. Inhoudelijk ben ik het ook niet echt met de Islam eens, bijvoorbeeld over het feit dat er in de koraan staat "Een man heeft twee keer zoveel herseninhoud dan een vrouw" en meer van die zaken.
De koraan is feitelijk gewoon gebaseerd op de torah met hun eigen wijzigingen, zoals bovenstaande.
Ik heb me een tijdje in de Islam verdiept, veel boeken gelezen e.d. maar ik blijf het een verkeerde religie vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 08:13
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 28-09-2003 @ 08:24:
In principe heb ik geen hekel aan de Islam zelf, wel aan veel aanhangers. Inhoudelijk ben ik het ook niet echt met de Islam eens, bijvoorbeeld over het feit dat er in de koraan staat "Een man heeft twee keer zoveel herseninhoud dan een vrouw" en meer van die zaken.
De koraan is feitelijk gewoon gebaseerd op de torah met hun eigen wijzigingen, zoals bovenstaande.
Ik heb me een tijdje in de Islam verdiept, veel boeken gelezen e.d. maar ik blijf het een verkeerde religie vinden.
de vruw heeft meer harte ne de man meer hersens en dus dient de vrouw de lijdende rol op zich te nemen en de man de leidende.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 10:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb géén haat voor de islam!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 10:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Isa schreef op 28-09-2003 @ 09:13:
de vruw heeft meer harte ne de man meer hersens en dus dient de vrouw de lijdende rol op zich te nemen en de man de leidende.
Het getuigd mijn inziens van weinig herseninhoud als je zulke uitspraken durft te uiten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:01
J. Geelman
J. Geelman is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 28-09-2003 @ 08:24:
In principe heb ik geen hekel aan de Islam zelf, wel aan veel aanhangers. Inhoudelijk ben ik het ook niet echt met de Islam eens, bijvoorbeeld over het feit dat er in de koraan staat "Een man heeft twee keer zoveel herseninhoud dan een vrouw" en meer van die zaken.
De koraan is feitelijk gewoon gebaseerd op de torah met hun eigen wijzigingen, zoals bovenstaande.
Ik heb me een tijdje in de Islam verdiept, veel boeken gelezen e.d. maar ik blijf het een verkeerde religie vinden.
Citaat:
Isa schreef
de vruw heeft meer harte ne de man meer hersens en dus dient de vrouw de lijdende rol op zich te nemen en de man de leidende.
Zie hier de bewijzen voor mijn stelling...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:27
eefjeefje
Avatar van eefjeefje
eefjeefje is offline
Het zou niet eerlijk van me zijn een hekel aan de islam te hebben, net als veel andere mensen dan onterecht doen. Ik weet namelijk te weinig af van dat geloof en ik zou me slechts een beeld kunnen vormen naar aanleiding van de nieuwsberichten, maar dat dat oneerlijk en subjectief is moge duidelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:27
J. Geelman
J. Geelman is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 28-09-2003 @ 13:27:
Het zou niet eerlijk van me zijn een hekel aan de islam te hebben, net als veel andere mensen dan onterecht doen. Ik weet namelijk te weinig af van dat geloof en ik zou me slechts een beeld kunnen vormen naar aanleiding van de nieuwsberichten, maar dat dat oneerlijk en subjectief is moge duidelijk zijn.


Was iedereen maar zo eerlijk...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:46
Verwijderd
ik heb niets tegen de islam.

en de islam is volgens mij ook niet de oorzaak dat die 'kutmarokkanen' zich misdragen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:03
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik haat de islam
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:06
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik heb opzich niks tegen de Islam.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 28-09-2003 @ 08:24:
In principe heb ik geen hekel aan de Islam zelf, wel aan veel aanhangers. Inhoudelijk ben ik het ook niet echt met de Islam eens, bijvoorbeeld over het feit dat er in de koraan staat "Een man heeft twee keer zoveel herseninhoud dan een vrouw" en meer van die zaken.
De koraan is feitelijk gewoon gebaseerd op de torah met hun eigen wijzigingen, zoals bovenstaande.
Ik heb me een tijdje in de Islam verdiept, veel boeken gelezen e.d. maar ik blijf het een verkeerde religie vinden.
In jodedom heb ik wel ergere dingen zien staan. En de koran is niet gebaseerd op de torah dat maak jij ervan. En geef eens duidelijk bewijsen wrom je het een verkeerde religie vind en christendom en joden bv niet.

