Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 14:36
hushpuppy
hushpuppy is offline
eeej lieve mensen,
ik ben hier hartstikke nieuw maar ik vind het harstikke fijn dat er zoveel verschillend e fora zijn.

Ik ben vroeger heel erg gepest, ik heb toen zelfmoord willen plegen, was helemaal niks waard enzz.. kheb toen een tijdlang begeleiding gehad maar toen het beter ging is die in een klap gestopt.

Nu blijkt dat ik het nooit verwerkt heb, ik heb er in mijn dagelijks leven nog ongelooflijk veel last van, heb angstaanvallen, dur fnie alleen te zijn, heb bindingsangst, denk altijd dat mensen mij niet moeten, heb af en toe dwang tot zelfbeschadiging enzovoort. Bovendien heb ik nogal wat lichamelijke klachten die met stress te maken hebben...

herkent iemand dit? zijn er mensen die weten wat ik het beste kan doen?

sorry dat ik jullie meteen de erste keer al lastig val maar ik zit er mee
__________________
the greatest thing in the world is to love and be loved in return
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 14:38
Verwijderd
ik herken wel t een en t ander, ik weet nie of je nog steeds begeleiding hebt, maar ik denk da t anders slim is, da je die weer opzoekt... want we willen niet dat er dalijk iets ergs met je gebeurd
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Welkom op het forum, lees de announcement even als je zo tijd hebt. Dat kan helpen.

Het eerste wat je in mijn ogen moet doen is alles even op een rijtje zetten. Dat kun je het beste even op papier (of pc) kort onder kopjes zetten, zodat het niet allemaal door elkaar komt te staan. Dan zet je op een rijtje wat er gebeurd is, wat dat volgens jou met je gedaan heeft, at je problemen nu zijn en wat je ermee wilt doen in de toekomst.
Als je dat gedaan hebt kun je eens naar je problemen gaan kijken. Wat kun je zelf oplossen? Waar denk je hulp bij nodig te hebben? En als je hulp wilt zoeken: bij wie? Ouders? Leraren? Begeleiders? Maatschappelijk werker? Arts? En: wat verwacht je daarvan?

Ik denk dat je het eerst voor jezelf wat duidelijker moet maken.

En wat ook kan helpen: gebruik de zoekfunctie eens (onderaan de psychindex) en probeer wat meer topics te vinden over pesten. Zo zie je dat veel meer mensen er ervaring mee hebben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:46
hushpuppy
hushpuppy is offline
dank je wel kruimel

kgzal eens ff opzoek gaan...

ik heb op het moment geen hulp, ik wou het eigenlijk zelf aankunnen maar ik heb altijd gezegd als ik mezelf weer ga verwonden geef ik het op.. en dat is dus pas gebeurd.. dus ik zal hulp moete zoeke
__________________
the greatest thing in the world is to love and be loved in return
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:50
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
hushpuppy schreef op 14-05-2004 @ 15:46 :
dank je wel kruimel

kgzal eens ff opzoek gaan...

ik heb op het moment geen hulp, ik wou het eigenlijk zelf aankunnen maar ik heb altijd gezegd als ik mezelf weer ga verwonden geef ik het op.. en dat is dus pas gebeurd.. dus ik zal hulp moete zoeke
Goed zo, hulp van anderen accepteren is nodig, dat helpt je om alles weer op de rails te krijgen. Een stap die velen overigens al niet eens (durven te) zetten, dus wat dat betreft mag je wel een beetje trots op jezelf zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:25
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
hushpuppy schreef op 14-05-2004 @ 15:46 :
dank je wel kruimel

kgzal eens ff opzoek gaan...

ik heb op het moment geen hulp, ik wou het eigenlijk zelf aankunnen maar ik heb altijd gezegd als ik mezelf weer ga verwonden geef ik het op.. en dat is dus pas gebeurd.. dus ik zal hulp moete zoeke
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om hulp te zoeken.

