Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2006, 06:35
miGAnt
miGAnt is offline
Vraag nr.1

Stel je voor, Ik wil na mijn Theoretische leerweg > MBO Detail handel doen..

Wat is dan Handig om te doen...\\

1. Gewoon de MBO-Detail handel
2. Na TL, HAVO doen en dan HBO
3. MHBO

Zelf vind ik Het ondernemers vak zeer belangrijk ..
Maar ik weet niet zo goed of het MBO zo'n geschikte weg is daarvoor.

Vraag nr.2

Wat is volgens jullie de betere weg ..

1. MBO Ondernemer Detailhandel.

2. Meteen Bedrijf beginnen.

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 06:37.
Advertentie
Oud 03-01-2006, 07:29
Estar
Estar is offline
Ik denk gewoon een cursus AOV doen.
Oud 03-01-2006, 07:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 03-01-2006 @ 07:35 :

2. Meteen Bedrijf beginnen.


Er zijn vast wel mensen die dat kunnen hoor, maar ga maar eerst gewoon nog even naar school.
Oud 03-01-2006, 09:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
wat voor bedrijf zou je zelf willen hebben dan ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 03-01-2006, 10:20
Verwijderd
Eh, wat zijn denk je de slagingskansen als je met alleen vmbo een bedrijf probeert te beginnen?
Oud 03-01-2006, 11:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 11:20 :
Eh, wat zijn denk je de slagingskansen als je met alleen vmbo een bedrijf probeert te beginnen?
een snackbar moet wel lukken dacht ik zo...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 03-01-2006, 11:50
Barry K
Barry K is offline
Zelfs dat is haast onmogelijk.

Je moet gewoon kennis van verscheidene zaken hebben om een bedrijf te kunnen beginnen. Je moet een plan kunnen schrijven om de financiering rond te krijgen, je moet wat weten over winst etc. etc.

Een financiering voor een bedrijf wordt echt niet zomaar gegeven hoor, daarvoor moeten de banken wel potentie in je zaak zien en dus zal je hen door middel van geschatte cijfers (en dan hebben we het niet over de cijfertjes die je tot nu toe hebt geleerd) moeten overtuigen.

Na je vmbo zomaar 'een bedrijf beginnen' kan simpelweg niet. Een bedrijf beginnen is niet alsof je een broodje koopt, het moet goed lopen aangezien het je eigen geld is, denk ook eens aan het feit dat als je geen kennis van zake hebt je binnen no-time mismanagement pleegt (zonder het te weten)
__________________
No nonsense
Oud 03-01-2006, 14:31
Verwijderd
Het ondernemersvak is dus wel iets waarvoor je niet per se een bepaalde opleiding hoeft te hebben. Ik zou je eerst zo goed mogelijk ontwikkelen, omdat je als zelfstandig ondernemer wel HBO werk/denkniveau nodig hebt. Je komt met verschillende lastige dingen in aanraking. MBO Detailhandel, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Met MBO kan je sowieso erg weinig kanten uit, dat is voor mensen die gewoon niet zo goed zijn in leren, en die worden dan finiaalmanager in een of andere winkel, maar meer ook niet. Ik zou denk ik eerst voor HAVO gaan.

Management en Organisatie is dan een heel erg nuttig vak, en interessant bovendien!
Ook zou ik zorgen dat je goed je talen spreekt en dat je economie krijgt.
Oud 03-01-2006, 15:34
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
denk dat je best van de havo naar de opleiding small business en retail manegement kan gaan. Deze opleiding bereid je echt voor op het starten van een eigen onderneming.
Oud 04-01-2006, 00:19
Verwijderd
Hoe beter je opgeleid bent, hoe groter je kans van slagen.
Oud 04-01-2006, 06:38
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Estar schreef op 03-01-2006 @ 08:29 :
Ik denk gewoon een cursus AOV doen.
AOV ?
Oud 04-01-2006, 06:43
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2006 @ 11:20 :
Eh, wat zijn denk je de slagingskansen als je met alleen vmbo een bedrijf probeert te beginnen?
Alleen VMBO ??\\

Mij moet je niet in zo'n hokje plaatsen..

Ik heb namelijk 1 doel in mijn leven en dat is succesvol worden als ondernemer..

Eerst een winkel of iets..En Waarschijnlijk uitbreiden in Rusland en Oekraine enz.. Geld genoeg dan ga ik over naar >>Dienstverlenend bedrijf..

