Oud 08-09-2005, 19:20
Verwijderd
Die kat zit altijd bij ons in de tuin het konijn te pesten(die dan in het hok zit).

Maar wat ik net heb meegemaakt is toch echt het toppunt Ik had het hok van mn konijn opengezet (de klep) toen ik van school af kwam. Toen ik net aan tafel zat te eten en ik naar buiteken keek, viel me ineens op dat het hok dicht was. Ik vroeg dus aan mn vader of hij hem had dichtgedaan, maar dat was dus niet zo. Toen ik wat beter keek zag ik iets in dat hok spartelen.. dus ik dacht dat het hok dicht was gevallen en het pootje van het konijn ertussen zat ofzo, maar toen ik het hok open deed sprong de kat van de buren eruit

Mn konijn was helemaal in shock Maar hij mankeerde gelukkig niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 19:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Erbij blijven als de kat bij je konijn kan komen, of ervoor zorgen dat je een hok hebt waar de kat niet bij/in kan. Een kat die gewent is om overal buiten te lopen kun je haast niet weghouden, zeker niet als er zoiets 'leuks' als een konijn in jullie tuin zit.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Tegen je buren zeggen dat ze die klote kat binnen houden, hun willen een huisdier, hou hem dan ook in huis, helemaal als het tot overlast leidt.
Onze buren hebben ook van die kutkatten die een beetje in onze tuin komen schijten en de vogels (waar m'n vader altijd naar zit te kijken) wegjagen.
En het is misschien ook wel duidelijk dat ik geen kattenliefhebber ben
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-09-2005 @ 19:47 :
Erbij blijven als de kat bij je konijn kan komen, of ervoor zorgen dat je een hok hebt waar de kat niet bij/in kan. Een kat die gewent is om overal buiten te lopen kun je haast niet weghouden, zeker niet als er zoiets 'leuks' als een konijn in jullie tuin zit.
Helemaal mooi, hebben je buren een kat, moet jij er nog voor zorgen dat ie je konijn niet opvreet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 08-09-2005 @ 19:47 :
Erbij blijven als de kat bij je konijn kan komen, of ervoor zorgen dat je een hok hebt waar de kat niet bij/in kan. Een kat die gewent is om overal buiten te lopen kun je haast niet weghouden, zeker niet als er zoiets 'leuks' als een konijn in jullie tuin zit.
Ik denk ook niet dat ik er veel aan kan doen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 08-09-2005 @ 19:48 :
Tegen je buren zeggen dat ze die klote kat binnen houden, hun willen een huisdier, hou hem dan ook in huis, helemaal als het tot overlast leidt.
Onze buren hebben ook van die kutkatten die een beetje in onze tuin komen schijten en de vogels (waar m'n vader altijd naar zit te kijken) wegjagen.
En het is misschien ook wel duidelijk dat ik geen kattenliefhebber ben
Het is een superschattig katje hoor, hij is nog heel jong Ik aai hem ook soms maar dat hij mn konijn zo graag mag vind ik niet zo leuk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:43
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
schrikdraad op de schutting . Werkt bij een vriend van me heel goed.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:31
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 08-09-2005 @ 20:43 :
schrikdraad op de schutting . Werkt bij een vriend van me heel goed.
omg
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:05
Verwijderd
Supersoaker. Een weekje gezellig bij je konijn op het terrasje zitten en steeds als die kat de kop om de hoek steekt nat soakeren, wedden dat hij na een week afhaakt?

Citaat:
Blush schreef op 08-09-2005 @ 22:31 :
omg
Maar het zou wel een idee zijn... als je er een heel laag voltage op zet waar zelfs een kat niet van knock out gaat zal het best werken.
Probleem is alleen dat de eerste beste vogel die niet weet dat er een draadje op je schutting staat er bovenop gata zitten en voor dat kleine lichaampje wél een aardige opdonder krijgt (ze gaan meestal niet op een draadje zitten hoor, het wordt vaak juist tegen vogels gebruikt, maar er zitten debiele vogeltjes tussen).

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 23:09.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:10
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Of je doet het hok niet open? Of alleen open als jij er bij bent?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:18
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Ik denk dat de tuinslang wel een goed plan is. Na een paar dagen gaat die kat je konijn met nat worden associeren
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:28
Nebula
Nebula is offline
Katten hebben een hekel aan sommige geuren. Misschien zijn er bepaalde planten die kat af zullen schrikken. Probleem is dat konijn er wellicht ook hinder van ondervind.
Maar eigenlijk moet je natuurlijk de eigenaar van kat ervan op de hoogte stellen en duidelijk maken dat hij of zij maar moet zorgen dat kat uit de buurt van konijn blijft.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:28
Verwijderd
De oplossing is inderdaad water. Gooi een keer een emmer water over die kat heen, of pak inderdaad een tuinslang.

