Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2001, 10:43
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Marcel van Dam zei:

Hotel Mama

Toen ik zo oud was als jullie . . . . was het vanzelfsprekend dat je op kamers ging als je ging studeren. Jongeren die het niet konden betalen bleven knarsetandend thuis. Wachtend op hun kans.

Vandaar dat in de jaren zeventig het woonrecht vanaf 18 jaar werd ingevoerd. En er flink werd gebouwd voor jongeren. Om jongeren de kans te geven zelfstandig te worden.

Maar tegenwoordig blijven heel veel jongeren liever bij pappie en mammie wonen. We hebben gewoon de pubertijd verlengd. Dat is niet goed voor de jongeren en een ramp voor de ouders.
ik ben het niet met Marcel eens.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2001, 11:08
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ja je bent het er wel mee eens, maar als ze de huur eens zouden verlagen, dan zouden er veel meer jongeren op zichzelf gaan wonen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:30
RalF Inbar
RalF Inbar is offline
Nou ja, ik snap die mensen niet die thuis willen blijven wonen maar goed...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:35
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
RalF Inbar schreef:
Nou ja, ik snap die mensen niet die thuis willen blijven wonen maar goed...
Nou ik heb het goed thuis, ik ben vrij, mag doen wat ik wil, dus waarom zou ik niet thuis blijven?
waarom betalen en dood in mn eentje in een stikend studentenkamertje wonen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 11:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik ben het niet met Marcel eens.

'Kook niet. Dat maakt iedereen zelf toch wel uit, hoe lang ze bij hun ouders blijven wonen?
En dan nog, waar zouden al die jongeren moeten wonen? Dat zegt meneer Van Dam er niet bij....
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 12:39
Ruben
Ruben is offline
Tja, zou graag het huis uitwillen. Maar er is gewoon geen plaats, als er meer woningen komen voor starters dan gaan er zeker meer jongeren het huis uit.
__________________
Let the force be with me | Freddy Heineken .... Rest In Peace| O...en ik ben goed
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 13:25
Sint Enigma
Sint Enigma is offline
ik ben echt zo snel mogelijk et huis uitgegaan.. op mn 17e al (3 maanden geleden)

maar je blijft toch in grote mate afhankelijk van je ouders..

en thuis is wel zo makkelijk

maar het is leuker op kamers!
__________________
de sint is in et land!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 13:37
RalF Inbar
RalF Inbar is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Nou ik heb het goed thuis, ik ben vrij, mag doen wat ik wil, dus waarom zou ik niet thuis blijven?
waarom betalen en dood in mn eentje in een stikend studentenkamertje wonen.


Ja, moet jij weten...

Ik leef liever zelf, en niet afhankelijk van m'n ouders.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 13:54
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
veels te generaliserend. ik zou DOLGRAAG het huis uit willen, MAAR ik zou het financieel niet op mezelf kunnen redden. HBO + zelfstandig leven en studiefinanciering + werken is zwaar en niet mogelijk. Mijn ouders zouden me geen cent geven.

En met de huidige woningnood is het ook zwaar kut om aan een kamertje te komen voor weinig geld. Tenzij ik moet gaan kraken, maar zelfs die zijn al bezet :/

Zoals het eruit ziet ben ik pas na mijn 21e uit het huis.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:10
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
GRRR schreef:
veels te generaliserend. ik zou DOLGRAAG het huis uit willen, MAAR ik zou het financieel niet op mezelf kunnen redden. HBO + zelfstandig leven en studiefinanciering + werken is zwaar en niet mogelijk. Mijn ouders zouden me geen cent geven.

En met de huidige woningnood is het ook zwaar kut om aan een kamertje te komen voor weinig geld. Tenzij ik moet gaan kraken, maar zelfs die zijn al bezet :/

Zoals het eruit ziet ben ik pas na mijn 21e uit het huis.

je kunt parttime gaan werken voor zo'n 400 piek in de maand.. dan heb je je kamertje ook verdiend en leven doe je van je studiefinanciering en van je spaarpot
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:18
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

je kunt parttime gaan werken voor zo'n 400 piek in de maand.. dan heb je je kamertje ook verdiend en leven doe je van je studiefinanciering en van je spaarpot



als dat zo makkelijk was en er plaats was, waren er zeker al veel meer het huis uit.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:26
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:

als dat zo makkelijk was en er plaats was, waren er zeker al veel meer het huis uit.