Neem het alsjeblieft sirieus.
Oud 04-01-2006, 06:49
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-01-2006 @ 15:31 :
Het ondernemersvak is dus wel iets waarvoor je niet per se een bepaalde opleiding hoeft te hebben. Ik zou je eerst zo goed mogelijk ontwikkelen, omdat je als zelfstandig ondernemer wel HBO werk/denkniveau nodig hebt. Je komt met verschillende lastige dingen in aanraking. MBO Detailhandel, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Met MBO kan je sowieso erg weinig kanten uit, dat is voor mensen die gewoon niet zo goed zijn in leren, en die worden dan finiaalmanager in een of andere winkel, maar meer ook niet. Ik zou denk ik eerst voor HAVO gaan.

Management en Organisatie is dan een heel erg nuttig vak, en interessant bovendien!
Ook zou ik zorgen dat je goed je talen spreekt en dat je economie krijgt.
Helaas heb ik niet zo'n zin in HAVO, Dan maar de MHBO richting kiezen..

Dat is 3 jaar MBO en 3 jaar HBO in 6 jaar afgerond.

Detail handel waarschijnlijk..
Oud 04-01-2006, 07:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 07:43 :
Alleen VMBO ??\\

Mij moet je niet in zo'n hokje plaatsen..

Ik heb namelijk 1 doel in mijn leven en dat is succesvol worden als ondernemer..

Eerst een winkel of iets..En Waarschijnlijk uitbreiden in Rusland en Oekraine enz.. Geld genoeg dan ga ik over naar >>Dienstverlenend bedrijf..

Neem het alsjeblieft sirieus.
Wat zeur je nou? Je hebt momenteel toch ook alleen vmbo? Dan heb je hoogst waarschijnlijk toch ook gewoon nog weinig kennis van bepaalde zaken?

Daarbij, als jij niet eens normaal kunt spellen, neem ik jou ook niet serieus nee.
Oud 04-01-2006, 07:26
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 07:43 :
Alleen VMBO ??\\

Mij moet je niet in zo'n hokje plaatsen..

Ik heb namelijk 1 doel in mijn leven en dat is succesvol worden als ondernemer..

Eerst een winkel of iets..En Waarschijnlijk uitbreiden in Rusland en Oekraine enz.. Geld genoeg dan ga ik over naar >>Dienstverlenend bedrijf..

Neem het alsjeblieft sirieus.
als je ambitie hebt, ga je lekker een goede opleiding volgen. zonder goede basis kom je nergens. Ik probeer je serieus te nemen, maar je zult echt meer kennis op moeten doen. Je 'idee' hierboven is ook veel te vaag en ondoordacht om serieus te kunnen nemen. En waarom in godsnaam uitbreiden naar de sovjetunie ? je hebt nog geen bedrijf, en een winkel is zo ongeveer het lastigste type bedrijf om uit te kunnen breiden, zeker internationaal.

AOV = algemene ondernemersvaardigheden. (google loves people !)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 04-01-2006, 09:04
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-01-2006 @ 08:26 :
als je ambitie hebt, ga je lekker een goede opleiding volgen. zonder goede basis kom je nergens. Ik probeer je serieus te nemen, maar je zult echt meer kennis op moeten doen. Je 'idee' hierboven is ook veel te vaag en ondoordacht om serieus te kunnen nemen. En waarom in godsnaam uitbreiden naar de sovjetunie ? je hebt nog geen bedrijf, en een winkel is zo ongeveer het lastigste type bedrijf om uit te kunnen breiden, zeker internationaal.

AOV = algemene ondernemersvaardigheden. (google loves people !)
Ambitie, motivatie, doorzettingsvermogen, creativiteit, dromen, zijn allemaal woordjes die me tegenhouden om heel veel tijd te moeten verspillen om eerst kennis op te moeten doen.

Je kunt toch ook zoiets als een succesvol bedrijf oprichten en vervolgens vanzelf de ervaringen en kennis opdoen..

Haha, uitbreiden naar De Sovjetunie is van goot belang omdat de arbeidskracht ten eerste goedkoop zal zijn .. en ten tweede heb ik de talenkennis binnen mijn hand als het ware.
Er zijn wel meer redenen maar, daar heb niet de tijd voor op dit moment.

Tja, je moet ergens beginnen..Dan maar meteen met Detailhandel.
Oud 04-01-2006, 10:11
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 07:49 :
Helaas heb ik niet zo'n zin in HAVO, Dan maar de MHBO richting kiezen..

Dat is 3 jaar MBO en 3 jaar HBO in 6 jaar afgerond.

Detail handel waarschijnlijk..
Eerst zei je zelf nog dat dat ook een mogelijkheid was...
Een goede ondernemer kiest de beste weg en niet wat hij zin in heeft.