En van dat herseninhoud. Geef maar eerst bewijs dat het er staat
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 28-09-2003 @ 14:03:
Ik haat de islam
Zozo een hele zin zonder spellingsfouten. Ik ben trots op je . Zonder argumenten of wat dan ook zit je maar wat te bleren.

Waarom haat je de islam?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:28
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Als er mensen wel triest zijn, zijn het wel spelfout neukers
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-09-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 28-09-2003 @ 14:28:
Als er mensen wel triest zijn, zijn het wel spelfout neukers
Ik heb nu echt zin een nieuwe topic te openen met de stelling: Alle racisten zijn oliedom

Kom met argumenten knul
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:33
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 28-09-2003 @ 14:32:
Ik heb nu echt zin een nieuwe topic te openen met de stelling: Alle racisten zijn oliedom

Kom met argumenten knul
Ik ben geen racist, ik haat alleen idioten die mensen vermoorden in naam van hun geloof. Ik haat alle regilie die er is
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:21
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 28-09-2003 @ 14:16:
In jodedom heb ik wel ergere dingen zien staan.
ja en dus?? claimt er iemand hier dat dat wel een goed geloof is??

als ze gewoon ophouden met al die geloven, zou een hoop gedoe schelen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:49
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
little nemo schreef op 28-09-2003 @ 15:21:
ja en dus?? claimt er iemand hier dat dat wel een goed geloof is??

als ze gewoon ophouden met al die geloven, zou een hoop gedoe schelen
welnee. de extremisten die de tv halen en zo het geloof een slechte naam bezorgen zijn er maar weinig. het gros van de gelovige wereldbevolking leeft gelukkig, aardig en sociaal, en heeft daarbij houvast aan zijn geloof. dat GELOOF ik dan weer. Heelveel van die dingen die tegen de Islam worden aangedragen, worden bovendien verward met de cultuur van de verschillende landen, heb ik geleerd bij godsdienst, wat voor extra haat zorgt. En het is niet leuk, maar volgens mij worden de super extremistische dingen als het WTC ook nogal snel in verband gebracht met de Islam door veel mensen, ik denk dat dat nog een van de ergste veroorzakers van die haat is. Maar in mijn buurt heb je ook van die kleine kindjes die op een brommer aan de linkerkant van de weg je tegemoet rijden, en hun middelvinger opsteken als je er wat van zegt/roept, terwijl ze nog maar 11 zijn ofzo. Het staat niet vast dat ze islamitisch zijn, maar omdat ze er marokaans uitzien, denken veel mensen dat ze dat zijn, waardoor ze nog weer meer een hekel aan de islam krijgen. Ik ken trouwens zo iemand waarvan ik weet dat hij islamitisch is, en dan moet ik toch zeggen dat hij iig niet echt zijn best doet.

kortom, J(ozef?) Geelman heeft wel gelijk
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:50
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik merk dat de haat tegen de islam, als je het zo wilt noemen, ik noem het eerder angst, vooral ligt bij de oudere mensen. Mensen die opgegroeid zijn zonder veel met andere culturen te maken te hebben. Die elke avond aardappels eten en alleen op een feestje een keer bami van de chinees halen. Die langzamer gaan praten als iemand een hoofddoek draagt en voordringen in de rij bij de supermarkt, omdat de anderen hier maar "te gast" zijn.
Ik was laatst aan het liften met twee meisjes die een hoofddoek droegen(zelf ben ik half indonesisch, dus gewoon nederlander) en alle oudere mensen reden ons voorbij, zelfs toen ik nog geld aanbood. De enige persoon die ons mee liet rijden was een jongen van 25 in een dikke bmw, zo'n zakenman type waarvan ik het eigenlijk het minst verwacht had. Het kan toeval zijn, maar is het dat?

Wie zegt er nou dat je jeugd van tegenwoordig achteruitgaat? Dat nederland niet meer veilig is door de allochtonen? Juist ja, dat is die oudere, bekrompen generatie, die door haar levenservaring juist zo veel wijzer dan ik zou moeten zijn.

