Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2004, 21:44
Spanker
Spanker is offline
Hoi ik heb dinsdag een gesprek met een medewerker van jeugdzorg. Heb iemand hier ervaring mee? En wat zullen ze zeggen/vragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2004, 21:52
Verwijderd
Het eerste gesprek is meestal alleen een kennismakingsgesprek. Ze zullen wel wat vragen stellen, bijvoorbeeld waarom je naar Jeugdzorg toe bent gegaan, dit om een beetje een indruk te krijgen van jou en je situatie.

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je waarschijnlijk ook veel topics met een soortgelijk onderwerp vinden, daar kun je vast ook veel uithalen.

Succes iig dinsdag.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 22:20
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Het is idd meer een kennismakingsgesprek. Ze willen weten hoe ze jou het beste kunnen helpen, en daarvoor moeten ze zoveel mogelijk informatie krijgen. Dus ze vragen best veel, maar ook veel dingen waarvan je denkt:'wat moeten ze daar nu mee"
Ze willen weten wat jij van bureau jeugdzorg verwacht. Ze willen weten waarbij jij hulp wilt, in wat voor situatie jij zit. Enz..

Ik weet niet of je alleen gaat of met (1 van je) ouders. Ik ging met mijn moeder, dat wouden zij, omdat ze het contact met ouders belangrijk vinden.
Er waren echter ook problemen waar mijn moeder niks of weining van af wist. Daarom stuurde ze mijn moeder na een tijdje weg, zodat ze alleen met mij konden praten.
Je hoeft verder echt nog niet in details te treden oid. Ik zelf vond het best moeilijk zo'n gesprek, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik me nog heel erg down voelde van wat er die dag daarvoor was gebeurd. Ook was er een leerlingenbegeleidster van mijn school mee, omdat ik het moeilijk vond om te praten daar en zij ook alles wist. Dat was echt fijn, en voelde een beetje vertrouwd.

Zo'n gesprek zal ongeveer een uur duren, en ze stellen je ook echt wel op je gemak. Bij mij deden ze dat iig. Ook werd er een verslag geschreven over het gesprek en over de bespreking die zij daarna hebben gehad, als jij dat wilt sturen zij die verslagen naar je op.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken, veel suc6 iig!
xx mir

Laatst gewijzigd op 20-02-2004 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 08:52
light fighter
light fighter is offline
@ Leonoor Het is meer dan een kennismakingsgesprek hoor. Maar geeft niet jij kunt ook niet alles weten.

~~dolce~~ Heeft al heel veel verteld. Maar ik za nog een aanvulling geven. Dinsdag heb ik dat intake gesprek gehad althans voor een deel. Maandag over een week moet ik weer. Mij stelde ze idd ook eerst op mijn gemak. Ze stelde zichzelf voor en alles. Toen controleerde ze mijn gegevens die ze door de telefoon al had en vroeg waar nodig aanvulling. ik had dat gesprek alleen met haar. Mijn ouders wisten er wel van. Je krijgt heel veel vragen over van alles en nog wat over je thuis/gezins situatie. Ook over school. Bij mij duurde het idd een uur. maar het zal nog wel weer een gesprek van een uur worden. BIj wilde ze dat zei ze al vrij snel ook een gesprek met mijn ouders, en ik wil(de) daar niet bij zijn dus dat gaf ik direct aan, en dat wordt ook dan geaccepteerd. Dat intake gesprek is bedoelt om een beeld van jou te krijgen van jouw problemen en hoe jij bent. Daarna gaat ze over leggen met medewerkers en ook nog met mensen die jouw kennen als ze dat nodig vinden althans dat was bij mij zo. Het ging er bij mij helemaal niet over waarom ik naar jeugdzorg was gegaan. Waarom ik nu die keuze gemaakt heb miss komt dat nog.

suc6 igg

Miss heb je ook wel iets aan dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...eerste+gesprek
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 09:04
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 21-02-2004 @ 09:52:
@ Leonoor Het is meer dan een kennismakingsgesprek hoor. Maar geeft niet jij kunt ook niet alles weten.
Ik baseer het gedeeltelijk op eigen ervaring en gedeeltelijk op ervaring van anderen (niet altijd bij Jeugdzorg, maar of dat zo'n heel groot verschil is?) en bij die mensen was het eerste gesprek voornamelijk een kennismakingsgesprek. Het zal ook veel uitmaken wie de persoon is die zo'n gesprek, hoe die persoon is, enz. Is wat jij omschrijft ook geen kennismakingsgesprek? Ze maakt kennis met jou en met je problemen. En volgens mij ging het er bij jou ook om waarom je naar jeugdzorg was gegaan, je problemen zijn toch de reden dat je er naar toe ging/gaat? En ze vroeg naar je problemen, toch? (Dat was iig de reden dat ik het zei.)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 09:11
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-02-2004 @ 10:04:
Ik baseer het gedeeltelijk op eigen ervaring en gedeeltelijk op ervaring van anderen (niet altijd bij Jeugdzorg, maar of dat zo'n heel groot verschil is?) en bij die mensen was het eerste gesprek voornamelijk een kennismakingsgesprek. Het zal ook veel uitmaken wie de persoon is die zo'n gesprek, hoe die persoon is, enz. Is wat jij omschrijft ook geen kennismakingsgesprek? Ze maakt kennis met jou en met je problemen. En volgens mij ging het er bij jou ook om waarom je naar jeugdzorg was gegaan, je problemen zijn toch de reden dat je er naar toe ging/gaat? En ze vroeg naar je problemen, toch? (Dat was iig de reden dat ik het zei.)
Ik denk dat dat persoonlijk wat je onder een kennismakings gesprek vind vallen. Persoonlijk vond ik het meer een intake gesprek. Weten wie je voor je hebt en die proberen te leren kennen. met de reden bedoelde ik juist meer waarom je op dit moment zegt ik wil het niet meer, er moet iets veranderen. Maar je hebt idd wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 21:22
Spanker
Spanker is offline
tnx voor jullie reactie's! IK ben benieuwd hoe het gaat lopen met die gesprek! Mar ik weet nu wel wat ik ongeveer er van kan verwachten. jullie horen het dinsdag wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Geen gesprek durven beginnen.
AnneBerle
4 15-05-2012 04:41
Algemene schoolzaken Sollicitatie gesprek leerling verzorgende ig
Kelly36!
1 09-07-2011 16:48
Liefde & Relatie Gesprekken tussen vriend en ander
SummerBeach15
63 31-07-2008 08:47
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Help; Socratisch gesprek
Flowerless
12 24-09-2007 12:40
Liefde & Relatie Een gesprek beginnen
Dotcom
12 05-12-2002 11:57
Liefde & Relatie Intieme gesprekken --->
U-NiQ
19 29-10-2002 11:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.