Het is gewoon een feit dat je na het VMBO erg weinig kennis hebt van economie / management & organisatie / wiskunde.
En laat deze vakken de basis zijn van 'goede' hogere opleidingen richting manager/ondernemer etc.
Naar mijn mening heeft een ondernemer verstand van zo'n beetje alles:
- Bestuderen jaarcijfers (en naar aanleiding daarvan plannen/investeringne maken)
- Economie ontwikkeling
- Management
- de wet
etc.

Als je 'gewoon' een winkel wilt beginnen en je wil zelf in die winkel gaan staan heb je allereerst een sector nodig waarin je wilt gaan werken. Kleding / keukens / kiosk weet ik veel wat...
Misschien kun je er dan eerst in gaan werken, en dan proberen met je kennis die je daar hebt opgedaan een ander bedrijf te starten. (dan wordt het wel lastig financieringen rond te krijgen)

En niet gelijk pissig zijn als je niet het antwoord krijgt waarop je gehoopt had he
__________________
No nonsense
Oud 04-01-2006, 11:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 10:04 :
Ambitie, motivatie, doorzettingsvermogen, creativiteit, dromen, zijn allemaal woordjes die me tegenhouden om heel veel tijd te moeten verspillen om eerst kennis op te moeten doen.

Je kunt toch ook zoiets als een succesvol bedrijf oprichten en vervolgens vanzelf de ervaringen en kennis opdoen..

Haha, uitbreiden naar De Sovjetunie is van goot belang omdat de arbeidskracht ten eerste goedkoop zal zijn .. en ten tweede heb ik de talenkennis binnen mijn hand als het ware.
Er zijn wel meer redenen maar, daar heb niet de tijd voor op dit moment.

Tja, je moet ergens beginnen..Dan maar meteen met Detailhandel.
omdat arbeid in rusland goedkoop is, moet je de snackbar uitbreiden naar de oekraiene e.o.

yeah right.

nee, je kan niet eerst een bedrijf oprichten en dan nadenken. de volgorde is andersom. ik begrijp je ambitie wel, en dat is mooi, maar je zult je eerst meer moeten verdiepen in twee dingen :

1)wat wil ik > (jij dus ) > wat voor bedrijf wil je ? een winkel ? een snackbar ? een luchtvaartmaatschappij ? probeer je 'idee' zo duidelijk mogelijk op te schrijven, en wees realistisch. Een idee als 'ik wil een winkelketen' is onrealistisch. 'ik wil een winkel in herenkleding beginnen' is wel realistisch.

2)verdiep je zoveel mogelijk in de branche van je keuze. Een winkel ? probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen over de prijs van winkelpanden, bestemmingsplannen, regels voor de detailhandel, etc. Probeer ook zoveel mogelijk te weten te komen over specifiek dat type winkel (in dit voorbeeld) wat je wil beginnen. Herenkleding ? bezoek modeshows. leg contact met fabrikanten. Kortom, zorg ervoor dat je zoveel mogelijk informatie hebt voordat je begint.

dan maak je een ondernemingsplan, een financiele analyse, en het liefst laat je een marktonderzoek doen. met al die informatie ga je naar de bank voor een zak geld, en als je geluk hebt geven ze die mee. (maar let op : niemand gaat je geld lenen, ook een bank niet, zonder te weten wat je er precies mee gaat doen.)

succes !

van idee naar goed idee duurt minimaal 3 maanden. van goed idee naar je eerste stappen als ondernemer duurt minimaal een jaar. van ondernemer met idee en geld naar winkeluitbater duurt vervolgens niet zo lang, maar daar gaat ook tijd in zitten. Binnen nu en 4 jaar zul je geen cent aan je idee verdient hebben. (niet om je te ontmoedigen, maar om je een idee te geven van wat je kan verwachten.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Ads door Google
Oud 04-01-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 07:43 :
Alleen VMBO ??\\

Mij moet je niet in zo'n hokje plaatsen..

Ik heb namelijk 1 doel in mijn leven en dat is succesvol worden als ondernemer..

Eerst een winkel of iets..En Waarschijnlijk uitbreiden in Rusland en Oekraine enz.. Geld genoeg dan ga ik over naar >>Dienstverlenend bedrijf..

Neem het alsjeblieft sirieus.
Ik ben bloedserieus. Ik ben ondernemingsjurist. Ik weet hoe mensen met grote plannen maar zonder kennis van zaken gigantisch in de problemen kunnen komen.