Als dat niet helpt dan kun je er gewoon even met je buren over praten. Dat hoeft niet met veel vloeken en schelden, die mensen zijn er zich waarschijnlijk niet eens van bewust dat hun kat soms jouw konijn pest.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 00:37
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Sowieso het hok niet open laten als je niet zelf toezicht kan houden op je konijn, of je moet het hok zo omheinen dat een kat er niet bij kan (hoog kippengaas wil het nog wel eens doen).
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 02:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 09-09-2005 @ 00:37 :
Sowieso het hok niet open laten als je niet zelf toezicht kan houden op je konijn, of je moet het hok zo omheinen dat een kat er niet bij kan (hoog kippengaas wil het nog wel eens doen).
De kat van onze buren jumpt zonder enig probleem over onze schutting heen (1.80m) dus wat kippengaas zal hem niet buiten houden...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 02:38
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 09-09-2005 @ 02:28 :
De kat van onze buren jumpt zonder enig probleem over onze schutting heen (1.80m) dus wat kippengaas zal hem niet buiten houden...
Het is dan ook de bedoeling dat je ook de bovenkant met gaas (af)sluit.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 02:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 09-09-2005 @ 02:38 :
Het is dan ook de bedoeling dat je ook de bovenkant met gaas (af)sluit.
ohhh op die fiets
Maar alsnog, het is toch van de zotte dat JIJ moeite moet doen omdat de kat van je buren in je tuin komt. De buren moeten maar gewoon zorgen dat die kat je niet lastig komt vallen.
Zeker die buren van mij, die klotekat loopt maar een beetje hier in de tuin te schijten en alles overhoop te halen en dan gaan ze zeiken als mijn hond een keer perongeluk weg glipt en door hun tuin loopt, val dood man
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:02
Verwijderd
Tsja, maar je moet wel nadenken. Je kunt een kat moeilijk binnen houden, geen enkel dier eigenlijk, en het is sowieso wat zielig dat te doen als ze gewend zijn buiten te lopen (of het soort kat zijn die het ook echt willen). Er zijn een hoop katten die bij voorbaat al geen lol zien in het buiten zijn maar toch wel 90 % van de katten wil en loopt dan ook buiten.

Je kunt maatregelen nemen en samenwerken met je buren maar je kunt het niet alleen maar van je buren af laten hangen. Weten ze uberhaupt of dat konijn in de tuin ernaast zit, weten ze dat hun kat die tuin in komt?

Ga nu eerst maar eens een touwtje spannen, kattenkruid en/of bieslook planten of met een paar weken consequent water gebruik totdat je de buren voor het blok gaat zetten met het (zielig) binnen houden van een kat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-09-2005, 16:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 09-09-2005 @ 12:02 :
Tsja, maar je moet wel nadenken. Je kunt een kat moeilijk binnen houden, geen enkel dier eigenlijk, en het is sowieso wat zielig dat te doen als ze gewend zijn buiten te lopen (of het soort kat zijn die het ook echt willen). Er zijn een hoop katten die bij voorbaat al geen lol zien in het buiten zijn maar toch wel 90 % van de katten wil en loopt dan ook buiten.

Je kunt maatregelen nemen en samenwerken met je buren maar je kunt het niet alleen maar van je buren af laten hangen.
Waarom niet? Het is toch zeker hun kat? Als ik daar last van heb zorgen hun er maar voor. Dan doen ze het net als met een hond, aanlijnen als hij naar buiten gaat (waarom moet dat bij een hond wel en bij een kat niet vraag ik me af )
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:55
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Jesus wat een gedoe zeg. Als jij niet wil dat je konijn wordt gepest, doe je er toch zelf wat aan? Ga je toch niet een ander (je buren) met jou probleem opzadelen?

Het is in Nederland normaal om je kat buiten los te laten, helaas zijn het roofdieren, een konijn is een prooi. Daar kun je al niets aan veranderen. Krijg je er ook nooit uit.
Ben het met Sovreze eens.
Je kunt toch gewoon je konijn beschermen? Vooral omdat het een prooidier is. Kraaien enzo kunnen konijnen ook lastig vallen. Gaas is dan een oplossing.
Als je de kat met water conditioneerd hebt, is dat geen garantie dat hij van je konijn afblijft als er niemand staat met water..
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 09-09-2005 @ 16:13 :
Waarom niet? Het is toch zeker hun kat? Als ik daar last van heb zorgen hun er maar voor. Dan doen ze het net als met een hond, aanlijnen als hij naar buiten gaat (waarom moet dat bij een hond wel en bij een kat niet vraag ik me af )
Omdat Nederland hypocriet is, daarbij een hond eventueel gevaarlijker is voor mensen en honden tegenwoordig amper nog opgevoed worden. Dáárom moeten de meeste honden aangelijnd, omdat ze simpelweg voor geen meter luisteren, agressief gemaakt worden door het stoere baasje en/of andere honden lastig vallen.

Dat staat helemaal los van die kat, die kun je niet binnen houden en doe je dat wel nadat hij/zij die vrijheid van het buiten-zijn heeft geproeft is het juist heel erg gemeen. Je kunt zélf eerst wat doen aan de onwelkome gasten in je tuin, eventueel je buren erop attend maken dat ze niet moeten schrikken als de kat van de schutting af tieft door een schok of kletsnat op de deurmat staat, maar binnen houden is wel een beetje extreem, nietwaar?

Dan zorg je er overigens ook maar voor dat je konijn in een daarvoor aangewezen hok zit. Dan kun je natuurlijk ook aan de TS gaan vragen of ze haar schutting wel die genoeg heeft ingegraven om te voorkomen dat het loslopend konijn eventueel niet ontsnapt?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 09-09-2005 @ 18:08 :
Omdat Nederland hypocriet is, daarbij een hond eventueel gevaarlijker is voor mensen en honden tegenwoordig amper nog opgevoed worden. Dáárom moeten de meeste honden aangelijnd, omdat ze simpelweg voor geen meter luisteren, agressief gemaakt worden door het stoere baasje en/of andere honden lastig vallen.

