Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2010, 22:25
snap
Avatar van snap
snap is offline
Hallo, ik zit in 3 havo en ik heb een probleem.
Ik moet een keuze maken tussen:
Ng met natuurkunde, duits en nlt
Nt met nlt/biologie economie en duits.

Als ik Ng kies heb ik als extra keuzevak natuurkunde, omdat ik door wil naar het VWO en natuurkunde heeft meer universitaire opleidingen.
Maar het probleem is dat ik dan geen economie heb en dat wil ik heel graag want ik wil een zo breed mogelijk vakkenpakket.

Met Nt kan ik dus wel economie kiezen maar dan is natuurkunde verplicht ik ik weet niet of ik natuurkunde in de 4e en de 5e wel ga redden.

Weten jullie wat ik nu moet gaan kiezen?

(ps. Zijn er ook mensen die een Nt vakkenpakket hebben gekozen, want ik zou graag willen horen of jullie natuurkunde in de 2e fase moeilijk vonden)

Laatst gewijzigd op 25-04-2010 om 13:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2010, 22:29
Taer
Taer is offline
Als je biologie neemt bij Nt heb je toch alsnog geen nlt of economie? Nlt is trouwens voor geen enkele studie verplicht zover ik weet. Voor een zo breed mogelijk profiel zou ik gaan voor een pakket met biologie, economie en natuurkunde.

Je zou natuurlijk ook 2 keuzevakken kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 08:11
Verwijderd
Ik zou NG met natuurkunde en economie doen. Of NT met biologie en economie.
Zoals hierboven al gezegd heb je nlt in geen enkele vervolgopleiding nodig.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 15:51
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Als je denkt dat je het niet gaat redden met natuurkunde, kun je het beste ng kiezen. Economie is bij geen enkele opleiding een vereiste. Het is een klein beetje handig, maar je kunt ook wel zonder.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 11:42
Joke:D
Joke:D is offline
NG met natuurkunde is hetzelfde als NT met biologie. Je kunt dus een van die 2 kiezen met economie als keuze-examenvak en NLT in je vrije deel.
Zo kun je any given moment biologie, natuurkunde, NLT of economie laten vallen - NLT neemt de plaats in ervan, of laat je vallen...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 19:01
Verwijderd
Je kunt ook NG/NT doen, dus een dubbelprofiel. Maar dan heb je wel meer vakken.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 19:38
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Je kunt ook NG/NT doen, dus een dubbelprofiel. Maar dan heb je wel meer vakken.
Dat heb je inderdaad al met NT + bio en NG + wiB en Na..
Verder maakt het volgens mij niet uit hoor..
Als je echt geen problemen wilt kies je: NG + wiB + Na + Ec (dan kan je altijd natuurkunde switchen als het niet lukt)

niet geschoten is altijd mis zeg ik maar
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 20:51
Verwijderd
Economie heb je volgens mij niet of nauwelijks nodig voor universitaire opleidingen (omdat economisch gerichte universitaire opleidingen vaak erg makkelijk zijn), dus als je het niet echt boeiend vindt heb je het ook niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 11:18
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Dat wat kazet zegt, alhoewel eco niet het makkelijkste vak is. Kies NG met NLT, niet N&T met eco!
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 13:14
knuffelbeartje
Avatar van knuffelbeartje
knuffelbeartje is offline
Hoi,

Ik heb mijn havo afgslooten met een dubbel profiel. Namelijk N&G en N&T. Ik had namelijk natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde B. Ik kwam er pas achter op mijn diploma uitreiking, dat ik geslaagd was voor een dubbel pakket. Niemand had het me ook ooit verteld. Niet dat het een probleem is ofzo ;-), maar wel een leuk extra'tje!

Even een aantal vragen: Wil je later richting de economie? Zo niet, dan kan zal ik geen vak kiezen, dat waarschijnlijk heel erg moeilijk zal zijn. Ik heb trouwens nooit gekozen omdat ik de economieleraren nooit aan kon zien, en daarnaast vond ik het ook geen reet aan. Dus voor mij was het vrij snel gemaakt. Anders vraag je het even aan de decaan. Ik wilde zelf ook altijd NLT hebben, maar toen ik naar de vernieuwde twee fase ging, werd het nog niet gegeven.

Groetjes,
__________________
Flateus en glamereus
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 17:00
CyberRage
CyberRage is offline
Ik doe zelf nu het breedste havo pakket NG & NT (wiskunde B, scheikunde, natuurkunde, biologie, economie). Hierna waarschijnlijk hetzelfde paket op VWO niveau. Prima te doen zolang je maar aanleg heb voor de betá vakken en genoeg inzet toont.

Op de overgang naar de tweede fase kan je nog alles kiezen. Elk vak herhaalt een groot gedeelte in hoog tempo. Ben zelf met een mager pakket begonnen VMBO-TL ( wiskunde, scheikunde, economie ) en het is primá te overbruggen. Kies vooral waar je aanleg voor heb en waar je intresse in heb.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 13:47
snap
Avatar van snap
snap is offline
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Het probleem is nu eigenlijk dat ik wel de tips van jullie kan volgen maar dan is er geen ruimte voor Duits. En dan kan ik dus niet naar het VWO snappen jullie. Dus.. ik weet nog steeds niet zeker wat ik nou moet gaan kiezen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 14:58
Verwijderd
Je kan ook extra vakken kiezen. Bijvoorbeeld NG met WisB, Na en Duits.
Dan heb je dus een dubbelprofiel én extra vakken. Wel zwaarder, maar dan kan je naar het VWO.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 15:04
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Je kan ook extra vakken kiezen. Bijvoorbeeld NG met WisB, Na en Duits.
Dan heb je dus een dubbelprofiel én extra vakken. Wel zwaarder, maar dan kan je naar het VWO.
Och, dat dubbelprofield maakt niet uit hoor.
NT met biologie is hetzelfde als NG met wiB en natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 16:51
marjolein243
marjolein243 is offline
ik heb zelf het profiel nt met biologie en nlt en latijn
maar bij ons op school is het wel mogelijk als je geen duits hebt gedaan op de havo om bij vwo in te stromen,
je moet dan alleen 3 jaar duits in 2 jaar doen, maar voor zover ik weet was dit door iedereen goed te doen,
maar je zou natuurlijk ook als extravak duits kunnen nemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54
Psychologie Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder?
Miracle
33 05-01-2003 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.