Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2001, 19:15
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Hi iedereen.

Gisteren sloeg m'n pc vast(zoals wel met elke pc eens gebeurt). Ik resette hem en starte terug op, toen kwam hij natuurlijk uit de scandisk. Ik was ongeduldig en duwde op enter (zodat hij direct begon met opstarten). Dat doe ik zelfs vaker.

Maar goed dus, na een hele tijd startte hij dan op en wat zie ik?
M'n windows achtergrond was weer standaardgroen.
M'n icq startte niet meer op.
Msn startte ook nie meer op.
M'n history sites van internet bv was weg.
Al m'n iconen op bureaublad waren weg
Op kazaa en andere zulke software moest ik terug inloggen (paswoord ingeven etc.)

Het was dus precies alsof mijn pc geformat was!!! Enig verschil was dat geluid, beeld, andere bestanden er nog opstonden (instellingen waren wel gewijziigd en icq bv startte niet meer op).

Geen probleem, ik heb ff msn en icq terug gedownload en geinstalleerd, terug ingelogd op kazaa, alles ff hersteld enzo... (bv ook de patch van m'n cd-writer programma).

Nu is alles terug ok maar ik heb nog 2 irritante probleempjes.

1. Dit is het grootste probleem, ik geraak niet meer in m'n mailbox van msn!!!! Ik geraak wel nog op msn messenger maar als ik mijn mails ga checken krijg ik altijd de gekende error 'deze pagina kan niet worden weergegeven, etc'.
Ook als ik via msn messenger die snelkoppeling naar m'n mailbox aanklik gaat het nooit Ook de pagina vernieuwen helpt niet. Al de andere sites werken wel nog!!!

2. Soms als ik naar een site wil surfen laadt hij, en dan op het allerlaatste moment wil hij niet op het scherm verschijnen...

Vooral prob 1 is weird en irritant!
Iemand oplossing?
alvast thx.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2001, 20:40
Verwijderd
1+2. dit heeft een vriend van me ook gehad. inloggen kan gewoon niet meer. echt vaag. toen hij zijn comp geformateerd had, en alles weer gesetupped toen was het bijna normaal (2 was er nog steeds een beetje)

echt concrete oplossingen heb ik niet voor je, probeer eens een formatje?

suc6!!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 21:13
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
format kan ik niet
enzow

ik wil in m'n mailbox
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2001, 21:20
Verwijderd
probeer eens schijfcontrole of scandisk uit te voeren. Je moet trouwens nooit scandisk afsluiten!!!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2001, 23:44
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
;.. scandisk word nooit meer opgestart bij mij ... ik heb gewoon scandisk.exe een andere naam gegeven. dan slaat hij die scandisk gewoon over ... je kan je systeem herstellen naar VOOR de crash... waar precies weet ik niet... werkt wel.. moet je doen in veilige modus... dan word alles wat je daarna hebt gedaan terug gedraaid en daarvoor ... ik had pas een systeem herstel gedaan van hoe m'n systeem 2 maanden geleden was.. veel installs verloren maar windows gered... PERFECT!.. .zoek ff..
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 11:34
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
ned441 schreef:
probeer eens schijfcontrole of scandisk uit te voeren. Je moet trouwens nooit scandisk afsluiten!!!

Ik heb niet het gevoel dat scandisk nou erg nuttig is...bovendien kost het ongeveer 3 minuten,en daar ga ik dus niet op wachten...

Het enige goede aan scandisk wat ik ooit heb gemerkt is dat hij een Getrightdownload kon repareren zodat die het weer deed (Win98 crashte nl tijdens het downen)...

__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik heb niet het gevoel dat scandisk nou erg nuttig is...bovendien kost het ongeveer 3 minuten,en daar ga ik dus niet op wachten...
weet je wat leuk is/was? in de tijd van DOS nog, als *dat* crashede.. nog leuker was als je daarna vergat om een CHKDSK x:/F te doen, zodat je er een paar dagen later achterkwam dat je hele schijf vol met kruislingsgekoppelde bestanden zat..

m.a.w natuurlijk is scandisk belangrijk *!*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.