Oud 16-07-2002, 16:34
heeero
heeero is offline
Hey mensen, ik ben nu lekker vakantie aan het vieren, maar heb toch een probleem. Ik heb Havo-examen E&M gedaan.

Ik zou HBO-Technische Bedrijfskunde gaan doen, maar ik ben niet door de test heen gekomen. Ik kan hem eind augustus nog een keer doen, daarvoor zou ik nu nog wiskunde en natuurkunde moeten gaan blokken. (Via een instroomtoets kan je met het E&M profiel toch toegelaten worden tot deze opleiding)

Ik heb geen alternatief voor wat ik anders zou willen gaan doen. Ik had het profiel E&M, maar al die economische opleidingen lijken mij te stoffig. Al de andere opleidingen, zoals Bouwkunde vallen voor mij af, omdat ik geen Wiskunde B en Natuurkunde heb en Het zou te veel worden om deze vakken in te halen.

Reizen naar b.v. Nieuw-Zeeland en Australië leek me ook fantastisch, maar om dit alles te regelen heb ik geen tijd meer voor.

De laatste tijd komt de gedachte om het vwo te gaan doen steeds meer op te dagen. Ik zou dan wel het profiel E&M gaan volgen, en velvolgens lijkt het me leuk om Economie te gaan studeren op de universiteit.

Alleen wou ik vragen of het mogelijk is om het vwo in 1 jaar te volgen i.p.v. 2 jaar. Dit op een aparte school waar meer mensen hiervoor kiezen. Ik wil namelijk absoluut niet meer op een middelbare school nog eens 2 jaar het vwo gaan doen. (ik ben momenteel 18)

Nou heb ik al gekeken naar particuliere scholen, maar dat wordt een duur geintje, terwijl het wel mogelijk is om in 1 jaar je vwo-examen te halen. Maar dit betalen met ouders never.

Please help me, want ik weet echt niet wat voor een opleiding anders bij mij past hoor.........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2002, 21:31
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Je kunt wel sprint-vwo doen maar dat ligt per persoon. (of je het volgens de school aankan)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 11:57
heeero
heeero is offline
R.O.C kan je dus specifiek volwassen onderwijs gaan volgen en dat is dan meestal 's avonds.

Ik wil echt in 1 jaar het vwo gaan doen, maar zo'n sprintopleiding wordt niet overal gegeven dacht ik.

Heb je misschien wat info daarover waar je zo'n opleiding kan volgen, ik wil nl absoluut niet weer terug naar de middelbare school, dan nog liever tussen de volwassenen.

Of ik moet gewoon een leuke Hbo-opleiding gaan volgen, weet iemand wat leuks?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 11:56
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
al ga je nu even 1 jaartje een (leuke) hbo opleiding doen, haal je je propedeuse en ga je daarna naar de universiteit??
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 13:51
heeero
heeero is offline
thanx, daar heb ik idd aan zitten denken, maar ik was het al weer vergeten dat dat ook kon, ik kijk wel, i.i.g. bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.