Oud 23-03-2006, 16:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-03-2006 @ 14:53 :
Jij zegt wat ik al heel lang denk maar nooit durf te zeggen.
Helaas heeft het niet geholpen je eetstoornis te voorkomen, gelukkig is het wel redelijk op tijd aan het licht gekomen... maar misschien lukt het bij anderen wel...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-03-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 22-03-2006 @ 16:30 :
Onverzadigd vet is heel goed voor je, en die moet je ook niet stoppen met eten zeg maar..

verzadigd vet is niet zo goed voor je. Dat verzadigde vet zit vooral in dierlijke producten.

Daarom kan je wat mij betreft ook beter in olijfolie of iets dergelijks bakken dan in echte boter, ondanks dat er meer vet in zit is het wel beter vet.
ik had vandaag een hoorcollege over cholesterol en daar werd gezegd dat de enkelvoudig onverzadigde vetten weer te verdelen zijn in transvetzuren en cisvitzuren. transvetzuren zijn weer slechter voor je dan verzadigde vetten



hier een plaatje van de invloed van verschillende vetten op je cholesterol

ldl cholesterol is 'slecht' en hdl cholesterol is 'goed'

het volledige artikel staat hier http://www.ajcn.org/cgi/content/full/77/5/1146

ik heb nu een blok over voeding en metabolisme, maar gezond eten, vanwege dit soort dingen als transvetzuren, is erg moeilijk ben ik nu wel achter

Laatst gewijzigd op 23-03-2006 om 16:30.
Oud 23-03-2006, 16:29
sheepdog
sheepdog is offline
Op valtaf geven ze een aanbevolen kev-verhouding van min.40/10-15/30-35. Ik kom meestal uit op 65/15/20. Volgens mij eet ik echt niet 'teveel' koolhydraten en ik vind het ook heel moeilijk en eigenlijk onnodig om ze uit mijn voedingspatroon te schrappen, maar toch vind ik het raar. Hoe is die verhouding bij jullie ongeveer?
Oud 23-03-2006, 16:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 23-03-2006 @ 16:29 :
Op valtaf geven ze een aanbevolen kev-verhouding van min.40/10-15/30-35. Ik kom meestal uit op 65/15/20. Volgens mij eet ik echt niet 'teveel' koolhydraten en ik vind het ook heel moeilijk en eigenlijk onnodig om ze uit mijn voedingspatroon te schrappen, maar toch vind ik het raar. Hoe is die verhouding bij jullie ongeveer?
ik krijg ook altijd een verkeerde verhouding... m'n vetten en koolhydraten te hoog en mn eiwitten te laag.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-03-2006, 21:37
Mara
Mara is offline
Ik let bewust op die verdeling, maar niet ziekelijk. Ik zorg gewoon dat ik veel magere vleeswaar gebruik en als we mager vlees bij 't avondeten nemen, neem ik daar wat extra van. Op vetten let ik niet (is bij mij automatisch al laag) koolhydraten probeer ik niet té hoog te laten worden. De koolhydraten díe ik binnenkrijg zijn meestal iig wat 'complex', ik gebruik volkorenproducten etc.
Oud 23-03-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-03-2006 @ 16:02 :
Helaas heeft het niet geholpen je eetstoornis te voorkomen, gelukkig is het wel redelijk op tijd aan het licht gekomen... maar misschien lukt het bij anderen wel...
No offence, maar jij lijkt soms te denken dat iedereen een eetstoornis heeft. Bovendien wordt een eetstoornis niet "voorkomen" doordat iemand op een forum iets schrijft.

