Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 19:42
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik lijk qua uiterlijk het meeste op mn vader, alleen dan de vrouwelijke vorm.
Ook qua innerlijk. Ik ben best "koudbloedig", sommige dingen raken me niet en ben heel nuchter af en toe. Alleen als het om dingen gaat die met mij te maken hebben (liefde, enz) lijkt ik opeens heel erg op m'n moeder en ben ik heel gevoelig.
Maar die kant van mij laat ik niet aan iedereen zien.
Alleen mensen die ik volkomen vertrouw en wie ik zelf ook heel goed ken. Net zoals mn vader.
En ik heb ook m'n intelligentie van m'n vader.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 19:44
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
ik lijkt qua karakter absoluut niet op mn vader, op mn moeder een beetje, qua uiterlijk lijk ik op allebei niet (meer)
__________________
Cuándo sabes cómo te llamas, cuándo nadie te escucha...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:37
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Moeder is een volslagen hysterisch persoon, vooral als ze dr zin niet krijgt (gaat de laatste tijd trouwens heel goed ) Ze heeft een slechte jeugd gehad. En die mij ook bezorgd op dezelfde manier als haar is aangedaan, maar daar ga ik nu niet op in. Maaaar ze kan ook heel lief en bezorgd zijn. En ze is heel erg gevoelig. Mijn moeder is ook erg indirect-dominant.. Wil dingen voor elkaar krijgen, maar omdat haar gevoel niet kan uitspreken, kan ze dat op een gemende manipulerende manier doen. En daar heb ik soms ook last van. En qua uiterlijk lijk ik ook erg op haar.

M'n vader heeft datgene waar mn moeder teveel aan heeft (het emotionele) veels te weinig of zelfs helemaal niet. Hij kent geen stress, doet altijd datgene wat hij moet doen, en kan ook veel tegelijk doen. Verder relativeert hij alles weg (wat wel een bepaalde rust geeft, maar het probleem niet oplost). Ik heb mijn vader misschien 3 keer in mn leven echt boos gezien. Verder kan hij mensen goed op hun plaats zetten door middel van tactische woorden. Mn humor heb ik ook van mn vader. Ook het feit dat ik vaak eerst even de kat uit de boom kijk voor dat ik met mensen ga praten heb ik van mn pa. Qua uiterlijk heb ik de ogen van mn vader

Najah wat karakter betreft, ik lijk op beide een beetje, maar ik neig veel meer naar mn moeder. En dat zeggen andere mensen ook.
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:41
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
light fighter schreef op 29-02-2004 @ 19:25:
Ik lijk qua karakter heel erg op mijn vader. Hoewel ik wat socialer ben ingesteld dan hem, dat heb ik dan van mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 13:33
lso
Avatar van lso
lso is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-02-2004 @ 18:26:
En niet kwa uiterlijk, maar kwa innerlijk.

Heb je die vervelende eigenwijsheid van je vader aangeleerd?
Of de fobien van je moeder?

Of kom je eigenlijk van de melkboer ? :- )
Ik heb kleine trekjes mee van beide.. de gevoeligheid van mijn mama, de rust van mijn papa, ik kan me ook erg opjagen in iets en ga niet snel relativeren, dat is dan weer iets meer als mijn mama maar toch denk ik dat ik van beide erg veel verschil. Ik heb eigenlijk nooit begrepen dat die twee mensen die veel te sterk van elkaar verschillen wat ook heel dikwijls tot ruzie leidt zoveel van elkaar kunnen houden..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 22:40
strawberry
Avatar van strawberry
strawberry is offline
nee, absoluut niet. mijn broers allemaal wel.
m'n ouders zijn het dus helemaal niet gewend, en dat veroorzaakt erg veel botsingen.....
pfff zeg, ik kan niet wachten tot ik op kamers ga
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 23:16
sn0w
Avatar van sn0w
sn0w is offline
in uiterlijk lijk ik niks op mn ouders
en innerlijk misschien een heel klein beetje.. ik heb de vergeetachtigheid en rommeligheid en warrigheid van mn moeder en de geslotenheid van mn vader...
__________________
Take a walk on the wild side
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 00:05
Verwijderd
ik lijk op mijn vader gelukkig (moeder is psychisch niet zo gezond...) wel de vrouwelijke vorm ervan.
ik heb de intelligentie, zorgzaamheid, vriendelijkheid, eigenwijsheid, gevoeligheid, argumentatieknobbel, enz. van mijn vader. maar ik lijk niet in alles op mijn vader. mijn vader is een doorzetter, maar ik geef niet op. en ik ben ook goed in beta vakken terwijl mijn vader dat niet zo was. ik kan goed tegen bloed en hij niet. ik ben wat socialer dan hem. ik ben ook wat meer gericht op gezondheid dan hij, maar dat komt ook door mijn jeugd (met mijn moeder dus)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 09:26
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik lijk qua innerlijk helemaal niet op mijn vader, misschien een heel klein beetje op mijn moeder. Qua uiterlijk lijk ik wel heel veel op mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:02
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik lijk deels op ze. Ze lijken zelf ook best veel op elkaar.
Ik heb hun eigenwijsheid en koppigheid en geslotenheid. Van mijn moeder heb ik hetzelfde opeens boos/chagarijnig/verdrietig kunnen zijn en het niet-tegen-ruzie-kunnen.
Van mijn vader heb ik het 'gezag' niet zo nauw nemen, en er neit zoveel respect voor hebben (al overtreed ik nooit de wet ofzo, op een andere manier)
Maar ik lijk niet in alle opzichten op ze.