Ik weet dat lang niet alle oudere mensen zo zijn, maar ik kan me alleen zo opwinden over dat soort mensen, die oudere generatie heeft mij echt teleurgesteld.
__________________
Dat heb je soms...

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 15:26
Verwijderd
Die houding van ouderen bestaat al sinds allochtonen hier zijn, maar ik zie echt dat die islam haat/angst ook bij de jonge mensen begint te groeien. En dat lijkt me eerlijk gezegd erger. Daar kom ik ook met zon bericht op scholieren.com.

Enne another way waarvoor zou een mens dan voor moeten sterven? Voor het kapitaal? Voor zijn land?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
J. Geelman schreef op 27-09-2003 @ 23:31:
Die haat is gebasserd op pure onwetendheid, zowel aan de kant van de moslims als van de niet-moslims.

Veel moslims weten te weinig over hun eigen geloof en geven daardoor vaak een verkeerd beeld van het geloof af.

Niet-moslims pakken dit beeld nogal makkelijk op en spreken zich uit over een geloof waar ze geen kennis van hebben.
In plaats van dat ze wat doen aan hun onwetendheid en opzoek gaan naar de ware inhoud van dit geloof nemen ze voor het gemak aan dat het doen en laten van kut-marokkanen op tv representatief is voor de islam.
Hier sluit ik me graag bij aan. Begrip komt van twee kanten, derhalve pleit ik voor breed godsdienstonderwijs en het afschaffen van scholen die gestoeld zijn op een bepaalde godsdienst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2003, 16:51
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 28-09-2003 @ 14:16:
En de koran is niet gebaseerd op de torah dat maak jij ervan. En geef eens duidelijk bewijsen wrom je het een verkeerde religie vind en christendom en joden bv niet.
Ah ah, de Islam is een samenraapsel van allerlei geloven uit het Midden-Oosten. In de Kaaba zouden bijvoorbeeld vroeger vereerde beelden staan en mocht ik de Nederlandse Moslim Omroep verder geloven dan zijn gewoon bepaalde fragmenten in de Koran overgenomen uit de Bijbel en de Torah.

Afgaande op datgene dat ik ken van de Koran vind ik het redelijk vredelievend. Helaas schort er iets aan de interpretatie van sommige moslims, of gewoon aan bepaalde uitdragers van de cultuur die Fortuijn terecht achterlijk noemde.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:56
kate_temp
kate_temp is offline
Ik heb niet alle antwoorden doorgelezen, maar het enige wat ik even wil zeggen is dat je als Nederlander niet het recht hebt om elke buitenlander in hetzelfde hokje te stoppen.

Zo zegt iemand dat "die kutmarrokanen wel een fikie hebben gestookt" Ja, dat zal best, maar kun je alle marrokanen hierop beoordelen. Als ik met vrienden nou eens een fikie stook in een school, dan zegt men ook niet gelijk die KUTnederlanders! Nee, wij zijn net zo slecht als marrokanen, maar omdat marrokanen hier in de minderheid zijn, zijn ze het mikpunt van discriminatie en dat slaat nergens op!

Stel je ff voor. Je gaat in Marrokko wonen, omdat je domweg niks anders kan. Er is niks anders te doen, dan te proberen je maar aan te passen aan die 'vreemde' cultuur (die jij helemaal niet kent) En alle marrokanen gaan jouw uitschelden als KUTnederlanders, KAASKOP en dergelijke. Daar wordt het voor jou ook niet makkelijker op, dan denk jij waarschijnlijk ook van: Flikker dan maar op met je intregeren! Nou, zo voelen marrokanen zich hier ook!!

Ik vind gewoon niet dat je kan zeggen dat je een kuthekel hebt aan de Islam of de marrokanen haat. Iedereen is een individueel persoon. Alle marrokanen dus ook. Een marrokaan is niet meer of minder dan jou!!

Verplaats je is in hun voordat je iets zegt!!
__________________
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:17
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
kate schreef op 28-09-2003 @ 17:56:
Ik heb niet alle antwoorden doorgelezen, maar het enige wat ik even wil zeggen is dat je als Nederlander niet het recht hebt om elke buitenlander in hetzelfde hokje te stoppen.

