Oud 28-05-2013, 18:46
raaverrok
raaverrok is offline
Alsjeblieft, ja dit is al gemeld bij het LAKS
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QZZPIH6IXA64.pdf

Nu is het tenminste eerlijk
Advertentie
Oud 28-05-2013, 19:39
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ha, dat wordt lekker in de zomervakantie allemaal opnieuw een examen maken. Snap niet dat dit zo vaak gebeurd though. Dan zijn het weer zorggegevens, bank gegevens, militaire data, miljoenen nota en dan weer eindexamens... fuckyeah!
Oud 28-05-2013, 19:54
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
De overheid blijft maar uitbreiden met de controlemogelijkheden via internet, je kunt continu overal afgeluisterd worden etc.. De overheid krijgt steeds meer macht. Dit is de zoveelste keer dat de overheid faalt. Het vertrouwen is bij mij weg. Hoe er met patientendossiers wordt omgegaan, CBR examens, het maakt allemaal geen kloot uit, de overheid is aan alle kanten corrupt. Meneer Ivo Opstelten met z'n dorifel virusje en gehackte overheidscomputers, en ondertussen de burgers maar blijven najagen. Het word tijd dat de overheid eens keer naar zichzelf gaat kijken in plaats van naar de burgers. De overheid moet transparanter worden.
Oud 28-05-2013, 19:58
Eydise
Eydise is offline
Nee hè... bijna klaar met de CEs, krijgen we dít! Kunnen we morgen lekker ploeteren op iets wat ongeldig verklaard zal worden.
Oud 28-05-2013, 20:01
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Het ergste is nog wel dat dit dus ook met andere examens is gebeurd, in ieder geval kudo's voor de TS! want beter dat iedereen dit heeft dan een paar mensen. Als je examens jat bent eigenlijk vrij triest bezig sowieso, maarja het gebeurd. Beter dat de overige examens die gejat zijn ook bekend worden gemaakt (welke dat zijn) en dat die ook over worden gedaan?.
Oud 28-05-2013, 20:06
Eydise
Eydise is offline
Leuk, alle examens overdoen

Maar krijgen we morgen, mits dit echt is, tijdvak 2? Of wordt het examen dan verplaatst?
Oud 28-05-2013, 20:08
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Leuk, alle examens overdoen

Maar krijgen we morgen, mits dit echt is, tijdvak 2? Of wordt het examen dan verplaatst?
Scholen kunnen niet meer snel genoeg hierop reageren denk ik zo, morgen wordt het examen gewoon gemaakt. Daarna zal het worden afgekeurd (indien dit echt is). Afhankelijk van hoe het dan loopt zullen alle scholieren die dit examen hadden een vervangend examen krijgen. Wellicht tijdvak 2, wellicht een nieuw examen. Wellicht op moment van tijdvak 2, wellicht op een ander moment.
Oud 28-05-2013, 20:11
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Ja dit lijkt me 100% echt, als je krijgt naar het gepubliceerde scoreblad van CITO komt alles overeen... dus je kunt er wel vanuit gaan dat dit echt is.

Scoreblad CITO: http://www2.cito.nl/vo/ex2013/VW-1003-a-13-1-s.pdf
Oud 28-05-2013, 20:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
oh lol, had geenstijl getipt maar die werken dus ook nog na 5eeeh.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...ans_van_2.html
Oud 28-05-2013, 20:38
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
had ik ook gedaan xD kijk die tweets gaan nu Er is iemand hier in nederland die zich nu dood voelt, een celstraf kan krijgen en zijn foto's door heel nederland ziet gaan.