En het schijnt dat ik hetzelfde praat als mijn moeder .
Maar al deze dingen zijn vooral aangeleerd en ze horen wel bij mijn karakter maar zijn niet georven (geërfd?)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:04
Verwijderd
ik lijk denk ik heel weinig op een van beide ..

ik ben niet koppig (ma) en absoluut niet iemand die zijn problemen met geweld oplost (pa)

maar das beetje zwartwit, een gelijkenis met mn pa is dat ik goed ben in doemscenario's bedenken en mezelf daarmee gekmaken en gelijkenis met mn ma is dat ik een heel grof gevoel voor humor kan hebben op zn tijd (smoochies? hehe)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 14:25
Verwijderd
Ik heb, net als m'n vader, dat ik alles probeer op te lossen met praten; waarom ging het zo? hoe lossen we het op? etc.
Ook ben ik net als hem makkelijk in omgang.
Logisch nadenken en goed kunnen relativeren heb ik van mijn moeder.
Iets 'negatiefs' is dat ik, net als mijn vader, grensverleggend ben
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 14:31
ofniet
ofniet is offline
Ik lijk op m'n vader. Ik ben vrij nuchter, maak me niet snel druk, heb vooral droge humor en kan overal de humor wel van inzien. Verder heb ik vaak lompe acties en ben ik best wel vergeetachtig. M'n moeder is juist het tegenovergestelde, erg gehaast en gespannen, ze onthoud altijd alles.

Ik lijk qua uiterlijk op geen van beide, heb alleen een beetje bolle wangen van m'n vader. (jaa leuk, gaan mensen er in knijpen en zo )
__________________
ja sukkel
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 18:15
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik lijk voor geen meter op mijn ouders. Ik heb één trek overgenomen van mijn vader, en dat is dat ik niet snel over bepaalde dingen praat (dat moet je uit me trekken).

Maar goed, ik ben geadopteerd, dus geërfd heb ik niks
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:17
Verwijderd
Offtopic: waarom uppen we dit?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 19:40
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Mushu schreef op 23-05-2004 @ 20:17 :
Offtopic: waarom uppen we dit?
Offtopic: OMG, zie ik nu pas... up van twee maanden.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 22:52
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
ja helaas wel...
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 23:06
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ja, heb van allebei m'n ouders heel veel dingen.
Van m'n moeder het licht neurotische/dwangmatige/controllfreakerige (weet niet hoe ik t moet noemen... )
En het snelle denken/doen

Van m'n vader vooral heel veel interesses en hoe ik met mensen omga.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 22:40
Heartagram
Avatar van Heartagram
Heartagram is offline
ik lijk op me moeder qua innerlijke en op me vader voor zover ik weet niet hoop het ook niet
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 04:10
AXE
AXE is offline
90% van iedereen die in dit topic post is vrouwelijk

*voelt zich speciaal*

ik lijk het meest op mijn vader qua gedrag, geen zin om uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 06:18
Verwijderd
ik heb heel veel van mijn vader, qua innerlijk en uiterlijk, van mijn moeder bijna niks aan uiterlijk, en weinig karaktereigenschappen.

En ik heb karaktertrekjes waar ze nog steeds bij afvragen waar dat vandaan komt
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:00
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Qua innerlijk lijk ik meer op m;n vader. Lekker relaxed, niet zo gehaast als m;n moeder en gewoon kijken waar het schip strandt. Maar qua uiterlijk lijk ik heeeeeeeeeeeeeeel veel op m;n ma.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:44
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
zoveel dat ik jaren heb gedacht dat ik geadopteerd was...nee absoluut niet eigenijk, ik heb een totaal andere mening over veel zaken en kijk ook heel anders tegen het leven aan dan zij...ik vind dingen belangrijk die zij tijdverspilling en zonde van je toekomst vinden en andersom...

nee veel overeenkomsten zijn er niet, de enige overeenkomst is dat we elkaar totaal niet begrijpen...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:32
w
w is offline
Ik lijk veel op mijn vader: Absoluut niet tegen ruzie kunnen, alijd beetje stil zijn niet echt opvallen, altijd maar weer toegeven, dezelfde manier van denken bij wiskunde, zelfde humor heb ook wel dingen van mijn moeder: Dat ik soms echt helemaal gek word van de rommel op mijn kamer en ga opruimen, Altijd alles goed willen doen op school altijd hoge cijfers willen halen. Maar ik lijk toch meer op mijn vader denk ik


kuz


w
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:51
moon
Avatar van moon
moon is offline
Mijn moeder zegt altijd dat ik qua uiterlijk het meest op haar lijk en qua innerlijk het meest op mijn vader. (wat zou ze daarmee willen zeggen?)

Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik op geen van mijn beide ouders lijk. Ik deel wel vaak dezelfde mening met ze(lijkt me niet zo heel vreemd) maar voor de rest zie ik niet echt veel overeenkomsten. Qua gedrag en manier van doen e.d. zijn ze in mijn idee echt heel anders als ik. Ik lijk eigenlijk nog het meest op mijn zus!! Ik en mijn zus schelen 10 jaar van elkaar, maar we worden vaak aangezien voor tweelingen. Ik kan het ook echt heel goed vinden met mijn zus.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:05
Emilia
Emilia is offline
Ik lijk het meest op mijn vader (denk ik). Vooral perfectionisme en altruïsme. Altijd goed willen doen voor iedereen. Qua 'vakgebied' niet; hij is overduidelijk wetenschappelijk-wiskundig aangelegd, ik veeleer talen, filosofie, literatuur.
Met mijn moeder heb ik humeurigheid gemeen, maar ik kan het beter verbergen.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:11
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Nou ik ben wel zo koppig en eigenwijs als mijn vader.
Mensen zeggen altijd dat ik de uitstraling en wijsheid van mijn moeder heb. Ook ben ik nuchter ingesteld, wat mijn ouders allebei wel zijn.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:47
Verwijderd
Qua karakter lijk ik wel op mn moeder, denk ik..
Onzeker en soms veel te weinig zelfvertrouwen, en bijgelovig ook als het me uitkomt (nu, tijdens mn examens, kan ik het niet laten om het gelukskettinkje van mn moeder om te doen ).
Daarnaast zijn we beiden wel sociaal en houden erg van gezelligheid.
Mijn humor en muzieksmaak en filmsmaak enzo komen meer met die van mijn vader overeen... Zn perfectionisme heb ik ook overgenomen..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:27
Verwijderd
Ik lijk zelf qua uiterlijk EN innerlijk op mijn moeder... Dat innerlijk is niet heel veel maar wel trekjes en dingetjes waarbij ik dnek, damnz, nu lijk ik op mijn moeder zeg! maar ik heb ook innerlijke dingen van mijn vader... de geslotenheid... het koppige... mijn liefde voor Formule 1 Maar dat uiterlijk... ik heb al zo vaak te horen gekregen als mensen mij met me moeder zagen lopen "Oh, is wel te zien he dat jullie moeder en dochter zijn" Maja... kan niet alles hebben he
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 23:06
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Ik lijk op mn moeder.
Ik ben verlegen, zeg te snel ja, wil graag andere mensen een plezier doen, vind het moeilijk tegen mensen in te gaan, vooral als ze heel overheersend zijn, en ik trek me dingen te snel te persoonlijk aan.
Maar mn eigenwijsheid heb ik van mn vader!
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 09:50
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik lijk erg op m'n moeder
ik praat niet makkelijk met mensen, ben verlegen, een doemdenker en ik ga pas naar de dokter als ik echt doodga van de pijn, want ik denk meestal "ach gaat wel weer over". m'n moeder kan soms heel gestoord zijn en ik ook. verder ben ik een loner, wil ik altijd anderen helpen voordat ik aan mezelf denk en ben ik te perfectionistisch. en te onzeker.
het is wel 'grappig' dat ik de laatste tijd veel met mn moeder over dit soort dingen praat en soms zie ik dingen die mijn moeder doet of zegt en dan herken ik dat heel erg in mezelf.
een paar trekjes heb ik van mn vader, ik ben snel geïrriteerd en als ik boos ben loop ik óf weg, óf ik ga schreeuwen. en dan ben ik ook erg onredelijk. en ik ben net zo eigenwijs en dwars als hij
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 10:12
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik lijk lekker op mezelf

sorry, nutteloze post, maar dit had m'n moeder in zo'n babyboek van mij geschreven...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:51
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Qua uiterlijk EN innerlijk op m'n papa
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:54
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Ik kom van de melkboer zijn koe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
De Kantine Moet jij thuis kostgeld betalen?
suusch
128 27-08-2004 17:32
Psychologie Van je ouders kun je leren!
dystopia
18 24-11-2002 05:49
Lifestyle Je ouders
Esmée
45 17-10-2002 22:53
Lifestyle Denk jij dat je een goede ouder zal zijn?
Roos
52 03-06-2002 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.