Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 17:59
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Hoi,

Ik moet voor school een beleidsteks schrijven, en dit wordt misschien mijn onderwerp. (Ik ben nog aan het brainstormen; wat een kutopdracht zeg )
Ik moet dus een voorstel op papier brengen (en voorstellen achteraf) over iets. Het is belangrijk dat het voorstel makkelijk waar te maken is, beter is dan alle alternatieven, en meer positieve gevolgen heeft dan negatieve.

Dus zou mijn plan worden; gratis condooms voor bestrijding van ongewenste zwangerschappen en soa's.

Wat denken jullie; zouden jullie dat een goed plan vinden? Denken jullie dat het het aantal ongewenste zwangerschappen en sao's zou verminderen? Zijn er betere alternatieven?

Geef uw mening!

dank
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Is denk ik te duur voor de overheid

Condooms goedkoper misschien? (Dat de overheid een alternatief merk aanbiedt ofzo)
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:05
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
bij jeugd informatie punten zijn al veel condooms gratis.
maar het probleem is, dat de condooms dan natuurlijk voor andere doeleinden worden gebruikt.
ik denk dat de soa's niet veel minder worden, want het is altijd zo, dat dat je zo opgewonden bent dat je geen zin meer hebt om een condoom om te doen ( Vaak heeft er altijd wel 1 van de 2 een condoom bij zich! ) dus daarom..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:18
Verwijderd
Ik denk niet dat ongewenste zwangerschappen en soa's een ontzettende bedreiging voor de jeugd vormen. Maar waarom zou ik mee moeten betalen voor jullie pleziertjes?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 10-11-2004 @ 19:18 :
Ik denk niet dat ongewenste zwangerschappen en soa's een ontzettende bedreiging voor de jeugd vormen. Maar waarom zou ik mee moeten betalen voor jullie pleziertjes?
een 16jarige die belasting betaalt?

Ik vind niet dat dat hoeft. Zo duur zijn ze niet, en iedereen weet uitstekend dat je soa's kunt krijgen en dat je zwanger kunt raken en dat je dat kunt voorkomen met een condoom.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:28
Toddek
Avatar van Toddek
Toddek is offline
of je allebei laten testen en als je geen soa's hebt
de pil slikken, dan heb je een condoom ook niet meer nodig.
__________________
Dance to the repetitive beats and be forever lost in subspace...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-11-2004 @ 19:25 :
een 16jarige die belasting betaalt?
Ten eerste betaal ik wél BTW, en betalen mijn ouders natuurlijk ook voor mijn kosten. Bovendien was het meer hypothetisch, 'ik' als 'de gemiddelde burger'.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:35
Verwijderd
In mijn ogen probeer je een oplossing te vinden voor een probleem dat er niet echt is. Condooms kan je bij sommige instelling al gratis krijgen, en erg duur zijn de normale condooms niet eens.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:37
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dan worden ze straks opgeblazen ipv ergens anders voor gebruikt te worden
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:46
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
ik denk dat veel mensen ze niet durven te halen.. ze hoeven dan niet gratis maar wat meer automaten!! wat hier in mijn buurt weet ik er geneen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 10-11-2004 @ 19:29 :
Ten eerste betaal ik wél BTW, en betalen mijn ouders natuurlijk ook voor mijn kosten. Bovendien was het meer hypothetisch, 'ik' als 'de gemiddelde burger'.
dus jij doet niet aan seks?

ik denk dat iedereen daaraan meeprofiteerd.. dus als je meer zou betalen als dan de condooms gratis zijn, veranderd er eigelijk niks..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:51
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Condooms zullen nooit gratis worden, om de simpele reden dat het geld kost om ze te maken en ontwikkelen.

