Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2004, 12:58
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Is er dan nog een mogelijkheid om te slagen zonder dat je het hele eindexamenjaar over moet doen? Ik hoorde dat er van de zomer nog herexamens zijn, maar voor wie zijn die precies geldig?
Advertentie
Oud 15-04-2004, 13:01
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Volgens mij bedoel je het zogenaamde "derde tijdvak" wat bestaat voor mensen die vanwege zeer zware omstandigheden niet mee konden doen aan de officiële examens. Wat de exacte regels zijn weet ik niet, maar ik denk dat hieronder dingen vallen als: in het ziekenhuis liggen en er niet uit kunnen, of zelfs helemaal niets kunnen terwijl je daar bent. Kun je dus niet mee doen met de examens.

Volgens mij heb je gewoon de centraal examens, plus een herkansing en als het dan niet is gelukt, heb je pas het volgende jaar weer een kans. Maar wellicht zit ik er naast
Oud 15-04-2004, 13:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het derde tijdvak is voor mensen die bij het eerste of tweede tijdvak niet aanwezig konden zijn en toch een herkansing willen.

Je kunt wel de vakken die je nog niet hebt gedaan bij de avondschool doen oid, dan hoef je niet het hele jaar naar school.
__________________
Oud 15-04-2004, 13:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je al je examens gewoon in het eerste tijdvak hebt gemaakt dan mag je er een herkansen in het tweede tijdvak en heb je verder niets te maken met het derde tijdvak. Dat is alleen als je examens gemist hebt door bijvoorbeeld ziekte en dergelijke.

Als je gezakt bent kan je kiezen uit een aantal mogelijkheden:
- je doet je eindexamenjaar over op je huidige school, meestal hoef je dan alleen de CE-vakken over te doen en de SE-vakken waar je onvoldoende voor staat.
- je doet staatsexamen door middel van thuisstudie
- je gaat naar het VAVO (volwassenenonderwijs) en haalt daar certificaten van vakken waar je een onvoldoende voor gehaald hebt.

Meer mogelijkheden kan ik op dit moment niet bedenken, je kan natuurlijk van school gaan zonder diploma maar dat is niet echt een goede optie voor de meeste mensen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-04-2004, 17:32
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
jah hoe zit dat nou met VAVO?

weet je daar meer over of weet je een site waar ik iets erover kan lezen?

alvast bedankt!
Oud 16-04-2004, 11:01
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
Citaat:
Sasz schreef op 15-04-2004 @ 18:32 :
jah hoe zit dat nou met VAVO?

weet je daar meer over of weet je een site waar ik iets erover kan lezen?

alvast bedankt!
hetzelfde volgens mij...
Oud 16-04-2004, 13:38
Verwijderd
of je gaat naar t luzac ofzo.
ik had een jongen in de klas en die moest nl al zn vakken overdoen ofzo... maar dat weet ik niet zeker... maar hij zat toch wel bij veel lessen bij mij in de klas. Want hij moet toch ook gewoon aan het aantal uur per week komen?
Oud 16-04-2004, 20:46
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
.... heel hard huilen!
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Oud 01-05-2004, 13:51
denise123
denise123 is offline
Citaat:
Sasz schreef op 15-04-2004 @ 18:32 :
jah hoe zit dat nou met VAVO?

weet je daar meer over of weet je een site waar ik iets erover kan lezen?

alvast bedankt!

Volgens mij kan je volwassen onderwijs vis het roc doen, dus moet je even op www.rocu.nl kijken. dit is wel de site van utrecht, maar misschien staat op die site wel genoeg info voor je.....

m'n zus is er nu mee bezig omdat ze vorig jaar gezakt is. Het probleem is alleen wel dat je dan met certificaten gaat werken, de certificaten die je dit jaar dan wel hebt gehaald mag je mee nemen. naar volgend jaar. Je moet dan wel al je andere certificaten met een 6 afsluiten. je kan dus niet zoals op een gewone school twee 5e of een 4 staan.
Ik heb eerst de HAVO op een normale school gedaan, ben daarna naar VWO 5 gegaan, maar ben blijven zitten. Nu ben ik bezig met staatsexamen vwo via het LOI. Zelf vind ik dit een hele goede manier. Ik ben voor staatsexamen gegaan omdat ik dat dit jaar nog met oude stijl kon doen. Dus alj je zakt, en niet meer verder wil, of kan, dan kan je nog op genoeg andere manieren je VWO halen...