Qua verhoudingen zit ik zelf meestal op 50/30/20 - op een goede dag - maar met 65/15/20 is opzich niets mis, zeker niet als je niet af wilt vallen. Als je 1000 kcal per dag eet krijg je 2000*0.15=300, 300/4=75 gram eiwit per dag binnen, dit is in principe voldoende.
Oud 23-03-2006, 22:08
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-03-2006 @ 21:37 :
Ik let bewust op die verdeling, maar niet ziekelijk. Ik zorg gewoon dat ik veel magere vleeswaar gebruik en als we mager vlees bij 't avondeten nemen, neem ik daar wat extra van. Op vetten let ik niet (is bij mij automatisch al laag) koolhydraten probeer ik niet té hoog te laten worden. De koolhydraten díe ik binnenkrijg zijn meestal iig wat 'complex', ik gebruik volkorenproducten etc.
Ik eet ook altijd heel mager, weinig vet, waardoor mijn koolhydraten dus in verhouding veel percentage op zich nemen. Ik eet ook veel volkorenproducten. Maar toch vind ik t raar. Als je de kevverhouding van valtaf optelt komt er ook helemaal geen 100% uit (80 of 90%), dus zou 50% voor koolhydraten dan ook redelijk zijn?
Oud 23-03-2006, 22:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-03-2006 @ 21:41 :
No offence, maar jij lijkt soms te denken dat iedereen een eetstoornis heeft. Bovendien wordt een eetstoornis niet "voorkomen" doordat iemand op een forum iets schrijft.
Feit is dat ze er wel een heeft gehad, ik ook (geen diagnose, maar 't is iig niet 'normaal') en dan doe je er alles aan om iemand anders ervoor te behoeden.
Oud 24-03-2006, 11:32
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-03-2006 @ 22:28 :
Feit is dat ze er wel een heeft gehad, ik ook (geen diagnose, maar 't is iig niet 'normaal') en dan doe je er alles aan om iemand anders ervoor te behoeden.
Ik heb een officiele diagnose voor Boulimia Nervosa en ik ben in behandeling geweest voor mijn eetstoornis, maar ik denk ook niet meteen dat ieder persoon dat iets meer met eten bezig is dan de de gemiddeld mens een eetstoornis heeft. Ik bedoel het ook niet aanvallend of iets dergelijks, ik begrijp dat Gothic er alleen maar goede bedoelingen mee heeft, maar soms is ze iets te extreem in haar uitspraken.

@sheepdog: Ja, 60% is ook prima. Er staat ook niet voor niets minimaal 40% uit koolhydraten.
Oud 24-03-2006, 11:36
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-03-2006 @ 11:32 :
Ik heb een officiele diagnose voor Boulimia Nervosa en ik ben in behandeling geweest voor mijn eetstoornis, maar ik denk ook niet meteen dat ieder persoon dat iets meer met eten bezig is dan de de gemiddeld mens een eetstoornis heeft. Ik bedoel het ook niet aanvallend of iets dergelijks, ik begrijp dat Gothic er alleen maar goede bedoelingen mee heeft, maar soms is ze iets te extreem in haar uitspraken.

@sheepdog: Ja, 60% is ook prima. Er staat ook niet voor niets minimaal 40% uit koolhydraten.
Ik heb maar een paar mensen beschuldigd van een eetstoornis, en lieten die mensen het nou net allemaal wél hebben...

Daarnaast zijn een hoop mensen stukken beter gaan eten en op een betere manier gaan afvallen, dus er is zeker een hoop bereikt... je kunt niet zien wat er gebeurd zou zijn, als dit topic ze niet had wakker geschud dat het ook anders kan....

maar ik had expres niet gereageerd, omdat het offtopic is... dus deze discussie kan beter via msn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-03-2006, 12:39
Verwijderd
65 % is meer dan 40 %, dus is het minimaal 40 %, goed dus

Oh en de hoeveelheid vocht in je lichaam is ongeveer 60 %, maar voor mannen hoger dan vrouwen. Vaak hoor je (of nouja, ik hoor dat vaak, lees het ook in vrouwenbladen) 75 % maar dat komt door driedubbel verkeerd afronden . Mensen denken '60 %, dat is tweederde. Tweederde, dan is 70 %. 70 %, dat is driekwart. Driekwart, dat is 75 %'. Waarbij niet één persoon dat allemaal na elkaar denkt natuurlijk

Laatst gewijzigd op 24-03-2006 om 12:41.
Oud 26-03-2006, 19:26
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Nouja je kan niet ontkennen dat jij zelf GEEN eetstornis hebt want je bent er zelf ook 24/7 mee bezig dus wat zeur je nu?
__________________
Oud 26-03-2006, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 26-03-2006 @ 19:26 :
Nouja je kan niet ontkennen dat jij zelf GEEN eetstornis hebt want je bent er zelf ook 24/7 mee bezig dus wat zeur je nu?
Over wie heb je het? En op basis waarvan oordeel je?

