Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2002, 19:29
Verwijderd
en nou niet zeggen, daar is er al eentje van
wat dit is een hele andere vraag, en die andere vink veel te rommelig

mgoed, mijn vraag
wie heeft em al gehad?

ik hoorde van een vriendin dat regio arnhem over 2 weken moet, en hoorde ook dat ie in een spier ofzo moest???

maar doet ut pijn?
want het lijkt me heel erg pijnlijk...
en zijn er nog bijwerkingen ofzo??? (hoorde ook va vriendin, da er bijwerkingen konden zijn...)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:34
Verwijderd
Het is een inenting en zo zal het dus ook voelen. En bij een inentingen bestaat ook altijd de kans op bijwerkingen, hier dus ook.

*is blij dat ze niet hoeft en zou ook anders niet gaan*
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:57
Verwijderd
mmm
ik ga denk ik tog maar wel
maar kep er helemaal geen zin in...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:04
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
** Ik ga toch niet **
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:25
Darkest Angel
Avatar van Darkest Angel
Darkest Angel is offline
Ik zit in Berlijn (schoolreis) als ik um moet hebben maar m'n moeder heeft er al weer over gebeld natuurlijk
Maar ik zie er ook erg tegen op!!!
Bijewerkingen kun je in dat boekje lezen die bij de brief zat als je die gekregen hebt...!

Hoofdpijn, koorts en pijn en zwellingen op de plek zelf geloof ik.....
__________________
~~I LOVE MARIO~~ 4-ever!!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:38
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
och, k merk het wel...heb normaal bij inentingen alleen wat last van mn arm rond de plek waar de prik was, verder nooit bijwerkingen gehad
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:39
Verwijderd
brief heb ik nog niet gekregen.
wanneer krijg je die?
als ik over 2 weken die inenting moet krijgen?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 20:56
heldin
heldin is offline
je kunt er dus echt ziek van worden??

dan wil ik op een andere dag.. ik moet de 12e en dan heb ik een groot feest 's avonds.. morgen maar es gggd bellen


edit woord vergeten
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 21:00
Verwijderd
Wat ik al zei, elke inenting kent bijwerking. Vrijwel elke inenting kent ook de bijwerkingen hoofdpijn, koorts en pijn en zwellingen op de plek zelf. Er is dus niks anders aan deze dan aan welke andere inenting dan ook.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 21:26
Darkwell
Darkwell is offline
goed, mijn vraag
wie heeft em al gehad?

ik heb m nog niet gehad, ik moet maandag 3 juni.

ik hoorde van een vriendin dat regio arnhem over 2 weken moet, en hoorde ook dat ie in een spier ofzo moest???
Klik hier om te bekijken wanneer jou regio ongeveer moet. Je krijgt tijdig bericht via de post.

maar doet ut pijn?
want het lijkt me heel erg pijnlijk...

en zijn er nog bijwerkingen ofzo???
Op de dag van de vaccinatie of de dag erna kunnen milde klachten optreden. Denk bijvoorbeeld aan temperatuurverhoging, hangerigheid, hoofdpijn en reacties als roodheid, zwelling en pijn op de plaats van de injectie. Kinderen die gevoelig zijn voor koortsstuipen kunnen dit ook na de vaccinatie tegen meningokokken krijgen. De kans op koorts is echter klein. Kinderen en jongeren die gemakkelijk flauwvallen bij prikken kunnen daar ook bij deze vaccinatie last van hebben. Meld dit vooraf aan degene die de prik toedient.

Ernstige bijwerkingen of blijvende schade na vaccinatie zijn niet aangetoond. Mochten er na vaccinatie heftige of bijzondere klachten optreden, neem dan contact op met uw huisarts en meld dit ook bij uw GGD.

bron & meer info: http://www.vaccinatie.minvws.nl/
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 23:07
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

mgoed, mijn vraag
wie heeft em al gehad?
Ik heb um gehad, maandje of 3 geleden, deed geen pijn. Bij mij werd ie in de boverarm gezet, inderdaad intramusculair (het enige wat ik merkte was een heel klein beetje stijfheid bij de inspuitplaats, mag geen naam hebben). Ook geen bijwerkingen gehad. M.a.w. het stelt dus niks voor, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 12:07
badtothebone
badtothebone is offline
Mag je hem ook zelf zetten??
__________________
Wat is het dat wij niet de waarheid kunnen zien en alleenmaar de leugen geloven. Als je moe bent, zoek je je bed.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:08
Wuzzelez
Avatar van Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik heb hem nog niet gehad, weet ook nog niet wanner ik moet.
Het kan me eigenlijk ook niets intereseren of het pijn doet of niet.
Liever ff pijn dan hersenvliesontsteking. Het zal wel weer meevallen.
__________________
Vreemdgaan is met het goede been uit het verkeerde bed stappen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 17:29
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Darkwell schreef:
[BKinderen en jongeren die gemakkelijk flauwvallen bij prikken kunnen daar ook bij deze vaccinatie last van hebben. [/B]
Ja dat is logisch, toch

Ik ben blij dat ik de prik mag krijgen. Ik krijg een inenting tegen die ziekte, ik hoef er niets voor te doen, ik krijg het gewoon.