Heel veel succes iedereen!

Liefs,

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 13:57.
Oud 02-05-2004, 11:29
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
thanx!
Oud 02-05-2004, 21:07
~some1-nice~
Avatar van ~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 16-04-2004 @ 21:46 :
.... heel hard huilen!
Oud 03-05-2004, 12:09
x-Jola-x
x-Jola-x is offline
..... ontzettend balen , kben nl net toegelaten
__________________
don't cry over anyone... who won't cry over you..
Oud 04-05-2004, 10:05
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
helemaal gefrsutreerd worden, janken en wat dan al niet meer...
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 04-05-2004, 18:41
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
gewoon het jaartje overdoen zal wel moeten
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 20-05-2004, 19:54
laylos
laylos is offline
heel hard huilen waarschijnlijk ....want t zou best *** zijn als ik zou zakken...hele vakantie ook naar de ****....maja ik sta voor alles egt best goed kan allemaal 4en en 3en halen op mn examen en k ben frans iniedergeval al goed begonnen met 31 punten
__________________
Layla
Oud 21-05-2004, 11:19
Donationlover
Donationlover is offline
Vavo.. dat doe ik op dit moment ook (Luzac)

Je hoeft dan niet per sé alle vakken over te doen..maar bijvoorbeeld alleen de vakken waar je niet voor geslaagd ben. Je doet dan alle stof ( dus bijvoorbeeld van Havo 4 én 5 ) nog een keertje, maar dan in één jaar.. En je doet het jaar daarna weer examen. Je haalt op deze manier certificaten en zodoende ben je dan uiteindelijk toch gewoon geslaagd!
Je kan bij vavo trouwens ook gewoon een heel pakket doen.. zonder dat je al eerder examen heb gedaan.
Oud 22-05-2004, 09:13
the tourist
the tourist is offline
Als je zakt en als je dan het laatste jaar gewoon over doet op je eigen school, begin je dan gewoon weer met de cijfers die je in de 4e en 5e hebt gehaald?
Want dat zou dan namelijk voor mij al een goede reden zijn om naar het volwassenonderwijs te gaan, ik heb geen zin om al die cijfers weer op te moeten halen, wat ik dit jaar dus heb moeten doen
Oud 22-05-2004, 11:25
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Eerst heel hard janken en alles bij elkaar blèren.

Qua studie zou ik naar de Fontys gaan en psychologie gaan studeren. Ik zou iig niet verder gaan met vwo, want ik had mezelf voorgenomen voor vwo 2 jaar uit te trekken (heb eerst havo gedaan) Daarbij komt dat de 7 jaar op deze school leuk waren, maar heb t daar nu wel weer gezien.
Ads door Google
Oud 22-05-2004, 11:49
heavinly
heavinly is offline
Daar denk ik gewoon NIET over na.
Oud 22-05-2004, 11:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Heel hard huilen, schreeuwen dat ik nooit meer naar die stomme school wil en wat je al niet meer doet als je boos bent.

