Oud 06-02-2007, 02:01
LFisch
LFisch is offline
Ik wil graag een opleiding volgen in de richting van ontwerpen, je creativiteit uiten en met grafische programma's werken. Mediavormgeven is een goede opleiding daarvoor, maar...

Ik ben nu 17 jaar, en op dit moment volg ik een ander opleiding (tevens ook m'n 2e keus), namelijk Boekhoudkundig Medewerker niv. 3/4. De eerste 10 weken was het een eitje, maar na die 10 weken kregen we het echte boekhouden. We kregen een aantal vakken erbij, zoals bedrijfseconomie, een vak waar we in een zogenaamd bedrijf werken (De Plint). Dat zijn nog leuke vakken maar het vak boekhouden zelf, daar heb ik zoveel moeite mee. Het gaat over het maken van een grootboekrekening, 'n balans, crediteuren en debiteuren. Maar ik vind het moeilijk om 't te begrijpen, terwijl de leraar van mij het al heel vaak heeft uitgelegd aan mij. Nu we al 2 maanden boekhouden hebben gekregen, is het me wel wat enigzins duidelijker geworden, alleen baal ik ervan dat iedereen van mijn klas het kent en ik niet.

Tuurlijk wil ik graag deze opleiding Boekhouden afmaken. Want een diploma extra ziet er goed uit voor je CV. Maar als het echt niet lukt, wil ik ermee stoppen. En Mediavormgeven is zowiezo mijn eerste keus, en ik vind dat ik wat met mijn creativiteit moet doen. Bezoek mijn website maar eens; http://sonikku.so.funpic.org/lfisch/home.html

Dus wat ik van plan ben is nog een maand vol te houden. Als het me echt niet lukt om 't te begrijpen (me leraar wilt zelfs al met 'n nieuw stof beginnen, aldus nieuwe termen/begrippen om te weten), dan stop ik met deze opleiding en wacht ik totdat ik 18 word en OV krijg, dan kan ik in Eindhoven op een grafische school, en hoop ik dat ik daar wel succes krijg. In die tussentijd ga ik een baantje zoeken, en mischien wel een cursus tekenen of mediavormgeven nemen.



Ik wilde dit dus even kwijt, omdat het een paar dagen in me hoofd spookt. Mischien hebben jullie nog wat tips dat mij nog enigzins gemotiveerd raakt aan deze opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.