De mensen die weigeren omdat ze niet willen, geen zin hebben, of bang voor de pijn zijn, zou ik willen zeggen dat zo'n prikje niets voorstelt bij de angst, de pijn, het verdriet, het ongemak en alles wat er komt kijken bij de ziekte zelf.

Mja sorry, gevoelig onderwerp, een klasgenoot heeft echt oog in oog met de dood gestaan en een andere klasgenoot heeft het niet overleeft...
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 17:30
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Trouwens, ze prikken gewoon in je bovenarm
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 18:43
Pink panter
Avatar van Pink panter
Pink panter is offline
ik heb er gelukkig al 1
__________________
ralph l.a.u.r.e.n
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 19:03
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Ik moet 21 juni.

Het is volgens mij niet veel anders dat die inentingen die we kregen toen we klein waren.
Alle medicijnen hebben wel bijwerkingen, maar de kans dat je er ook echt last van krijgt is vaak klein. Zal hierbij dus ook wel precies hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 19:33
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:

De mensen die weigeren omdat ze niet willen, geen zin hebben, of bang voor de pijn zijn, zou ik willen zeggen dat zo'n prikje niets voorstelt bij de angst, de pijn, het verdriet, het ongemak en alles wat er komt kijken bij de ziekte zelf.
is ook zo.
Mijn buurmeisje is eraan overleden een half jaar geleden.
Als mensen dan zeggen dat het overdreven is om in te enten omdat je meer kans hebt op een auto-ongeluk ofzow, denk ik echt.... hoe mensen hier zo laconiek over kunnen praten snap ik gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 07:23
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:



De mensen die weigeren omdat ze niet willen, geen zin hebben, of bang voor de pijn zijn, zou ik willen zeggen dat zo'n prikje niets voorstelt bij de angst, de pijn, het verdriet, het ongemak en alles wat er komt kijken bij de ziekte zelf.

Ja tuurlijk.
mn zus heeft ook een bacteriele hersenvliesontsteking gehad.
Gelukkig goed te behandelen met antibiotica
Dus ik ga hem ook echt wel nemen hoor!!!!
Ik was alleen benieuwd naar de pijn en bijwerkingen enzo...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 09:10
Wijze vrouw
Avatar van Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Ik moet me laten inenten op de laatste lesdag, tussen een toets en het schoolfeest. Lekker handig.
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 10:21
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik moet 19 juni. Midden op de dag, terwijl ik moet werken
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 14:02
poki
Avatar van poki
poki is offline
Ik ga me niet laten inenten.. Je ent je in tegen 1 soort hersenvliesontsteking terwijl er veel meer bestaan. De kans dat je precies dat soort hersenvliesontsteking krijgt is erg klein. En wat voor bijwerking heeft de inenting?? Op lange termijn??
Nouja iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat het goed voor je is..
__________________
Ik houd van hobbies, puzzelen.. En misschien ben jij wel het laatste stukje..... *Kusje voor mijn lieve zusje Nicole* *klein kusje voor DrFreeman*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 14:11
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Een inenting is altijd in een spier, omdat daar veel bloedvaten lopen.

Ik ga ook gewoon, doet geen pijn.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 14:37
Verwijderd
woensdag 12 juni 2002 om 15.15 moet ik.
Veldingang E van het Gelredome in Arnhem...

Dan mis ik alleen biologie...


Maar k ben blij om te horen dat ut geen pijn doet, en de bijwerkingen vallen ook nog wel mee
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:41
daloon
daloon is offline
Ik moet morgen, precies op een zaterdag!

Konden ze niet een beter dag uitzoeken, bijvoorbeeld dinsdag of woensdag!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:49
nouk16
nouk16 is offline
Ik moet pas in juli, als laatst omdat regio utrecht als laatste vakantie krjgt van heel nederland.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 20:11
PV
PV is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat ik al zei, elke inenting kent bijwerking. Vrijwel elke inenting kent ook de bijwerkingen hoofdpijn, koorts en pijn en zwellingen op de plek zelf. Er is dus niks anders aan deze dan aan welke andere inenting dan ook.
sorry maar voor zover ik me kan herinneren heb ik nooit last van inentingen...