Ik denk dat de meeste mensen hier erg bezig zijn met wat ze eten, de meesten meer dan goed voor ze is, toch denk ik niet dat iedereen die hier post een eetstoornis heeft, omdat daar toch nog wat meer bij komt kijken. Als je bv. de hele dag honger hebt ben je er ook 24/7 mee bezig, maar dat maakt niet meteen dat je een eetstoornis hebt oid.
Oud 26-03-2006, 19:53
Verwijderd
wat was ook alweer een normaal vet %?
Oud 26-03-2006, 20:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
April20 schreef op 26-03-2006 @ 19:53 :
wat was ook alweer een normaal vet %?
Tussen de 20 en 25% dacht ik.
Oud 26-03-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
April20 schreef op 26-03-2006 @ 19:53 :
wat was ook alweer een normaal vet %?
Voor een volwassen vrouw, grofweg gezegd:
<15%
Te weinig om bepaalde hormoonprocessen op gang te houden, vaak gepaard met een lage weerstand, uitblijvende menstruatie etc.
15-20%
Aan de lage kant, veel wedstrijdsporters zitten in deze marge (of lager).
20-30%
Gemiddeld, gezond.
>30%
Te hoog voor je gezondheid.

Daarnaast verschilt het ook nog per leeftijd, hoe ouder je bent hoe hoger je vetpercentage mag zijn.
Oud 26-03-2006, 20:42
Verwijderd
Op de sportschool zeggen ze dat normaal is tussen de 23% en 33%

thanks
Oud 26-03-2006, 20:46
Verwijderd
Citaat:
April20 schreef op 26-03-2006 @ 20:42 :
Op de sportschool zeggen ze dat normaal is tussen de 23% en 33%

thanks
Waarom vraag je het als je het al weet?
Oud 27-03-2006, 08:01
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Dus 30% is normaal?
En wat is dan een normaal spier %?
Ik heb namelijk: Vocht 51% Vet 30% Spier 35% volgens mijn weegschaal..
Oud 27-03-2006, 09:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Siren schreef op 27-03-2006 @ 08:01 :
Dus 30% is normaal?
is zelfs ideaal volgens mij sportschool
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-03-2006, 10:11
11568
11568 is offline
Citaat:
Maija schreef op 26-03-2006 @ 19:26 :
Nouja je kan niet ontkennen dat jij zelf GEEN eetstornis hebt want je bent er zelf ook 24/7 mee bezig dus wat zeur je nu?
Idd, daarom is dit topic ook zo vermakelijk. Eetstoornissen projecteren op anderen, zodat je er stiekem toch geobsedeerd mee bezig kan zijn
Oud 27-03-2006, 10:54
Verwijderd
Wat een gezeur, anders gaan we allemaal weer even ontopic?
Oud 27-03-2006, 12:00
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-03-2006 @ 09:19 :
is zelfs ideaal volgens mij sportschool
Bij mij zeiden ze dat t te hoog was
(en dat tussen de 20 en 27 goed is)
magoe, dat schijnt dus ook te verschillen van wie je het hoort..
__________________
dracula is sexy
Oud 27-03-2006, 12:57
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
11568 schreef op 27-03-2006 @ 10:11 :
Idd, daarom is dit topic ook zo vermakelijk. Eetstoornissen projecteren op anderen, zodat je er stiekem toch geobsedeerd mee bezig kan zijn
haha idd
Oud 27-03-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 26-03-2006 @ 20:46 :
Waarom vraag je het als je het al weet?
Omdat iedereen dus iets anders zegt..
Oud 27-03-2006, 16:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
11568 schreef op 27-03-2006 @ 10:11 :
Idd, daarom is dit topic ook zo vermakelijk. Eetstoornissen projecteren op anderen, zodat je er stiekem toch geobsedeerd mee bezig kan zijn
Precies,
__________________
Oud 27-03-2006, 16:43
Papillonne
Avatar van Papillonne
Papillonne is offline
Onze buren zijn verhuisd en hebben ons hun zonnehemel cadeau gedaan als afscheidskadootje (ze gebruikten hem nooit).

Weet iemand of je jezelf in moet smeren met zonnebrandcreme als je onder een zonnehemel gaat? Want het is toch wel UV-straling die dat ding uitzendt...