Zo zegt iemand dat "die kutmarrokanen wel een fikie hebben gestookt" Ja, dat zal best, maar kun je alle marrokanen hierop beoordelen. Als ik met vrienden nou eens een fikie stook in een school, dan zegt men ook niet gelijk die KUTnederlanders! Nee, wij zijn net zo slecht als marrokanen, maar omdat marrokanen hier in de minderheid zijn, zijn ze het mikpunt van discriminatie en dat slaat nergens op!

Stel je ff voor. Je gaat in Marrokko wonen, omdat je domweg niks anders kan. Er is niks anders te doen, dan te proberen je maar aan te passen aan die 'vreemde' cultuur (die jij helemaal niet kent) En alle marrokanen gaan jouw uitschelden als KUTnederlanders, KAASKOP en dergelijke. Daar wordt het voor jou ook niet makkelijker op, dan denk jij waarschijnlijk ook van: Flikker dan maar op met je intregeren! Nou, zo voelen marrokanen zich hier ook!!

Ik vind gewoon niet dat je kan zeggen dat je een kuthekel hebt aan de Islam of de marrokanen haat. Iedereen is een individueel persoon. Alle marrokanen dus ook. Een marrokaan is niet meer of minder dan jou!!

Verplaats je is in hun voordat je iets zegt!!
Natuurlijk kan je niemand beoordelen als iemand anders, en bovendien is een van de Bijbelse teksten die nu eens wel goed vind: Oordeel niet opdat gij niet beoordeeld wordt, of zoiets ( ). Maar het hele probleem is dat het zo niet werkt voor een boel mensen.

@ lovetear: garppig dat je over voordringen begint. Ik stond vrijdag n de Edah, en toen schreeuwde zo'n nederlandse mevrouw van 25 naar twee buitenlandse vrouwen van, nouwja, ze waren denk ik wel over de 60, dat ze het helemaal beu was. Een van die vrouwe wilde wat terug zeggen, maar die ander zei tegen haar dat als die vrouw(de nederlandse dus) zonodig wilde voordringen, dat ze dat dan maar moest doen. Evenlater toen ik aan de beurt was had de beveiligingsbeamte voor de eerste keer sinds ik daar kom iets te doen, want die nederlandse vloog een van die andere dames aan. Eentje van de jongere generatie dus, die zomaar iemand aanvliegt, terwijl de buitenlandse letterlijk de oudste en wijste was.
Ik geloof er niet in dat je de "hatende" nederlanders in een hokje als "groot deel van de oude generatie" kunt stoppen.

Ik had toen eigelijk echt zin om mijn verontschuldigingen te gaan aanbieden aan die vrouw die was aangevallen.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:51
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 28-09-2003 @ 17:51:
Ah ah, de Islam is een samenraapsel van allerlei geloven uit het Midden-Oosten. In de Kaaba zouden bijvoorbeeld vroeger vereerde beelden staan en mocht ik de Nederlandse Moslim Omroep verder geloven dan zijn gewoon bepaalde fragmenten in de Koran overgenomen uit de Bijbel en de Torah.
Hier ben ik niet eens, maar dit hoort niet bij de discussie dus laat ik het hierbij
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:11
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 28-09-2003 @ 16:26:
Die houding van ouderen bestaat al sinds allochtonen hier zijn, maar ik zie echt dat die islam haat/angst ook bij de jonge mensen begint te groeien. En dat lijkt me eerlijk gezegd erger. Daar kom ik ook met zon bericht op scholieren.com.
Hmm, ok. Ik merk daar niet zo heel veel van eigenlijk, maar jij zal het wel beter weten dan ik.

