Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 22:22
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Een goede vriendin van mij heeft nu meer dan de helft van de examens gemist en ik vroeg me af of ergens officieel staat wat dan de regels zijn ivm met inhalen. Ik weet dat in het examenregelement iets staat van inhalen en zo maar dat gaat over 1 of hooguit twee examens maar ik vraag me af hoe het gaat bij meedere examens. Op school doen ze namelijk erg vaag hierover eerst zeiden ze dat ze gezakt was en toen dat ze gewoon het staatsexamen mocht maken. Daarom wil ik graag iets officieels zien zodat zij ook weet waar ze aantoe is.

Hopelijk weet iemand dus waar ik deze info kan vinden.
Advertentie
Oud 01-06-2004, 22:25
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Je mag dan toch in de 2e periode inhalen?!
en moet je dan nog iets herkansen... dan moet dat met staatsexamen?
weet dat vorig jaar iemand hier op school in de buurt 3 exames had gemist.. en die moest toen 2 exames op 1 dag doen en die andere viel toevallig op een andere dag..
toen zat zij gewoon een x aantal uur met een leraar in dat kamertje...


edit; staat dat nergens op www.eindexamen.nu? daar staan enkele regels? of mail je vraag naar het laks?
Oud 01-06-2004, 22:32
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Volgens mij mag je alleen inhalen als je t met een geldige reden gemist hebt.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 01-06-2004, 22:39
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Ze heeft iig een goede reden dat is het probleem niet. Het staat ook niet op www.eindexamen.nu er staat idd iets over het missen van een examen of meerdere examens maar ik vraag me af of dat ook dus bij veel gemiste examens gaat.
Oud 01-06-2004, 22:41
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Dan mag je het in principe volgens mij gewoon in het tweede tijdvak inhalen. Het probleem is alleen dat veel examens dan tegelijkertijd zijn, dus het is nog maar de vraag of ze t dan allemaal zou kunnen inhalen. Natuurlijk kan ze t eventueel nog in het derde tijdvak doen, maar dan kun je t niet meer herkansen.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 01-06-2004, 22:44
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Ja dat is het probleem want ze heeft dus eco en ne al gemist en dat is zowiezo in dezelfde periode.
Oud 02-06-2004, 09:03
Amare
Amare is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-06-2004 @ 23:41 :
Dan mag je het in principe volgens mij gewoon in het tweede tijdvak inhalen. Het probleem is alleen dat veel examens dan tegelijkertijd zijn, dus het is nog maar de vraag of ze t dan allemaal zou kunnen inhalen. Natuurlijk kan ze t eventueel nog in het derde tijdvak doen, maar dan kun je t niet meer herkansen.
Dat kan hoor... meedere examens inhalen in het tweede tijdvak. De school spreekt dan met de inspectie af dat je gewoon alleen in 1 lokaal wordt gehouden, waar je al je examens moet maken. Weliswaar niet op de exacte tijdstippen omdat alle examens bijna op hetzelfde tijdstip zijn. Maar het kan zo afgesproken worden dat je in die tijd gewoon niemand te zien en te spreken krijgt en je gewoon al die examens achter elkaar maakt.
Eventueel is het 3e tijdvak ook nog een optie
__________________
Conditio cine qua non
Oud 02-06-2004, 09:05
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Jup.. wat ik zei was vorig jaar ook met zo'n meisje die bij mij woont

Dit zat gewoon heel de dag in een lokaal exames te maken..
Oud 02-06-2004, 11:40
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Ok bedankt allemaal
ik zal het haar laten weten
Oud 02-06-2004, 12:09
Verwijderd
Je hebt toch 3 tijdvakken? 1ste is het normale, 2de is voor de herkansers, 3de is voor de staatsexamen herkansers en voor de serieuse herkansers (mensen die dus een goede reden hadden om een examen te missen).

Wanneer ze dus 3 examens in zou kunnen halen (wanneer haar reden geldig is) kunnen die verdeeld worden over nog 2 tijdvakken.
Oud 02-06-2004, 12:42
Amare
Amare is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-06-2004 @ 13:09 :
Je hebt toch 3 tijdvakken? 1ste is het normale, 2de is voor de herkansers, 3de is voor de staatsexamen herkansers en voor de serieuse herkansers (mensen die dus een goede reden hadden om een examen te missen).

Wanneer ze dus 3 examens in zou kunnen halen (wanneer haar reden geldig is) kunnen die verdeeld worden over nog 2 tijdvakken.
Ja okee... als ze die inhaalt zou dan kunnen. Maar stel nou dat ze van die vakken die ze inhaalt ook nog iets wil herkansen omdat ze dat nog niet gedaan heeft... is er geen 4e tijdvak meer.
Dit moet dan dus in het 3e tijdvak. En dat gaat niet als je dan nog iets moet inhalen (wat je misschien wil herkansen)
__________________
Conditio cine qua non
Oud 02-06-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Amare schreef op 02-06-2004 @ 13:42 :
Ja okee... als ze die inhaalt zou dan kunnen. Maar stel nou dat ze van die vakken die ze inhaalt ook nog iets wil herkansen omdat ze dat nog niet gedaan heeft... is er geen 4e tijdvak meer.
Dit moet dan dus in het 3e tijdvak. En dat gaat niet als je dan nog iets moet inhalen (wat je misschien wil herkansen)
Tja, dan moet ze dus een jaar overdoen.
Oud 02-06-2004, 16:05
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
1e tijdvak: CSE
2e tijdvak: herkansing
3e tijdvak: gemiste CSE's

in t derde tijdvak kan dat dus
Oud 02-06-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
KiDdO schreef op 02-06-2004 @ 17:05 :
1e tijdvak: CSE
2e tijdvak: herkansing
3e tijdvak: gemiste CSE's

in t derde tijdvak kan dat dus

Maar gaat ze dan in het 2e tijdvak haar herkansing alvast maken?
Oud 02-06-2004, 17:26
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
derde tijdvak.
daar gaat haar vakantie
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 03-06-2004, 22:45
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Ja idd daar gaat der vakantie. Ze heeft in totaal 5 examens gemist dus dat moet in het derde tijdvak gedaan worden. Bedankt allemaal voor de reacties
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Verwerken problemen rondom examens
Daantje_0705
18 10-04-2005 19:16
Algemene schoolzaken Staatsexamen
Mazzie
3 11-07-2004 20:49
Eindexamens 2004 Wat te doen als je niet geslaagd bent
Stefanie
42 04-06-2004 10:20
Psychologie Chronische of langdurige ziektebeelden en school/ziekte-verzuim
Dreamerfly
14 17-04-2004 09:58
Eindexamens 2003 Mis je school
Verwijderd
56 13-06-2003 15:24
Eindexamens 2003 waar vind ik oefen examens tekenen?
tissue
4 29-04-2003 22:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.