Ik ben zelf ook heel erg gepest en heb daar nu ook nog veel last van. Ik heb op dit moment psychotherapie en ik moet zeggen dat dat me heel erg helpt. Het leert me om om te gaan met mijn verleden. Nu heb ik mijn psychotherapie uiteraard niet alleen daarvoor, maar zo'n therapie is heel veelzijdig. Het zal je ook kunnen helpen bij je angstaanvallen, je gevoelens over dat andere mensen je niet zouden moeten, etc.
Misschien iets voor jou?

Je mag me in ieder geval altijd mailen (/msn) of pm'en. Ook om ervaringen uit te wisselen enzo
(vleerwolfje@hotmail.com)
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hallo, en ook welkom hier he?!

ten eerste zal ik niet op de zelfbeschadiging ingaan omdat dat dus een btje een verboden onderwerp hier is...

er zijn al vaker topics over pesten (en de gevolgen hiervan!) geweest, misschien zou je die via de zoekfunctie nog op kunnen sporen, en valt daar ook wat voor je uit te halen wat hier misschien niet gepost wordt.

zelf heb ik ook met pesten te maken gehad, mn verhaal staat in één van de andere topics, die ga ik niet helemaal meer intypen, maar ik zal wel wat dingetjes vertellen en ook hoe het bij mij (uiteindelijk!) weer goed is gekomen.

ik wordt sinds de brugklas gepest, daarvoor eigenlijk nooit echt, alleen door sommige mensen, maar nooit door een hele klas. Wel was ik altijd al onzeker omdat ik op de basisschool altijd het 'vijfde wiel aan de wagen was'. ik had het gevoel ieder moment weer overbodig te zijn.

Toen ik naar de eerste klas ging was ik dus ook een vrij onzeker meisje... maar je kent het, allemaal nieuwe mensen, en iedereen moet zijn plaatsje in de klas zien te vinden. ik hield een btje mn mond dicht, wat, wat dat betreft dus niet erg verstandig is geweest. Bovendien had ik daarvoor al last van sociale/cognitieve faalangst, maar ik had gelogen in de faalangsttest, omdat ik bang was, dat wanneer uit zou komen dat ik faalangst had, ik erom gepest zou worden.
uiteindelijk werd ik er toch (indirect) wel om gepest. of beter gezegd... 'daardoor'. mensen konden me namelijk makkelijk pakken op mn onzekerheid.

in de tweede klas werden de pesterijen erger, maar ik lied het niet merken. als ik thuiskam ging ik gelijk door naar boven... Als ik terugkijk bedenk ik me dat ik me steeds meer ging afzonderen, en op die manier in een spiraal terecht kwam.

wat mijn redding uiteindelijk is geweest, is dat ik in de derde klas in een (bijna) nieuwe klas terecht kwam. onze hele 2e klas is namelijk over 5 (!!) klassen opgesplits. geweldig voor mij nieuwe mensen, nieuwe kansen! ik was het gepest zo zat, dat ik het ook bij mezelf ging zoeken, en in de zomervakantie voordat ik in de derde terecht kwam besloot anders te zijn. Een nieuwe Wendy. Ja.... het was een masker die ik voorhield. ik deed alsof ik zeker van mezelf was... Maar weet je? het beviel me!! het voelde goed, en mensen gingen met me om, ik kreeg zelfs vrienden!!

in het begin had ik alleen erg het gevoel dat mensen opzettelijk met mn gevoel speelde... eerst deden alsof ze met me om wilden gaan om me daarna te laten vallen! daar heb ik dus nog een hele tijd een grote onzekerheid over gehad.

ik herken je gevoelens, hoewel het met mij (met een uitzondering hier en daar!) toch een stuk beter gaat. ik heb wel hulp voor bepaalde dingen, en misschien is dat voor jou ook geen slecht idee!!

hopelijk heb je iets aan dit verhaaltje... je mag me ook pm'en als je wilt.