Over het ontstaan van deze haat sluit ik me trouwens aan bij J. Geelman.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:22
Janus
Janus is offline
het had niet veel gescheeld of heel Europa was Islamitisch....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Janus schreef op 28-09-2003 @ 20:22:
het had niet veel gescheeld of heel Europa was Islamitisch....
Hoeft niet perse. Kijk maar naar bulgarije hongarije en dat soort landen hebben heel lang onder het Ottomaanse rijk geleefd, maar als je daar nu terug kijkt zie je enkel een verdwaalde hamam meer niet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:13
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Janus schreef op 28-09-2003 @ 20:22:
het had niet veel gescheeld of heel Europa was Islamitisch....
het had niet veel gescheeld of hannibal had het romeinse rijk gemold, en dan hadden we geen rode dakpannen meer

het had ook niet veel gescheeld of attila had rome gemold, en dan was iedereen hun geweest, of wat voor religie hij ook aanhing

dat vind ik van die opmerkingen.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:04
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
zolang mensen als Bin Laden en Saddam Hoessein zeggen te handelen uit naam van Allah ,zal hier in het westen de haat tegen de Islam echt niet afnemen...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:20
alibabwe
alibabwe is offline
ik zie geen goede kanten van het geloof in het algemeen

Dus ik vind ieder geloof slecht.

Het brengt alleen maar ellende,agressie,discriminatie,oorlog etc met zich mee.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:25
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Janus schreef op 28-09-2003 @ 20:22:
het had niet veel gescheeld of heel Europa was Islamitisch....
1) Is dat een reden om nu de islam te haten?
2) Was het dan zo erg geweest als we allemaal islamitisch waren? We wisten dan toch immers niet beter?
3) 'niet veel gescheeld'. Yeah, right. De Turken zijn destijds niet verder gekomen dan Wenen. En de Balkan vind ik toch wel wat anders dan 'bijna heel Europa'.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-09-2003, 22:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-09-2003 @ 23:25:

3) 'niet veel gescheeld'. Yeah, right. De Turken zijn destijds niet verder gekomen dan Wenen. En de Balkan vind ik toch wel wat anders dan 'bijna heel Europa'.
En Berlijn...

Da's een behoorlijk stuk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:10
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-09-2003 @ 23:36:
En Berlijn...
Serieus?Heb je toevallig een bron bij de hand?

Maar goed, zelfs dan vind ik dat nog steeds niet 'bijna heel Europa. En ze kunnen in ieder geval niet erg lang bij Berlijn hebben gezeten, want je ziet er niets van terug qua architectuur of zo.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 07:00
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-09-2003 @ 00:10:
Serieus?Heb je toevallig een bron bij de hand?

Maar goed, zelfs dan vind ik dat nog steeds niet 'bijna heel Europa. En ze kunnen in ieder geval niet erg lang bij Berlijn hebben gezeten, want je ziet er niets van terug qua architectuur of zo.
Zelfs polen was in bescherming genomen (polen moest wel betalen ) door het Ottomaanserijk.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 10:06
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 28-09-2003 @ 23:04:
zolang mensen als Bin Laden en Saddam Hoessein zeggen te handelen uit naam van Allah ,zal hier in het westen de haat tegen de Islam echt niet afnemen...
Als je er doorheen prikt wel, maar de meeste mensen nemen die moeite niet. Saddam is trouwens geen fanatieke moslim, ik denk niet dat Osama er blij mee zou zijn als je hem op één lijn stelt met de ''heiden'' Saddam.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-09-2003 @ 11:31:
Het getuigd mijn inziens van weinig herseninhoud als je zulke uitspraken durft te uiten
helaas moet ik je ongelijk geven Gatara: een man heeft gemiddeld niet dubbel zo veel, maar wel enkele kubieke centimeters meer herseninhoud dan een vrouw. moslims houden nou eenmaal erg van overdrijven
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 13:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 14:26:
helaas moet ik je ongelijk geven Gatara: een man heeft gemiddeld niet dubbel zo veel, maar wel enkele kubieke centimeters meer herseninhoud dan een vrouw. moslims houden nou eenmaal erg van overdrijven
Als ze het zo letterlijk zouden nemen, dan klopt dat van een vrouw met een groter hart niet.
Een man heeft immers (in het merendeel) een groter hart.

Het zal dus ook niet letterlijk bedoeld zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 29-09-2003 @ 00:10:
Serieus?Heb je toevallig een bron bij de hand?
Nee. Het betrof hier een sterke overdrijving van een docent politicologie (je bent gewaarschuwd bij deze naam onbekend: geloof niks van wat ze je voorschotelen!).



