Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 16:31
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
vandaag was ik m'n moeder aan het helpen met een beetje onkruid wieden in de tuin, ik kwam bij een klein bosje en ik trok het eruit. Wortels! zo heb ik de hele tuin afgezocht naar nog meer worteltjes en ik heb een stuk of 5 miezerige worteltjes bij elkaar gekregen. Die heb ik goed afgespoeld en het hele plantje (wortel + wortelloof) aan de cavia gegeven (ook een beetje aan mijn gerbil trouwens)
Ik vroeg me af of er zo nog meer dingen in een tuin staan die een cavia of gerbil lekker vindt en die ook nog eens gezond voor ze zijn?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2003, 18:04
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Uit de tuin?!? Waar woon je? als je midden in de stad woont, is het geen goed idee, omdat we hier vervuiling hebben (en dat is erin getrokken, dus afspoelen helpt daar niet tegen). Als je een beetje afgelegen woont, op het platteland, bijvoorbeeld kan het iet zoveel kwaad. Ze mogen bijna alles van groente en fruit, behalve (ijsberg)sla, want daar krijgen ze diarree van. Verder weet ik dat sommige planten giftig zijn, daarvoor zou je even op knaagdierensites moeten kijken welke dat zijn.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:13
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ik woon aan de zijkant van een stad, maar er is hier (vrijwel) geen vervuiling. Die wortels waren zeker wel goed hoor, ik heb ze heel goed afgespoeld, ze hebben een uur in koud water gelegen en nog weer een paar minuten onder stromend water.
Verder ben ik van plan een bak te pakken, aarde erin en er allerlei dingen in te planten (wortels bijvoorbeeld, of aardbeien, bieslook, bassilicum enz) voor de cavia & gerbil
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 14:57
Ertensoep
Avatar van Ertensoep
Ertensoep is offline
Ik hoorde laatst van iemand dat je ratten yoghurt met muslie erdoor kan geven, dat ze dat heel lekker vinden en ze zouden er ook een mooie glanzende vacht van krijgen.
Ik heb het nog niet uitgeprobeert (mijn gerbil is zodanig oud dat ik zijn eetpatroon niet durf te veranderen, dan word het beest helemaal gek) dus ik weet niet of het waar is.
__________________
4 uur cupasoup...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 15:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik geef mn rat vaak de volgende dingen:
- van die doorbreek crackertjes
- komkommer
- wortel
- tarwekoekjes
- banaan.

Ratten zijn gek op zoet maar dingen die slecht zijn voor hun tanden mogen ze niet hebben.

Kan het kwaad als je een rat een stukje van een mueslireep geeft (eentje zonder chocola, met alleen noten en muesli)?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:48
Verwijderd
voor een cavia: blaadjes van een paardenbloem en gras, da krijgt mijn maya. voor een gerbil zal dat denk ik ook wel goed zijn. voor de rest schillen van peren of appels enzo, idd wortel en witlof. zoiets?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 19:19
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 29-06-2003 @ 20:13:
ik woon aan de zijkant van een stad, maar er is hier (vrijwel) geen vervuiling. Die wortels waren zeker wel goed hoor, ik heb ze heel goed afgespoeld, ze hebben een uur in koud water gelegen en nog weer een paar minuten onder stromend water.
Verder ben ik van plan een bak te pakken, aarde erin en er allerlei dingen in te planten (wortels bijvoorbeeld, of aardbeien, bieslook, bassilicum enz) voor de cavia & gerbil
>Die vervuiling valt wij mij, want die rotzooi adem we ook in. Zo aardbeien en wortels voorde cavia, ik verbouw deze groentes voor mijzelfs. Het loof van de radijzen en koolrapen en ander afval geef ik ook wel aan onze konijn. Hij is nu ong 9 jaar dus het zal wel goed voor hem wezen.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 30-06-2003 @ 19:48:
voor een cavia: blaadjes van een paardenbloem en gras, da krijgt mijn maya. voor een gerbil zal dat denk ik ook wel goed zijn. voor de rest schillen van peren of appels enzo, idd wortel en witlof. zoiets?
idd paardebloemblaadjes en gras. En wij geven ook vaak een hele witlof. Een peen/wortel of komkommerschillen. (mijn vorige cavia had een wit bekkie en als hij komkommerschillen had gegeten was dat helemaal groen en als hij wortels had gegeten helemaal oranje... zooooo cute!! )

Je kan ook op internet zoeken natuurlijk. Want er zijn idd een aantal planten die verschrikkelijk giftig zijn voor zo'n beestje.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 16:15
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
de schoolgerbil die m'n zusje nu verszorgt eet nu rozijnen en komkommer. Één van haar jonkies (mams en, wat bleek: paps hebben ons twee weken geleden "verrast" met 4 jonkies) lust ook watermeloen.