Ik ga iig geval gewoon als ik zon oproepkaart krijg...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 20:12
PV
PV is offline
Citaat:
poki schreef:
Ik ga me niet laten inenten.. Je ent je in tegen 1 soort hersenvliesontsteking terwijl er veel meer bestaan. De kans dat je precies dat soort hersenvliesontsteking krijgt is erg klein. En wat voor bijwerking heeft de inenting?? Op lange termijn??
Nouja iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat het goed voor je is..
over 20 jaar is half jong nederland dood
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 20:27
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
PV schreef:


over 20 jaar is half jong nederland dood
Misschien moet je de zonnebril van je icoontje halen, dan zie je het allemaal iets rooskleuriger in
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 22:05
Verwijderd
ja, ik heb hem dus ook gehad en het valt heel erg mee, ze steken hem in de achterkant van je boven arm, in de spier, en daar voel je helemaal nix van...
na een uurtje of wat had ik er wel last van wat een dag of anderhalf duurde ofzo. hoewel echt last was het niet, het deed wel een klein beetje zeer, maar daar merk je niets van eigelijk...
het vervelendste is dat je arm een uurtje een btje stijf is...
nix om je zorgen over te maken dus

ps. verder geen andere bijwerkinge hoor, je gaat je er niet ziek van voelen of wat dan ook en je kan gewoon alles blijven doen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 17:51
Verwijderd
ik weet nog niet of ik ga, maar ik denk het wel. Door de hele "hype" zou ik me denk ik toch wel wat ongerust gaan voelen ofzo. omdat ze het je dringend aanraden, iedereen 't zowat doet etc. Dus waarschijnelijk komt 't er toch op neer dat ik wel ga.

'k heb nog even een oude topic gelezen over dit, waarin ook nadelen stonden enzo. Dit zinnetje viel me op:
"
Citaat:
Ekki:

bovendien kan je alleen besmet worden door die bacterie als je een lage weerstand hebt.
ik ga er vanuit dat dat idd klopt (staat nergens een bron )
Maar waarom zouden je ze dan nog inenten? Zorg gewoon dat de weerstand van iedereen goed wordt, dan heb je ook meteen een "vaccinatie" binnen tegen een heleboel andere ziektes
Laat mensen sporten, gezond eten, op tijd slapen etc. Geen nare bijwerkingen, dus waarom niet
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 18:07
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
oooooooh helemaal vergeten,goed dat ik deze topic nog ff zag haha
__________________
And ye harm none, do what ye will
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Guineverea_witch schreef:
oooooooh helemaal vergeten,goed dat ik deze topic nog ff zag haha

was je anders vergeten om die inenting te halen???
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 19:42
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Op je 12e ofzo of op je 10 kweet niet meer, moest je twee prikken, beide bovenarmen, daar ben ik toen heel ziek van geweest (nou ja, zo voelde het toen ik zo oud was iig, had (bijna) vertig graden koorts). Heb ik daar dan nu weer kans op, of ligt dat aan de stof die ze inenten? Ik moet overigens 9 juli pas...
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 20:44
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
ik denk dat ik wel zou gaan,ookal doet t pijn je blijft wel in leven,maar ik geloof s=dat ze bij ons niet zo ver gaan (maassluis)
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:59
Joyce-b
Joyce-b is offline
ik heb um a.s. vrijdag (7 juni).. hmmz, 30 uur lang geen alcohol drinken...
zie er best wel tegenop, hou niet van prikken..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 12:06
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:


Dan mis ik alleen biologie...

moeten we verder wel naar school dan?
shit, k dacht net lekker een dagje shoppen in Arnhem als je daar toch bent.... zucht...
nouwja, ik ga hem ook wel ff halen hoor...
vergeleken bij die gaatjes in je oren doet het helemaal geen pijn. (denk ik)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 12:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
WTF 30 uur naderhand geen alcohol drinken?? Ik hoop niet dat ze hem tegen het weekend zetten, want dan ga ik dus niet. Klinkt stom, maar ik heb ieder weekend veel feesten en die gaan toch echt voor. Examenfeesten van vrienden bijvoorbeeld.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 13:31
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
poki schreef:
Ik ga me niet laten inenten.. Je ent je in tegen 1 soort hersenvliesontsteking terwijl er veel meer bestaan. De kans dat je precies dat soort hersenvliesontsteking krijgt is erg klein. En wat voor bijwerking heeft de inenting?? Op lange termijn??
Nouja iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat het goed voor je is..
Good thinking!!! Alhoewel ik dus niet in Nederland woon en ik dus geen last heb van al die collectieve inentingen, moet ik dus wel zeggen dat ik ertegen ben dat mensen zich tegen alles inenten.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 13:41
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
ik heb um a.s. vrijdag (7 juni).. hmmz, 30 uur lang geen alcohol drinken...
zie er best wel tegenop, hou niet van prikken..
mja, ik zie er ook tegenop....
30 uur geen alcohol....
zucht....
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 13:50
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Ik weet nog niet of ik ga, ik vind het zooooo overdreven.