Daarna toch maar denken over terug naar school of certificaten halen... Ik denk dat het het laatste wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2004, 12:15
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 22-05-2004 @ 10:13 :
Als je zakt en als je dan het laatste jaar gewoon over doet op je eigen school, begin je dan gewoon weer met de cijfers die je in de 4e en 5e hebt gehaald?
Ja, volgens mij wel.
Oud 22-05-2004, 14:10
Verwijderd
heel hard schreeuwen
Oud 22-05-2004, 16:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet echt niet wat ik dan zou doen, denk eerst toch wel huilen en teleurgesteld zijn maar ik zou het opzich niet erg vinden om nog een jaartje op mijn school te blijven dus dan maak ik er het beste maar van. Ik weet iig wel heel zeker dat als ik zak dat ik hier op school blijf.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-05-2004, 16:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 22-05-2004 @ 10:13 :
Als je zakt en als je dan het laatste jaar gewoon over doet op je eigen school, begin je dan gewoon weer met de cijfers die je in de 4e en 5e hebt gehaald?
Bij ons op school is het zo dat vakken waar je alleen SE in doet die je voldoende afgesloten hebt niet meer hoeft te doen. Maar ik weet niet of dat overal zo is en of jij in je examenjaar nog vakken hebt waar je alleen SE in doet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-05-2004, 16:14
Verwijderd
Een jaartje overdoen
Advertentie
Oud 22-05-2004, 16:50
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2004 @ 17:05 :
Bij ons op school is het zo dat vakken waar je alleen SE in doet die je voldoende afgesloten hebt niet meer hoeft te doen. Maar ik weet niet of dat overal zo is en of jij in je examenjaar nog vakken hebt waar je alleen SE in doet.
Ik heb dit jaar alleen nog literatuur gehad waar ik geen examen in doe, verder heb ik alles al in de 4e en 5e afgesloten.

Ik denk/hoop niet dat ik zak, maar als het wel zo is ga ik denk ik naar het volwassenonderwijs, ik heb echt geen zin om nog een jaar naar mijn school te gaan.
Oud 23-05-2004, 09:52
ironflower
ironflower is offline
Gelukkig kan ik Latijn en Aardrijkskunde niet mee laten tellen, dan hou ik nog maar 6 vakken over, waarvan ik dan evt nog een 4 en 5 mag halen..(en ook nog een herexamen)

Als ik niet slaag....zou ik me echt ontzettend klote voelen.
Heb al allemaal spullen voor mn nieuwe kamer, en ook de kamer zelf al...

Nee, ik denk er maar niet over na
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 24-05-2004, 20:02
shadowbb
shadowbb is offline
Ik ben al aangenomen, heb al een kamer in hilversum, heb nu al vrienden in hilversum en mijn vriendin heeft gedreigt het uit te maken als ik niet zou slagen (nee, dat meende ze niet, raar mens, dat is net wat ik zo leuk vind aan der ) Dus ik zou vreselijk balen, mijn aanemingsopdracht opnieuw doen, een jaar lang voor niks een kamer betalen, mijn nieuwe vrienden in "internet" vrienden veranderen en mijn vriendin kwijtraken.
MAAR. eigenlijk heb ik helemaal geen zin om hier weg te gaan, ik ga iedereen die ik hier ken ongelofelijk missen en als ik wegga ga ik waarscheinlijk mijn vriendin kwijtraken (ok, nou wordt het ingewikkeld ) en ik ben eigenlijk nog veel te kinderlijk en speels om het huis uit te gaan. Conclusie, zowel aan zakken en slagen zitten voordelen en nadelen voor mij. Toch slaag ik liever, een mens moet vooruit.
Oud 27-05-2004, 13:34
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
balen.. en VAVO denk ik
mja.. ligt er ook wel aan wie der zakken
als der veel (das niet leuk) zakken, vind het ik niet super erg om nog een jaar alles overnieuw te doen...
Oud 27-05-2004, 16:51
brennie xx
Avatar van brennie xx
brennie xx is offline
mag t laatste jaar nie meer overdoen, heb de 4e al 2 x gedaan dus dat zal dan wel een baantje zoeken worden.. maar ja, als ik nu nog nie slaag ben ik wel heel blond denk ik..
__________________
ben nie dom, ben gewoon blond!
Oud 27-05-2004, 17:26
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Citaat:
brennie xx schreef op 27-05-2004 @ 17:51 :
mag t laatste jaar nie meer overdoen, heb de 4e al 2 x gedaan dus dat zal dan wel een baantje zoeken worden.. maar ja, als ik nu nog nie slaag ben ik wel heel blond denk ik..
in de 5e mag je nog een keer doen dan hoor
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Oud 28-05-2004, 09:43
demongrl
Avatar van demongrl
demongrl is offline
nou ik ga dan of vakkenvullen of gemeentewerker worden
__________________
capice? greetz Mel Capone
Oud 28-05-2004, 15:09
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Kan je dan de niet gehaalde vakken in certificaten doen in ze zomervakantie? Want denk dat k dat dan wel doe.. Kan k in elk geval nog naar SanFrancisco 9 maanden.. Want dat gaat anders nie door als k mn diploma niet heb
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 01-06-2004, 02:00
MM2
Avatar van MM2
MM2 is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 28-05-2004 @ 16:09 :
Kan je dan de niet gehaalde vakken in certificaten doen in ze zomervakantie? Want denk dat k dat dan wel doe.. Kan k in elk geval nog naar SanFrancisco 9 maanden.. Want dat gaat anders nie door als k mn diploma niet heb
Wil ik eigenlijk ook wel weten.
Oud 01-06-2004, 07:54
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
MM2 schreef op 01-06-2004 @ 03:00 :
Wil ik eigenlijk ook wel weten.
Volgens mij via je school, moet je aan je conrector vertellen als die meld dat je gezakt bent en geen her meer hebt die zal dan best wel weten hoe dat gaat.
Maar als je certificaten wilt dan kan je die her natuurlijk wel gebruiken ook al ben je al gezakt.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 01-06-2004, 09:45
PakiCandy
PakiCandy is offline
Zakken is niet egt het einde van de wereld! was vorig jaar ook gezakt op 2-tiendenpunt