Dat staat helemaal los van die kat, die kun je niet binnen houden en doe je dat wel nadat hij/zij die vrijheid van het buiten-zijn heeft geproeft is het juist heel erg gemeen. Je kunt zélf eerst wat doen aan de onwelkome gasten in je tuin, eventueel je buren erop attend maken dat ze niet moeten schrikken als de kat van de schutting af tieft door een schok of kletsnat op de deurmat staat, maar binnen houden is wel een beetje extreem, nietwaar?

Dan zorg je er overigens ook maar voor dat je konijn in een daarvoor aangewezen hok zit. Dan kun je natuurlijk ook aan de TS gaan vragen of ze haar schutting wel die genoeg heeft ingegraven om te voorkomen dat het loslopend konijn eventueel niet ontsnapt?
Ik had een keer geschoten op de kat van de buren, was ook weer niet goed...
Je moet wel weten dat dit al een aantal jaar zo is, altijd maar overlast van die katten hier, baasjes die er niets aan doen, zelf hebben we hier voor een paar duizend euro een schutting laten zetten met gaas eronder, toch blijven die beesten komen, word er gewoon schijtziek van. Ze moeten die beesten gewoon bijhouden, als je een kat wil, neem er dan ook de verantwoordelijkheid voor en laat hem niet hele dagen buiten lopen, zo kan iedereen een "huisdier" houden.

Wij hadden vroeger ook een konijn in de tuin, mooi hok, stukje gras erbij zodat hij lekker de vrijheid had (maar toch niet door de hele buurt liep!!) en dan zijn er van die kutkatten die het komen verpesten, sorry, maar dat probleem leg ik dus geheel bij de eigenaar van die kat. Dat hun zo graag een beest willen die ze maar naar buiten donderen omdat het zogenaamd "zielig" zou zijn om ze binnen te houden is hun probleem, niet dat van mij.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 08-09-2005 @ 23:05 :
Supersoaker. Een weekje gezellig bij je konijn op het terrasje zitten en steeds als die kat de kop om de hoek steekt nat soakeren, wedden dat hij na een week afhaakt?

Maar het zou wel een idee zijn... als je er een heel laag voltage op zet waar zelfs een kat niet van knock out gaat zal het best werken.
Probleem is alleen dat de eerste beste vogel die niet weet dat er een draadje op je schutting staat er bovenop gata zitten en voor dat kleine lichaampje wél een aardige opdonder krijgt (ze gaan meestal niet op een draadje zitten hoor, het wordt vaak juist tegen vogels gebruikt, maar er zitten debiele vogeltjes tussen).
nah schrikdraad vind ik wel erg overdereven Dat zet je niet zomaar even boven je schutting.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 08-09-2005 @ 23:10 :
Of je doet het hok niet open? Of alleen open als jij er bij bent?
meestal istie alleen open als ik erbij ben.. maar als het hok dicht is gaat hij met zn pootje bij dat gaas graaien
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 08-09-2005 @ 23:28 :
De oplossing is inderdaad water. Gooi een keer een emmer water over die kat heen, of pak inderdaad een tuinslang.

Als dat niet helpt dan kun je er gewoon even met je buren over praten. Dat hoeft niet met veel vloeken en schelden, die mensen zijn er zich waarschijnlijk niet eens van bewust dat hun kat soms jouw konijn pest.
die kat is daar veel te snel voor.. meestal vlucht hij in een keer weg als hij mij ziet.

Onze buren zijn hele leuke mensen dus daar ga ik zeker niet tegen vloeken hoor. Maar ik denk wel dat ik ze dit verhaals eens MOEt vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 18:51
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-09-2005 @ 18:13 :
Ze moeten die beesten gewoon bijhouden, als je een kat wil, neem er dan ook de verantwoordelijkheid voor en laat hem niet hele dagen buiten lopen, zo kan iedereen een "huisdier" houden.

Ik denk dat je je kat gewoon buiten rond kan laten lopen en toch er verantwoordelijkheid voor nemen. Als jij je kat verzorgt en iedere dag te eten geeft zou ik hem dat stukje vrijheid van naar buiten laten ook geven. Katers staan er nu eenmaal om bekend dat ze wel een aantal dagen kunnen wegblijven, maar ze komen daarna vanzelf terug. Als je niet meteen achter je kater aangaat is dat dan maar meteen onverantwoordelijk?

Citaat:

Dat hun zo graag een beest willen die ze maar naar buiten donderen omdat het zogenaamd "zielig" zou zijn om ze binnen te houden is hun probleem, niet dat van mij.
Je mag je konijn wel gewoon in de tuin laten omdat die vrijheid nodig heeft, maar als je je kat naar buiten 'dondert' is dat meteen omdat je het anders "zielig" vindt, en niet omdat je je kat ook vrijheid wilt geven?

Hebben jullie trouwens al eens van roofvogels gehoord, die houden ook wel van kleine konijntjes. En marters vinden konijntjes ook wel eens lekker...Katten opsluiten lost dus niet alles op
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:48
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Blush schreef op 08-09-2005 @ 19:20 :
Die kat zit altijd bij ons in de tuin het konijn te pesten(die dan in het hok zit).