Ik denk dat jij de vraag wilt stellen: wie betaalt de condooms?
Mogelijkheden zijn onder andere: de overheid, jouw ouders, zijn ouders, jijzelf, hijzelf, een combinatie daarvan, et cetera. Voor alle mogelijkheden valt wel iets te zeggen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:04
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
shit, dus al geen goed onderwerp voor mijn beleidstekst.
Getver... ik kan echt niet op iets nuttigs komen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:38
Verwijderd
Nee. Waarom wel?
Wordt de pil dan ook gratis, en paracetamol? etcetc...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:05
jayjay
Avatar van jayjay
jayjay is offline
Heb ergens gelezen dat in Africa condooms op een flesje cola geplakt worden. Aids en HIV zijn er drastisch door gedaald. Wat dacht je dus van sponsoring.

Leuke actie: driepack bij een sixpack redbull. Als dat geen vleugels geeft...
__________________
seks is bewogen beweging
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:05
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-11-2004 @ 19:35 :
In mijn ogen probeer je een oplossing te vinden voor een probleem dat er niet echt is. Condooms kan je bij sommige instelling al gratis krijgen, en erg duur zijn de normale condooms niet eens.
Het probleem is; ongewenste zwangerschappen en soa's.

Ongenwenste zwangerschappen

verder:
"In Nederland neemt het aantal geregistreerde soa's sinds 2000 met 20% per jaar toe. Dat is onrustbarend, maar nog niets vergeleken met de stijging van het aantal besmettingen met hiv en syfilis, zei Ross. In 2002 steeg het aantal geregistreerde besmettingen met het hiv-virus met 111%, syfilis met 78%. De meest waarschijnlijke verklaring is dat mensen minder vaak een condoom gebruiken bij wisselende seksuele contacten, omdat zij hiv niet meer zien als een levensbedreigende ziekte."

(komt van deze site)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:06
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
de pil is gratis... tot je 18de of 21ste...
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:08
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 10-11-2004 @ 20:38 :
Nee. Waarom wel?
Wordt de pil dan ook gratis, en paracetamol? etcetc...

De pil is gedaald van 15 euro, naar 3 euro, om zon redenen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:09
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Myuki schreef op 10-11-2004 @ 21:06 :
de pil is gratis... tot je 18de of 21ste...
De pil is helemaal niet gratis. Het ziekenfonds betaalt de pil, nadat ze het geld hebben geïncasseerd bij de premiebetalers. Indirect betaal je het dus toch.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:09
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Myuki schreef op 10-11-2004 @ 21:06 :
de pil is gratis... tot je 18de of 21ste...
In België niet (ik ben 17 en betaal nog 3 euro ofzo)

Maar meisjes van 15 die een relatie met seks hebben; durven ze allen aan mama vragen om de pil te nemen? Denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:14
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Nog een nuttige site


Wat dacht je van: condooms goedkoper/als promotie, gemakkelijk bereikbaar; automaten in elke gemeente, betere voorlichting
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:20
jayjay
Avatar van jayjay
jayjay is offline
Goed, beleidstekst...

Je uitgangspunt is goed, maar je krijgt de kosten niet gedekt.

Zet in je beleidstekst uiteen hoe je dat met sponsoring wel kunt doen.

Je doelgroep is duidelijk.
Welke producten gebruikt de doelgroep en benader de producenten.
Leg contacten met de condoomfabriek en maak een deal met hun.
breng de twee bij elkaar en bedenk een gezamelijke reclamecampagne
Gratis publiciteit komt vanzelf als het over seks gaat.
Als de helft van de condooms gebruikt wordt om over het hoofd te trekken of op te blazen, blijft een helft over die een hoop soa's kunnen voorkomen.


Werk op papier uit hoe je dit wilt doen en je beleidstekst is klaar..
__________________
seks is bewogen beweging
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Condooms op 'handige plekken' gratis? Bijv een discotheek en andere uitgaansgelegenheden. Het is heel handig dat ze bij die JIP's gratis zijn, maar daar komen de meeste jongeren niet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:23
jayjay
Avatar van jayjay
jayjay is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-11-2004 @ 21:20 :
Condooms op 'handige plekken' gratis? Bijv een discotheek en andere uitgaansgelegenheden. Het is heel handig dat ze bij die JIP's gratis zijn, maar daar komen de meeste jongeren niet.
Goeie.