Maar je hebt dus de mogelijkheid om alles opnieuw te doen, dus al je ce-vakken op je eigen school, of anders VolwassenOnderwijs volgens, maar dit is een deeltijd opleiding en wordt volgens mij niet vergoed door de Ib-groep?
Ads door Google
Oud 01-06-2004, 09:51
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Als ik zak ben ik echt heel boos!! Maar na de vakantie zal ik dan gewoon het jaar overdoen.
Oud 01-06-2004, 09:52
Arox
Avatar van Arox
Arox is offline
Balen
__________________
Topickiller
Oud 02-06-2004, 01:21
L.
L. is offline
Citaat:
Arox schreef op 01-06-2004 @ 10:52 :
Balen
en herkansen de 23e voordat ik naar China ga
Oud 02-06-2004, 08:36
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Ik heb t vorig jaar op 1 tiende punt niet gehaald en heb dit jaar ROC gedaan. Twee vakken wel te verstaan (wiskunde, scheikunde) en heb t hele jaar 9 lesuren in de week gehad Was wel prima jaartje eigenlijk en 20x beter dan alle vakken opnieuw doen
Oud 02-06-2004, 09:04
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
the_man32 schreef op 02-06-2004 @ 09:36 :
Ik heb t vorig jaar op 1 tiende punt niet gehaald en heb dit jaar ROC gedaan. Twee vakken wel te verstaan (wiskunde, scheikunde) en heb t hele jaar 9 lesuren in de week gehad Was wel prima jaartje eigenlijk en 20x beter dan alle vakken opnieuw doen
dat lijkt me dan ook wel wat ja
Oud 02-06-2004, 09:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kdnou nu VAVO, en das best leuk eigenlijk. als ik zou zakken (gebeurt niet, maar stel) dan kan ik er gewoon nog even mee doorgaan, maar dan wel alleen voor de vakken die ik niet gehaald zou hebben. als je in het VAVO een vak eenmaal gehaald hebt, dan heb je dat gewoon en krijg je een certificaat. als je uiteindelijk een compleet pakket gehaald hebt, krijg je gewoon een diploma.

* vavo 10 vakken, gemiddeld 10 uur les per week, sowieso wel handig. hoeveel uren maakt een havo-scholier tegenwoordig per week ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 04-06-2004, 10:20
Master_Freak
Avatar van Master_Freak
Master_Freak is offline
Zelfmoord plegen
Keuzes:
Mes
Pistool
touw
steen
enz.
__________________
Better to rule in hell then to serve in heaven
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit De (cu2) sexvragenlijst
Some
41 25-04-2020 22:14
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 17:20
Eindexamens 2005 Als je niet slaagt
grensgeval
24 17-04-2005 14:19
Eindexamens 2004 Plannen als je geslaagd bent
funkypunk
40 01-04-2004 16:46
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Eindexamens 2003 Welke studie (of wat dan ook) ga je doen als je geslaagd bent?
charly not
3 05-04-2003 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.