Ze zijn wel een stukje in Polen gekomen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 29-09-2003 @ 14:26:
helaas moet ik je ongelijk geven Gatara: een man heeft gemiddeld niet dubbel zo veel, maar wel enkele kubieke centimeters meer herseninhoud dan een vrouw. moslims houden nou eenmaal erg van overdrijven
Duh. Herseninhoud is niet een vast gegeven, het is meer een (min of meer) vast percentage van je lichaamsgewicht. Intelligentie van een soort wordt ook niet bepaald door te kijken naar de absolute hersenomvang maar naar het percentage van het lichaamsgewicht wat door de hersenen gevormd wordt.

En als je bedenkt dat mannen gemiddeld een paar kilo zwaarder zijn dan vrouwen, is het niet zo gek dat hun hersenen ook wat zwaarder zijn.

Ontopic: ik heb niet zoveel zin om me hier weer uitgebreid mee te gaan bemoeien, daarvoor is mijn kennis van de Islam ondanks een aantal cursussen bij de Volksuniversiteit ontoereikend. Er is wel een aantal dingen dat mij tegenstaat, zoals bijvoorbeeld het Islamitische huwelijks- en personenrecht. De regels van verstoting en bewijsrecht in de Islam zijn nogal afwijkend van die van wat ik beschaafde landen noem en daarom keur ik ze af. Ja, ik weet het, ik ben een vieze, zichzelf superieur voelende Westerling
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:32
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 28-09-2003 @ 18:51:
Hier ben ik niet eens, maar dit hoort niet bij de discussie dus laat ik het hierbij
Meneer de thread-manager, 't zijn gewoon feiten...
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:40
Janus
Janus is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-09-2003 @ 23:25:
1) Is dat een reden om nu de islam te haten?
2) Was het dan zo erg geweest als we allemaal islamitisch waren? We wisten dan toch immers niet beter?
3) 'niet veel gescheeld'. Yeah, right. De Turken zijn destijds niet verder gekomen dan Wenen. En de Balkan vind ik toch wel wat anders dan 'bijna heel Europa'.
1) Nee, tuurlijk is dat geen reden om de islam te haten. Ik denk ik voeg zomaar ff wat info toe. Het heeft de discussie in elk geval wat levendiger gemaakt.
2) In principe vind ik de islam eigenlijk een erg goed geloof. Ik kan me in sommige dingen eigenlijk wel vinden.
3) Mijn leraar had het over een laatste offensief om de islamieten af te stoppen. Dus als dit mislukt was, dan was Europa toch zo goed als overwonnen?

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 29-09-2003 @ 17:32:
Meneer de thread-manager, 't zijn gewoon feiten...
Jij denkt dat het feiten zijn, maar het zijn absoluut geen feiten, want anders was ik geen moslim
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:32
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik haat het niet.
maar het is niet iets waar ik aanhanger van zou worden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:37
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Janus schreef op 29-09-2003 @ 17:40:
1) Nee, tuurlijk is dat geen reden om de islam te haten. Ik denk ik voeg zomaar ff wat info toe. Het heeft de discussie in elk geval wat levendiger gemaakt.
2) In principe vind ik de islam eigenlijk een erg goed geloof. Ik kan me in sommige dingen eigenlijk wel vinden.
3) Mijn leraar had het over een laatste offensief om de islamieten af te stoppen. Dus als dit mislukt was, dan was Europa toch zo goed als overwonnen?
vind je het gek dat ze niet integreren als je begint over een offensief.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:54
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Isa schreef op 29-09-2003 @ 19:37:
vind je het gek dat ze niet integreren als je begint over een offensief.
ik denk, but i've been wrong before, dat het gros van de Moslims in NL niet weten dat hij het over een offensief heeft gehad. sterker nog...
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV-lid Brinkman gewelddadig tegen barman
Elle
256 20-11-2009 22:38
Levensbeschouwing & Filosofie [islam] Jeruzalem
Gatara
70 24-08-2005 13:45
Levensbeschouwing & Filosofie Scholen vrijgeven voor suikerfeest
Upke
452 09-12-2003 20:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkaanse heavy metal-fans veroordeeld
Baxx
47 17-03-2003 08:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nova Reportage: Islamitische (basis)scholen
Aramo
61 16-04-2002 17:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn: onomstreden omstreden
Captain
248 10-02-2002 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.