Maar wat ik net heb meegemaakt is toch echt het toppunt Ik had het hok van mn konijn opengezet (de klep) toen ik van school af kwam. Toen ik net aan tafel zat te eten en ik naar buiteken keek, viel me ineens op dat het hok dicht was. Ik vroeg dus aan mn vader of hij hem had dichtgedaan, maar dat was dus niet zo. Toen ik wat beter keek zag ik iets in dat hok spartelen.. dus ik dacht dat het hok dicht was gevallen en het pootje van het konijn ertussen zat ofzo, maar toen ik het hok open deed sprong de kat van de buren eruit

Mn konijn was helemaal in shock Maar hij mankeerde gelukkig niks.
het hok pertinent dichthouden als je er niet (in de buurt) bent, zodat de kat er niet bij kan.
verder als je er wel bent, het hok en dus het konijn in de gaten houden. als je de kat ziet, 'm wegjagen.
zo leert de kat vanzelf wel als jij erbij bent, dat die niet gewenst is in de buurt van het konijnenhok.

verder is het ook al gezegd, een kat die altijd buiten loopt kun je niet zomaar proberen weg te houden van iets, helemaal niet als dat iets iets 'leuks' is voor die kat.
ik zou bovenstaande iig proberen, en proberen aan te houden.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Is het wel bij iemand opgekomen dat die kat dat konijn gewoon LEUK vindt en er contact mee wil? Er zijn heel veel gevallen bekend van vriendschappen tussen katten en konijnen.

Waarom denkt iedereen toch meteen maar dat die kat dat arme konijntje wil opvreten? De meeste katten zijn nauwelijks groter dan een konijn, en zien het eerder als een rare soortgenoot met lange oren dan een groot model muis.

Een konijn de hele dag in eenzame opsluiting in een klein hokje, dat is pas dierenmishandeling. Zo'n beest zit daar maar wat te zitten, zonder afleiding en zonder bewegingsvrijheid, op dat eventjes na dat er een mens langskomt. Of de kat van de buren die gezellig komt buurten.

Alle beesten die geen ander beest gewend zijn, moeten even wennen. Zet maar eens een nieuwe kat bij je oude katten, dat kost weken voor het geblaas ophoudt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn nijn heeft een ren in de tuin, waar 'ie alleen in zit als ik ook buiten ben. Er loopt hier ook een kat die jaagt op van alles, en die wel geintresseerd leek in het konijn, maar de hond was eerder en heeft kat-lief vakkundig de tuin uitgejaagd. Niet meer terug gezien nog, dus misschien kun je een hond inhuren om 'm een keer weg te jagen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:10
Kladderkatje
Avatar van Kladderkatje
Kladderkatje is offline
Citaat:
juno schreef op 09-09-2005 @ 21:10 :
Waarom denkt iedereen toch meteen maar dat die kat dat arme konijntje wil opvreten? De meeste katten zijn nauwelijks groter dan een konijn, en zien het eerder als een rare soortgenoot met lange oren dan een groot model muis.
omdat 9 van de 10 keer katten niet samengaan met konijnen.
als dat uitloopt tot een gevecht, kan ik je nu al vertellen dat het dan een zaak van leven op dood wordt.
de eerste die het loodje legt is de verliezer, en zowel de kat als het konijn is dan niet mals!

Citaat:
Een konijn de hele dag in eenzame opsluiting in een klein hokje, dat is pas dierenmishandeling. Zo'n beest zit daar maar wat te zitten, zonder afleiding en zonder bewegingsvrijheid, op dat eventjes na dat er een mens langskomt.
ze heeft zelf al gezegd dat ze haar konijn vaak genoeg los laat rondlopen in de tuin, dus dierenmishandeling kun je het niet noemen in dit geval.
hoewel ik niet uit je woorden kan opmaken of je het ook specifiek over haar en haar konijn had, of dat je in het algemeen sprak.
__________________
Supercalifragilisticexpyalidocious
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 09-09-2005 @ 18:51 :
Je mag je konijn wel gewoon in de tuin laten omdat die vrijheid nodig heeft, maar als je je kat naar buiten 'dondert' is dat meteen omdat je het anders "zielig" vindt, en niet omdat je je kat ook vrijheid wilt geven?

Hebben jullie trouwens al eens van roofvogels gehoord, die houden ook wel van kleine konijntjes. En marters vinden konijntjes ook wel eens lekker...Katten opsluiten lost dus niet alles op [/B]
Inderdaad, in de TUIN, katten lopen de hele buurt door.

Roofvogels hebben we hier geen last van, buiten mussen, roodborstjes, koutjes en vinken zie je hier nix, hooguit eens een reiger.

Marters zie je over het algemeen alleen 's nachts, 's nachts moet je je konijn ook gewoon altijd in een hok zetten
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:35
Romie
Romie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-09-2005 @ 23:11 :
Inderdaad, in de TUIN, katten lopen de hele buurt door.

Roofvogels hebben we hier geen last van, buiten mussen, roodborstjes, koutjes en vinken zie je hier nix, hooguit eens een reiger.

