Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 14:02
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Heej,

Vanaf vorige maand heb ik veel last van slapeloosheid... Meestal als ik ga slapen kan ik geen oog dicht doen en zit om de sec in mijn bed te draaien.... Ook heb ik ja dan alleen last van steken in mijn borst... Weet niet precies waar.... Daardoor kom ik niet in slaap... Ik ga meestal slapen om een uur of half elf.... In gedachten dat 8 uur slapen wel genoeg is.... Maar meestal lig ik om half 3 nog wakker in mijn bed.. Een half jaar geleden had ik hier ook al eens last van gehad maar toen was het op een gegeven moment weg... Maar nu heb ik het weer... Het probleem is niet dat ik overdag te weinig energie heb... Nee dat heb ik nou juist nu wel das het vreemde... Misschien soms wel eens te veel... Maar ik kan me erg slecht concetreren op de les en ik vind het moeilijk om dingen te onthouden en dat had ik vanaf toen ik dit kreeg... Bijvoorbeeld nieuwe namen......

Ik heb ook al vanalles geprobeerd om in slaap te komen ten eerste ik kijk nooit geen tv s avonds meer omdat het schijnt dat het niet goed voor je es... Dus ik lees een boekie.... Ook heb ik al warme melk geprobeerd met en zonder honing, thee met en zonder honing... Veel drinken niet veel drinken... Veel eten niet veel.... Veel bewegen en niet veel.... Ook een homepathisch middeltje voor zenuwen te ondrukken werkte niet. Het wil allemaal niet baten en waarom weet ik niet....

Ik denk bij mijn eigen omdat ik me zo druk maak... Maar dat moet dan wel onderbewust zijn want ik probeer me nou juist zo min mogelijk druk te maken als ik ga slapen...

Een half jaar geleden toen ik hetzelfde probleem had was ik naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik iets aan mijn hart had... Gelukkig was dit niet zo het zat geeneens dicht in de buurt van mijn hart, maar zij dacht dat ik verkeerd ademhaalde... Ze had me naar een therapeut verwijst maar heb het niet meer gedaan omdat ikzelf weet dat ik gewoon goed ademhaal....

Maar wat kan dan het probleem zijn en hoe is et op te lossen?

Bisous,
DaLoverBoy
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 18-05-2003 @ 15:02:
Maar ik kan me erg slecht concetreren op de les en ik vind het moeilijk om dingen te onthouden en dat had ik vanaf toen ik dit kreeg... Bijvoorbeeld nieuwe namen......
Oa daarvoor heb je slaap nodig.


Citaat:
DaLoverBoy schreef op 18-05-2003 @ 15:02:
Een half jaar geleden toen ik hetzelfde probleem had was ik naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik iets aan mijn hart had... Gelukkig was dit niet zo het zat geeneens dicht in de buurt van mijn hart, maar zij dacht dat ik verkeerd ademhaalde... Ze had me naar een therapeut verwijst maar heb het niet meer gedaan omdat ikzelf weet dat ik gewoon goed ademhaal....
Ze zal echt niet iemand voor de lol doorverwijzen.
Proberen kan geen kwaad, misschien helpt het?

Citaat:
DaLoverBoy schreef op 18-05-2003 @ 15:02:
Maar wat kan dan het probleem zijn en hoe is et op te lossen?
Los de dingen waar je je druk om maakt op.
(makkelijker gezegd dan gedaan..)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:18
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb op dit moment ook weer een ik-kan-echt-niet-in-slaap-komen-periode maar dat komt omdat ik gewoon een beetje veel aan mijn hoofd heb denk ik.
En het lijkt dat dat bij jou ook het geval is. Tsja, wat doe je eraan? Het uit je hoofd zetten, hoewel dat vaak niet lukt...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 19:35
non
non is offline
hej,. kheb ook last (gehad) van te weinig slaap... bij mij kwam het gewoon omdat ik teveel aan mn hoofd had en over vanalles lag na te denken... nu heb ik het wat meer geordend en kan ik beter slapen

dat je overdag juist heeel veel energie heb is volgens mij gewoon je slaaptekort.... tis niet gezond kan ik je vertellen... denk dat als het nog langer zo doorgaat je helemaal instort (ook al kan je daar zelf niks aan doen denkk)

maar goed praat er in ieder geval met iemand over ofzo.. misschien dat je al pratende er achter komt waarom je niet kan slapen (of zijn het alleen die steken.. misschien toch nog n keer terug naar de dokter)

en veel succes in ieder geval!
__________________
wie schrijft die blijft...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 21:02
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
Ik heb dat ook gehad... een tijdje... ik loste het op door overdag niet al te veel thus te blijven hangen achter de computer op tv... zodat ik ook wat meer moe werd...
Vaak ligt het ook aan waaraan je denkt... De gedachten kunnen je vaak helemaal gek maken. Ik had als oplossing dat ik aan iets prettigs of rustgevends dacht, of zoiets als, denk aan al die andere mensen (klasgenoten) die nu wel slapen... of aan wat je allemaal wil gaan doen de volgende dag (dan de leuke dingen)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Te veel slaap?
TheUnknown123
3 21-08-2016 19:35
Lichaam & Gezondheid Hoeveel slapen?
Politiker
46 12-02-2007 10:27
Lichaam & Gezondheid Niet kunnen slapen/ niet uitrusten
elske_e
28 15-01-2006 03:18
Lichaam & Gezondheid lang geen slaap
Fade of Light
41 13-01-2005 12:17
Lichaam & Gezondheid Puistjes als je té weinig slaapt
Stefanie
7 18-02-2004 14:58
Lichaam & Gezondheid concrete gevolgen weinig slapen?
Sannetje
15 12-06-2002 16:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.