Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 14:20
Saarah
Saarah is offline
1 van onze 2 hondjes (een Maltezertje) plast altijd van blijdschap. Als we thuiskomen ofzo. Meestal gaan we er direct mee buiten, zodat ze daar kan plassen, maar gisteren bv. pakte ik haar gewoon op (ik was al de hele dag thuis!) en ze plaste weer van blijdschap .
Ik word het soms echt ZO BEU!! Maar ik wil ze ook niet wegdoen (hetgeen m'n moeder dus wél wilt).

Weten jullie wat we eraan kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 14:49
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het kan natuurlijk ook een blaasprobleem zijn..Misschien even na laten kijken?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 14:51
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 31-08-2004 @ 15:49 :
Het kan natuurlijk ook een blaasprobleem zijn..Misschien even na laten kijken?
Kan altijd, maar ik denk het niet. Omdat ze ook heel aanhankelijk is enzo, en ze is heel snel bang.
En ook, als we thuiskomen en ze zaten alleen, is er nooit in huis geplast. Alleen dus op het moment dat we thuiskomen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:43
Verwijderd
Wegdoen?! Is je moeder nou gek?!

Euh sorry, maar goed, ik vind dat echt een belachelijke reden om je hond weg te doen.

Maar goed, één van onze honden deed dat ook en dit helpt:
Als je binnenkomt en ze is heel erg blij, moet je de hond negeren en haar als ze rustig is pas aanhalen.
Dit heeft bij ons wel geholpen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:57
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 31-08-2004 @ 17:43 :
Wegdoen?! Is je moeder nou gek?!

Euh sorry, maar goed, ik vind dat echt een belachelijke reden om je hond weg te doen.

Maar goed, één van onze honden deed dat ook en dit helpt:
Als je binnenkomt en ze is heel erg blij, moet je de hond negeren en haar als ze rustig is pas aanhalen.
Dit heeft bij ons wel geholpen.
Tsja, ik zou haar ook voor geen goud van de wereld willen wegdoen, maar 't is natuurlijk wel erg lastig als ze een paar keer per dag in huis plast als ze blij is.

Maar bedankt, ik zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 22:55
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
hoe oud is die maltezer?
heeft die dat altijd gedaan?
heb je de hond van te voren uit gelaten?
hoe lang is die dan alleen geweest?
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:36
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 31-08-2004 @ 17:57 :
Tsja, ik zou haar ook voor geen goud van de wereld willen wegdoen, maar 't is natuurlijk wel erg lastig als ze een paar keer per dag in huis plast als ze blij is.

Maar bedankt, ik zal het proberen
ja lastig, als je een dier wilt wat niet lastig is moet je naar de intertoys. Een dier om deze reden weg doen is belachelijk, je hebt voor een dier gekozen en daar horen ook de minder leuke dingen bij. Ik heb 3 jaar een incontinente hond gehad, die liet het vaak genoeg lopen, maar wegdoen?? Nooit van mn leven. Plasjes kun je opruimen hoor.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:40
11568
11568 is offline
Eerst een tijdje negeren voor je thuiskomt, en veel geduld hebben. Pas aanhalen na een kwartier oid.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 12:49
Verwijderd
Goh, meen je dat nou, dat had ik al gezegd

Citaat:
Meisje Vlek schreef op 31-08-2004 @ 17:43 :

Maar goed, één van onze honden deed dat ook en dit helpt:
Als je binnenkomt en ze is heel erg blij, moet je de hond negeren en haar als ze rustig is pas aanhalen.
Dit heeft bij ons wel geholpen.
En Belle, ik ben het helemaal met je eens! Je hondje wegdoen omdat ze af en toe plast van blijdschap! Ik vind echt dat mensen zich daarvoor zouden moeten schamen!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 14:44
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
En dan nog, alsof er mensen zijn die blij zijn met een hond die zijn plas laat lopen. Dan schuif je het probleem alleen maar op.

Maargoed, ik weet niet hoe oud je hondje is maar als ze nog niet zo oud is zal het (denk ik) vanzelf wel overgaan.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:45
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Ik vraag me ook wel af hoe oud het hondje is, en of je haar al lang hebt? Zoals hierboven al gezegd : es proberen te negeren, en pas aanhalen als ze rustig wordt.(een vriendin van me had hetzelfde probleem en zo opgelost)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 09:52
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik denk dat deze hond niet zozeer plast van blijdschap, maar van onderdanigheid. Bij honden (wolven) is het normaal als de onderdanige hond een plasje doet wanneer de dominante hem benaderd. De hond is dan erg opgewonden, en inderdaad is het negeren van dat gedrag het beste om het op te laten houden!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:39
Saarah
Saarah is offline
Ze is nu zo'n 1,5 jaar, nog jong dus. En ik zei ook niet dat IK haar wil wegdoen! Ik zei dat m'n moeder dat wilt, en ik dus zeker niet, ik vind het ook belachelijk maar wat kan ik eraan veranderen?
En dan heeft ze helemaal niet zo lang alleen gezeten hoor, soms als ik een uurtje wegwas en ik kom terug, doet ze het ook.