Marters zie je over het algemeen alleen 's nachts, 's nachts moet je je konijn ook gewoon altijd in een hok zetten
of je flipt helemaal omdat katten vrij rond lopen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Romie schreef op 09-09-2005 @ 23:35 :
of je flipt helemaal omdat katten vrij rond lopen
Ik flip helemaal niet, ik vind het gewoon klote beesten
Helemaal als mensen ze maar een beetje rond laten lopen, niet iedereen is daar van gediend. Vandaar dat er ook zoveel katten worden vergiftigd, kan daar eigenlijk best inkomen als de situatie net zo is als hier.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-09-2005 @ 23:43 :
Ik flip helemaal niet, ik vind het gewoon klote beesten
Helemaal als mensen ze maar een beetje rond laten lopen, niet iedereen is daar van gediend. Vandaar dat er ook zoveel katten worden vergiftigd, kan daar eigenlijk best inkomen als de situatie net zo is als hier.
Hahaha, kijk, je bent een kattenpersoon of je bent het niet, maar dan hoef je niet direct katten en hun eigenaren de schuld van van alles te gaan geven. Katten zijn geen honden, ze luisteren alleen als ze daar zin in hebben, zijn zo eigenwijs als de pest en het zijn dieren die veel buiten willen zijn. Om ze dan binnen te houden is eigenlijk mishandeling. Als jij een konijn hebt en die staat buiten, dan zorg je dat het hok dicht is of als ie open is dat katten er niet bij kunnen, dat is je verantwoordlijkheid als konijneneigenaar, het is niet de verantwoordelijkheid van de katteneigenaar om een camera op dat beest te installeren zodat je iedere beweging van het dier na kunt gaan. Zoals gezegd, katten zijn nu eenmaal grotendeels onafhankelijk, die doen waar ze zelf zin in hebben en je houdt ze als eigenaar niet tegen. Dat weet iedereen dus als je ervoor kiest om een beest buiten te houden die geen match is voor een kat en er lopen katten om in de buurt, dan heb je zelf de verantwoordelijkheid om de omgeving van je dier kat-proof te maken door bv een goede omheining van kippengaas (dus ook bovenlangs) of het hok van je nijntje dicht houden als je er zelf niet bij kunt zijn.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 00:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 09-09-2005 @ 23:59 :
Hahaha, kijk, je bent een kattenpersoon of je bent het niet, maar dan hoef je niet direct katten en hun eigenaren de schuld van van alles te gaan geven. Katten zijn geen honden, ze luisteren alleen als ze daar zin in hebben, zijn zo eigenwijs als de pest en het zijn dieren die veel buiten willen zijn. Om ze dan binnen te houden is eigenlijk mishandeling. Als jij een konijn hebt en die staat buiten, dan zorg je dat het hok dicht is of als ie open is dat katten er niet bij kunnen, dat is je verantwoordlijkheid als konijneneigenaar, het is niet de verantwoordelijkheid van de katteneigenaar om een camera op dat beest te installeren zodat je iedere beweging van het dier na kunt gaan. Zoals gezegd, katten zijn nu eenmaal grotendeels onafhankelijk, die doen waar ze zelf zin in hebben en je houdt ze als eigenaar niet tegen. Dat weet iedereen dus als je ervoor kiest om een beest buiten te houden die geen match is voor een kat en er lopen katten om in de buurt, dan heb je zelf de verantwoordelijkheid om de omgeving van je dier kat-proof te maken door bv een goede omheining van kippengaas (dus ook bovenlangs) of het hok van je nijntje dicht houden als je er zelf niet bij kunt zijn.
Waarom wordt het probleem afgeschoven op de mensen die zelf geen kat hebben?
Ik heb er toch niet voor gekozen zo'n beest te nemen?
waarom moet ik er dan toch tijd/geld/werk in gaan stoppen om te zorgen dat ze mijn dieren met rust laten?
Daar heeft in mijn ogen de eigenaar gewoon voor te zorgen. Ik bedoel, prima hoor dat je zo'n beest neemt, maar neem er wel de verantwoordelijkheid voor en zorg dat er in de buurt geen overlast van is.
Want als mensen het echt helemaal gehad hebben met die beesten (ik sta dus op dit randje) dan snap ik inderdaad waarom ze die beesten af zouden maken. Hier hebben we echt onwijs veel last van al die katten en de baasjes reageren hetzelfde als jullie hier, die lachen me uit en zeggen dat dat mijn probleem is, maar als ik dan een buks pak en ik schiet op ze, of ik vergiftig ze (het is tenslotte mijn probleem, dus ik los het op) dan ben ik de boosdoener
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 00:21
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-09-2005 @ 21:10 :
Is het wel bij iemand opgekomen dat die kat dat konijn gewoon LEUK vindt en er contact mee wil? Er zijn heel veel gevallen bekend van vriendschappen tussen katten en konijnen.

Waarom denkt iedereen toch meteen maar dat die kat dat arme konijntje wil opvreten? De meeste katten zijn nauwelijks groter dan een konijn, en zien het eerder als een rare soortgenoot met lange oren dan een groot model muis.

Een konijn de hele dag in eenzame opsluiting in een klein hokje, dat is pas dierenmishandeling. Zo'n beest zit daar maar wat te zitten, zonder afleiding en zonder bewegingsvrijheid, op dat eventjes na dat er een mens langskomt. Of de kat van de buren die gezellig komt buurten.

Alle beesten die geen ander beest gewend zijn, moeten even wennen. Zet maar eens een nieuwe kat bij je oude katten, dat kost weken voor het geblaas ophoudt.
Dat kan wel zijn.. maar mijn konijn is doodsbang voor die kat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2005, 00:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Kladderkatje schreef op 09-09-2005 @ 23:10 :
omdat 9 van de 10 keer katten niet samengaan met konijnen.
als dat uitloopt tot een gevecht, kan ik je nu al vertellen dat het dan een zaak van leven op dood wordt.
de eerste die het loodje legt is de verliezer, en zowel de kat als het konijn is dan niet mals!



ze heeft zelf al gezegd dat ze haar konijn vaak genoeg los laat rondlopen in de tuin, dus dierenmishandeling kun je het niet noemen in dit geval.
hoewel ik niet uit je woorden kan opmaken of je het ook specifiek over haar en haar konijn had, of dat je in het algemeen sprak.
Ik sprak over konijntjes in het algemeen. De Dierenbescherming is bezig dat nu meer onder de aandacht van het grote publiek te brengen.

