Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 19:40
Ikke Paultje
Avatar van Ikke Paultje
Ikke Paultje is offline
Haai mensen. Sinds lange tijd dat ik weer eens een gedichtje schrijf . Dit is wat ik in een keer op papier heb gezet... Graag jullie reacties, want ik voel dat ik nog iets moet veranderen maar kweet niet precies wat... Of jullie moeten zoiets hebben van "TOP!" . En ff voor de duidelijkheid: Tis niet perse n.a.v. Bush ofzow, ik kan me voorstellen dat mensen dat gelijk zullen denken.


You've got the power

We all want to make a difference
But maybe we shouldn’t try to
Interfering for others sake
Makes it look like it’s about you

People fighting people
By the command of one man
Who wants to make a difference
Something no one else can

That’s when you use the power
To turn on everything that will do good
But why not think before act
‘cause sometimes you should

We all know we need water
Water to drink so we can survive
But when you haven’t got control
You will drown in seas of water

And that won’t keep you alive


True power comes from within. Keep it there…
__________________
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something (Plato)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 21:27
Loveflowertje
Avatar van Loveflowertje
Loveflowertje is offline
TOP!
__________________
♥ Jij bent zo slank als een ree, of hoe heet zo'n grijs dier met een slurf ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 00:14
Antistar
Avatar van Antistar
Antistar is offline
toen ik het las kwam er meteen een deuntje in me op en las ik het rappend verder

gruwelijk
__________________
Any little title you got, I'm takin it.. You can't have it, you didn't earn it.. Spit on yo name, shit on it, and burn it..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 06:26
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Antistar schreef op 15-05-2004 @ 01:14 :
toen ik het las kwam er meteen een deuntje in me op en las ik het rappend verder

gruwelijk
dat had ik nou ook, alleen haperde het dan bij mij. Ik geloof dat het metrum hier en daar verbeterd kan worden.
bijvoorbeeld in:

Something no one else can (lettergreep te veel)
But why not think before act (1 lettergreep te weinig --> before you act)
‘cause sometimes you should (lettergreep te veel)

We all know we need water
Water to drink so we can survive
But when you haven’t got control
You will drown in seas of water

Deze laatste strofe vind ik het minst qua metrum. Ook twijfel ik of het Engels hier wel klopt.

Ik ben niet zo'n grote fan van Engelse gedichten. Ik heb een hekel aan die mensen die hun gedachten en emoties verbergen achter een vreemde taal, omdat deze gedachten en emoties dan in een keer stoer zijn en acceptabel.
Ik heb niet het idee dat jij dat doet, ik vind het ook wel een leuk gedicht, maar ik zou toch graag wat van je in het Nederlands willen lezen.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 07:03
Ikke Paultje
Avatar van Ikke Paultje
Ikke Paultje is offline
Bedankt voor je uitgebreide tip! Je hebt idd gelijk wat de laatste strofe betreft, die klonk mij ook niet helemaal correct; ik wil daar zeker nog een wijziging in aanbrengen. Ik zal nog eens kijken naar je opmerking over de regels daarvoor.

En wat het Engels betreft. Misschien is het inderdaad zo dat ik mijn gedachten en emoties achter een andere taal verberg, zoals jij zegt. Ik gebruik vooral de Engelse taal, omdat ik persoonlijk het gevoel heb dat je daar niet zozeer meer mee kan, maar wel meer op een makkelijkere manier. Zelf vind ik bijvoorbeeld dat het Engels bepaalde uitdrukkingen heeft die iets beter verwoorden, omdat het Nederlands er gewoon geen woord voor heeft.
Als tweede reden is, dat als ik een gedicht in het Nederlands schrijf het mij eigenlijk gewoon nooit goed in de oren klinkt (mn eigen gedichten heb ik het over). Het is natuurlijk wel extra moeilijk om een gedicht, rijm, vers in het Nederlands te schrijven en veel mensen zoeken het dan in veel beeldspraak zodat het beter klinkt. Daar hou ik zelf ook niet zo van, een beetje mag, maar je kunt ook overdrijven (No offence btw!)
__________________
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something (Plato)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Muziektopic #8
Verwijderd
406 07-02-2013 09:46
De Kantine Mince pie with chips on the saaid...... £390
Verwijderd
500 26-10-2008 02:55
Verhalen & Gedichten Nep
Inferno
3 25-06-2004 18:54
Films, TV & Radio [uitspraken]Scarface
DG
33 22-05-2004 18:12
De Kantine Schurkentopic
Mu
75 18-05-2004 22:39
Muziek wat hoor je nu?
Verwijderd
500 01-04-2004 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.