Geef op uitgaansplekken gratis Red Bull met condoom weg, of parfumtesters met gratis condoom
__________________
seks is bewogen beweging
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:28
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
als condooms gratis worden zul je mij geen balonnetjes bij de blokker meer zien kopen.
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 10-11-2004 @ 21:28 :
als condooms gratis worden zul je mij geen balonnetjes bij de blokker meer zien kopen.
Bah.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:32
Maroon
Maroon is offline
Laat ze dan ook maar de pil weer terugdoen in het ziekenfonds zeg ..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:40
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Jah, wat Maroon zei.
Het word trouwens ook gewoon te duur voor de overheid, dat geld kunnen ze beter in iets anders stoppen. Het goedkoper maken is wel een goed punt, want als ze 't gratis doen, hebben ze waarschijnlijk ook alleen maar de "normale grootte" condooms... er zijn ook mensen die een extra large nodig hebben, en daar zou je dan waarschijnlijk meer voor moeten betalen.

Nee, doe dan maar gewoon de pil weer terug in het ziekenfondspakket
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:48
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Baka² schreef op 10-11-2004 @ 21:40 :
Jah, wat Maroon zei.
Het word trouwens ook gewoon te duur voor de overheid, dat geld kunnen ze beter in iets anders stoppen. Het goedkoper maken is wel een goed punt, want als ze 't gratis doen, hebben ze waarschijnlijk ook alleen maar de "normale grootte" condooms... er zijn ook mensen die een extra large nodig hebben, en daar zou je dan waarschijnlijk meer voor moeten betalen.

Nee, doe dan maar gewoon de pil weer terug in het ziekenfondspakket
De vraag is hoeveel ongewenste zwangerschappen er worden tegengehouden door condooms fors goedkoper of gratis te maken. Hetzelfde wat betreft andere voorbehoedsmiddelen voor jongeren.

De vraag is niet of het te duur is, maar of het aantal SOA's inderdaad terugloopt. Of jongeren zich inderdaad voldoende bevoorraden. Of condooms inderdaad juister gebruikt worden.

Een alternatief voorstel dat ik niet zo lang geleden heb gehoord, is het beschikbaar stellen van anti-conceptie-cheques voor jongeren die seksueel actief zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:23
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Ik denk dat condooms niet alleen gratis / goedkoper gemaakt moeten worden,

maar dat de drempel om ze effectief te gaan halen / kopen moet verlaagd worden.

Als men echt de tienerzwangerschappen en soa's wil inperken, zou elke leerling veel meer seksuele voorlichting moeten krijgen. En niet met tekenfilms en andere onzin !
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:56
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 10-11-2004 @ 21:05 :
Het probleem is; ongewenste zwangerschappen en soa's.

Ongenwenste zwangerschappen

verder:
"In Nederland neemt het aantal geregistreerde soa's sinds 2000 met 20% per jaar toe. Dat is onrustbarend, maar nog niets vergeleken met de stijging van het aantal besmettingen met hiv en syfilis, zei Ross. In 2002 steeg het aantal geregistreerde besmettingen met het hiv-virus met 111%, syfilis met 78%. De meest waarschijnlijke verklaring is dat mensen minder vaak een condoom gebruiken bij wisselende seksuele contacten, omdat zij hiv niet meer zien als een levensbedreigende ziekte."

(komt van deze site)
Maar die mensen bereik je - denk ik - niet met gratis condooms, aangezien de reden dat zij geen condoom gebruiken níet is dat condooms te duur zijn (maar bv dat zij hiv niet meer zien als een levensbedreigende ziekte). De oplossing voor dat probleem zou betere voorlichting kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:01
Verwijderd
Ik denk dat condooms gratis maken meer kosten met zich mee brengt en minder kosten verlaagd; meisjes die nu zwanger raken omdat ze geen condoom gebruiken, gebruiken dat ding niet omdat ze het onhandig vinden, of omdat ze de pil niet kunnen betalen/niet durven te halen. Wanneer de pil makkelijker, anoniem misschien, te verkrijgen zou zijn, zouden meer meisjes hem kunnen gebruiken. En een goede voorlichting zou dan een groot deel van de soa-problemen op kunnen lossen, misschien ook een anonieme manier om je te laten testen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 00:01
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Van welk deel van de seksualiteit is de gemiddelde 14- of 15-jarige dan te weinig op de hoogte?