liefs, en succes! wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:00
hushpuppy
hushpuppy is offline
harstikke lieve reacties allemaal... kheb net idd wat verhalen terug gelezen ook diep respect voor jullie!!!!!
ik ben nu een aantal dingen op een rijtje aan he tzetten... misschien dat ik dit later hier nog neer zet...

liefs
__________________
the greatest thing in the world is to love and be loved in return
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 23:53
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
ik herken het wel een beetje, alleen zijn mijn uitwerkingen ervan wat anders.

zelf heb ik wel het gevoel dat het nog steeds meespeelt dat ik gepest werd.
uiteindelijk toch maar naar een psycholoog gegaan, hielp opzich, maar was meer een intensieve sociale vaardigheidscursus ofzo.
alles gericht op heden en toekomst, het verleden mocht ik het eigenlijk niet over hebben.

hoe ik het opgelost heb?
ik ben opzoek gegaan naar iets dat ik leuk vond, eigenlijk puur uit verveling, had gewoon tijd te veel, maar dat alles is een klein beetje uit de hand gelopen, op een positieve manier.
Het was gewoon een geweldige club mensen waar ik in terecht kwam. Mensen vinden mij altijd zelfverzekerd overkomen.
Ik ben het niet, maar heb nou eenmaal een mening of ben het ergens soms zo erg mee oneens dat ik ook wel eens ergens wat van zeg.

Ik word genegeerd, gehaat, absoluut, maar heb mijn eigen weggetje kunnen vinden. Doe wat ik leuk vind, schrijf op wat ik rampzalig vind, het lukt me steeds beter om me ergens minder van aan te trekken, op verschillende manieren naar mezelf te kijken.

Misschien dat jij ook gewoon heel veel dingen moet gaan doen die je leuk vind, je daar op gaan concentreren....
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 00:52
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
ken het ook

ben ook erg gepest. na mislukte zelfmoordpoging
therapien gehad, niet echt geholpen. ik werd meer echt op de basischchool gepest en het 1e jaar. daarna was het zo zat iemand klap geven in ze gezicht. naar andere school gegaan. en daar geen last meer van had gelukkig.

ff in de grote lijnen
werd heel erg gepest. moest met een speciaal bus naar school. dan namen ze me niet mee. of ze bonden me vast.
de chaufeeur deed er zelf ook aan mee.
op school was het ergst durfde niet naar buiten. ik kreeg stokken naar em hoofd gegooid en stenen. heb daardoor ook meer dan 10 keer in het ziekenhuis gelegen. met gebroken armen.
als ik wat meenam werd het afgepakt en maakten ze het kapot of zette ze de vuur erin. we hadden ook een sloot erg vies. en werd daar met regelmaat ingegooid. en waarom dat zou ik zograag willen weten?? want ik was alleen stiller

heb er ook nog steeds klachten aan over. meoite om met mensen te leren kennen, want denk altijd dat ze me een freak vinden.
als ik ergens zit denk ik dat altijd iedereen over me praat erg paranoide. en angstaanvallen ensow
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 01:04.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 04:30
Max19
Max19 is offline
Citaat:
bob1234 schreef op 03-06-2004 @ 01:52 :
Shocking Story
Hey Bob,

Dit is best wel heftig als ik dit zo lees...
Wat een zieke geesten zijn dat zeg
En die chauffeur is daar geen klacht tegen ingediend ofzo ???
Zo`n vent zal zelf vroeger op school ook al wel het nodige gepest hebben, vervolgens gaat ie er lekker mee door ook nog... sjezus..

Hoop dat het beter gaat nu gozer
Tip: Misschien eens proberen je gewoon niets aan te trekken van de meningen van anderen ?? lekker onverschillig doen.
Iedereen zal in zijn leven wel eens de grond ingetrapt worden op wat voor manier dan ook.