offtopic: de jonkies heten Biertje, Wodka, Breezer en natuurlijk: De Bob
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:34
Verwijderd
ik plukte altijd weegbree en tarwe en gras enzo voor mn hamster, maarja dat is geen cafia
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 10:27
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
mijn ratten krijgen veel toastjes met brie, sla (krijgen ze geen diaree van? nooit last van gehad)
ze krijgen fruit als meloen, kiwi, peer, appel, banaan

en als ze de kans krijgen jatten ze mijn doritos !
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 10:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Ze mogen bijna alles van groente en fruit, behalve (ijsberg)sla, want daar krijgen ze diarree van.
mm... ]
mijn cavia is igg gek op sla en dat krijgt ie dan ook best vaak en hij is al een paar jaar springlevend zonder diarree..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 10:47
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik ga komende lente/zomer een stukje in de tuin volbouwen met allemaal groentes, zodat mijn cavia lekker elke dag de verste groentes heeft

Dank allemaal!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 29-07-2003 @ 11:32:
mm... ]
mijn cavia is igg gek op sla en dat krijgt ie dan ook best vaak en hij is al een paar jaar springlevend zonder diarree..
Sla kunnen de meeste nog wel tegen, maar vooral ijsbergsla is eigenlijk de grote boosdoener. hetzelfde geld voor pruimen en citrusvruchten.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:18
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
de mijne is echt helemaal gek op witlof echt schattig, je gooit er wat losse blaadjes en de rest van de krop in..je kijkt 2 minuutjes later, en de krop ligt in het huisje
hij vind het zo lekker! net als andijvie trouwens, echt heel leuk om te zien..
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 20:48
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-06-2003 @ 16:24:


Kan het kwaad als je een rat een stukje van een mueslireep geeft (eentje zonder chocola, met alleen noten en muesli)?
Nee kan geen kwaad als het maar met mate gebeurd
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
jessiej schreef op 29-07-2003 @ 21:48:
Nee kan geen kwaad als het maar met mate gebeurd
Correctie: dat kan wel kwaad. in een mueslireep zit suiker, en da's heel slecht voor ze. Niet meer doen, dus. Er zijn genoeg andere,, gezonde dingen die ze lekker vnden. probeer eens ongezoete rozijnen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 15:36
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 30-07-2003 @ 10:57:
Correctie: dat kan wel kwaad. in een mueslireep zit suiker, en da's heel slecht voor ze. Niet meer doen, dus. Er zijn genoeg andere,, gezonde dingen die ze lekker vnden. probeer eens ongezoete rozijnen
Ik koop bij de reformwinkel suikervrije muslirepen en zelfs volgens de dierenarts mogen ze die
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-07-2003, 18:33
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
jessiej schreef op 30-07-2003 @ 16:36:
Ik koop bij de reformwinkel suikervrije muslirepen en zelfs volgens de dierenarts mogen ze die
ik dacht dat je gewone bedoelde
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:31
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 30-07-2003 @ 19:33:
ik dacht dat je gewone bedoelde
nee suikervrij, heb vandaag nog in een winkel ruzie gehad met een verkoper omdat ik persee suikervrije echineasiroop wilde hebben (uit voorzorg tegen het virus wat nu gigantische slachtingen op zn geweten heeft) en dat hadden ze niet. Zegt ie: Ja maar in suikervrije zitten zoetstoffen en die komen ook van suiker af. Ik zo: Zegt u dat ook tegen u diabetici klanten die dingen komen kopen? En ben vervolgens zo weggelopen eikel, zeg dan gewoon dat je het niet hebt...
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 09:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
jessiej schreef op 30-07-2003 @ 21:31:
nee suikervrij, heb vandaag nog in een winkel ruzie gehad met een verkoper omdat ik persee suikervrije echineasiroop wilde hebben (uit voorzorg tegen het virus wat nu gigantische slachtingen op zn geweten heeft) en dat hadden ze niet. Zegt ie: Ja maar in suikervrije zitten zoetstoffen en die komen ook van suiker af. Ik zo: Zegt u dat ook tegen u diabetici klanten die dingen komen kopen? En ben vervolgens zo weggelopen eikel, zeg dan gewoon dat je het niet hebt...
hehehe...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 08:33
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
We hebben in de tuin een stuk gras met hekje van 15 cm eromheen. Das heel leuk want dan als ik me cavia's buiten zet rennen ze gelijk naar het hekje en jumpen eroverheen . Ze zijn ook helemaal gek van komkommer en sla. En appels ook trouwens
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 08:34
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
jessiej schreef op 30-07-2003 @ 21:31:
nee suikervrij, heb vandaag nog in een winkel ruzie gehad met een verkoper omdat ik persee suikervrije echineasiroop wilde hebben (uit voorzorg tegen het virus wat nu gigantische slachtingen op zn geweten heeft) en dat hadden ze niet. Zegt ie: Ja maar in suikervrije zitten zoetstoffen en die komen ook van suiker af. Ik zo: Zegt u dat ook tegen u diabetici klanten die dingen komen kopen? En ben vervolgens zo weggelopen eikel, zeg dan gewoon dat je het niet hebt...
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.