En het is midden in m'n proefwerkweek, en ik moet naar de andere kant van de stad.
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 14:05
Verwijderd
waar staat er dan dan je geen alcohol mag gebruiken erna..??

bijsluiter Neisvac C

dit is waar ik mee ben ingeënt
er staat nix in over alcohol.

Ik ging zoeken naar de bijsluiter van Meningitec maar die kon ik nergens vinden
Wel overal stukjes, ervan, maar niet de hele zeg maar.
En ik kon ook nergens vinden welke nou wordt gebruikt voor het vaccinatieprogramma.

Maargoed, voor wie info wil overde vaccinatie, op
http://www.vaccinatie.minvws.nl
staat heel veel
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 16:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
mag ik ff vragen waarom best wel wat mensen zeggen niet te gaan???

een meisje uit m'n klas is dus besmet met de meningokokken bacterie en 's ochtends liep ze nog vrolijk rond, 's avonds lag ze in het ziekenhuis! Als ze een uur later waren geweest, had ze het waarschijnlijk niet gered, aldus de dokter!
nu, 3 maanden later, is ze nog steeds ziek en niet in staat om naar school te gaan. heel af en toe één uurtje, waarna ze helemaal bek af is!

ik bedoel, is 30 uur geen alcohol drinken (of een andere reden) voor mensen belangrijker als een inenting tegen hersenvliesontsteking?

*snapt het niet, maar wil graag luisteren naar meningen van anderen*
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 16:20
Verwijderd
*snapt het ook niet*
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 17:31
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nou ik heb een heel goed afweersysteem, maar het gaat toch echt van de datum afhangen hoor. Wat als je nou die datum op vakantie bent?
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:38
the tourist
the tourist is offline
Ik moet 10 juni, in mijn proefwerkweek...... ik hoop dat ik er niet teveel last van heb
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Nou ik heb een heel goed afweersysteem, maar het gaat toch echt van de datum afhangen hoor. Wat als je nou die datum op vakantie bent?
ik las net op een site dat iedereen tussen de 14 maanden en 5 jaar en tussen 15 en 18 vóór de vakantie moeten en iedereen tussen de 5 en 14 jaar ná de vakantie.
Oke, ze gaan dus wel uit van de officiele data van vakanties, maar ja: je moet toch op je raport of diploma wachten, dus als het goed is ben je dan niet op vakantie.

btw, denk niet dat een goed afweersysteem bestand is tegen zo'n ziekte...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:31
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
linda85 schreef:

btw, denk niet dat een goed afweersysteem bestand is tegen zo'n ziekte...
bij deze ziekte is het nog niet helemaal duidelijk waarom de meeste dragers niet ziek worden, maar het heeft vermoedelijk wel met de afweer te maken.

weet iemand trouwens hoe lang dit soort vaccinaties berscherming bieden? ik heb namelijk in het grijze verleden al zo'n prik gehad.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:40
Verwijderd
Ik moet volgens mij woensdag, in de arena. Massa inenting...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 21:41
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef:

weet iemand trouwens hoe lang dit soort vaccinaties berscherming bieden? ik heb namelijk in het grijze verleden al zo'n prik gehad.
dat kun je het beste vragen aan de arts van wie je die prik hebt gehad.
NeisVac C en Meningitec beschermen als het goed is je hele leven.
Maar de vaccins die er daarvóór warehn boden maar een paar jaar bescherming.
Je kunt bij twijfel dus het beste meedoen met de landelijke inenting want dan ben je voor je leven beschermd
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijnlijke arm
SuperS
10 12-07-2002 22:39
De Kantine Wie vind jij arrogant?
Slaughterer
49 11-06-2002 18:37
Lichaam & Gezondheid Meningokokken inenting
aquilo
44 25-05-2002 17:17
Lichaam & Gezondheid inentingen (o.a. voor de meningokok C-bacterie).
ekki
12 04-04-2002 16:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Alle jongeren ingeënt tegen meningokok-C
PV
40 25-03-2002 16:04
Lichaam & Gezondheid Heb jij je al laten inenten....???
Dutchy15
31 22-03-2002 18:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.