nee er zijn ook mensen die graag bij hun pappie en mammie willen blijven
als je echt wil, is er wel een manier
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:32
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:

je kunt parttime gaan werken voor zo'n 400 piek in de maand.. dan heb je je kamertje ook verdiend en leven doe je van je studiefinanciering en van je spaarpot
400 piek in de randstad? kans dat je een kamertje voor zo weinig vind is erg klein. stufi is te weinig om materiaalkosten (ik ga kunstacademie doen) en boeken te betalen. en spaarpot? geld heb ik nooit gekregen van mijn ouders en wat ik verdiende moest ik uitgeven aan eten.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 14:39
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
GRRR schreef:
mijn ouders en wat ik verdiende moest ik uitgeven aan eten.

djiesus.. uitgeven aan eten????
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 15:12
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
ik blijf ook mooi thuis wonen: veel goedkoper, geen heel huishouden dat je moet regelen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 15:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Mag ik je dan ook nog aan collegegeld herrineren (wat óók al evenveel is als de hele uitwonende beurs). Tis gewoon nie voor iedereen makkelijk om dat te kunnen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 15:52
PV
PV is offline
zal die gast blij zijn met mij, op mn 16e al op kamers ga wel in de vakanties/weekends en zo naar huis.

ach als je niet zo ver weg gaat studeren en je hebt een leuke familie enzow, kan ik het me wel voorstellen dat je liever thuis blijft wonen zolang het kan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 16:04
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ach ja.
Het helemaal rooien in je eentje is in de randstad dus echt te duur.
Want veel mensen moeten het van hun bijbaantje en stufi doen en kunnen nix van hun ouders krijgen en dan kan je beter thuis blijven.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik het ga doen, zie ik dan wel.

Maar is dit een onderwerp om je druk over te maken?
Voor mij niet, iedereen doet maar lekker wat ie wil.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2001, 16:57
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
ik ben 20, 3e jaars student, en ik woon een half uur van de universiteit vandaan, waarom zou ik verhuizen.
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 16:59
Verwijderd
Ach, laat die irritante van Dan een keer z'n smoel houden met z'n kazige stellingen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 21:05
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Nou ik heb het goed thuis, ik ben vrij, mag doen wat ik wil, dus waarom zou ik niet thuis blijven?
waarom betalen en dood in mn eentje in een stikend studentenkamertje wonen.
alleen heeft lang niet iedereen het thuis beter. En als ze zo nodig willen dat jongeren op zichzelf gaan wonen dan moeten ze maar zorgen dat dat ookop een fatsoenlijke manier kan.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 21:23
Think twice
Think twice is offline
Ik heb het lekker makkelijk thuis. Waarom zou ik het huis uitgaan? Ik ben vrij om te doen en laten wat ik wil: ik mag thuis komen wanneer ik wil, mijn kleren worden gewassen en gestreken, mijn eten wordt gekookt, ik heb een eigen kamer waar niemand komt, woon lekker dicht bij school, neuh, zie nog geen reden om te gaan. Daar komt nog eens bij dat er gewoon geen plek is om te wonen en dat het me allemaal veel te duur is!!
__________________
Wise men don´t need advise, fools don´t take it!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 08:14
Stier17
Stier17 is offline
IK vind het onzin dat het slecht zou zijn voor jongeren en hun ouders, maar het wordt nou ook niet bepaald gestimuleerd:

1. Inschrijven bij studentenhuisvesting
betekent meestal dat je minimaal twee
jaar van te vorn in moet schrijvn,
terwijl dat niet kan. (Ik zit wat betreft
nog wel goed in Nijmegen)
2. Het is hartstikke duur.
3. Als ze nou de studiefinanciering eens een
stukje hoger maken.... Je moet gewoon
sowieso bij lenen, tenzij je zeer gulle
(groot)ouders hebt.
4. Als het collegegeld een beetje naar
beneden gaat, want 3000 piek is echt veel
voor een student met een beurs van
(zonder lening)maximaal 1000 per maand,
waar hij/zij ook de huur en eten en
kleding van moet betalen.
5. Misschien zijn er dan wat meer jongeren
die het aandurven.

Ik ga dus wel op kamers, anders kan ik gewoon niet studeren, omdat het OV ontoereikend is bij mij in de buurt!!!
__________________
Shit happens...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 09:11
drama
Avatar van drama
drama is offline
Woningnood is idd een groot probleem. En aangezien er niet bijster veel aan gedaan wordt moe'k zelf gaan zoeken...

