Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 20:33
Sailor
Sailor is offline
Wie kan mijn helpen met deze kwestie? (En dan ook antwoord geven )

Naar mijn mening is onze woningbouwvereniging nalatig geweest in het controleren en onderhouden van onze cv-ketel. Dit kwam ter sprake doordat we een gaslucht roken en de monteur belde. Die concludeerde dat de cv-ketel erg slecht onderhouden was en helemaal verstopt zat waardoor er reukgassen vrijkwamen. Ook was er een heel hoog gehalte aan koolmonoxide aanwezig op de zolder. Het toegestane aantal was maximaal 50, bij ons schoot de meter gelijk over de 500. De monteur vertelde me dat ik geluk heb dat ik er nog ben.

De ketel was in juni vorig jaar nog gecontroleerd. Toen we aan de monteur vroegen of ze bij de jaarlijkse controle de koolmonoxide controleren antwoordde hij dat daar geen tijd voor was. Hij vertelde ons dat het jaren duurt voordat een ketel zo smerig is als die van ons.

Omdat ik zelf al vijf jaar op zolder slaap heb ik hier schade aan ondervonden. Onder andere heb ik altijd last van hoofdpijn en ben ik altijd moe/duf als ik van mijn kamer kom. Tevens variëren de sterkte van mijn ogen heel vaak, waardoor ik de afgelopen jaren verscheidende keren naar de opticien ben geweest en ik al drie keer de glazen heb moeten vervangen. Weet iemand of ik hiervoor de woningbouw aansprakelijk kan stellen en een vergoeding vragen voor al het ongemak hierdoor?

Bvd. Dennis Oosterhuis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 20:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Lees de fucking announcement eens.

http://forum.scholieren.com/announce...?s=&forumid=40

En kijk wat verder op de forumindex en je ziet een forum genaamd Werk, Geld en Recht.

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 20:46.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
whatever fleet said
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:54
Sailor
Sailor is offline
Sorry... ik kom hier nog maar net
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 21:08
Verwijderd
Mensen, doe eens niet zo onaardig! Jullie zijn ook newbies geweest, remember

Als je een onderhoudscontract hebt met de woningbouwvereniging dan heb je wel aanknopingspunten. Er moet in elk geval een onderhoudsverplichting zijn voor die vereniging, anders kunnen ze er ook niet in tekort schieten. Ze moeten iets niet gedaan hebben wat ze wel hadden moeten doen.

Of je schadevergoeding kunt vorderen voor immateriële schade als hoofdpijn enzovoorts zou ik niet durven zeggen. Dat wil zeggen, het kán wel, maar de kans dat je het vergoed krijgt is niet heel groot. Maar zoals ik zei, als er duidelijk een onderhoudscontract is dan heb je wel aanknopingspunten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 04:56
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Misschien kun je bij je buren informeren of hun ook dezelfde klachten hebben. Als het structureel fout zit dan zal de woningbouw in ieder geval wat moeten doen aan de cv-installateur.

Overigens, mijn cv was een keer kapot (lekker midden in de winter, ijskoud) ik vroeg toen aan de monteur die kwam hoe dat nou toch eigenlijk mogelijk was omdat dat ding elk jaar werd gecontroleerd en schoongemaakt. Hij zei dat dat niets voorstelde en dat ze eigenlijk alleen maar dat stofzuigertje er door heenhaalde (kan ook haast niet anders als ze binnen 10 minuten al klaar zijn). Misschien dat jouw geval (en als meerdere mensen er dus last van hebben) aanleiding is om de jaarlijkse beurt meer betekenis te geven en dat bijvoorbeeld ook het koolmonoxidegehalte in de ruimte waar de cv staat gemeten wordt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:20
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-02-2004 @ 21:43:
Lees de fucking announcement eens.

http://forum.scholieren.com/announce...?s=&forumid=40

En kijk wat verder op de forumindex en je ziet een forum genaamd Werk, Geld en Recht.
Er staat geen fucking forumbaas onder je naam heur, hoe goed vind jij jezelf echt
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.