Het viel mij vroeger altijd op dat als iemand die "slachtofferrol" had iets "verkeerds" deed, hij of zij gelijk uitgelachen/uitgefoeterd/uitgescholden werd.
Terwijl als een pester zichzelf eens goed voor lul zette iedereen z`n bek hield.
Wat ik altijd erg hypocriet vond dus.

Ik denk dat het gewoon een kwestie van laag zelfbeeld in het algemeen is, alleen het slachtoffer is vaak intelligenter dan zijn agressor omdat hij het zich realiseert en vaak te zelfkritisch is.
een "pester" kun je daarom eigenlijk wel categoriseren als een persoon die eigenlijk vrij zeker in het leven staat omdat ie simpelweg tekortkomt aan intellect om te begrijpen dat ie zelf meer redenen heeft om zich kut te voelen dan jij als gepeste.

Daarom zal iemand met een dergelijk verstandelijk vermogen zich dingen ook sneller aantrekken dan een of ander achterlijk kinderachtig pestkopje
Waardoor zij dus weer niet of minder snel gepest zullen worden.
You can`t fear what you don`t realize

Oplossing: Sta er boven, ver boven.......

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 04:38.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 00:19
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
heey max19

heb tegen de hele scool klachten ingediend. maar die dachten ik alles verzon, en dat ik mezelf pijn deed ensow, dus heeft niet geholpen. en de ergste dingen heb ik geen eens verteld. met gym hadden ze een touw om me nek gegooid en probeerden ze me te wurgen, gellukig kwam er net een leraar kijken, ze hebben me een keer vastgebonden aan de boon en iemand had iets van benzine meegenomen en gooide dat op de grond en stak dat aan. en de leraar zag het en deed niks. maar andere leraar gelukkig wel. en heb nog meer erge dingen meegemaakt. maar geen zin om alles te vertellen en alles weer naar boven moet halen.

zit nog steeds in therapie heb al verschillende gehad, maar niks helpt. maar heb gelukkig wel 1 goede vriendin waar ik alles aan kwijt kan, en voor de rest erg eenzaam, kan moeilijk contact maken met andere, me zelfvertouwen is nog steeds erg laag. dus heb er nog altijd wat van over gehouden, ik hoop dat het ooit over gaat
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 00:25
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Er was eens......... the end.

Denk je nu echt dat er mensen zijn die dit ALLEMAAL gaan lezen. Vaak zet je wat neer, maar wordt er toch geen reactie op gegeven, als je op iemand reageert, omdat er al zoveel reactie's staan van mensen die zo onvoorstelbaar veel hebben getypt.

*zeikmode uit*
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:00
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Hoi, welkom

Ik ben zelf ook gepest op de basischool, vooral in groep 7 en 8. Ik dacht dat op de middelbare school alles anders zou worden. Dat viel alleen even tegen.. Ik had expres een school uitgekozen waar maar 5 andere mensen van mijn klas naar toe gingen. Maar meteen vanaf dag 1 was het weer raak. Ik was het mikpunt van de klas en alleen maar omdat ik er iets anders uit zie dan de meeste mensen. Iets waar ik helemaal niks aan kan doen en omdat ik wat moeilijker loop.

Ik heb nooit hulp gekregen, ik wilde ook geen hulp. Ik dacht dat ik alles wel alleen op kon lossen. Gelukkig, ging ik wel over naar de derde klas en de meeste pesters bleven zitten in de tweede. Toen werd ik niet meer gepest, ik werd geaccepteerd en ik kreeg vrienden. Ik was bang, vertrouwde het niet en vertrouw nu nog steeds mensen slecht. Ik stopte alles weg en iedereen dacht dat het goed ging met me.

Dat was dus niet, toen kreeg ik ander werk. Daar was een manager die vanaf dag 1 zo aardig tegen me was. Ik vond het eng, mensen konden mij toch niet aardig vinden.. Ik heb heel erg veel met hem gepraat en hij heeft me heel erg goed geholpen. Ik ben verschillende keren helemaal doorgeflipt, maar telkens was hij weer lief en aardig voor me, hij was nooit boos, maar vond me lief.

