Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 07:54
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
In het begin toen ik haar kende was ze even gestopt met de pil. Ze zei dat ze toen veel te snel verliefd werd. Ze werd dan ook verliefd op mij.

Na een poosje begon ze weer met de pil, en toen deed ze weer veel minder aanhankelijk. Toen is ze weer even gestopt (zeg maar: paar keer vergeten in te nemen) en toen werd ze weer geil en behoefte aan intimiteit.

Maar nu is ze dus al 4 week aan een stuk door aan de pil + dat ze een erg drukke week heeft gehad, zodat we geen tijd hadden elkaar te zien, en nu zegt ze dus totaal geen verliefdheidsgevoelens meer te hebben. Ze heeft sowieso van zichzelf al weinig behoefte aan dichte contacten, maar door dat hormonen-remmende kunstmatig rotding die de chemische reactie genaamd "verliefdheid" bij haar stopt, heeft ze dus ook helemaal geen behoefte meer aan intimiteit! Sterker nog -> het is uit, puur doordat de pil een overdreven effect heeft op haar hormonen.

Wat een kutmedicijn zeg! Het verpest dat lieve meisje helemaal!
Moe'k nu zeggen dat ze er mee moet stoppen?
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Advertentie
Oud 21-06-2003, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Fatal Exception schreef op 21-06-2003 @ 08:54:
Wat een kutmedicijn zeg! Het verpest dat lieve meisje helemaal!
Moe'k nu zeggen dat ze er mee moet stoppen?
'k zou eerst gewoon eens met haar praten. Ze kan ook overstappen op een andere pil, misschien wordt het dan minder. Maar misschien heeft ze wel gewoon geen behoefte aan intimiteit oid (pil werkt wel even door, ik weet niet hoevaak en hoevaak achter elkaar dat 'paar keer vergeten in te nemen' was)...dat weet ik verder natuurlijk ook niet, maar probeer daar eerst maar achter te komen (dat ze nog een keer stopt oid...en/of een andere pil probeert en kijkt hoe het dan gaat, kan veel uitmaken (verkeerde woordkeus, sorry, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen)).
Oud 21-06-2003, 09:21
lacyra
lacyra is offline
Ik ben ook aan de pil en toch wordt mijn verliefd-heid er niet minder op...Ik denk dat t er meer aan ligt als je mekaar ni vaak ziet....
Oud 21-06-2003, 09:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
huh, ik heb hier nog nooit van gehoord? ik heb er zelf ook niks van gemerkt.
Oud 21-06-2003, 09:55
elledc
elledc is offline
Ik heb dit ook, niet veel meisjes hebben er last van. Sinds ik de pil neem, heb ik ook minder behoefte aan intiem contact, dat vind ik soms wel heel vervelend.
Anderzijds is de pil wel zeer voordelig want het zorgt voor een regelmatige menstruatie + condooms zijn niet meer nodig.
Maar ik denk toch dat ik even stop met de pil om te zien wat het verschil is.
In jouw plaats zou ik je vriendin eens aanraden een lichtere pil te nemen, of als het nu zo vervelend is, bestaat er ook zoiets als een inleg-spiraal en ik denk dat dit minder invloed heeft op je gemoed.
Oud 21-06-2003, 12:24
summer1986
summer1986 is offline
Het is inderdaad mogelijk dat de behoefte aan seks verminderd door de pil. Bij de een is dit erger dan de ander. Als ik haar was, zou ik inderdaad een lichtere/andere pil nemen. Succes!
Oud 21-06-2003, 13:16
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Stel haar voor op een andere, lichtere pil over te stappen. Ik heb er wel eens van gehoord jah, dus het zou goed kunnen dat het door de pil komt.
Maar om de pil nou de schuld te geven dat je niet meer verliefd bent, vind ik wel weer heel ver gaan...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 21-06-2003, 13:27
Verwijderd
Als ik jou was zou ik niet zeggen dat ze móet stoppen, maar ik zou het haar wel aanraden. Sommige pillen zorgen er bij sommige mensen voor dat ze helemaal geen zin meer hebben in seks of zelfs in lichamelijk contact in het algemeen, en dan is het nut van die hele pil er wel een beetje af.
Oud 21-06-2003, 13:39
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Maar we hebben het al uitgemaakt!

Wat nu?
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Oud 21-06-2003, 14:44
Verwijderd
Volgens mij verwart jouw vriendin verliefd zijn met libido..
Oud 21-06-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Fatal Exception schreef op 21-06-2003 @ 14:39:
Maar we hebben het al uitgemaakt!

Wat nu?
Praten?
Oud 21-06-2003, 15:37
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Fatal Exception schreef op 21-06-2003 @ 14:39:
Maar we hebben het al uitgemaakt!

Wat nu?
Jah, ga met haar praten. Maak haar duidelijk dat je het opnieuw wilt proberen en raad haar dan aan een lichtere pil te nemen?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 21-06-2003, 15:46
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou haar aanraden eens met haar huisarts te gaan praten over haar probleem, misschien dat die haar inderdaad een andere pil kan voorschrijven.

