Oud 23-06-2010, 18:46
Acenith
Acenith is offline
Hai iedereen,

Ik heb een paar vragen en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Ik ga sinds mijn dertiende niet meer met regelmaat naar school, dit door psychische problemen waardoor ik een hele tijd opgenomen heb gezeten. Ik heb één overgangsbewijs van HAVO/VWO 1 naar HAVO 2, verder heb ik toen helaas niet kunnen komen. Inmiddels ben ik 19. Vorig jaar ben ik, na lange tijd dus, weer met een opleiding gestart, namelijk MBO Zorghulp (niveau 1). Deze heb ik gehaald. Nu ben ik begonnen met MBO Helpende Zorg&Welzijn (niveau 2). Ik merk echter dat het praktijkgerichte en de verplichte stages met kinderen mij totaal niet liggen. Mijn stage is dan ook vervroegd stopgezet.
Hier heb ik afgelopen maandag een heel gesprek over gevoerd met mijn mentor en de coördinator. Hier kwam uit dat ik kon proberen me op niveau 3 aan te melden, waar ik meteen afgewezen werd, want ja, je moet het niveau 2 papiertje hebben. Ook kwam eruit dat ik de VAVO kon proberen. Nu weet ik alleen totaal niet wat de mogelijkheden zijn; op internet vind ik alleen dat je gezakt moet zijn of blijven zitten om überhaupt in VMBO 3 te komen. Ik wil graag weten of iemand hier ervaring heeft met een soortgelijk iets, en hoe dat is gegaan, en of jullie weten of het mogelijk is van niets naar VMBO TL te kunnen?
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2010, 22:02
Verwijderd
Moet kunnen, maar ik vrees dat het je wel een paar jaartjes gaat kosten. Met een overgangsbewijs van klas 1 naar 2 kun je niet zo veel vrees ik. Volgens mij moet VAVO wel kunnen, misschien in combinatie met een (bij)baan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 15:37
Verwijderd
tl lijkt me niet,
staat gelijk aan niveau 3/4
vmbo kader kun je wel proberen denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 17:18
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
tl lijkt me niet,
staat gelijk aan niveau 3/4
vmbo kader kun je wel proberen denk ik
Onzin.

Je kunt je gewoon op een VAVO school aanmelden en vmbo-tl doen. Vanwege je leeftijd, laten ze je dat echt wel doen. Eventueel 2 jarige havo, kan zijn dat je dan een toelatingstoets moet maken.

Er is overigens ook een VAVO topic, daar zijn meer mensen met dezelfde vragen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VMBO TL doorstroom Havo
Misterman123
4 15-11-2011 05:57
Algemene schoolzaken 4 Vmbo tl-Havo4
Grappigeman18
3 16-10-2011 17:51
Algemene schoolzaken Vavo vmbo tl
Van Bergsen
1 07-06-2011 16:02
Studeren mbo -- vavo
deking23
4 11-11-2010 08:41
Wegwijzen & Voorstellen Iemand ervaring met VAVO?
Nora__
0 20-06-2010 20:08
Studeren Vavo Vmbo Help!!
snoopy..
3 29-11-2007 23:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.