Volgens mij was zowel in Nederland als in West-Euoropa net de voorlichting niet zozeer een probleem???
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 08:42
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 11-11-2004 @ 01:01 :
Van welk deel van de seksualiteit is de gemiddelde 14- of 15-jarige dan te weinig op de hoogte?

Volgens mij was zowel in Nederland als in West-Euoropa net de voorlichting niet zozeer een probleem???
Idd, het gaat niet om de voorlichting, maar om wat ze er mee doen.
Dronken breezahsletjes die af en toe op VMBO-Te-laag-om-nog-nuttig-te-zijn komen en in de tussentijd grote sterke Antillianen proberen te versieren bedenken zich echt niet dat ze wel eens zwanger konden raken of een Soa kunnen krijgen...
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 09:02
angel-nieke
angel-nieke is offline
ik vind t wel goed omdat condooms toch behoorlijk duur zijn en jongeren vaak toch moeite hebben om ze te gaan kopen... en als je ze dan toch gratis kan krijgen zal je dr ook eerder 1 gebruiken dus minder kans op zwangerschap en soa...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 09:06
Verwijderd
Trouwens, als condooms gratis zouden zijn, zouden mensen ze dan niet in plaats van de pil gaan gebruiken? Immers, als je een modale pil hebt en vaker dan eens per week seks, dan is de pil goedkoper; dan zou een condoom goedkoper zijn.
In dat geval zouden er door gratis condooms eerder meer ongewenste zwangerschappen zijn, want met een condoom gaat makkelijker iets mis dan met de pil...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:02
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Gratis condooms is niet duur voor de overheid als het aantal SOA's en ongewenste zwangerschappen terugloopt , in tegendeel het zou de overheid zelfs opbrengen!

- minder kindergeld
- minder ziektevergoedingen
- minder terugbetalingen van medicamenten
...
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:23
Verwijderd
zou wel fijn zijn eigenlijk.. die dingen zijn best vrij duur voor de gemiddelde arme scholier/student..