In de pil zitten allemaal hormonen en het ene lichaam reageert daar toch weer wat anders op dan het andere. Ik kan me voorstellen dat het je gevoelens en je sekslust beinvloed, maar dat je het ene moment verliefd bent op een persoon en het andere moment ineens helemaal niet meer, vind ik toch wel heel apart.. (zeg niet dat het niet kan, dat weet ik niet)

Maar goed, ga gewoons een met haar praten, vraag eens of ze een keer langs haar huisarts wil gaan om het met hem/haar erover te hebben, en ga eventueel mee (als zij dat wil).
En vertel haar dat je het nog eens opnieuw wilt proberen.
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•

Laatst gewijzigd op 21-06-2003 om 18:43.
Oud 21-06-2003, 16:07
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Ik zou als ik dat vriendinnetje van je was maar eens snel naar de dokter gaan, want als dit de gevolgen van haar pil zijn kan ze beter een andere gaan gebruiken.

In mijn stopweek krijg ik "alleen maar" last van opruimwoede, mijn liefde voor mijn vriend wordt daardoor niet minder.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Oud 21-06-2003, 16:59
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Wat een kutmedicijn zeg! Het verpest dat lieve meisje helemaal!
Moe'k nu zeggen dat ze er mee moet stoppen? [/B]
ik herken dit ergens van
iemand die ik ken werd er onwijs shaggie van!
maarre
er zijn zoveel andere voorbehoedsmiddelen
probeer iets van,
tenzij ze erge menstruatiepijn heeft ofzo?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 21-06-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
ikje17 schreef op 21-06-2003 @ 17:59:
ik herken dit ergens van
iemand die ik ken werd er onwijs shaggie van!
maarre
er zijn zoveel andere voorbehoedsmiddelen
probeer iets van,
tenzij ze erge menstruatiepijn heeft ofzo?
De pil heeft naast voorbehoedsmiddel en tegen menstruatiepijn zijn ook nog andere voordelen, die andere voorbehoedsmiddelen niet of minder hebben.

Een andere pil maakt soms al heel veel uit. Hoeft volgens mij niet eens een lichtere te zijn, als de samenstelling maar anders is oid.
Oud 22-06-2003, 19:32
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Lijkt me niet dat de pil iets met je verliefdheid te maken kan hebben, iig nog nooit van gehoord. Denk dat ze maar wat lult. Verliefd ben je of je bent het niet, daar verandert de pil echt niks aan (denk ik). Andere effecten, zoals minder zin in seks lijkt me wel kunnen ja, maar verliefdheid??
Oud 22-06-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
pink_lady schreef op 22-06-2003 @ 20:32:
Lijkt me niet dat de pil iets met je verliefdheid te maken kan hebben, iig nog nooit van gehoord. Denk dat ze maar wat lult. Verliefd ben je of je bent het niet, daar verandert de pil echt niks aan (denk ik). Andere effecten, zoals minder zin in seks lijkt me wel kunnen ja, maar verliefdheid??
De hormonen in de pil kunnen zeker wel invloed hebben op je gevoel ed. Ik heb met meer/minder verliefd worden door de pil geen ervaring, wel met dat de pil veel te weeg kan brengen in je gevoel ed. En zoals je hebt kunnen lezen, hebben anderen hier ook ervaring met minder verliefd worden door de pil of misschien meer dat ze die gevoelens minder voelen oid.
Ads door Google
Oud 22-06-2003, 23:51
DeathKnight
DeathKnight is offline
Na wat tijd ben je vanzelf niet zo verliefd meer enzo. Als je daarvoor je relatie gelijk moet beindigen wens ik je veel suc6 in de toekomst aangezien je relaties dan nooit langer dan een maandje of wat kunnen standhouden.
Oud 23-06-2003, 14:16
Verwijderd
de hormonen kunnen er idd voor zorgen dat je je minder verliefd voelt en dat kan weer gevolgen hebben voor haar libido...
ik werd heel verdrietig van de pil en daarom ben ik er ook alsnel meegekapt... misschien kan ze een andere pil of een heel ander voorbehoedsmiddel proberen.
maar wacht even: jullie hebben het al uitgemaakt, om deze reden???
dan spoorde er misschien iets anders niet (niet mijn bedoeling om te oordelen over iets waar ik niets vanaf weet, meer een vraag..) in jullie relatie...
Oud 23-06-2003, 19:08
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2003 @ 20:48:
De hormonen in de pil kunnen zeker wel invloed hebben op je gevoel ed. Ik heb met meer/minder verliefd worden door de pil geen ervaring, wel met dat de pil veel te weeg kan brengen in je gevoel ed. En zoals je hebt kunnen lezen, hebben anderen hier ook ervaring met minder verliefd worden door de pil of misschien meer dat ze die gevoelens minder voelen oid.
Maar hoe weet je nou of die verminderde liefdesgevoelens door de pil komen..
Oud 23-06-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
pink_lady schreef op 23-06-2003 @ 20:08:
Maar hoe weet je nou of die verminderde liefdesgevoelens door de pil komen..
Door te stoppen, weer te beginnen, weer te stoppen, enz. Een andere pil uitproberen, enz. Kwestie van uitproberen dus.
Oud 23-06-2003, 19:24
Verwijderd
Je kunt minder zin in sex en intimiteit krijgen door de pil. Je kunt ook neerslachtig worden door de pil. En ja, de pil kan er voor zorgen dat je snel geïrriteerd raakt. Zij heeft misschien een combinatie van die drie dingen, want verliefdheid houdt in dat je geiler en blijer bent, en dat de ander je juist níét irriteert. Ik denk dat ze dan toch eens een andere pil moet gebruiken, want deze pil is duidelijk niet goed voor haar.
Maar, als ze het alleen hierom uitmaakt, en zelf denkt dat het door de pil komt, dan zegt dat ook wat. Kennelijk vindt ze haar pilgebruik belangrijker dan haar relatie met jou, aangezien ze met de relatie gestopt is en met het pilgebruik niet.
Oud 25-06-2003, 18:03
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Hmm.. Vaag, ik heb er zelf nog nooit last van gehad hoor, en ben ookal een jaar aan de pil... Lijkt me dan dat je de verkeerde hebt ofzo..? Kzou ut ook niet weten anders.. suc6 dermee
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Oud 07-04-2011, 19:45
glazier
glazier is offline
Citaat:
In het begin toen ik haar kende was ze even gestopt met de pil. Ze zei dat ze toen veel te snel verliefd werd. Ze werd dan ook verliefd op mij.