Laatst gewijzigd op 28-05-2013 om 20:47.
Oud 28-05-2013, 20:56
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
had ik ook gedaan xD kijk die tweets gaan nu Er is iemand hier in nederland die zich nu dood voelt, een celstraf kan krijgen en zijn foto's door heel nederland ziet gaan.
Ik denk dat hier een docent of cito gerelateerde at fault is, niet de leerling die het online pleurt ;P. Maarja, het zou me niet verbazen dat het iemand z'n baan gaat kosten.
Oud 28-05-2013, 21:08
Cods
Cods is offline
Hier heb ik maar één woord voor: KUT
Oud 28-05-2013, 21:08
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Op dit moment het tweede tijdvak maken zit er niet in (vervoer en waarborg gaat hem gewoon niet worden denk ik). Dus dat dit een paar dagen word opgeschoven, tweede tijdvak dan maken is waarschijnlijk. Mensen die gaan janken over hun vakantie hebben pech, er is officieel nog school. Wat veel mensen vergeten is dat er ook nog een derde tijdvak is, maar dit centraal word afgenomen... wellicht dat het derde tijdvak in het tweede tijdvak word uitgedeeld aan de scholen? Laat die kamervragen maar komenn....
Oud 28-05-2013, 21:15
Eydise
Eydise is offline
Eigenlijk is dit nog best grappig. Ben nu wel benieuwd wat er gebeuren zal, zeker omdat ik eind deze week op vakantie ga xD
Oud 28-05-2013, 21:33
Cods
Cods is offline
Vind je dit serieus grappig, als je straks frans moet gaan maken in het tweede tijdvak?
Oud 28-05-2013, 21:51
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Eigenlijk is dit nog best grappig. Ben nu wel benieuwd wat er gebeuren zal, zeker omdat ik eind deze week op vakantie ga xD
vrees dat ze daar 'boeiuhhh' tegen zeggen en dat er best wel eens wat mensen konden zijn die hierdoor hun vakantie naar lloret gaan missen.
Oud 28-05-2013, 22:12
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Op scholieren.com hoofdsite staat:
Citaat:
Op de site van het Cito wordt op de avond vóór elke examenzitting verteld hoeveel vragen het examen bevat, hoeveel punten je voor iedere vraag kunt behalen en per vraag of die open of gesloten is. Deze gegevens komen precies overeen met de uitgelekte variant. Ook het officiële examennummer van toetsenmaker CITO is dus gelijk aan dat van de uitgelekte versie op internet.
Oh oh oh merel, wat een copy-paste gedrag om van te huilen. Als je nou serieus je feiten ging controleren wist je dat het scoreblad helemaal niet de avond van te voren gepubliceerd word, maar al weken van te voren. Om te huilen gewoon. En tadaa.. de media copy paste het weer van elkaar: nu.nl, volkskrant het staat er vol mee. Wat een trieste boel is het

Verder vind ik het gewoon héérlijk om te zien dat heel nederland in rep en roer is op de laatste dag van het examen, om helemaal niets namelijk. Het examen dat je morgen krijgt is anders dan het examen wat hier gepubliceerd staat. Gegarandeerd.

Genieten dit

Laatst gewijzigd op 28-05-2013 om 22:18.
Oud 28-05-2013, 22:20
Eydise
Eydise is offline
Citaat:
Vind je dit serieus grappig, als je straks frans moet gaan maken in het tweede tijdvak?
Niet in de zin van 'lach me dood' ofzo. Meer van dat je zoiets niet echt vaak meemaakt in je eigen opleiding. Dan later, over een aantal jaren denk je nog eens terug aan je middelbare school: "Weet je nog met Frans toen? Ja, goeie tijden...". Dus. Maar goed, waarschijnlijk krijgen we morgen een vervangend examen!
Ads door Google
Oud 28-05-2013, 22:30
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
Op scholieren.com hoofdsite staat:

Oh oh oh merel, wat een copy-paste gedrag om van te huilen. Als je nou serieus je feiten ging controleren wist je dat het scoreblad helemaal niet de avond van te voren gepubliceerd word, maar al weken van te voren. Om te huilen gewoon. En tadaa.. de media copy paste het weer van elkaar: nu.nl, volkskrant het staat er vol mee. Wat een trieste boel is het

Verder vind ik het gewoon héérlijk om te zien dat heel nederland in rep en roer is op de laatste dag van het examen, om helemaal niets namelijk. Het examen dat je morgen krijgt is anders dan het examen wat hier gepubliceerd staat. Gegarandeerd.

Genieten dit
Bedankt voor de opmerking. Ik heb het aangepast.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Oud 28-05-2013, 23:05
kersevlaai
kersevlaai is offline
FOUT! Wat Merel bedoelt is dit: http://www.cito.nl/Onderwijs/Voortge...wo_ce_tv1.aspx

Wat die scorebladen betreft, ja inderdaad, die staan al vanaf de meivakantie online. Maar daar staan geen punten op die je voor elke vraag kan krijgen. Je kunt alleen zien of de vraag open of multiple choice is. Check jij je feiten voortaan ook? Wel zo fijn.

