Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2016, 19:38
Inmymaxi
Inmymaxi is offline
Beste mensen,

Zoals velen werk ik bij de Albert Heijn, gewoon als vakkenvuller. Ik werk nu 6 jaar bij de lokale AH en ik kan en ik weet veel. Hierdoor blijf ik meestal ook langer dan anderen 's avonds, omdat ik bijna net zoveel moet doen als een teamleider 9/10 keer.

Nu heb ik er wel eens aan gedacht wat er zou gebeuren als ik gewoon weg zou gaan 's avonds.

Op elke andere tijd is het normaal om naar huis te gaan. Om 17:00, om 13:00 maakt niet uit, maar ik werk vooral op de zaterdag, waarop mijn dienst van 13:00 - 21:00 staat ingeroosterd.

Wat ik mij dus afvraag, en ik dit kan ik natuurlijk niet vragen aan mijn teamleiders of het management, maar afgezien van wat boze blikken enzo, wat kunnen ze doen als ik gewoon de deur uit loop om 21:00?

Het is dan toch gewoon mijn eindtijd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2016, 20:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Volgens de CAO is het rooster bindend, dus sta je in je recht om om 21.00 uur weg te gaan. Of dat verstandig is, is natuurlijk wat anders Ze kunnen het je bijv. lastig gaan maken op de werkvloer. Misschien kun je beter vragen of ze je voortaan niet kunnen inroosteren zolang als in de praktijk steeds nodig blijkt.

(Overigens moet wel alle tijd dat je langer blijft omdat je leidinggevende dat noodzakelijk vindt worden uitbetaald volgens de CAO.)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 20:31
Inmymaxi
Inmymaxi is offline
Ja het is nogal standaard dat mensen blijven op zaterdag na de eindtijd, omdat het werk nog niet helemaal is gedaan.

Maar vroeger was het normaal als we tussen 21:00 en 21:30 klaar waren. Tegenwoordig is het elke keer 22:00 uur en later en dit is echt geen pretje. Vooral niet als je dus mensen al ziet weggaan om 21:00 uur en jij staat er dan nog een uur of langer.

Lastig maken op de werkvloer, tjah, ik doe al zoveel, ze kunnen me nog weinig andere dingen laten doen. Een beetje respect voor het harde werk dat ik nog steeds doe zou wel eens welkom zijn.

In de praktijk is het in principe nodig om langer te blijven, omdat het werk gewoon niet af is, maar ik heb al honderdduizend keer gezegd dat als ze nou eens zouden stoppen met mensen veel te vroeg wegsturen, dat we met zijn allen gewoon op tijd klaar zijn, i.v.p. de helft vroeg en de andere helft te laat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Eindtijd
leonkorn
266 01-05-2008 17:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.