Oud 29-07-2007, 01:22
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Hee!

Ik wil al een tijdje leren gitaarspelen, maar ik weet niet hoe/waar ik moet beginnen.

1. Ik ben linkshandig, waar vind ik dan een goed maar niet te duur gitaar.

2. Ik wil het liefst geen les, maar gewoon een boekje ofzo waaruit ik leer iets zoals dit: http://www.leergitaarspelen.com/

Denken jullie dat je zonder les en linkse hand gitaar kunt leren spelen.

Het is maar gewoon om een beetje mee te klote, liedjes spelen van bv. Guus meeuwis, Avril Lavigne?, Blink182?

Alvast bedankt
ps: Ik heb andere topics hierover ook al gelezen, maar die mensuh zijn allemaal rechts
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2007, 04:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
“Gefeliciteerd, je hebt je kratje verdiend!”

als dat in promoteksten voorkomt van zelf in elkaar gebralde gitaarcursussen dan is het tegenwoordig wel erg triest gesteld.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 04:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
en een leraar zorgt niet dat jij gitaar leert spelen, hij probeert je alleen zo snel mogelijk vooruit te helpen. het "lesmateriaal" is tegenwoordig in overvloed te vinden op internet; je moet juist iemand hebben die kritisch kijkt naar jouw progressie.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 11:41
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Carn schreef op 29-07-2007 @ 04:53 :
en een leraar zorgt niet dat jij gitaar leert spelen, hij probeert je alleen zo snel mogelijk vooruit te helpen. het "lesmateriaal" is tegenwoordig in overvloed te vinden op internet; je moet juist iemand hebben die kritisch kijkt naar jouw progressie.
En belangrijker, iemand die ervoor zorgt dat je niet binnen een halfjaar met Carpal Tunnel of andere RSI vormen zit omdat je een prutstechniek hebt
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 16:36
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Lollige schreef op 29-07-2007 @ 01:22 :
Denken jullie dat je zonder les en linkse hand gitaar kunt leren spelen.

Het is maar gewoon om een beetje mee te klote, liedjes spelen van bv. Guus meeuwis, Avril Lavigne?, Blink182?
Andere nummers naspelen is niet echt "leren gitaar spelen" maar "leren bepaalde nummers spelen". Dan hoef je enkel wat tabs op te zoeken en ze aan de hand van de nummers leren spelen.
Je hoeft niet per se een linkshandige gitaar te hebben: je kan rechts leren spelen, of de gitaar omdraaien en de snaren andersom op de gitaar spannen, maar iedere degelijke muziekwinkel zou toch enkele linkshandige modellen moeten hebben.

By the way: je vind genoeg goede gitaarcursussen gratis op het internet (altijd vragen stellen bij mensen die beloven "op 3 maanden tijd" je als een pro te leren spelen terwijl de pros zelf beweren dat ze er jarenlang uren voor moesten oefenen). De cursus die je volgt is niet zo belangrijk, als je maar doorzet, veel oefent en leert improviseren en zelf melodiën samenstellen.

Laatst gewijzigd op 29-07-2007 om 16:41.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 17:29
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 29-07-2007 @ 11:41 :
En belangrijker, iemand die ervoor zorgt dat je niet binnen een halfjaar met Carpal Tunnel of andere RSI vormen zit omdat je een prutstechniek hebt
karpaaltunnel is geen RSI


en je kan als linkshandige ook prima rechtshandig gitaar leren spelen, dus neem 10 lessen, leen een normale gitaar en bedenk dan pas wat voor gitaar je wilt kopen.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 13:22
Praganonut
Avatar van Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Lollige schreef op 29-07-2007 @ 01:22 :
Hee!

Ik wil al een tijdje leren gitaarspelen, maar ik weet niet hoe/waar ik moet beginnen.

1. Ik ben linkshandig, waar vind ik dan een goed maar niet te duur gitaar.

2. Ik wil het liefst geen les, maar gewoon een boekje ofzo waaruit ik leer iets zoals dit: http://www.leergitaarspelen.com/

Denken jullie dat je zonder les en linkse hand gitaar kunt leren spelen.

Het is maar gewoon om een beetje mee te klote, liedjes spelen van bv. Guus meeuwis, Avril Lavigne?, Blink182?

Alvast bedankt
ps: Ik heb andere topics hierover ook al gelezen, maar die mensuh zijn allemaal rechts
Nee, dat is onmogelijk.
Een docent kan inderdaad een indicatie geven hoe je moet spelen. Indien je het niet weet en toch doorgaat zal je blessures ontwikkelen die nooit meer over gaan. Dus techniek is het halve werk. Daarnaast kan een docent jouw spectrum kwa muziek verbreden waardoor je meer inzicht krijgt in muziek over het algemeen. Een goede docent kan ook etudes voorleggen die bij jouw niveau past.

Ik ken iemand die heeft precies datgene gedaan wat jij wil doen en die is nu hard op weg om op een gegeven moment nooit meer te kunnen spelen omdat z'n spieren en z'n vingers verneukt zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 22:18
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 29-07-2007 @ 11:41 :
En belangrijker, iemand die ervoor zorgt dat je niet binnen een halfjaar met Carpal Tunnel of andere RSI vormen zit omdat je een prutstechniek hebt
jij bent echt de ridder van carpal tunnel ofniet?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2017, 16:28
Evert-K
Evert-K is offline
Omdat ik tijdens het zoeken naar info over linkshandig gitaar spelen op deze website kwam wil ik toch nog graag mijn ervaring delen. Misschien hebben meer mense er nog wat aan. Ik heb zelf een online boekje gedownload en kan er veel mee. Het is met name gericht op akkoorden en de basis van de gitaar. Het heeft mij erg geholpen. Ik ben het er wel mee eens dat het handig is om daarnaast soms een gitaarleraar te vragen om je te helpen. Dat kun je niet altijd uit een boekje lezen. https://tweedehands-gitaar.nl/kopen/...shandigen.html
Met citaat reageren
Oud 28-09-2017, 16:08
Jasperleertook
Jasperleertook is offline
In principe maakt het niets uit dat je linkshandig bent. Je kan gewoon normale online lessen volgen, en het voor jezelf spiegelen.

*knip*

Laatst gewijzigd op 28-09-2017 om 16:27. Reden: Reclame
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Spel IV
flyaway
198 09-04-2010 21:43
Psychologie enquete erfelijkheid
rietpetiet
26 15-04-2008 23:42
Muziek [akoestische gitaar] Kopen?
Outdated Spirit
10 21-08-2005 10:11
Muziek linkshandige elektrische gitaar
darkkiwi
35 25-03-2005 18:50
Muziek Jezelf gitaar leren spelen..
JJ13
71 16-06-2004 22:03
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.