Na een poosje begon ze weer met de pil, en toen deed ze weer veel minder aanhankelijk. Toen is ze weer even gestopt (zeg maar: paar keer vergeten in te nemen) en toen werd ze weer geil en behoefte aan intimiteit.

Maar nu is ze dus al 4 week aan een stuk door aan de pil + dat ze een erg drukke week heeft gehad, zodat we geen tijd hadden elkaar te zien, en nu zegt ze dus totaal geen verliefdheidsgevoelens meer te hebben. Ze heeft sowieso van zichzelf al weinig behoefte aan dichte contacten, maar door dat horm


.......
Wat een kutmedicijn zeg! Het verpest dat lieve meisje helemaal!
Moe'k nu zeggen dat ze er mee moet stoppen?
Enerzijds ben ik heel blij dat ik dit alles lees, het verscheurd me evengoed nog steeds van binnen hoor; janken doe je zo.

Zo'n heerlijke meid, met zo veel problemen en dan dit. Ze voelde zich nog schuldig ook. Ze is gelukkig eerlijk geweest. Dat dit gebeurde en ik na enige tijd dit 'door' had, valt me ook wel op hoor. Ja, ik heb het druk zat.

Nu ik dit lees en ik dit al vermoedde, legt alle puzzelstukjes op haar plaats. ALLE

Dank voor all deze posts. Chemie maakt meer kapot dan je lief is.

Waarom ik nog reageer? OPS is ook zo'n schitterend probleem. Men wist niet wat m'n vader mankeerde, nu wel. Mijn moeder had het ineens door.
Hier op dit punt door de bevestiging (mijn intuïtie gaf het weer) herken ik wat er bij haar gebeurde.

Het blijft kl* , lieverd, ik wens je alle goeds toe en je bent evengoed welkom.

Ik hou nog steeds zielsveel van je.
Advertentie
Oud 08-04-2011, 04:18
glazier
glazier is offline
Citaat:
Je kunt minder zin in sex en intimiteit krijgen door de pil. Je kunt ook neerslachtig worden door de pil. En ja, de pil kan er voor zorgen dat je snel geïrriteerd raakt. Zij heeft misschien een combinatie van die drie dingen, want verliefdheid houdt in dat je geiler en blijer bent, en dat de ander je juist níét irriteert. Ik denk dat ze dan toch eens een andere pil moet gebruiken, want deze pil is duidelijk niet goed voor haar.
Maar, als ze het alleen hierom uitmaakt, en zelf denkt dat het door de pil komt, dan zegt dat ook wat. Kennelijk vindt ze haar pilgebruik belangrijker dan haar relatie met jou, aangezien ze met de relatie gestopt is en met het pilgebruik niet.
In mijn geval klopt het allemaal. Mijn vriendin weet het echter niet. Ik wist het intuïtief en kwam er pas iets van één of twee maanden later achter. Wat verdriet allemaal te weeg kan brengen (ja, dat ik sterk analytisch {intuïtief} van aard ben helpt natuurlijk wel )

NU ga ik er over na-denken wat ik met deze kennis ga doen. Voorzichtig aanpakken doe ik dit zeker

Ik vind het fantastisch dat dit hier besproken word/werd, het maakt het geheel hanteerbaar.
Oud 08-04-2011, 08:03
Verwijderd
Ik zeg... wtf..?
Oud 08-04-2011, 08:59
Verwijderd
up uit 2003
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 15:39
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.