Oud 10-01-2018, 16:05
engedrerrie1999
engedrerrie1999 is offline
Hallo,

ik ben een VWO 5-leerling op een school in Amsterdam. Ik ben blijven zitten in de vijfde dus ik doe nu VWO 5 voor de tweede keer. Terwijl het nu goed gaat met alle vakken, blijf ik bij Natuurkunde de mist in gaan, ook al doe ik er mijn best voor. Ik ben er gewoon echt niet voor gemaakt.

Mijn vakkenpakket bestaat uit N&G met Natuurkunde en Wiskunde A. Voor de rest heb ik Latijn, Spaans, Duits, Biologie, Scheikunde en natuurlijk de andere kernvakken (ook maatschappijleer, maar ja, dat is nou eenmaal verplicht). Nou vroeg ik me dus af of er ook een manier is om weer van Natuurkunde af te komen. Ik vroeg aan mijn decaan of ik misschien Natuurkunde kon laten vallen en dat werd vorig jaar geweigerd met een zeer slap excuus, namelijk: "Daar doet school niet aan".

Als iemand weet of er een manier is om er vanaf te komen, laat dit dan alsjeblieft weten want ik ben echt radeloos en ik ben niet van plan deze school te verlaten zonder diploma.

Mvg,

Engedrerrie1999

Laatst gewijzigd op 10-01-2018 om 16:09. Reden: Interpunctie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2018, 16:23
Verwijderd
Nou, dan zou ik maar beter worden in natuurkunde als ik jou was.

Of gewoon naar de geschillencommissie stappen natuurlijk. Staat in de schoolgids hoe en wat.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 16:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je al bijles voor natuurkunde?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-02-2018, 00:07
engedrerrie1999
engedrerrie1999 is offline
Citaat:
Nou, dan zou ik maar beter worden in natuurkunde als ik jou was.

Of gewoon naar de geschillencommissie stappen natuurlijk. Staat in de schoolgids hoe en wat.
"Beter worden in Natuurkunde" doe je niet zomaar. Daar moet ik echt jaren in gaan stoppen als ik wil dat dat iets wordt, tijd die ik niet heb. Naar de geschillencommissie stappen lijkt me dus een veel betere optie. Als mijn school niet wil luisteren, dan misschien die commissie wel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2018, 00:09
engedrerrie1999
engedrerrie1999 is offline
Citaat:
Heb je al bijles voor natuurkunde?
Ja, ik heb al bijles sinds de eerste keer dat ik ben blijven zitten maar het helpt niet. Mijn cijfers voor natuurkunde blijven bagger en ik voel me compleet machteloos over mijn cijfers. Heb ook al verschillende bijlesdocenten geprobeerd, maar dat lijkt geen verschil te maken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2018, 13:18
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Is het misschien een idee om op het forum Exacte Vakken een topic aan te maken waarin je aangeeft waar bij jou de moeilijkheden bij natuurkunde misschien zitten? Ik geef zelf sinds oktober 2001 ondersteuning in wis-, natuur- en scheikunde op dat forum, dus misschien kan ik jou wel helpen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2018, 13:29
xDutchGirlx
Avatar van xDutchGirlx
xDutchGirlx is offline
Misschien kun je bijlessen gaan nemen? Of extra uitleg vragen aan je docent.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2018, 16:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Misschien kun je bijlessen gaan nemen? Of extra uitleg vragen aan je docent.
Hij geeft aan dat hij al bijles volgt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2018, 09:14
Verwijderd
Citaat:
"Beter worden in Natuurkunde" doe je niet zomaar. Daar moet ik echt jaren in gaan stoppen als ik wil dat dat iets wordt, tijd die ik niet heb. Naar de geschillencommissie stappen lijkt me dus een veel betere optie. Als mijn school niet wil luisteren, dan misschien die commissie wel.
Beter worden in iets door je echt wel zomaar. Het heet school. De docent die het nu uitlegt werkt niet voor je. Die van bijles ook niet. Zoek andere mogelijkheden? Bijles heb je in 10000 soorten en maten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 08:40
Studeren Princeton/Ivy League Student
Verwijderd
24 20-05-2012 19:54
Algemene schoolzaken HAVO zonder verplichte vakken
Sjonsjaak
22 12-11-2011 13:28
Studeren Profiel kiezen :s
Verwijderd
15 13-10-2010 15:04
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 18:22
Algemene schoolzaken klas(sen) overslaan
Verwijderd
58 21-08-2003 11:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.