Verbaast me trouwens wel van die "dief". Hij spreekt over zijn 'oud-docente Latijn en Grieks' maar in zijn brief wekt hij toch niet bepaald de indruk een vwo'er te zijn, als je kijkt naar taalgebruik en spelling. Raar.

Ik denk trouwens ook niet dat er examens van tijdvak 2 gebruikt zullen worden. Deze zijn natuurlijk wel goed bruikbaar, maar er worden hier veel minder van geprint omdat niet alle vwo'ers hun Frans herkansen. Logistiek gezien is het ook nog maar de vraag of de vervangende examens er op tijd zullen zijn. Word spannend jongens..

Laatst gewijzigd op 28-05-2013 om 23:13. Reden: Andere verwoording
Oud 28-05-2013, 23:06
the economist
the economist is offline
Als je examens weet te jatten, is les 1 wel: maak het examen, verkoop het desnoods, maar laat het niet uitlekken !
Dat geldt voor proefwerken en zo ook.
Dit is vooral heel triest voor iedereen die al vakantie of vakantiewerk gepland had.
Oud 28-05-2013, 23:26
kersevlaai
kersevlaai is offline
Waarschijnlijk wordt het examen gewoon op dezelfde dag afgenomen en anders voor het einde van de week. Het 1e tijdvak loopt namelijk nog. Er is door scholen vooraf ook geadviseerd om voor 13 juni geen vakantie te plannen, voor onverwachte gevallen. Zulke gevallen zijn natuurlijk zeldzaam, er werd een voorbeeld genoemd van een epidemie waardoor examens niet gemaakt konden worden.
Oud 28-05-2013, 23:40
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Citaat:
FOUT! Wat Merel bedoelt is dit: http://www.cito.nl/Onderwijs/Voortge...wo_ce_tv1.aspx

Wat die scorebladen betreft, ja inderdaad, die staan al vanaf de meivakantie online. Maar daar staan geen punten op die je voor elke vraag kan krijgen. Je kunt alleen zien of de vraag open of multiple choice is. Check jij je feiten voortaan ook? Wel zo fijn.
YOU DIPSHIT!

Ga alsjeblieft in een hoekje huilen nu want je maakt jezelf hiermee echt belachelijk.

Je zit aan alle kanten fout, ga alsjeblieft hier niet betweterig doen en check je feiten voortaan dubbel want lezen kun je blijkbaar nog niet. In het document dat ik heb gepost zie je de weging, het aantal punten, het aantal vragen en of de vraag open of gesloten is en hoeveel mogelijke antwoorden er zijn.

Als je dus je feiten serieus checkte en niet direct loopt te rageposten, zie je dus dat dat groene Sje verwijst naar exact hetzelfde document als dat ik gepost heb. En dat document staat al weken van te voren online.

Koop een leesbril DANKU

Laatst gewijzigd op 28-05-2013 om 23:55.
Oud 28-05-2013, 23:59
kersevlaai
kersevlaai is offline
Waar haal je dat document in godsnaam vandaan? Ik kan ook wel lezen dat daar het aantal te behalen punten bij staan, jazeker. Het antwoordmodel waar ik het over heb zou op deze pagina staan: http://www.cito.nl/nl/Onderwijs/Voor..._tv1_2013.aspx

Dit is het exacte antwoordformulier wat ook op examens wordt uitgereikt en is al vanaf de meivakantie online gezet.

Waar en wanneer is jouw document precies gepubliceerd?
Oud 29-05-2013, 00:23
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
voor de laatste keer, gewoon omdat jij geen zin hebt om mijn bericht zo nodig 2x te lezen moet ik het maar 2x posten:

Dit is dezelfde -fucking- link naar hetzelfde -fucking- bestand.
'
Dit document was gewoon al ruim voor de examens beschikbaar en het is dus totale onzin dat dit de avond van te voren gebeurd.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

Even ontopic trouwens, ik denk dat silvano met z'n 9ens hiermee ontmaskerd is. Het is voor ons nu allemaal wel duidelijk hoe dit komt.'



Advertentie
Oud 29-05-2013, 02:08
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ga maar weer offtopic, TheHunter. Daar heb je voor deze keer mijn toestemming voor.

