Oud 23-02-2012, 12:14
Myzzzz
Myzzzz is offline
Hallo mensen,

Ik heb een beetje een probleem. Ik moet voor geschiedenis een praktische opdracht doen, wat neer komt op een werkstuk maken dat rond de 30 studielasturen beslaat. We konden zelf het onderwerp kiezen, zo lang het over de geschiedenis van Nederland ging. Ik koos "de invloed van de Koude Oorlog op Nederland". Klinkt alsof je er wel wat informatie over moet vinden, maar als je vijf geschreven bronnen moet hebben, waarvan twee boeken, waarvan je er al 1 hebt, en 3 websites, waarbij we wikipedia, scholieren.com en profielwerkstuk.nl niet mag gebruiken, valt dit toch nog behoorlijk tegen. Heeft iemand een paar tips voor mij?
Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2012, 14:56
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Even snel googlen op "Koude oorlog in Nederland" geeft wel wat leuke hits en bronnen die je kan gebruiken
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 12:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
http://www.nationaalarchief.nl/
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 13:17
Dieux
Dieux is offline
een kleine tip : investeer in een bibliotheek! ik heb dat ook gedaan, al benk nogmaar 14, maar kheb tog al een mooie collectie, en ja, ook over geschiedenis

. nu is de koude oorlog niet zomaar een onderwerp hoor, je moet de samenhang van de oorzaken eerst bespreken, want het zijn DIE oorzaken die Nederland hebben laten verzwakken.
dus je moet over de speech van Churchill spreken ove Het Ijzeren Gordijn, en zo kan je naar het standpunt Duitsland en de Nazi's gaan, waarna er vervolgens jouw land aan te pas zou moeten komen. (als ik mij niet vergis was de koude oorlog toch een 'actie' van Hitler)
veel succes, en denk es na over de bibliotheek hé
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 20:20
Myzzzz
Myzzzz is offline
Klopt, de eerste deelvraag van mijn project is ook "wat hield de koude oorlog precies in?", waarin ik ook beschrijf hoe het begonnen is. Hierdoor ontstaat er een beter samenhang in het werkstuk.

Bedankt voor jullie tips in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 20:45
SophieBerry
Avatar van SophieBerry
SophieBerry is offline
Citaat:
een kleine tip : investeer in een bibliotheek!
Ik dacht eerst dat je bedoelde dat de ts eens naar de bibliotheek moest gaan, dat lijkt me namelijk ook een Idee. Als je niet helemaal in the middel of nowhere woont is er in de buurt vast wel een te vinden. Als je daar lief aan een medewerker op de informatief-afdeling vraagt of ze je kunnen helpen vind je vast wel meer dan een boek.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 22:24
Verwijderd
Ik vraag daar inderdaad altijd lief. Ik kom er al jaren en ik kan zelf nog steeds geen boek vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Meiden onder ons, waarom geen NT?
isisnoort
11 04-03-2013 18:30
Algemene schoolzaken Vind je geschiedenis leuk of niet?
Matthiastuut
34 06-06-2011 12:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vandaag Examenchat Geschiedenis
Micky
4 13-05-2010 12:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken geschiedenis bill gates.
Rembo
2 19-09-2002 11:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.