Ik wil er graag gebruik van maken maar wel op een veilige manier!
Oud 27-03-2006, 16:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 27-03-2006 @ 12:00 :
Bij mij zeiden ze dat t te hoog was
(en dat tussen de 20 en 27 goed is)
magoe, dat schijnt dus ook te verschillen van wie je het hoort..
Het ligt wel aan de leeftijd. Ze hebben bij ons zo'n grafiek met ene kant leeftijd, andere kant percentage. Vrouwen van 20 moeten tussen de 21-30 zitten voor ideaal. Daaronder te weinig, daarboven normaal (of iets te hoog)... en wanneer het echt te hoog is weet ik niet uit m'n hoofd. Maar dan merk je dat ook wel aan je BMI.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 27-03-2006, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Papillonne schreef op 27-03-2006 @ 16:43 :
Onze buren zijn verhuisd en hebben ons hun zonnehemel cadeau gedaan als afscheidskadootje (ze gebruikten hem nooit).

Weet iemand of je jezelf in moet smeren met zonnebrandcreme als je onder een zonnehemel gaat? Want het is toch wel UV-straling die dat ding uitzendt...

Ik wil er graag gebruik van maken maar wel op een veilige manier!
Wat heeft dat met voeding- en gezondheid (die combi) te maken...?

Maar goed: ja, smeer je in.
Oud 27-03-2006, 20:50
Papillonne
Avatar van Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2006 @ 20:06 :
Wat heeft dat met voeding- en gezondheid (die combi) te maken...?

Maar goed: ja, smeer je in.
Oh sorry ik dacht dat het over voeding en gezondheid ging maar ook over die aparte onderwerpen zeg maar Dus leek dit me wel een geschikte plaats. Mijn excuses. Waar moet ik het dan plaatsen?
Oud 27-03-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Papillonne schreef op 27-03-2006 @ 20:50 :
Oh sorry ik dacht dat het over voeding en gezondheid ging maar ook over die aparte onderwerpen zeg maar Dus leek dit me wel een geschikte plaats. Mijn excuses. Waar moet ik het dan plaatsen?
Het forum heet Lichaam & Gezondheid: het hele forum gaat over die onderwerpen, waarom dan een algemeen topic over alle vragen mbt gezondheid...? Dat lijkt me erg onduidelijk. Maar aangezien dus het hele forum er over gaat: wat dat je van gewoon een apart topic op dat forum?
Oud 28-03-2006, 11:54
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-03-2006 @ 16:57 :
Het ligt wel aan de leeftijd. Ze hebben bij ons zo'n grafiek met ene kant leeftijd, andere kant percentage. Vrouwen van 20 moeten tussen de 21-30 zitten voor ideaal. Daaronder te weinig, daarboven normaal (of iets te hoog)... en wanneer het echt te hoog is weet ik niet uit m'n hoofd. Maar dan merk je dat ook wel aan je BMI.
Ohja dat kan natuurlijk ook! (helemaal niet aan gedacht)
__________________
dracula is sexy
Oud 28-03-2006, 16:59
Mara
Mara is offline
Voor mensen die vaak niet weten hoe zwaar iets is, heb ik een documentje gevonden (link stond op valtaf). Het is vrij groot (9Mb) en beslaat 151 pagina's. Voor de geïnteresseerden:

DOWNLOAD
Oud 30-03-2006, 08:20
Verwijderd
Ik snap echt totaal niets van mijn lichaam. Elke keer als ik ongesteld moet worden vreet ik me vol met snoep en koek en chips en weet ik veel. Ik eet dan echt heel veel, beweeg niet meer als anders, en toch kom ik geen grammetje aan. Sterker no, ik ging op de weegschaal staan gisteren en ik was lichter dan dat ik normaal ben. Ik vind het maar raar, maar mij hoor je niet klagen.
Oud 30-03-2006, 08:39
Verwijderd
iedereen roept dat ik te dun ben terwijl ik toch echt genoeg rotzooi en snoep enzo eet en ik word ook gewoon niet dikker... waarom houd men niet op met mekkeren >< kan ik er wat aan doen dat ik 47.5 weeg...
Oud 30-03-2006, 10:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-03-2006 @ 08:39 :
iedereen roept dat ik te dun ben terwijl ik toch echt genoeg rotzooi en snoep enzo eet en ik word ook gewoon niet dikker... waarom houd men niet op met mekkeren >< kan ik er wat aan doen dat ik 47.5 weeg...
Ja mooi en aardig, maar wil je er ook iets tegen doen?
Oud 30-03-2006, 10:16
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2006 @ 10:09 :
Ja mooi en aardig, maar wil je er ook iets tegen doen?
dat weet ik dus niet, want ik heb nou niet echt de drang om een bolletje te worden en ik denk niet dat ik dikkere armen en tieten kan kweken zonder groeihormonen....

