Oud 05-01-2002, 18:36
John-17
John-17 is offline
Grokster en Limewire, twee populaire file-sharing programma's, blijken besmet met het Trojaanse paard W32.DlDer. Dit bericht The Register, na een ontdekking van virusbestrijder Symantec. Ook KaZaA zou mogelijk besmet zijn.

Het Trojaanse paard installeert een onschuldig lijkend loterijspelletje. Hierbij wordt een verborgen map 'Explorer' aangemaakt in de Windows map. Bij het gebruik van het file-sharingprogramma worden door de Trojaan gegevens doorgestuurd naar ClickTilUWin, een site met opnieuw verwijzingen naar dit loterijspelletje.

Volgens The Register is het goed mogelijk dat deze site gelieerd is aan de RIAA, de belangenorganisatie van de Amerikaanse platenindustrie. Deze club probeert nog steeds met alle mogelijke middelen het fenomeen filesharing te bestrijden.

Grokster heeft al een fix klaar op zijn site. "Om onze diensten te kunnen betalen bundelen wij onze software met applicaties van adverteerders. Wij hebben echter geen toegang tot de broncode en vertrouwen daarom op de adverteerder" aldus het bedrijf.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=14647

loterijspelletje? wtf? heeft iemand daar iets van gemerkt? ik vind het wel droevig dat het al zo ver gaat tegenwoordig, dat je je eigen adverteerders al niet meer kunt vertrouwen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2002, 19:20
Verwijderd
Als je je virussoftware een beetje up-to-date had gehouden, kon je een aantal weken van tevoren al zien dat het virus "W32.DlDer" zich op je computer bevond. Het was ook wel te verwachten van onder andere KaZaa, waarvan je weet dat er een heleboel troep automatisch bij de KaZaa-installatie wordt geïnstalleerd.
Het is inderdaad droevig, maar niet getreurd: Probeer Morpheus eens, ziet er exact hetzelfde uit als KaZaa, doet ook precies hetzelfde, maar dan zonder die troep.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 19:38
John-17
John-17 is offline
ik had ook wel van die troep maar die heb ik er gewoon afgegooid omdat het zoveel geheugen innam
idioot gewoon
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 20:09
Verwijderd
Ik heb voor de zekerheid ff gezocht (ook onder m'n verborgen mappen), maar ik had niks. Bovendien scan ik m'n computer eens in de drie dagen, dus...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 20:18
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Ik heb die troep nooit vertrouwt.. Kazaa & consorten komen er bij mij niet op.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.