Maar goed, dat was mijn verhaal zo ongeveer. Ik hoop dat je er iets van begrijpt en er wat aan hebt. Ik herken je gevoelens en heb zelf ook veel stomme dingen gedaan. Maar misschien dat je ook met iemand kunt gaan praten, een goed vriend/vriendin of zo? En anders zou ik echt hulp gaan zoeken. Als je nog meer wilt weten of het er over wilt hebben, mag je me altijd pm'en.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:27
Uziel
Avatar van Uziel
Uziel is offline
Het is belangrijk dat je voor jezelf inderdaad dingen op een rijtje zet. Alles analyseren van: waarom ben ik onzeker, waarom ben ik bang dat mensen me niet moeten, enz...
Bedenk dan niet alleen een reden waarom ze je WEL zouden moeten, maar bedenk ook waarom jij eigenlijk WIL dat ze je moeten...
Onzekerheid heeft altijd met anderen te maken... Door je zekerheid uit jezelf te putten (wat erg moeilijk is hoor) kun je je stukken prettiger voelen...
Maargoed das moeilijk...

Vertel het anderen...En hoor van hun aan waarom je wel geweldig en tof bent... Want ik weet zeker dat je dat bent... Zolang jij maar van jezelf weet dat je geen 'evil' dingen doet, is er niemand die jou niet zou mogen.. En als ze dat wel doen, dan zijn ze je niet waard...



succes!
__________________
Sterk als een boom... Verlies nooit je gevoel van eigenwaarde...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 07:42
chris9 tje
chris9 tje is offline
toen ik van de basisschool afkwam, kwam ik in een hele leuke klas terecht. Daar moest ik enorm aan wennen na die k*t-jaren op de basisschool. Ik was heel onzeker en kreeg last van faalangst. Mijn docenten kregen dat door en ze vonden dat ik maar eens met de leerlingbegeleider moest gaan praten. Ik zat toen nog in de derde, dus dat werd de begeleider van de onderbouw.

Omdat de faalangstreductietrainster overspannen was, heb ik uiteindelijk tot/met de zesde met deze begeleider gepraat over hoe het ging en wat me dwars zat e.d. Dat heeft mij enorm geholpen.

Daarnaast ben ik in een winkel achter de kassa gaan werken. Dat is ook heel goed voor mijn zelfvertrouwen geweest. In het begin weet je niets, durf je niets en zijn alle klanten eng. Maar langzamerhand wordt dat minder en ga je jezelf veel zekerder voelen...
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:00
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Ja, het is niet erg om hulp te zoeken. Iemand waarmee je kunt praten is altijd fijn.

Probeer ook met jezelf te praten, en kom tot rust, door bijvoorbeeld meditatie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 04-06-2004 @ 01:25 :
Er was eens......... the end.

Denk je nu echt dat er mensen zijn die dit ALLEMAAL gaan lezen. Vaak zet je wat neer, maar wordt er toch geen reactie op gegeven, als je op iemand reageert, omdat er al zoveel reactie's staan van mensen die zo onvoorstelbaar veel hebben getypt.

*zeikmode uit*
ik heb wel alles gelezen, en ik ben vast niet de enige...
voor degene die het zich afvragen: 'oops'
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Voorlichting pesten op school risicovol
Poliziek.info
4 06-03-2013 13:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Discrimatie in eigen land.
Artic King
129 01-10-2007 22:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen beschouwing over pesten
0o-meisje-o0
0 17-10-2005 19:57
Psychologie Pesten en de opvoeder
Nona
37 23-01-2004 19:54
Psychologie [Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor
Tuinkabouter !!
55 13-10-2003 15:53
ARTistiek Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten!
Anne
5 21-10-2001 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.