Verder, wat nou hokjes plaatsen? Je hebt vmbo. Dat is de enige kwalificatie die je hebt als je niet verder gaat naar mbo of hbo. Jij kunt van jezelf wel vinden dat je een geweldige ondernemers 'spirit' hebt, maar dat is natuurlijk geen kwalificatie. Dat zeggen er zoveel. Je moest eens weten hoeveel beginnende ondernemingen failliet gaan binnen een jaar, terwijl de oprichters nog wel zo bol stonden van de goede en creatieve ideeën.

Ik ken je niet, dus ik hou een slag om de arm, maar als iemand in stappen denkt als 'eerst een winkel ofzoiets en dan uitbreiden in Rusland en Oekraďne' dan krab ik me wel even achter mijn oren.
Oud 04-01-2006, 17:20
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-01-2006 @ 12:09 :
omdat arbeid in rusland goedkoop is, moet je de snackbar uitbreiden naar de oekraiene e.o.

yeah right.

nee, je kan niet eerst een bedrijf oprichten en dan nadenken. de volgorde is andersom. ik begrijp je ambitie wel, en dat is mooi, maar je zult je eerst meer moeten verdiepen in twee dingen :

1)wat wil ik > (jij dus ) > wat voor bedrijf wil je ? een winkel ? een snackbar ? een luchtvaartmaatschappij ? probeer je 'idee' zo duidelijk mogelijk op te schrijven, en wees realistisch. Een idee als 'ik wil een winkelketen' is onrealistisch. 'ik wil een winkel in herenkleding beginnen' is wel realistisch.

2)verdiep je zoveel mogelijk in de branche van je keuze. Een winkel ? probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen over de prijs van winkelpanden, bestemmingsplannen, regels voor de detailhandel, etc. Probeer ook zoveel mogelijk te weten te komen over specifiek dat type winkel (in dit voorbeeld) wat je wil beginnen. Herenkleding ? bezoek modeshows. leg contact met fabrikanten. Kortom, zorg ervoor dat je zoveel mogelijk informatie hebt voordat je begint.

dan maak je een ondernemingsplan, een financiele analyse, en het liefst laat je een marktonderzoek doen. met al die informatie ga je naar de bank voor een zak geld, en als je geluk hebt geven ze die mee. (maar let op : niemand gaat je geld lenen, ook een bank niet, zonder te weten wat je er precies mee gaat doen.)

succes !

van idee naar goed idee duurt minimaal 3 maanden. van goed idee naar je eerste stappen als ondernemer duurt minimaal een jaar. van ondernemer met idee en geld naar winkeluitbater duurt vervolgens niet zo lang, maar daar gaat ook tijd in zitten. Binnen nu en 4 jaar zul je geen cent aan je idee verdient hebben. (niet om je te ontmoedigen, maar om je een idee te geven van wat je kan verwachten.)

Snackbar is niet iets wat ik wil uitbreiden.

Ik bedoel zoiets als een bepaald soort winkel ..

Het moet zich duidelijk onderscheiden van andere winkels van het zelfde branche..

Maar eerst kijken naar wat voor soort branche natuurlijk..

Dan moet ik nog een bepaald visie hebben op de toekomst en deze gaan realiseren..
Oud 04-01-2006, 17:33
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-01-2006 @ 12:54 :
Ik ben bloedserieus. Ik ben ondernemingsjurist. Ik weet hoe mensen met grote plannen maar zonder kennis van zaken gigantisch in de problemen kunnen komen.

Verder, wat nou hokjes plaatsen? Je hebt vmbo. Dat is de enige kwalificatie die je hebt als je niet verder gaat naar mbo of hbo. Jij kunt van jezelf wel vinden dat je een geweldige ondernemers 'spirit' hebt, maar dat is natuurlijk geen kwalificatie. Dat zeggen er zoveel. Je moest eens weten hoeveel beginnende ondernemingen failliet gaan binnen een jaar, terwijl de oprichters nog wel zo bol stonden van de goede en creatieve ideeën.

Ik ken je niet, dus ik hou een slag om de arm, maar als iemand in stappen denkt als 'eerst een winkel ofzoiets en dan uitbreiden in Rusland en Oekraďne' dan krab ik me wel even achter mijn oren.
Mijn gedachtegang is op dit moment verre van de realiteit.
Maar ik kan je wel verzekeren dat ik hiervoor naar het buitenland wil gaan.

Ik snap het feit dat ik eerst kennis moet opdoen voordat ik kan beginnen..