En dan kom je al snel bij de illegale onderverhuur uit, en da's fout.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 09:18
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
400 piek in de randstad? kans dat je een kamertje voor zo weinig vind is erg klein. stufi is te weinig om materiaalkosten (ik ga kunstacademie doen) en boeken te betalen. en spaarpot? geld heb ik nooit gekregen van mijn ouders en wat ik verdiende moest ik uitgeven aan eten.
400,- piek in de randstad gaat best. Je moet ook niet op kamers gaan, je moet gewoon een huisje/flatje huren. Ik heb een bovenwoning (3/4 kamers/douche/toilet/balkon) en das inclusief Eneco rond de 600,-. Iets kleiners of een kamer is best te vinden voor rond de 400,-, kee, je moet een beetje mazzel hebben en niet al te kieskeurig zijn, maar het kan wel. Maar met kunstacademie ist natuurlijk een wat ander verhaal, dan heb je veel extra kosten. Ook met andere studies is het wat behelpen met het geld als je uitwonend bent, maar dat zul je toch altijd hebben, tis iig een hele uitdaging en je leert er enorm veel van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2001, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Stier17 schreef:
4. Als het collegegeld een beetje naar
beneden gaat, want 3000 piek is echt veel
voor een student met een beurs van
(zonder lening)maximaal 1000 per maand,
waar hij/zij ook de huur en eten en
kleding van moet betalen.
Waat haal jij in vredesnaam een beurs van 1000,- per maand vandaan?! Meer dan 435,- oid krijg ik er als uitwonende student toch niet uitgesleept.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 10:46
RalF Inbar
RalF Inbar is offline
Als 't even meezit betaal ik helemaal geen huur

Maar dan moet het dus wel even meezitten...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 17:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
Zo gauw ik deze school (vwo6) af heb en het financieel mogelijk is wil ik weg, eigenlijk wil ik al 4 jaar weg maar dat is niet echt mogelijk.
Ik hoop via mijn oom een kamer te kunnen krijgen en ik ben nu keihard aan het werk zodat ik tot ik werk gevonden heb ook huur ed kan betalen.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 18:31
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik studeer nu eerstejaars geneeskunde:

3000,- aan collegegeld (in termijnen:350,- pm)
2000,- aan boeken
500,- per maand aan kamer

ik krijg 850,- stufi per maand... dat is dus al 350+500 collegegeld en kamer

en in de vakantie verdien ik 3000,-
dus dan heb ik de boeken ook

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 09:14
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
ik studeer nu eerstejaars geneeskunde:

3000,- aan collegegeld (in termijnen:350,- pm)
2000,- aan boeken
500,- per maand aan kamer

ik krijg 850,- stufi per maand... dat is dus al 350+500 collegegeld en kamer

en in de vakantie verdien ik 3000,-
dus dan heb ik de boeken ook


Pabo:
3000,- +/- collegegeld
3000,- +/- aan overige schoolspullen
600,- +/- kamer incl
250,- +/- boodschappen + overige dingen

Das dus totaal ongeveer 1350,- per maand. Ik krijg ongeveer 1150,- aan geld binnen en dan een lening er bij, anders red ik het niet. Ik moet eigenlijk meer gaan werken, ga ik ook nog wel doen. 't is gewoon duur, op kamers en studeren, 't kan wel, maar je moet het wel echt willen allemaal, je moet er wat voor over hebben.


[Dit bericht is aangepast door Marit (22-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:04
Fessuoy
Fessuoy is offline
Die Marcel leeft misschien te veel in het verleden. Vroeger zat je soms wel met z'n 4en in een kamer, geen verwarming en privacy. Maar nu heeft iedereen wel een eigen kamer met verwarming en privacy etc. Wat is dan het verschil met als je op kamners gaat wonen? Dan kom je alleen maar slechter uit. Jah, vroeger had je niets te doen in een kamertje dat ijskoud was en dat je moest delen met anderen, dan is het logisch dat je een kamer voor jezelf moet gaan zoeken.