zou ze zelf zeker vaker gebruiken hoor
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:33
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-11-2004 @ 23:56 :
Maar die mensen bereik je - denk ik - niet met gratis condooms, aangezien de reden dat zij geen condoom gebruiken níet is dat condooms te duur zijn (maar bv dat zij hiv niet meer zien als een levensbedreigende ziekte).
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:35
Verwijderd
Condooms absoluut niet gratis maken. Waarom zou je? Geboortenbeperking is wel iets waar de overheid belang bij heeft, maar dat wil niet zeggen dat de overheid dus alle kosten daarvoor maar moet dragen. Zelfde redenatie als bij de pil, trouwens. Mensen schijnen te denken dat als iets niet hun eigen schuld is, dat anderen het dan maar moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:21
sjoerddewitte
sjoerddewitte is offline
jah gratis condooms net zoals de pil voor de vrouwen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:56
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Toddek schreef op 10-11-2004 @ 19:28 :
of je allebei laten testen en als je geen soa's hebt
de pil slikken, dan heb je een condoom ook niet meer nodig.
sommige meisjes willen niet graag aan de pil... ik ken er genoeg die het geen leuk idee vinden om allerlei hormonen hun lichaam in te pompen...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 11-11-2004 @ 15:56 :
sommige meisjes willen niet graag aan de pil... ik ken er genoeg die het geen leuk idee vinden om allerlei hormonen hun lichaam in te pompen...
Dat 'allerlei hormonen' valt flink mee, er zitten nu nog maar heel weinig hormonen in die pilletjes, en ze schijnen nog positivieve bijwerkingen op lange termijn te hebben ook (verminderde kans op hart- en vaatziekten en op baarmoederkanker). Mja, natuurlijk, iedereen mag het zelf bepalen, maar ik zie niet in waarom de pil 'slecht' zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:50
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-11-2004 @ 16:44 :
Dat 'allerlei hormonen' valt flink mee, er zitten nu nog maar heel weinig hormonen in die pilletjes, en ze schijnen nog positivieve bijwerkingen op lange termijn te hebben ook (verminderde kans op hart- en vaatziekten en op baarmoederkanker). Mja, natuurlijk, iedereen mag het zelf bepalen, maar ik zie niet in waarom de pil 'slecht' zou zijn.
Ik heb 2 verschillende pillen geprobeerd (microgynon30 en yasmin) en bij de ene werd ik somber-achtig.. en van de andere kreeg ik enorme last van huilbuien. Echt.. bij het minste of geringste had ik tranen over m'n wangen lopen. Ik heb ze allebei toch een paar maanden geslikt om er zeker van te zijn dat het niet aan andere dingen lag. Maar bij de microgynon ging het vrij snel nadat ik gestopt was beter.. en met de yasmin ben ik net gestopt dus dat weet ik nog niet. Ik kan me heel goed voorstellen waarom sommige vrouwen de pil niet willen slikken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:55
Mennuz
Avatar van Mennuz
Mennuz is offline
Condooms en gratis
Als dat zou kunnen!
Vind het klote om ze te kopen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:56
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 11-11-2004 @ 16:55 :
Condooms en gratis
Als dat zou kunnen!
Vind het klote om ze te kopen
Ja.. zou leuk zijn. 't Zou ook leuk zijn als chocola gratis werd. Oh.. en het zou ook wel leuk zijn als treinkaartjes gratis werden.. als we dan toch bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:45
knir
Avatar van knir
knir is offline
Puur uit eigenbelang: Condooms moeten gratis! Ik heb nog amper 10 euro om de rest van de maand van te eten en door antibiotica werkt de pil niet goed Kan ik een beetje zo'n duur pak gaan aanschaffen.

geen sex = geen optie
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:59
Verwijderd
Mja, afgezien van de stelling dat het wel leuk zou zijn voor individuen omdat je er geld mee bespaart heb ik nog geen serieuze overwegingen gezien. Iemand nog ideeën over waarom ze gratis zouden moeten zijn, anders dan 'het is altijd leuk om dingen gratis te krijgen'?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 11-11-2004 @ 16:50 :
Ik heb 2 verschillende pillen geprobeerd (microgynon30 en yasmin) en bij de ene werd ik somber-achtig.. en van de andere kreeg ik enorme last van huilbuien. Echt.. bij het minste of geringste had ik tranen over m'n wangen lopen. Ik heb ze allebei toch een paar maanden geslikt om er zeker van te zijn dat het niet aan andere dingen lag. Maar bij de microgynon ging het vrij snel nadat ik gestopt was beter.. en met de yasmin ben ik net gestopt dus dat weet ik nog niet. Ik kan me heel goed voorstellen waarom sommige vrouwen de pil niet willen slikken.
Natuurlijk, als je last hebt van nare bijwerkingen is het logisch dat je de pil niet wil slikken, maar veel meisjes en vrouwen hebben geen nare bijwerkingen, als je bij voorbaat al zegt dat de pil slecht is, vind ik dat wat overdreven.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:46
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 17:59 :
Mja, afgezien van de stelling dat het wel leuk zou zijn voor individuen omdat je er geld mee bespaart heb ik nog geen serieuze overwegingen gezien. Iemand nog ideeën over waarom ze gratis zouden moeten zijn, anders dan 'het is altijd leuk om dingen gratis te krijgen'?
Het zou zogenaamd motiveren om het veilig te doen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit gratis condooms verkrijgen op school?
reddragon
55 27-05-2005 11:18
Seksualiteit wat voor condoom?
wie?
57 04-07-2004 19:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?
Gatara
292 29-09-2003 19:56
Seksualiteit Durex = Duur !!!
MissCzechMeOut
62 11-08-2003 14:40
Seksualiteit Enquete over condooms! (is voor school)
Lindatje
48 10-06-2003 14:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.