Er moet toch wel iets zijn wat ik succesvol kan opbouwen en uitbreiden. Ik moet alleen nog maar het een en ander gaan uitzoeken.
Oud 04-01-2006, 17:35
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 18:20 :
Snackbar is niet iets wat ik wil uitbreiden.

Ik bedoel zoiets als een bepaald soort winkel ..

Het moet zich duidelijk onderscheiden van andere winkels van het zelfde branche..

Maar eerst kijken naar wat voor soort branche natuurlijk..

Dan moet ik nog een bepaald visie hebben op de toekomst en deze gaan realiseren..
[b]Van dezelfde branche, niet van het zelfde branche volgens mij...[/i]

Maar zoals al zo vaak gezegd:
Je hebt niet genoeg aan alleen een idee, je hebt veel kennis van verscheidene zaken nodig als ondernemer wil je een kans van slagen hebben.
Als ik jou was zou ik gewoon de Havo gaan doen omdat dat een redelijke basis is, waar je op niveau verder mee kan. Je kan daarna Hbo gaan doen... en tussentijds werkervaring in verschillende branches opdoen.
__________________
No nonsense
Oud 04-01-2006, 17:40
miGAnt
miGAnt is offline
Jullie kennen waarschijnlijk allemaal wel Sir Richard Branson ..

De Baas van Virgin ..


Heeft iemand zijn biografie al gelezen of..?


Mijn vraag is ..!


Waarom kan hij wel succesvol zijn en ik niet ??



Ik wil iets duidelijk maken..

IK ben niet van plan om 10 jaar te moeten studeren voordat ik eindelijk die kennis heb bereikt.

Maar ik ben tevreden met > hebben van kleinschalig bedrijf en studeren voor ondernemer tussendoor.

Wie is daar niet mee eens?

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 18:22.
Oud 04-01-2006, 17:46
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Barry K schreef op 04-01-2006 @ 18:35 :
[B]Van dezelfde branche, niet van het zelfde branche volgens mij...[/i]

Maar zoals al zo vaak gezegd:
Je hebt niet genoeg aan alleen een idee, je hebt veel kennis van verscheidene zaken nodig als ondernemer wil je een kans van slagen hebben.
Als ik jou was zou ik gewoon de Havo gaan doen omdat dat een redelijke basis is, waar je op niveau verder mee kan. Je kan daarna Hbo gaan doen... en tussentijds werkervaring in verschillende branches opdoen.
Ik ga voor MHBO.
Oud 04-01-2006, 19:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je weet nog niet eens in welke richting je het wilt zoeken? Wat kansloos zeg Zo van "ik wil een eigen bedrijf, maar ik moet nog even bedenken of ik dat in kleding of in schroevendraaiers ga doen".
Advertentie
Oud 04-01-2006, 19:58
Barry K
Barry K is offline
De reacties van de TS laten me elke keer opnieuw in de lach schieten.

Als je vraagt om reacties wat je het best kan doen, ga er dan als raad van anderen mee om. Als je alleen wou vertellen dat je ondernemer wou worden in weet ik veel wat, en dat jij het wel gaat maken.... en dat je nu MHBO gaat doen... zeg dat dan gewoon. Dan hoeft niet iedereen tijd te verspillen in het proberen van jou advies te geven / iets bij te brengen.
__________________
No nonsense
Oud 04-01-2006, 20:11
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-01-2006 @ 20:53 :
Je weet nog niet eens in welke richting je het wilt zoeken? Wat kansloos zeg Zo van "ik wil een eigen bedrijf, maar ik moet nog even bedenken of ik dat in kleding of in schroevendraaiers ga doen".
Nee, he.

-Stom KONIJN-

Luister.. ik kan nu helemaal niet weten welk bedrijf ik ga oprichten omdat ik simpelweg nog bezig ben met zoeken naar naar antwoorden..

Ik vind het vreselijk DOm van je om me op zo'n nutteloze manier af te kraken.
Oud 04-01-2006, 20:15
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-01-2006 @ 20:53 :
Je weet nog niet eens in welke richting je het wilt zoeken? Wat kansloos zeg Zo van "ik wil een eigen bedrijf, maar ik moet nog even bedenken of ik dat in kleding of in schroevendraaiers ga doen".
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Deze topic is bedoeld om elkaars evaringen te delen.

en niet om elkaar af te zeiken.

Hoe dom de vraag in jouw hoofd zal klinken.

Jij moet gewoon je KLEP houden en alleen reageren op mijn vraag en niet op hoeveel spellingsfouten ik wel niet heb.

Als je mijn vraag DOM vind, OF WAT DAN OOK.