is intensief sporten een optie of werkt dat averechts?
Oud 30-03-2006, 10:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-03-2006 @ 10:16 :
dat weet ik dus niet, want ik heb nou niet echt de drang om een bolletje te worden en ik denk niet dat ik dikkere armen en tieten kan kweken zonder groeihormonen....

is intensief sporten een optie of werkt dat averechts?
Als je op een mooie manier iets meer massa wil, helpt sporten zeker

Tip: Ga naar www.valtaf.nl , maak een profiel aan. Je kan daar bijhouden hoeveel kcal je binnenkrijgt maar óók hoeveel daar van koolhydraten/eiwitten/vetten zijn.

Zorg dat je per dag zo'n 2500-3000 kcal binnenkrijgt. Probeer zoveel mogelijk eiwit binnen te krijgen. Als je vegetarier bent wordt dit wat moeilijk, anders kan je vleeswaar op brood doen, 2-3 eieren per dag eten, voldoende vlees, wat nootjes etc.

Ga in combinatie met dat dieet krachttraining doen. Je kweekt dan uiteindelijk spieren en een héél klein beetje vet, maar dat is nauwelijks te merken. Nee, je wordt niet lelijk gespierd van krachttrainen, zoals men vaak denkt. Je lichaam wordt strak, mooi gevormd, voller op de juiste manier.

Ik weet natuurlijk niet of je die moeite ervoor wil doen maar dan bereik je zeker dat wat je wil
Oud 30-03-2006, 10:44
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2006 @ 10:42 :
Als je op een mooie manier iets meer massa wil, helpt sporten zeker

Tip: Ga naar www.valtaf.nl , maak een profiel aan. Je kan daar bijhouden hoeveel kcal je binnenkrijgt maar óók hoeveel daar van koolhydraten/eiwitten/vetten zijn.

Zorg dat je per dag zo'n 2500-3000 kcal binnenkrijgt. Probeer zoveel mogelijk eiwit binnen te krijgen. Als je vegetarier bent wordt dit wat moeilijk, anders kan je vleeswaar op brood doen, 2-3 eieren per dag eten, voldoende vlees, wat nootjes etc.

Ga in combinatie met dat dieet krachttraining doen. Je kweekt dan uiteindelijk spieren en een héél klein beetje vet, maar dat is nauwelijks te merken. Nee, je wordt niet lelijk gespierd van krachttrainen, zoals men vaak denkt. Je lichaam wordt strak, mooi gevormd, voller op de juiste manier.

Ik weet natuurlijk niet of je die moeite ervoor wil doen maar dan bereik je zeker dat wat je wil
thnx heb alleen geen zin om op te letten wat ik eet :x maar ik zal t in overweging nemen
Oud 30-03-2006, 10:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-03-2006 @ 10:44 :
thnx heb alleen geen zin om op te letten wat ik eet :x maar ik zal t in overweging nemen
Er op letten hoeft niet eens zozeer Vul gewoon eens in van een gemiddelde dag, het is alleen om te kijken hoe je er nu voor staat. Je kan dan gewoon wat dingen er in bouwen zoals wat eieren, meer vlees, 's avonds wat nootjes etc. Je hoeft niet meteen alles om te gooien
Oud 30-03-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2006 @ 10:48 :
Er op letten hoeft niet eens zozeer Vul gewoon eens in van een gemiddelde dag, het is alleen om te kijken hoe je er nu voor staat. Je kan dan gewoon wat dingen er in bouwen zoals wat eieren, meer vlees, 's avonds wat nootjes etc. Je hoeft niet meteen alles om te gooien
haha ok bedankt
Oud 30-03-2006, 11:08
Verwijderd
als je vegetarier bent is 't trouwens ook geen probleem om eiwitten op te hogen, dan zou je tartex e.d. op brood kunnen doen en een extra vegaburger kunnen eten, ofzo, en kwark.
Oud 30-03-2006, 11:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-03-2006 @ 11:08 :
als je vegetarier bent is 't trouwens ook geen probleem om eiwitten op te hogen, dan zou je tartex e.d. op brood kunnen doen en een extra vegaburger kunnen eten, ofzo, en kwark.
Het is toch een stuk moeilijker, lijkt mij. Ik denk dat de verveling dan snel toeslaat (ik ben geen vegetariër, dus zal 't niet zeker weten). Bij vlees(waar) is er zoveel keuze..
Oud 30-03-2006, 11:11
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-03-2006 @ 11:10 :
Het is toch een stuk moeilijker, lijkt mij. Ik denk dat de verveling dan snel toeslaat (ik ben geen vegetariër, dus zal 't niet zeker weten). Bij vlees(waar) is er zoveel keuze..
mjah tartex is niet zo lekker maar wat vegaburgers betreft is er erg veel keuze, vooral als je verschillende winkels met elkaar vergelijkt . Peulvruchten zijn trouwens ook nog eiwitrijk. En kaas.
Oud 31-03-2006, 07:58
Siren
Avatar van Siren
Siren is offline
Ik probeer nu al zo'n 5 maanden af te vallen. In de eerste 2 maanden ben ik wel 5 kilo afgevallen..Maar de afgelopen 3 maanden val ik helemaal niks meer af en kom ik zelf bij! Ik snap echt niet waar het aan ligt want ik eet zeker niet meer en ik doe gemiddeld 2/3 x in de week aan fitness.