Oud 29-05-2013, 10:25
Enjolras
Enjolras is offline
Citaat:
Update woensdag 29 mei 10.10 uur:
Na een nacht onduidelijkheid heeft het College voor Examens (CvE) vanmorgen besloten dat het examen Frans vandaag niet doorgaat. De afname van het examen wordt verplaatst naar morgen: donderdag 30 mei om 13.30 uur.
Wij adviseren iedereen om vandaag wel naar de eigen school te gaan.
Bron
Oud 29-05-2013, 10:39
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Aaah, het zogenaamde calamiteiten / noodscenerio was dus toch niet toereikend... Dit uitgelekte examen zullen we iig de komende 10 jaar niet meer vergeten
Oud 29-05-2013, 10:55
Verwijderd
en dan te bedenken dat veel van mijn vrienden vorige woensdag/afgelopen maandag al klaar waren.. balen dit
Oud 29-05-2013, 11:28
kersevlaai
kersevlaai is offline
@TheHunter Dan hadden wij het over twee verschillende bestanden. Misverstandje. Waar Merel het dan over had, snap ik niet, maar dat boeit ook niet zo.

Jammer dat het CvE het niet heeft kunnen regelen, maar dat lijkt me best een grote taak, even 17.000 examens over Nederland verspreiden.

Ik vraag me af of er nog iets komt vanuit de Tweede Kamer, over eindexamen fraude. Weer een extra item op de enorme fraude-lijst van Nederland..
Oud 29-05-2013, 12:10
Eydise
Eydise is offline
En vanavond examenfeesten 0.o Incroyable!
Oud 30-05-2013, 23:45
Verwijderd
Iemand die mensen kent wiens annuleringsverzekering niet heeft uitgekeerd? Had er pas een discussie met iemand over, en kon me het eigenlijk niet voorstellen..
Oud 07-06-2013, 15:25
the economist
the economist is offline
weet iemand hoe het nou opgelost is ? Zijn de vragen van het voorlopige herexamen nou gemaakt ?
Oud 07-06-2013, 22:53
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Een dag later hebben ze een ander examen gekregen (op hetzelfde tijdstip). Ik weet niet of dit van het 2e tijdvak was of een back-up plan, maar ik denk het laatste omdat ze zeiden dat ze voor deze noodscenario's procedures hadden.

Er waren wel veel klachten ivm het moeten afzeggen of verplaatsen van de al geboekte vakanties, examenstunds en feesten. Ook zou het vervangende tentamen moeilijk zijn geweest, zo kende het bijvoorbeeld meer open vragen.
Oud 08-06-2013, 17:43
Enjolras
Enjolras is offline
Ik heb gehoord dat het vervangende examen het examen uit het derde tijdvak was of zoiets? Daar zijn ze nu een nieuw examen voor aan het maken.
Oud 13-06-2013, 14:52
kersevlaai
kersevlaai is offline
Citaat:
Ik heb gehoord dat het vervangende examen het examen uit het derde tijdvak was of zoiets? Daar zijn ze nu een nieuw examen voor aan het maken.
Ja, klopt. Vandaar waarschijnlijk dat er een examentekst uit een voorgaand examen in zat. Meestal zijn er maar een handjevol mensen die het examens van het 3e tijdvak maken.
Ads door Google
Oud 17-11-2013, 00:21
toetoet
toetoet is offline
Citaat:
De overheid blijft maar uitbreiden met de controlemogelijkheden via internet, je kunt continu overal afgeluisterd worden etc.. De overheid krijgt steeds meer macht. Dit is de zoveelste keer dat de overheid faalt. Het vertrouwen is bij mij weg. Hoe er met patientendossiers wordt omgegaan, CBR examens, het maakt allemaal geen kloot uit, de overheid is aan alle kanten corrupt. Meneer Ivo Opstelten met z'n dorifel virusje en gehackte overheidscomputers, en ondertussen de burgers maar blijven najagen. Het word tijd dat de overheid eens keer naar zichzelf gaat kijken in plaats van naar de burgers. De overheid moet transparanter worden.
Nou, ik zit nu in het 5de havo... hopelijk dit jaar geen fratsen!

Laatst gewijzigd op 19-11-2013 om 13:32.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.