Dan houd je je KLEP dicht.

en als het niet snapt dan vraag je gewoon netjes om verduidelijking en dus niet meteen afzeiken.
---------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 20:17.
Oud 04-01-2006, 20:20
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Barry K schreef op 04-01-2006 @ 20:58 :
De reacties van de TS laten me elke keer opnieuw in de lach schieten.

Als je vraagt om reacties wat je het best kan doen, ga er dan als raad van anderen mee om. Als je alleen wou vertellen dat je ondernemer wou worden in weet ik veel wat, en dat jij het wel gaat maken.... en dat je nu MHBO gaat doen... zeg dat dan gewoon. Dan hoeft niet iedereen tijd te verspillen in het proberen van jou advies te geven / iets bij te brengen.
Ga mij niet vertellen wat ik moet doen..

Als je wilt reageren .. doe het op de juiste manier..
------------------------------

Deze topic is bedoeld om elkaars evaringen te delen.

en niet om elkaar af te zeiken.

Hoe dom de vraag in jouw hoofd zal klinken.

Jij moet gewoon je KLEP houden en alleen reageren op mijn vraag en niet op hoeveel spellingsfouten ik wel niet heb.

Als je mijn vraag DOM vind, OF WAT DAN OOK.

Dan houd je je KLEP dicht.

en als het niet snapt dan vraag je gewoon netjes om verduidelijking en dus niet meteen afzeiken.
Oud 04-01-2006, 20:34
miGAnt
miGAnt is offline

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 20:45.
Oud 04-01-2006, 20:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Jij vraagt wat de beste manier is om succesvol ondernemer te worden. Mensen geven daar antwoord op en jij wordt boos?

Wil je nou écht horen wat wij denken dat de beste route is? Of wilde je eigenlijk alleen maar bevestiging van de route die je toch al voor jezelf had uitgestippeld?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-01-2006, 21:01
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-01-2006 @ 21:47 :
Jij vraagt wat de beste manier is om succesvol ondernemer te worden. Mensen geven daar antwoord op en jij wordt boos?

Wil je nou écht horen wat wij denken dat de beste route is? Of wilde je eigenlijk alleen maar bevestiging van de route die je toch al voor jezelf had uitgestippeld?
ik ben boos op barry k en Chloe Siere.


ik wil alles..

Alles wat jij mij kan vertellen over ondernemen en jouw eigen ervaringen daarmee.

daarbij kun je ook eventuel antwoord op mijn vraag beantwoorden

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 21:07.
Oud 04-01-2006, 21:13
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-01-2006 @ 12:54 :
Ik ben bloedserieus. Ik ben ondernemingsjurist. Ik weet hoe mensen met grote plannen maar zonder kennis van zaken gigantisch in de problemen kunnen komen.

Verder, wat nou hokjes plaatsen? Je hebt vmbo. Dat is de enige kwalificatie die je hebt als je niet verder gaat naar mbo of hbo. Jij kunt van jezelf wel vinden dat je een geweldige ondernemers 'spirit' hebt, maar dat is natuurlijk geen kwalificatie. Dat zeggen er zoveel. Je moest eens weten hoeveel beginnende ondernemingen failliet gaan binnen een jaar, terwijl de oprichters nog wel zo bol stonden van de goede en creatieve ideeën.

Ik ken je niet, dus ik hou een slag om de arm, maar als iemand in stappen denkt als 'eerst een winkel ofzoiets en dan uitbreiden in Rusland en Oekraďne' dan krab ik me wel even achter mijn oren.
met hokjes plaatsen bedoel ik dus dat je me niet moet beschouwen als Down terwijl je mij niet kent..

ik begrijp dat je boos bent na deze opmerking >>Mij moet je niet inzo'n hokje plaatsen

En hiervoor kun je mij om uitleg vragen>>

maar als iemand in stappen denkt als 'eerst een winkel ofzoiets en dan uitbreiden in Rusland en Oekraďne' dan krab ik me wel even achter mijn oren.
Oud 04-01-2006, 21:14
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 22:13 :
met hokjes plaatsen bedoel ik dus dat je me niet moet beschouwen als Down terwijl je mij niet kent..

ik begrijp dat je boos bent na deze opmerking >>Mij moet je niet inzo'n hokje plaatsen

En hiervoor kun je mij om uitleg vragen>>

maar als iemand in stappen denkt als 'eerst een winkel ofzoiets en dan uitbreiden in Rusland en Oekraďne' dan krab ik me wel even achter mijn oren.
Dus ook voor jouw geld het volgende.