Ikzelf heb in mijn omgeving nog nooit gehoord van gevechten tussen kat en konijn, ik ken ook niemand met een konijn dat aangevallen was door een kat. Ik ken wel een paar kat-konijn-vriendschappen.

TS moet het hok van haar konijn dichthouden als ze er niet bij is, dat in ieder geval.

Katten zijn er nu eenmaal overal, dat is een fact of life. En honden. En roofvogels. Konijnen kunnen ook ontsnappen en weglopen. Mensen met een voliere of een duivenhok of kippenhok of hamsterkooi laten ook het deurtje daarvan toch ook niet openstaan, het is algemeen bekend dat dit niet verstandig is.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 00:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Blush schreef op 10-09-2005 @ 00:21 :
Dat kan wel zijn.. maar mijn konijn is doodsbang voor die kat
Dat beest stelt zich aan. Als die kat kwaad had gewild, was dat konijn van jou allang het haasje geweest.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 00:30
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
juno schreef op 10-09-2005 @ 00:23 :
Ikzelf heb in mijn omgeving nog nooit gehoord van gevechten tussen kat en konijn, ik ken ook niemand met een konijn dat aangevallen was door een kat. Ik ken wel een paar kat-konijn-vriendschappen.

TS moet het hok van haar konijn dichthouden als ze er niet bij is, dat in ieder geval.

Katten zijn er nu eenmaal overal, dat is een fact of life. En honden. En roofvogels. Konijnen kunnen ook ontsnappen en weglopen. Mensen met een voliere of een duivenhok of kippenhok of hamsterkooi laten ook het deurtje daarvan toch ook niet openstaan, het is algemeen bekend dat dit niet verstandig is.
zo!
nou die ken ik wel... die gevechten.
ik ken ze waarbij het konijn is doodgegaan, maar ook andersom!
en vriendschappen ken ik ook

en zoiezo moet ze idd haar hok dichthouden als ze er niet bij is.
maar dat lijkt me logisch, je laat dat beest niet aan zn lot over.
zoals ze zelf al zegt: "het is algemeen bekend dat dit niet verstandig is."
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 02:30
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 10-09-2005 @ 00:25 :
Dat beest stelt zich aan. Als die kat kwaad had gewild, was dat konijn van jou allang het haasje geweest.
die is goed :')

