Advertentie | |
|
17-10-2007, 23:03 | ||
Citaat:
17-10-2007, 23:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede: Denk je dat de kinderbijslag voldoende is om in het onderhoud van een kind te kunnen voorzien? |
17-10-2007, 23:04 | ||
Citaat:
En hoe gaat het met Lisaaah?
17-10-2007, 23:05 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Verwijderd
|
Citaat:
|
Citaat:
PM maar als het ergens anders overgaat! OF als je me terug wilt Sorry
17-10-2007, 23:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-10-2007, 23:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-10-2007, 23:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het zo druk gehad met die introductie van Biton. Drie weken lang bijna al je avonden kwijt en twee complete weekends op kamp. Ik weet niet waar Maggie is. Ze smste, maar ik heb haar meer te vertellen dan er in een smsje past. En bovendien ben ik altijd duisentlang bezig met het typen van smsjes *telefoonn00b* en kan ik veel sneller op een toetsenbord typen.
Verwijderd
|
Citaat:
Ik begrijp de ander wel, alleen ben ik het er compleet mee oneens. Discussie voeren houd voor mij niet in dat ik bij een ander ga slijmen van oh wat heb jij toffe argumenten hey. Schop ze in een hoekje, en maak het af, dat is het motto. |
Citaat:
Dat neemt niet weg dat er best een prestatiebeloning mag zijn. Verder zijn er heel veel mensen die geen flikker uitvoeren, en daardoor hun toekomst verpesten. Ik vind niet dat dergelijke mensen recht hebben op extra geld, alleen omdat ze toevallig het makkelijke pad hebben gekozen.
@Lucky Luciano : Ff hier verder discussieren anders krijgen we een slotje op dat andere topic en kunnen we nergens meer klagen
Citaat:
17-10-2007, 23:10 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-10-2007, 23:10 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-10-2007, 23:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-10-2007, 23:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
17-10-2007, 23:12 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Verwijderd
|
Citaat:
|
Verwijderd
|
Citaat:
En dat er mensen zijn die geen flikker uitvoeren wil ik ook nog wel aannemen, maar ik vind niet dat de mensen die wel willen, maar niet kunnen, daar onder zouden moeten lijden. |
17-10-2007, 23:14 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed: Alternatief plan CPB voor hypotheekrenteaftrek Het vervangen van de hypotheekrenteaftrek door een systeem waarbij de hypotheekschuld aftrekbaar is van de belasting, leidt tot meer welvaart en werk. Dat stelt het CPB. Alternatief plan hypotheekrenteaftrek Model Het Centraal Planbureau (CPB) heeft een model uitgewerkt waarbij het huidige systeem wordt vervangen door een systeem dat minder gunstig is voor huizenbezitters. Maar het nieuwe systeem zal volgens het CPB voor alle Nederlanders samen, huis of geen huis, wel voor meer welvaart zorgen. Verkopen In het model van het CPB worden de woningen van huizenbezitters 4 tot 14% minder waard. Sommige mensen zullen zelfs gedwongen worden om hun huis te verkopen. Om dat schokeffect te verkleinen, pleit het CPB ervoor om een nieuw systeem in fasen en alleen voor nieuwe gevallen in te voeren. Ook is het van belang om mensen tijdig te informeren dat een nieuw systeem onderweg is. Inkomstenbelasting Alle huishoudens samen zijn volgens het CPB beter af met het nieuwe systeem. Het geld dat dan niet elke maand naar de huiseigenaren gaat kan dan ten goede komen aan iedereen. In het plan wordt de inkomstenbelasting namelijk verlaagd, en daarvan profiteert iedereen. Waardeoordeel De variant van het CPB gaat aanzienlijk verder dan voorstellen van PvdA, SP, GroenLinks en ChristenUnie om de hypotheekrenteaftrek aan banden te leggen. Die komen erop neer dat de rente slechts tegen een lager belastingtarief mag worden afgetrokken. Het CPB spreekt geen waardeoordeel uit over deze voorstellen. Geharnast Tweede Kamerlid