-------------------------------

Deze topic is bedoeld om elkaars evaringen te delen.

en niet om elkaar af te zeiken.

Hoe dom de vraag in jouw hoofd zal klinken.

Jij moet gewoon je KLEP houden en alleen reageren op mijn vraag en niet op hoeveel spellingsfouten ik wel niet heb.

Als je mijn vraag DOM vind, OF WAT DAN OOK.

Dan houd je je KLEP dicht.

en als het niet snapt dan vraag je gewoon netjes om verduidelijking en dus niet meteen afzeiken.
Oud 04-01-2006, 21:58
Verwijderd
Doe eens normaal joh, idioot

Beetje jezelf afzeiken
Oud 04-01-2006, 22:01
Verwijderd
Tuurlijk knul. Succes met de zaak verder
Ads door Google
Oud 04-01-2006, 22:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 04-01-2006 @ 22:01 :
ik ben boos op barry k en Chloe Siere.


ik wil alles..

Alles wat jij mij kan vertellen over ondernemen en jouw eigen ervaringen daarmee.

daarbij kun je ook eventuel antwoord op mijn vraag beantwoorden
Maar er is geen reden om boos op hen te zijn. Ze willen jou ook alleen maar helpen. Ze hebben de moeite genomen je verhaal te lezen en te reageren. Je kan natuurlijk ook rustig uitleggen waarom je het oneens bent ipv te gaan schreeuwen en over 'je klep houden' te beginnen.

En wat betreft mijn ervaringen kan ik je totaal niet helpen. Ik kan wel beredeneren dat je op een havo een veel betere achtergrond verkrijgt dan op het vmbo. Dat heeft niks te maken met hokjesplaatsen, dat heeft te maken met bestaande verschillen in het onderwijs. Het vmbo is nou eenmaal anders, praktischer, dan een havo.
Verder denk ik dat je zelf ook kunt beredeneren dat een hbo in dat opzichte ook meer mogelijkheden biedt dan een mbo. Je hebt dan meer kennis en een beter diploma. Bovendien zijn je slagingskansen op het hbo ook hoger wanneer je havo hebt gedaan dan wanneer je van het mbo afkomt.

Je stelt in je beginpost 2 vragen.
Mijn antwoorden zijn dus:
1. Optie 2. Via TL, naar havo en naar het hbo dus.
2. Optie 1. Hoewel ik dat dus ook geen geweldige optie vind, lijkt het me nogal altijd beter om zonder enige kennis (ja, heel veel motivatie en alles, maar zonder gedegen theoretische kennis) een bedrijf te starten. Het kán wel, maar lijkt me niet de meest praktische manier.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-01-2006, 22:09
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
FuSe schreef op 04-01-2006 @ 22:58 :
Doe eens normaal joh, idioot

Beetje jezelf afzeiken
Wat is volgens jouw ''normaal''

Jij,DEBIEL..

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 22:11.
Oud 04-01-2006, 22:12
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-01-2006 @ 23:01 :
Tuurlijk knul. Succes met de zaak verder

Ja, ik vind dat je werkelijk pessimistisch bent..


Relaxt..
Oud 04-01-2006, 22:22
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-01-2006 @ 23:07 :
Maar er is geen reden om boos op hen te zijn. Ze willen jou ook alleen maar helpen. Ze hebben de moeite genomen je verhaal te lezen en te reageren. Je kan natuurlijk ook rustig uitleggen waarom je het oneens bent ipv te gaan schreeuwen en over 'je klep houden' te beginnen.

En wat betreft mijn ervaringen kan ik je totaal niet helpen. Ik kan wel beredeneren dat je op een havo een veel betere achtergrond verkrijgt dan op het vmbo. Dat heeft niks te maken met hokjesplaatsen, dat heeft te maken met bestaande verschillen in het onderwijs. Het vmbo is nou eenmaal anders, praktischer, dan een havo.
Verder denk ik dat je zelf ook kunt beredeneren dat een hbo in dat opzichte ook meer mogelijkheden biedt dan een mbo. Je hebt dan meer kennis en een beter diploma. Bovendien zijn je slagingskansen op het hbo ook hoger wanneer je havo hebt gedaan dan wanneer je van het mbo afkomt.

Je stelt in je beginpost 2 vragen.
Mijn antwoorden zijn dus:
1. Optie 2. Via TL, naar havo en naar het hbo dus.
2. Optie 1. Hoewel ik dat dus ook geen geweldige optie vind, lijkt het me nogal altijd beter om zonder enige kennis (ja, heel veel motivatie en alles, maar zonder gedegen theoretische kennis) een bedrijf te starten. Het kán wel, maar lijkt me niet de meest praktische manier.


