Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 21:41
Verwijderd
hoi!

zouden jullie me misschien een aantal theoretische universitaire studies kunnen noemen? ik ben altijd al goed geweest in theoretische dingen, en helemaal niet in praktische dingen, daarom wil ik ook een studie gaan doen die zo theoretisch mogelijk is (ook omdat ik niet een ster ben met sociale contacten).

ik heb gehoord dat rechten wel theoretisch is - is dat waar? ik ben vooral goed in alfa-vakken, en niet in de exacte vakken.

hopelijk kan iemand me een aantal studies noemen!

bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2003, 23:38
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Zo ongeveer alle universitaire studies zijn erg theoretisch. Misschien moet je even wat duidelijker uitleggen wat jij bedoelt met theoretisch en praktisch. De enige studies waar wat praktijk in zit zijn dingen als tandheelkunde en diergeneeskunde enzo.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 00:10
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
autodropje schreef op 11-09-2003 @ 00:38:
Zo ongeveer alle universitaire studies zijn erg theoretisch. Misschien moet je even wat duidelijker uitleggen wat jij bedoelt met theoretisch en praktisch. De enige studies waar wat praktijk in zit zijn dingen als tandheelkunde en diergeneeskunde enzo.
dat is niet waar hoor, bij veel studies heb je practica. Of iig iets van werkgroepen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 06:18
Verwijderd
Misschien bedoelt Murray een studie waar je veel colleges hebt en weinig contacten in werkgroepen.. Hij zegt dat sociale contacten niet z'n sterkst kant is dus ik concludeer dat hij liever alleen werkt ..

Ik weet alleen niet zo'n studie eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 13:30
Verwijderd
Mja, Rechten schijnt vrij zelfstandig te zijn (weinig werkgroepen etc dus)... Verder heb ik eigenlijk geen idee... Soms ligt het ook aan de instelling waar je de opleiding volgt, zoek eens op sites van universiteiten manieren op van lesgeven.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:01
kittyme
kittyme is offline
Dat je niet goed bent in praktische dingen en dus liever een theoretische studie wilt gaan doen, daar kan ik inkomen. Maar denk je nou echt dat je op de universiteit niet samen hoeft te werken, geen discussies met elkaar hoeft te voeren, enzovoorts? Welke studie je ook gaat doen, of je nu veel theorie krijgt of juist veel praktijk, je hebt vrijwel altijd enige sociale vaardigheden nodig. En daar kom je niet onderuit door een zo theoretisch mogelijke studie te doen.
__________________
Walking on sunshine :)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:07
Verwijderd
Als je zo min mogelijk praktijk wilt zien, ga dan rechten studeren en word na je afstuderen junior-onderzoeker, ga vervolgens promoveren en word hoogleraar.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2003 @ 15:07:
Als je zo min mogelijk praktijk wilt zien, ga dan rechten studeren en word na je afstuderen junior-onderzoeker, ga vervolgens promoveren en word hoogleraar.
Mja, als hij niet zo 'sociaal' is, is promoveren dan niet al te 'moeilijk'? Dan moet je toch, naast je onderzoek dus, lesgeven? Dus onderwijsgroepen of colleges én mensen die afstuderen begeleiden... Moet je toch wel een beetje sociaal voor zijn, lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:24
Verwijderd
Ja. Nouja...als je helemaal geen contact met mensen wilt en een pure theoreticus bent, dan kun je erover denken om zuivere wiskunde te gaan studeren en vervolgens onderzoeker...dan hoef je hooguit ééns per week met een collega te bespreken hoever je met je onderzoek bent ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:39
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Zo ongeveer elke universitaire studie is heel erg theoretisch....dus ik zou je niet echt kunnen vertellen welke het niet zijn.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 15:40
Verwijderd
Als je van jezelf weet dat je niet zo'n ster bent in sociale vaardigheden, waarom ga je mensen dan uit de weg?
Je zal later die vaardigheden altijd nodig hebben en zeker als je succesvol wil zijn. Dus oefen nu een beetje op medestudenten door te praten over het weer en vervelende leraren..
Naarmate je ouder wordt gaat 't steeds stroever.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 11-09-2003 @ 16:40:
Als je van jezelf weet dat je niet zo'n ster bent in sociale vaardigheden, waarom ga je mensen dan uit de weg?
Je zal later die vaardigheden altijd nodig hebben en zeker als je succesvol wil zijn. Dus oefen nu een beetje op medestudenten door te praten over het weer en vervelende leraren..
Naarmate je ouder wordt gaat 't steeds stroever.
Precies. Door ervoor weg te rennen wordt het alleen nog maar erger. Je moet het juist confronteren - ik denk dat je daar veel meer aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:28
the tourist
the tourist is offline
Sommige technische studies (wiskunde bv), geschiedenis.

Maar goed, je zult toch wel met andere in contact komen (en dat zal misschien ook wel goed voor je zijn).
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 01:26
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
rechten is volgens mij niet veel meer of minder werkgroepen dan gemiddeld hoor.

Bovendien zijn werkgroepen geen practica ofzo. Werkgroepen moet je meer vergelijken met zoals op school. Je zit met een klas en een tutor die de stof goed kent en een cursus gehad heeft.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 10:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Filosofie

(je kunt t natuurlijk wel in de praktijk brengen, maar dat is wat anders; dan gebruik je t als middel. Ik heb t nu over de studie)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Bestaat er een studie Russisch?
Korpiklaani
11 18-09-2013 19:26
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Studeren Hbo of universiteit
Fija
3 12-09-2010 20:40
Algemene schoolzaken Ik wil alles weten over Management, economie en recht
de ijsprinses
19 18-06-2006 16:41
Algemene schoolzaken Praktijkgericht WO studies moeten HBO titel krijgen.
Gaea
58 22-03-2004 19:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Helft universiteiten in rode cijfers
Gatara
39 13-09-2003 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.