Frans de Nerée van het CDA zegt in een reactie tegen het ANP niet te willen praten over welke variant dan ook om de hypotheekrenteaftrek aan te pakken. "Het CDA tornt niet aan de renteaftrek. Wij zitten daar heel geharnast in." De Nerée heeft er zijn vraagtekens bij dat het CPB zo kort voor de verkiezingen een studie over de politiek gevoelige hypotheekrenteaftrek publiceert. "Qua timing en onderwerp komt dit de onafhankelijkheid van het CPB niet ten goede." Visie De Vereniging Eigen Huis (VEH) wil nog niet reageren op het plan van het CPB. "Elke organisatie, hoeveel autoriteit die ook heeft, heeft wel een plan of een idee met betrekking tot hypotheekrente . Het heeft geen zin er iets over te zeggen als de beslissingen worden genomen door een nieuw kabinet", aldus een woordvoerder tegenover. VEH vindt het van belang dat de politiek doordrongen is van een goed functionerende woningmarkt. "De hypotheekrenteaftrek speelt daarbij een grote rol, maar niet de enige. Dat gaat veel verder. Het ontbreekt nu aan een duurzame visie op de woningmarkt." Schatkist De hypotheekrenteaftrek kost de schatkist nu 14 miljard euro per jaar. In het model dat het CPB voorstelt, zouden de kosten halveren. In het bestaande systeem mag een huizenbezitter de rente die hij over zijn hypotheekschuld betaalt, aftrekken van zijn belastbaar inkomen. Het gaat daarbij om maximaal 52%, het toptarief in de belastingen. Aftrekbaar Het CPB wil dat de hypotheekschuld volledig aftrekbaar wordt tegen het tarief van 1,2%. De huizenbezitter moet een heffing van 0,5% betalen over de waarde van het huis. Het huurwaardeforfait, belasting op woningbezit, verdwijnt, net als de overdrachtsbelasting bij aankoop van een huis. Het afschaffen van de overdrachtsbelasting zal zorgen voor een betere doorstroming op de woningmarkt, zodat deze efficiënter kan werken, aldus het CPB. Banen Hun plan zal volgens het CPB leiden tot een welvaartswinst van 1 miljard euro per jaar en 15.000 extra banen, 0,25% procent van de werkgelegenheid. http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/n...theekrente.xml |
17-10-2007, 23:14 | |||
Citaat:
Citaat:
Verwijderd
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij mikt de SP volgens mij niet alleen op de rijkste mensen, maar ook op de middengroep. En dat kan toch de bedoeling niet zijn.
17-10-2007, 23:15 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En bovendien vind ik dat dan eerder een argument om mensen uit armere milieus wel te ondersteunen dan niet, zodat hun kinderen ook voldoende kansen krijgen om zich te ontwikkelen. |
17-10-2007, 23:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Heeft nul komma nul inlvoed op de doorstroom. En anders mag jij mij even concreet uitleggen met een redenatie hoe dat wel de doorstroom kan bevorderen? |
17-10-2007, 23:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind dat mensen idd beloond moeten worden voor hun inzet qua opleiding en dergelijke. en natuurlijk is het belachelijk dat sommige mensen met in een commissie zitten duizenden euros verdienen. maar er is toch gewoon een tussenweg? wat is er zo slecht aan hoe het nu werkt? en wat wil je doen met mensen die familiebezitten hebben er dergelijke? die werken helemaal niet. wil je dat dan afpakken en aan de armen geven? ik snap niet wat het voor verbetering moet opleveren. echt niet. |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #243 Verwijderd | 500 | 17-06-2008 02:20 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #212 Verwijderd | 500 | 21-05-2008 20:19 | |
De Kantine |
Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic. Cherry Springs | 500 | 09-05-2008 19:48 | |
De Kantine |
"Wat saai zeg." "Bron?" #174 Verwijderd | 500 | 10-04-2008 18:23 | |
De Kantine |
Voor de verandering: Wat saai zeg! #165 Missy | 500 | 01-04-2008 12:43 | |
De Kantine |
Lucky there's a family saai #164 Uice | 502 | 31-03-2008 21:27 |