maar verder: laat je knijn niet alleen...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 09:15
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-09-2005 @ 00:17 :
Waarom wordt het probleem afgeschoven op de mensen die zelf geen kat hebben?
Ik heb er toch niet voor gekozen zo'n beest te nemen?
waarom moet ik er dan toch tijd/geld/werk in gaan stoppen om te zorgen dat ze mijn dieren met rust laten?
Daar heeft in mijn ogen de eigenaar gewoon voor te zorgen. Ik bedoel, prima hoor dat je zo'n beest neemt, maar neem er wel de verantwoordelijkheid voor en zorg dat er in de buurt geen overlast van is.
Want als mensen het echt helemaal gehad hebben met die beesten (ik sta dus op dit randje) dan snap ik inderdaad waarom ze die beesten af zouden maken. Hier hebben we echt onwijs veel last van al die katten en de baasjes reageren hetzelfde als jullie hier, die lachen me uit en zeggen dat dat mijn probleem is, maar als ik dan een buks pak en ik schiet op ze, of ik vergiftig ze (het is tenslotte mijn probleem, dus ik los het op) dan ben ik de boosdoener
Uhm..dus met andere woorden: Als wij onze katten buiten willen hebben moeten we door de hele buurt gaan en overal aanbellen om te kijken of daar konijntjes zitten en daar hun hok kat-vrij maken? Want een andere verantwoordelijkheid zou ik niet kunnen bedenken als ik mijn kat naar buiten wil laten of moet ik hem leren dat konijntjes niet lekker zijn?
En wat als kat eigenaren dit niet doen? Dan wordt het dus wel het probleem van de konijntjes-eigenaren.
Je bent bang dat zo'n kat jouw konijntje dood, maar als jij een kat dood is het allemaal opgelost (grote kans dat die kat ook een baasje heeft die het niet leuk vind als zijn/haar kat dood geschoten wordt)
Dat je op het randje staat omdat er katten in je tuin zitten vind ik echt de grootste onzin. Roofvogels zitten er bij jou blijkbaar niet, maar heb je al eens van zwerfkatten gehoord? Die blijven zitten en hebben geen baasje. En marters: Ze komen misschien pas 's nachts uit als jouw konijn in zn hok zit, maar geloof me, marters komen wel door een stukje kippengaas heen hoor als ze eenmaal hun prooitje zien.
Katten afschieten lost dus niets op, ik zou eerder mijn energie steken in het bouwen van een fatsoenlijk hok waar niets doorheen komt (en misschien een heel groot hok, zodat je konijn wat meer vrijheid heeft).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 11:06
Verwijderd
Laat maar zitten.. Ik heb net 5 minuten geleden ontdekt dat mn konijn dood is . Ik weet echt zeker dat het door de schrik van die kutkat komt. Na die kat.. deed ze anders maar ik dacht dat dat wel over zou gaan, maar nou is ze dood. verdomme!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 14:43
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-09-2005 @ 00:17 :
Waarom wordt het probleem afgeschoven op de mensen die zelf geen kat hebben?
Ik heb er toch niet voor gekozen zo'n beest te nemen?
waarom moet ik er dan toch tijd/geld/werk in gaan stoppen om te zorgen dat ze mijn dieren met rust laten?
Daar heeft in mijn ogen de eigenaar gewoon voor te zorgen. Ik bedoel, prima hoor dat je zo'n beest neemt, maar neem er wel de verantwoordelijkheid voor en zorg dat er in de buurt geen overlast van is.
Want als mensen het echt helemaal gehad hebben met die beesten (ik sta dus op dit randje) dan snap ik inderdaad waarom ze die beesten af zouden maken. Hier hebben we echt onwijs veel last van al die katten en de baasjes reageren hetzelfde als jullie hier, die lachen me uit en zeggen dat dat mijn probleem is, maar als ik dan een buks pak en ik schiet op ze, of ik vergiftig ze (het is tenslotte mijn probleem, dus ik los het op) dan ben ik de boosdoener
Nogmaals: katten hou je niet in de hand. Dus je kunt als eigenaar de verantwoordelijkheid niet nemen dat zij niet op andermans erf komen, het zijn beesten met een eigen wil en eigen leven die niet in de hand te houden zijn en niet te trainen zijn, verantwoordelijkheid nemen klinkt heel makkelijk, maar bij katten ligt dat nog niet zo simpel dus. Dan kan jij een buks pakken omdat die kat jouw konijn lastig valt en op die kat gaan schieten, maar dan ben jij strafbaar, mag je een tijdje cel doen, waarschijnlijk nog een extra rechtzaak aan je broek omdat de eigenaren van de kat een schadevergoeding willen en ben je je Nijntje ook nog kwijt omdat je aan dierenmishandeling doet. Je kunt er lang en breed moeilijk over gaan doen, maar kies dan voor de beste oplossing in de situatie en zorg ervoor dat de katten in je omgeving niet bij je konijn kunnen komen, heeft niemand ergens last van. Jij bent verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw dier tegenover andere dieren en weersomstandigheden. Dus als jij je konijn wilt beschermen tegen katten of roofvogels of zelfs andere mensen, dan moet je een keuze maken of je het dier binnen houdt, of dat je em wel buiten neerzet maar dan op zo'n manier dat niemand erbij kan. Doe je dat niet en een dier pakt je konijn, dan is dat jouw verantwoordelijkheid, niet die van de eigenaar van de kat of roofvogel (hoewel de meeste losvliegende roofvogels geen eigenaar hebben tenzij ze weggevlogen zijn bij een valkenier tijdens het trainen).
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 14:47
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Blush schreef op 10-09-2005 @ 11:06 :
Laat maar zitten.. Ik heb net 5 minuten geleden ontdekt dat mn konijn dood is . Ik weet echt zeker dat het door de schrik van die kutkat komt. Na die kat.. deed ze anders maar ik dacht dat dat wel over zou gaan, maar nou is ze dood. verdomme!
Gecondoleerd, stress is niet goed voor beestjes. Wel een wijze les voor een evt volgend konijn, zorgen dat je de boel goed omheint.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2005 @ 14:43 :
Nogmaals: katten hou je niet in de hand. Dus je kunt als eigenaar de verantwoordelijkheid niet nemen dat zij niet op andermans erf komen, het zijn beesten met een eigen wil en eigen leven die niet in de hand te houden zijn en niet te trainen zijn, verantwoordelijkheid nemen klinkt heel makkelijk, maar bij katten ligt dat nog niet zo simpel dus. Dan kan jij een buks pakken omdat die kat jouw konijn lastig valt en op die kat gaan schieten, maar dan ben jij strafbaar, mag je een tijdje cel doen, waarschijnlijk nog een extra rechtzaak aan je broek omdat de eigenaren van de kat een schadevergoeding willen en ben je je Nijntje ook nog kwijt omdat je aan dierenmishandeling doet. Je kunt er lang en breed moeilijk over gaan doen, maar kies dan voor de beste oplossing in de situatie en zorg ervoor dat de katten in je omgeving niet bij je konijn kunnen komen, heeft niemand ergens last van. Jij bent verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw dier tegenover andere dieren en weersomstandigheden. Dus als jij je konijn wilt beschermen tegen katten of roofvogels of zelfs andere mensen, dan moet je een keuze maken of je het dier binnen houdt, of dat je em wel buiten neerzet maar dan op zo'n manier dat niemand erbij kan. Doe je dat niet en een dier pakt je konijn, dan is dat jouw verantwoordelijkheid, niet die van de eigenaar van de kat of roofvogel (hoewel de meeste losvliegende roofvogels geen eigenaar hebben tenzij ze weggevlogen zijn bij een valkenier tijdens het trainen).

Ja maar het rare is dat iedereen meteen op zijn achterste benen staat als er een hond tegen hun schutting staat te zeiken, maar over een kat mogen we het dan maar niet hebben?>??
Sorry, maar de eigenaar van een kat is wel verantwoordelijk voor zijn eigendom, en als je je kat niet de hele tijd binnen in huis wil laten spelen, bouw je zelf maar een ren voor de kat, waar hij kan jagen scheiten en klieren, dat hoeft niet in andermans tuin.

[edit] laten we de moord aanmoediging maar even niet openbaar laten hier ke?