Wat is nu in deze tijd het voordeel van op jezelf wonen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Fessuoy schreef:

Wat is nu in deze tijd het voordeel van op jezelf wonen?
Rust, meer privacy, iets van en voor jezelf, zelfstandig worden, en zo kan ik nog wel even door gaan, hoor. 'k zeg niet dat er geen nadelen zijn, maar de voordelen zijn er toch ook zeker.


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (22-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:19
Fessuoy
Fessuoy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Rust, meer privacy, iets van en voor jezelf, zelfstandig worden, en zo kan ik nog wel even door gaan, hoor. 'k zeg niet dat er geen nadelen zijn, maar de voordelen zijn er toch ook zeker.
Onzin. Welke rust heb je als je alles zelf moet doen, als je niet kan uitslapen omdat het huis nog schoongemaakt moet worden of omdat er eten moet worden gekookt etc. Geen rust nee.

Privacy? Welke privacy als je te horen krijgt dat je keuken en toilet moet delen (wat je erg vaak hoort) en met 4 andere studenten moet leven? Die privacy heb je toch echt wel veel meer als je een eigen kamer hebt (in het huis van je ouders) met slot.

Zelfstandig worden? Ja, dan kan je ook met je 15e al uit huis om zelfstandig leren te worden voor je 17e om op kamers te kunnen gaan. Kortom dees wil ik niet meer horen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 13:08
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
iets

Offtopic: Gefeliciteerd met je verjaardag.

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 17:04
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Waat haal jij in vredesnaam een beurs van 1000,- per maand vandaan?! Meer dan 435,- oid krijg ik er als uitwonende student toch niet uitgesleept.
lening kan je max op 1100 piek uitkomen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 21:51
Maffie
Maffie is offline
wat een gezeik zeg, laat ze eerst maar eens zorgen dat je niet eerst 10 jaar op een wachtlijst moet staan voordat je in aanmerking voor een huis kan komen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2001, 23:11
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
'Kook niet. Dat maakt iedereen zelf toch wel uit, hoe lang ze bij hun ouders blijven wonen?
En dan nog, waar zouden al die jongeren moeten wonen? Dat zegt meneer Van Dam er niet bij....

Inderdaad! Ik over een half jaar echt nog niet weg...Ik heb het veel te goed naar mijn zin bij mijn ouders.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 23:33
Zinloos?
Zinloos? is offline
dat komt doorat kamers te moeilijk te krijgen zijn...met andere woorde: 1.) de sociale woningbouw laat eht afweten...
2.) de opliteik komt ook niet met een oplossing...

Komt erop neer dat er gewoon een # aantal studenten (enso) flats bijgebouwd moeten worden. Bij de uithof (utrecht) is bijvoorbeeld mog zat plaats. Ik geeft toe dat de winstmarges laag, danwel negatief zijn, maar toch. iedereen heeft baat bij sociale wonigbouw. (zeker sociale woningbouw inde brede zin.).(de minimum wachttijd voor een kamer in utrecht is geloof ik momenteeel 19 mnd... vind ik te lang...)
__________________
ik wou ook ff wat zeggen dus vandaar. Lid van de nachtploeg
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 23:43
PV
PV is offline
Citaat:
JJzD schreef:
lening kan je max op 1100 piek uitkomen
wel op meer, ik heb zo'n 1500 gulden per maand van IBG.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 00:06
ent00045
ent00045 is offline
Wat een gezeik!!!!
hangt van allerlei zaken af en
moet iedereen voor zichzelf bepalen

punt

schluss

en nu kappen met dit ge.......


__________________
violist
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 00:06
ent00045
ent00045 is offline
Wat een gezeik!!!!
hangt van allerlei zaken af en
moet iedereen voor zichzelf bepalen

punt

schluss

en nu kappen met dit ge.......


__________________
violist
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 06:53
Verwijderd
Citaat:
Fessuoy schreef:
Onzin. Welke rust heb je als je alles zelf moet doen, als je niet kan uitslapen omdat het huis nog schoongemaakt moet worden of omdat er eten moet worden gekookt etc. Geen rust nee.

Privacy? Welke privacy als je te horen krijgt dat je keuken en toilet moet delen (wat je erg vaak hoort) en met 4 andere studenten moet leven? Die privacy heb je toch echt wel veel meer als je een eigen kamer hebt (in het huis van je ouders) met slot.