Wat eten jullie ongeveer op een dag?
Oud 31-03-2006, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Siren schreef op 31-03-2006 @ 07:58 :
Ik probeer nu al zo'n 5 maanden af te vallen. In de eerste 2 maanden ben ik wel 5 kilo afgevallen..Maar de afgelopen 3 maanden val ik helemaal niks meer af en kom ik zelf bij! Ik snap echt niet waar het aan ligt want ik eet zeker niet meer en ik doe gemiddeld 2/3 x in de week aan fitness.

Wat eten jullie ongeveer op een dag?
kan ook aan spiermassa liggen?
Oud 31-03-2006, 09:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Siren schreef op 31-03-2006 @ 07:58 :
Ik probeer nu al zo'n 5 maanden af te vallen. In de eerste 2 maanden ben ik wel 5 kilo afgevallen..Maar de afgelopen 3 maanden val ik helemaal niks meer af en kom ik zelf bij! Ik snap echt niet waar het aan ligt want ik eet zeker niet meer en ik doe gemiddeld 2/3 x in de week aan fitness.

Wat eten jullie ongeveer op een dag?
Wat eet jij op een dag? Als je heel weinig eet, gaat je lichaam namelijk op spaarstand staan en slaat hij alles op wat binnenkomt, dan kan het idd zelfs zijn dat je aankomt, terwijl je toch weinig eet...

Zorg dat je minimaal het volgende eet:

6-8 boterhammen
2 stuks fruit
200 gr groente, aardappels/rijst/pasta, vlees(vervanger)
gezonde tussendoortjes

probeer om elke 2 á 3 uur iets te eten, dan blijft je stofwisseling op een hoog tempo werken...

Verder, wat is je bmi? Is hij ver boven de 20? Anders is het namelijk niet nodig om af te vallen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2006, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 31-03-2006 @ 09:49 :
Wat eet jij op een dag? Als je heel weinig eet, gaat je lichaam namelijk op spaarstand staan en slaat hij alles op wat binnenkomt, dan kan het idd zelfs zijn dat je aankomt, terwijl je toch weinig eet...

Zorg dat je minimaal het volgende eet:

6-8 boterhammen
2 stuks fruit
200 gr groente, aardappels/rijst/pasta, vlees(vervanger)
gezonde tussendoortjes

probeer om elke 2 á 3 uur iets te eten, dan blijft je stofwisseling op een hoog tempo werken...

Verder, wat is je bmi? Is hij ver boven de 20? Anders is het namelijk niet nodig om af te vallen.
omg ik haal nooit 6-8 boterhammen
Oud 31-03-2006, 11:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
koekjes schreef op 31-03-2006 @ 09:57 :
omg ik haal nooit 6-8 boterhammen
Nee dat dacht ik al. Eet je wel minimaal 1500 cal?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 31-03-2006, 12:16
Verwijderd
Gothic, dat is een lijstje waar mensen mee op gewicht blijven. Voor afvallen is 6 boterhammen gewoon goed en kun je de boterhammen en fruit als 'gezonde tussendoortjes' gebruiken.

Siren: ben je wel slanker geworden terwijl je bijkwam? het kan dan zijn dat je meer spieren en minder vet hebt gekregen, een kubieke centimeter spieren weegt meer dan een kubieke centimeter vet
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 04:12
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.