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:08
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 10-09-2005 @ 15:06 :
Ja maar het rare is dat iedereen meteen op zijn achterste benen staat als er een hond tegen hun schutting staat te zeiken, maar over een kat mogen we het dan maar niet hebben?>??
Sorry, maar de eigenaar van een kat is wel verantwoordelijk voor zijn eigendom, en als je je kat niet de hele tijd binnen in huis wil laten spelen, bouw je zelf maar een ren voor de kat, waar hij kan jagen scheiten en klieren, dat hoeft niet in andermans tuin.

Mijn tip aan MT power: grijp die kat, en draai hem de nek om. even begraven, en verder niemand zeggen. Kat is verdwenen, misschjien wel platgereden, of ergens door een agressieve hond opgevreten, wie zal het zeggen? Ten slotte was de eigenaar te beroerd om zelf op zijn kat te passen.
Wij zijn hypocriet als het over honden en katten gaat, maar jullie zijn dat niet als het over konijnen en katten gaat??
Het konijn mag blijkbaar niet dood maar de kat wel...
Zoals ik al zei, het lost allemaal niks op, want er zijn nog meer roofdieren. Steek je energie in het bouwen van een fatsoenlijk hok.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:11
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Misschien heb je hier iets aan Blush:
Hier hebben ze zo'n hok: (ik weet natuurlijk niet wat voor 1 jij hebt)


En daarnaast hebben ze zoiets gebouwd:

Het is maar gewoon simpel kippengaas, maar de kat kan er niet zo snel in. En dat 2de stuk, waar je konijn op het gras komt, kan je zo groot maken als je wilt. De constructie is niet al te moeilijk. Je kan je konijn er dan ook via het gewone hok uithalen.
Misschien heb je er iets aan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 10-09-2005 @ 15:08 :
Wij zijn hypocriet als het over honden en katten gaat, maar jullie zijn dat niet als het over konijnen en katten gaat??
Het konijn mag blijkbaar niet dood maar de kat wel...
Zoals ik al zei, het lost allemaal niks op, want er zijn nog meer roofdieren. Steek je energie in het bouwen van een fatsoenlijk hok.
nee, je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik wil, met of zonder konijn, en met of zonder hond, gewoon geen last hebben van katten in mijn tuin. Wij zelf hebben legio merelnesten in de tuin, en elke week kan ik wel de resten van een slachtpartij gaan opruimen. Op een gegeven moment verrek ik dat, en dan pak ik het probleem bij de bron aan. Ergens is er een moment dat ik niet langer naar de eigenaar gaat, want ik krijg inderdaad een stomme reactie.

Tja dan is op een gegeven moment de kat pleite.... Hadden ze er maar beter op moeten letten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 10-09-2005 @ 15:13 :
nee, je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik wil, met of zonder konijn, en met of zonder hond, gewoon geen last hebben van katten in mijn tuin. Wij zelf hebben legio merelnesten in de tuin, en elke week kan ik wel de resten van een slachtpartij gaan opruimen. Op een gegeven moment verrek ik dat, en dan pak ik het probleem bij de bron aan. Ergens is er een moment dat ik niet langer naar de eigenaar gaat, want ik krijg inderdaad een stomme reactie.

Tja dan is op een gegeven moment de kat pleite.... Hadden ze er maar beter op moeten letten.
Het klinkt misschien vreemd maar tijgerpoep helpt. Het stinkt in het begin, maar je hebt geen kat meer in je tuin. De geur trekt (voor de menselijke neus) weg, maar een kat blijft het ruiken. Je kan het bij de dierentuin krijgen (als ze natuurlijk tijgers hebben).
Een oplossing zonder dat je de kat hoeft te doden.
Ik weet natuurlijk niet hoe een konijntje erop reageerd want het lijkt me niet zo heel geweldig voor zo'n klein beestje om de hele dag een tijger te ruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 15:18
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 10-09-2005 @ 15:13 :
nee, je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik wil, met of zonder konijn, en met of zonder hond, gewoon geen last hebben van katten in mijn tuin. Wij zelf hebben legio merelnesten in de tuin, en elke week kan ik wel de resten van een slachtpartij gaan opruimen. Op een gegeven moment verrek ik dat, en dan pak ik het probleem bij de bron aan. Ergens is er een moment dat ik niet langer naar de eigenaar gaat, want ik krijg inderdaad een stomme reactie.

Tja dan is op een gegeven moment de kat pleite.... Hadden ze er maar beter op moeten letten.
Welkom in de voedselketen. That's nature. Katten vliegen vogels aan, daarbij gaan vogels dood, da's jammer, maar zou dat niet gebeuren zou de merelpopulatie nu zo ongeveer ingeperkt moeten worden dmv afschieten of valkeniers. Wil je dat graag? Roofvogels pakken ook kleine vogeltjes. Ik wens je succes met ze te vangen, lukt je niet en als je ze afschiet heb je een rechtzaak aan je broek hangen.
Katten gaan en staan waar ze willen, doe je niets tegen, als jezelf zijnde niet, als katten eigenaar ook niet. Als je dat vervelend vindt, dan moet je je tuin afschermen tegen katten of zorgen dat je tuin niet aantrekkelijk is voor een kat. Tuurlijk, je kunt de katten ook afschieten, maar dat gaat vrij veel centjes kosten tegen de tijd dat de buurt dat ontdekt en je aanklaagt. Dat verlies je altijd.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.