Citaat:
Avalon_Mae schreef op 07-09-2004 @ 10:52 :
Ik denk dat deze hond niet zozeer plast van blijdschap, maar van onderdanigheid. Bij honden (wolven) is het normaal als de onderdanige hond een plasje doet wanneer de dominante hem benaderd. De hond is dan erg opgewonden, en inderdaad is het negeren van dat gedrag het beste om het op te laten houden!
Dit kan wel kloppen... Ze is idd heel snel bang, als je je stem iets verheft tegen haar gaat ze met haar buik naar jou liggen, alsof ze wilt tonen dat ze heel onderdanig is. Negeren dus...
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:30
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 07-09-2004 @ 19:39 :

Dit kan wel kloppen... Ze is idd heel snel bang, als je je stem iets verheft tegen haar gaat ze met haar buik naar jou liggen, alsof ze wilt tonen dat ze heel onderdanig is. Negeren dus...
Bedankt
Probeer te zorgen dat ze wat zelfverzekerder wordt. Dit kan je doen door haar bijv. niet elke keer aan te halen als ze naar je toe komt wanneer je bijv. op de bank zit, zorg dat ze iets minder afhankelijk van jou (jullie) wordt door haar niet steeds te bevestigen in haar onzekerheid/angst (door haar aan te halen). Hopelijk helpt dit ook een beetje mee!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 01-09-2004 @ 13:49 :
Goh, meen je dat nou, dat had ik al gezegd
Oh, ik wou het ook zeggen, maar jij bent kennelijk de enige die dat mag zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 21:04
Verwijderd
Ach gossie wat zielig.
Het is toch niet echt nuttig om 10 keer hetzelfde te posten, of wel?
Als je dingen aan kan vullen, natúúrlijk, maar als 10 mensen dezelfde tip geven, lijkt het me redelijk nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:26
koos20
koos20 is offline
lijkt misschien raar
maar druk hem zodra hij pist met zn neus erin en dan naar buiten

werkt natuurlijk niet als hij onderdanig is
maar bij onze jonge hond was het probleem direct voorbij.
die wacht nu dus wel ff tot hij buiten is om te pisse
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 17:05
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
koos20 schreef op 11-09-2004 @ 00:26 :
lijkt misschien raar
maar druk hem zodra hij pist met zn neus erin en dan naar buiten

werkt natuurlijk niet als hij onderdanig is
maar bij onze jonge hond was het probleem direct voorbij.
die wacht nu dus wel ff tot hij buiten is om te pisse
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-09-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
koos20 schreef op 11-09-2004 @ 00:26 :
lijkt misschien raar
maar druk hem zodra hij pist met zn neus erin en dan naar buiten
Dat is dus het slechtste (en belachelijkste) wat je kunt doen bij een hond om het af te leren.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:07
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Deden mijn ouders ook altijd. Dat moet je dus niet doen!!!!!!!!!!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:48
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
als de hond aan het plassen is pak je die gauw op en zet je buiten neer plast die daar af beloon je de hond heel erg. maak je zal ik maar zeggen er een feestje van. maar geef geen koekjes als die buiten verder plast want dan kan die voortaan denken ik plas eerst binnen en als ik het dan de rest buiten doe krijg ik iets lekkers!
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 21:14
Verwijderd
Onze hond had dat ook een tijd. Dat bleek 2 redenen te hebben. De eerste keer dat hij het had, kwam doordat hij verlatingsangst had. Hij zat zo onder de stress als ons mam wegging dat hij de boel onderplaste als ze terug thuiskwam. Dat hebben we toen weten op te lossen door de hond vaker door de week bij mij te laten en kalmeringsdruppels/tabletje te geven (dat was niet alleen om het plassen, dat was ook omdat het beest helemaal gek werd en keihard zat te janken enzo). Hierna is het een tijd beter gegaan, maar op een gegeven moment kreeg hij het weer. Maar hij verloor vaker gewoon druppeltjes. Na een onderzoek bleek dat hij overal kanker had: in zijn ballen, bij zijn plasbuis, die hele zone. De details van de operatie ga ik juliie besparen Maar nu is hij beter als ooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Belevenissen in België
Verwijderd
8 14-05-2007 10:14
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Gootsteenontstopper
Verwijderd
10 13-12-2004 14:35
Verhalen & Gedichten [begin] Sam's nieuwe wereld
Verwijderd
12 30-08-2004 16:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [gezocht] gedicht uit de 17e eeuw
alpha
2 14-12-2003 15:48
Verhalen & Gedichten Voor Morphia
Proud
5 30-09-2002 22:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.