Zelfstandig worden? Ja, dan kan je ook met je 15e al uit huis om zelfstandig leren te worden voor je 17e om op kamers te kunnen gaan. Kortom dees wil ik niet meer horen
Jij wil het niet meer horen?!
Wat voor arrogante kwal ben jij? Ik maak zelf wel uit wat ik zeg, ja? Bovendien zal ik er toch ff iets meer vanaf weten dan jij, ik WOON OP KAMERS, jij niet. Wie weet het dan beter? En je moet ook gewoon slim zijn, het begrip 'op kamers gaan' is ruim, je kunt ook gewoon 'het huis uitgaan'. En 'het huis uitgaan' kan ook inhouden dat je op jezelf gaat wonen, dan heb je dus hardstikke veel pricacy en rust ook, tis nou niet bepaalt druk om je heen dan, de tijd die je normaal verkletst of ruzied met familieleden kun je niet gebruiken om schoon te maken/op te ruimen ed, thuis moeten de meesten ook wel wat doen in het huishouden (jij bent er nou vast 1 die dat niet hoeft...). En kamer met slot heb ik bij m'n ouders niet, en ik denk de meesten niet, bij mezelf heb ik op m'n hele huis een slot, privacy dus. Jongen (ben je een jongen?), verdiep je in het fenomeen 'uit huis gaan' en post dan weer. Sorry, als ik sarcastisch of betweterig overkom, maar ik kan er absoluut niet tegen als mensen op deze manier ('Onzin', 'Kortom dees wil ik niet meer horen') op mij gaan reageren en de les gaan lezen. Als je weet waar je het over hebt, ŕ la, maar anders, not.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (25-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 06:54
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
lening kan je max op 1100 piek uitkomen

Een lening, ja, maar een lening is geen beurs (als ik me niet vergis).
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 09:50
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Een lening, ja, maar een lening is geen beurs (als ik me niet vergis).
Eigenlijk is het toch wel schandalig dat wij jongeren maar moeten "lenen" terwijl iedere oudere het maar gratis en voor niks krijgt.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 16:53
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Fessuoy schreef:
Onzin. Welke rust heb je als je alles zelf moet doen, als je niet kan uitslapen omdat het huis nog schoongemaakt moet worden of omdat er eten moet worden gekookt etc. Geen rust nee.

Privacy? Welke privacy als je te horen krijgt dat je keuken en toilet moet delen (wat je erg vaak hoort) en met 4 andere studenten moet leven? Die privacy heb je toch echt wel veel meer als je een eigen kamer hebt (in het huis van je ouders) met slot.

Zelfstandig worden? Ja, dan kan je ook met je 15e al uit huis om zelfstandig leren te worden voor je 17e om op kamers te kunnen gaan. Kortom dees wil ik niet meer horen

Rust? Je mag zelf bepalen wanneer je dingen doet, je hoeft je kamer niet op te ruimen als jij op dat moment daar geen zin in hebt..

Privacy? Geloof mij, ook met een gemeenschappelijke keuken heb je nog genoeg privacy. Geen gedoe met ouders om rekening mee te houden. De andere gebruikers van de keuken leiden ook hun eigen leventje...

Je argument van zelfstandigheid is echt totale bullshit...'t lijkt me logisch dat er een moment komt dat je gewoon het huis uit wilt, zelfstandig wilt zijn...En dat moment komt over het algemeen niet op je 15e
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 16:57
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Zinloos? schreef:
dat komt doorat kamers te moeilijk te krijgen zijn...met andere woorde: 1.) de sociale woningbouw laat eht afweten...
2.) de opliteik komt ook niet met een oplossing...

Komt erop neer dat er gewoon een # aantal studenten (enso) flats bijgebouwd moeten worden. Bij de uithof (utrecht) is bijvoorbeeld mog zat plaats. Ik geeft toe dat de winstmarges laag, danwel negatief zijn, maar toch. iedereen heeft baat bij sociale wonigbouw. (zeker sociale woningbouw inde brede zin.).(de minimum wachttijd voor een kamer in utrecht is geloof ik momenteeel 19 mnd... vind ik te lang...)

Psies...er wordt niet veel gedaan aan het probleem. Nou is het ook een illusie dat het zo op te lossen is, daarvoor is teveel vraag naar woonruimte.

Maar goed, noodoplossingen zijn er ook...Ik zou best in bijv. zo'n noodgebouwachtigiets willen wonen. Van die hokjes die ze in een dag tijd ergens neerpleuren. Kijk, 't ziet er niet uit, maar het is wel een huis...


__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.