Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2006, 22:47
PV
PV is offline
Ik ben een weekje niet thuisgeweest en in die tijd stond het raam van mijn slaapkamer een stukje open (met een hor ervoor). Twee duiven kwamen op het geniale idee om daar een nestje te bouwen, lekker uit de wind en zo.. d'r ligt iig al één ei.

Wat is nou diervriendelijker, die beesten gewoon hun gang laten gaan, of het toch maar weghalen? Straks waait ineens het raam dicht en zit zo'n duif geplet ofzo Of als er baby-duifjes komen, dat ze dan te pletter vallen? Geen idee of dat snel zou gebeuren 't nest zag er niet al te geweldig uit, gewoon een paar takken op een hoop.
Ik heb er zelf niet zoveel last van, ik ben maar 2 nachten in de week thuis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2006, 23:37
Verwijderd
Kan je niet het nest nog verplaatsen naar een richeltje bij je raam ofzo?

Verder geeft een duivennest vaak veel uitwerpselen. Zowel in je raamkozijn als eronder (in de tuin bijv). Weet niet of jij of je ouders daar op zitten te wachten.

Ik denk dat als je het liever hebt, je het nest nog wel weg kan halen. Ze zijn nog maar net begonnen, het ei zal nog niet bebroed zijn, dus ze kunnen nog makkelijk ergens anders opnieuw beginnen.
Neem ook aan dat bij heel slecht weer het raam toch ook dicht moet kunnen, of maakt dat niet uit?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 23:49
PV
PV is offline
Verplaatsen zal moeilijk worden.. het zit tussen mijn raam en de hor in, boven een kleine vensterbank. Maar 'los' op een vensterbank zal het niet lang meegaan. Ik kan het wel ergens anders leggen (op de grond, in een boompje) maar dan vinden ze het missch niet terug.

Eronder zit een stoep, m'n kamer zit aan de straatkant. Dat is verder niet zo erg denk ik.

Bij slecht weer doen we idd wel altijd de ramen dicht... op zich maakt een beetje binnen-regen mij niet uit, missch denken mn ouders er anders over
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 09:31
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Kan je misschien het raam vast zetten op een of andere manier? Ik zou de duifjes gewoon even hun gang laten gaan, die zijn zo weer weg.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 12:04
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Binnen twee weken is een babyduif al redelijk groot... Als je zo lang kunt wachten
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 22:46
PV
PV is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 02-07-2006 @ 13:04 :
Binnen twee weken is een babyduif al redelijk groot... Als je zo lang kunt wachten
Ohh jawel, ik ben nu twee weken niet thuis maar het is nu maar een (net gelegd) ei.. gaat dat zo snel dan bij duiven?

We hebben besloten het met rust te laten.. ze zoeken het maar uit met zn tweetjes
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 23:48
Verwijderd
zo snel gaat het nou ook weer niet hoor. Denk dat er komende week eerst nog een stuk of 2 eieren bij komen en dan gaat de duif pas broeden. Net even opgezocht en dat duurt ongeveer 2,5 week. Daarna moeten de jongeren nog volwassen worden, ook even opgezocht en dat duurt nog ongeveer 4 weken voordat ze kunnen vliegen. dus denk dat je nog minimaal 1,5 maand moet wachten voor ze weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:35
PV
PV is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 03-07-2006 @ 00:48 :
zo snel gaat het nou ook weer niet hoor. Denk dat er komende week eerst nog een stuk of 2 eieren bij komen en dan gaat de duif pas broeden. Net even opgezocht en dat duurt ongeveer 2,5 week. Daarna moeten de jongeren nog volwassen worden, ook even opgezocht en dat duurt nog ongeveer 4 weken voordat ze kunnen vliegen. dus denk dat je nog minimaal 1,5 maand moet wachten voor ze weg zijn.
Bedankt voor het opzoeken
Nja het is niet anders dan. 't is misschien ook wel leuk om het zo van dichtbij te kunnen volgen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 03-07-2006 @ 19:35 :
Bedankt voor het opzoeken
Nja het is niet anders dan. 't is misschien ook wel leuk om het zo van dichtbij te kunnen volgen.
Da's waar. Misschien kun je wat foto's maken ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 13:45
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
PV schreef op 03-07-2006 @ 19:35 :
Bedankt voor het opzoeken
Nja het is niet anders dan. 't is misschien ook wel leuk om het zo van dichtbij te kunnen volgen.
Wel balen dat het van de week misschien weer gaat regenen. Worden ze niet nat dan?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 22:18
PV
PV is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 04-07-2006 @ 14:45 :
Wel balen dat het van de week misschien weer gaat regenen. Worden ze niet nat dan?
Nah, denk dat dat wel meevalt. Ze zitten best dicht tegen het scharnierpunt van het raam aan, en het raam staat maar een cm of 10 open. Als ze in een boompje een nest hadden gemaakt kan het ook gaan regenen...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 08:43
Verwijderd
Dat lijkt me echt gaaf ^^ Kun je geen fotoverslagje maken?

Ik denk dat het pletten wel mee zal vallen en anders zou je er nog iets van een wig tussen kunnen duwen voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 23:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-07-2006 @ 09:43 :
Dat lijkt me echt gaaf ^^ Kun je geen fotoverslagje maken?

Ik denk dat het pletten wel mee zal vallen en anders zou je er nog iets van een wig tussen kunnen duwen voor de zekerheid.
Idd. Ik vind het ook wel cool. Foto's zouden hier erg op prijs gesteld worden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:07
PV
PV is offline
k zal vrijdag eens kijken hoe het ermee staat
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:17
PV
PV is offline
Toevallig zit ze nu net het nestje goed te leggen, foto's:





De twee eitjes zijn te zien op de onderste foto

Maar tis dus een nest van niks, ik weet niet of die eitjes het lang vol gaan houden aan de andere kant ligt er eentje al een week of 2 nu, dus misschien...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:46
PV
PV is offline
nieuwe foto's toen ze er 10 seconden vandoor was:





ze heeft een eitje dus fatsoenlijker gelegd, het ander ligt bijna verborgen onder de takjes (1 verkeerde beweging en het valt op de grond denk ik)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:59
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ohh dat is een turkse tortelduif <3 die zijn zó mooi
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 21:57
PV
PV is offline
1 eitje is gesneuveld
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2006, 00:05
Verwijderd


Vreemde duiven daar
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 08:18
PV
PV is offline
Het andere ei is net ook kapot gevallen op de stoep zag er best smerig uit, dr zat al een babyduifje in, nu is t een bloederige massa ik doe mn raam zometeen maar dicht voor ze het opnieuw gaan proberen :/
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 08:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ahw
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:26
Verwijderd
Is denk wel een goed idee. Krijg het idee dat het jonge duiven zijn die voor het eerst broeden, anders zouden ze het volgens mij niet zo raar aanpakken.

Maar wel jammer idd
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 15:21
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Wees blij dat ze iig nog voor je raam zitten, ik heb ze IN de keuken

En ja die jaag ik er constant weg voor ze de kans krijgen hun nestje af te bouwen en het nestje gaat netjes naar het balkon.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.