OK FORUMBAAS SLUIT DEZE TOPIC NU.


Ik wil ff wat negatieve energie aan jullie kwijt.


Ten eerst vind ik alle VWO gastjes die Zogenaamd moeilijke woorden gebruiken om enigzins indruk van intiligentie uit drukken bij het publiek ..

DEBIEL.

Elk van jullie vind ik zo DOm als AARS

Geen van jullie heeft het fatsoen gehad om deze topic mooi te laten eindigen..

Stelletje

Laatst gewijzigd op 04-01-2006 om 22:30.
Oud 04-01-2006, 22:26
miGAnt
miGAnt is offline
Geen van jullie verdient het respect om gewaardeerd te worden
----------------------------------------------------

Deze topic is bedoeld om elkaars evaringen te delen.

en niet om elkaar af te zeiken.

Hoe dom de vraag in jouw hoofd zal klinken.

Jij moet gewoon je KLEP houden en alleen reageren op mijn vraag en niet op hoeveel spellingsfouten ik wel niet heb.

Als je mijn vraag DOM vind, OF WAT DAN OOK.

Dan houd je je KLEP dicht.

en als het niet snapt dan vraag je gewoon netjes om verduidelijking en dus niet meteen afzeiken.
-------------------------------------------------------------

Stelletje
Oud 04-01-2006, 23:01
Estar
Estar is offline
Foei toch

Nu wil niemand je meer helpen
Oud 04-01-2006, 23:27
Verwijderd
Slotje.
Oud 04-01-2006, 23:55
Barry K
Barry K is offline
Jammer;

- Ik heb geen enkele nutteloze 'moeilijke woorden' in dit topic gezien.

- Ik heb echt goeie intenties gehad en geprobeerd je te helpen met je probleem, jammer dat je dat niet zo ziet. Ik zit hier niet op dit forum om mensen met een idee de grond in te boren. Als het even kan help ik met advies, en misschien zelfs wat meer. Ervaringen die ik heb met m'n eigen zaak zou ik kunnen delen, en eventueel verdere connecties zou ik niet verkeerd vinden. Jammer dat jij het ziet als iets slechts omdat mijn visie (en die van anderen) niet hetzelfde zijn als die van jou.

- Jammer dat je zo tekeer gaat, het geeft alleen maar je onmacht/onwetendheid weer.

- Toch succes !
__________________
No nonsense
Oud 05-01-2006, 00:17
Verwijderd
HAhahahahaha, zo dom als aars.

Oud 05-01-2006, 07:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uhm, moeilijk woorden? Waar dan?

En ga je straks ook zo tekeer tegen je personeel? Dat wordt een gezellige boel dan. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je zo een team aanpakt (ik weet het wel zeker overigens).
Oud 05-01-2006, 07:28
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Barry K schreef op 05-01-2006 @ 00:55 :
Jammer;

- Ik heb geen enkele nutteloze 'moeilijke woorden' in dit topic gezien.

- Ik heb echt goeie intenties gehad en geprobeerd je te helpen met je probleem, jammer dat je dat niet zo ziet. Ik zit hier niet op dit forum om mensen met een idee de grond in te boren. Als het even kan help ik met advies, en misschien zelfs wat meer. Ervaringen die ik heb met m'n eigen zaak zou ik kunnen delen, en eventueel verdere connecties zou ik niet verkeerd vinden. Jammer dat jij het ziet als iets slechts omdat mijn visie (en die van anderen) niet hetzelfde zijn als die van jou.

- Jammer dat je zo tekeer gaat, het geeft alleen maar je onmacht/onwetendheid weer.

- Toch succes !

Ik ben niet meer on-THIS-topic

Wil je ervaringen delen of/..

Contact me prive.
Oud 05-01-2006, 09:02
Tripo
Tripo is offline
haha jij komt er wel
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ondernemer Manager > 402
Orton
3 30-01-2008 18:38
Studeren Waarom wil je ondernemer worden?
netty_dushi
5 02-11-2007 20:11
Studeren Commericiele economie voor toekomstige ondernemers...
Brammetje-88
2 14-05-2006 08:52
Algemene schoolzaken Opleiding voor Toekomstige Ondernemers
nummer14
1 10-05-2006 14:58
Werk, Geld & Recht Oefen als ondernemer
daanaan
2 15-10-2005 21:57
Algemene schoolzaken Opleiding horeca ondernemer
MrD
8 16-06-2004 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.