Oud 10-05-2004, 13:51
rare
rare is offline
Bij ons is iemand met pasen naar Gymnasium gegaan. Maar daar was het wel rustig volgens haar, en bij ons nu drukker!

maar...

1G heeft 33 kinderen
en 1A (wij dus) heeft/hebben 19 kinderen.


behalve de leraren is het enige verschil dat je wel Latijn en Grieks hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2004, 14:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Thanh schreef op 07-05-2004 @ 14:50 :
dat er wordt gezegd dat vwo proefwerken makkelijker zijn dan die van het gymnasium klopt helemaal niet. Je krijgt dezelfde repetities alleen op het gymnasium krijg je 2 vakken erbij en dat is het enigste verschil!!!!
Op het Gymnasium kunnen ze wel spellen en op het VWO niet .

enige!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
I love stars schreef op 09-05-2004 @ 12:02 :
Ja ik ken ook een meisje van het gym. nu ath. en die was super hoogbegaafd in afkijk technieken , ze heeft mij er ook wat geleerd, ook al kende ik er al genoeg.
Wat dacht je van alle vertalingen (Latijn of Grieks) in je woordenboek plakken, of een complete Engelse brief in je woordenboek.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:09
rare
rare is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2004 @ 15:44 :
Op het Gymnasium kunnen ze wel spellen en op het VWO niet .

enige!!!!!!!!!!!!!!!!!


Niet waar!!!

Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2004 @ 15:44 :
Op het Gymnasium kunnen ze wel spellen en op het VWO niet .

enige!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:05
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2004 @ 15:44 :
Op het Gymnasium kunnen ze wel spellen en op het VWO niet .
Nee hoor, op het gym kunnen ze ook niet spellen ;-).
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2004 @ 15:44 :
Op het Gymnasium kunnen ze wel spellen en op het VWO niet .

enige!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 13:52
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Er zijn veel mensen die enigste schijven inplaats van enige. Zowel ath. als gym. en natuurlijk lager.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:34
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Ik zit in 2 gymnasium maar ik wil eigenlijk in de 4e naar atheneum, omdat grieks en latijn stom zijn en het zijn toch uitgestorven talen, je moet er ook veel voor leren, dan besteed ik mijn tijd liever aan écht nuttige vakken
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 20:51
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-05-2004 @ 14:52 :
Er zijn veel mensen die enigste schijven inplaats van enige. Zowel ath. als gym. en natuurlijk lager.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 20:52
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 12-05-2004 @ 18:34 :
Ik zit in 2 gymnasium maar ik wil eigenlijk in de 4e naar atheneum, omdat grieks en latijn stom zijn en het zijn toch uitgestorven talen, je moet er ook veel voor leren, dan besteed ik mijn tijd liever aan écht nuttige vakken
Waarom stop je er dan nu niet mee?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 12-05-2004 @ 21:52 :
Waarom stop je er dan nu niet mee?
omdat je klas wel heel cool kan zijn
omdat sommige atheneum klassen véél drukker zijn enzo..

Ik vroeg me trouwens af, we hebben het hier steeds erover dat het verschil tussen een scholgen gemeenschap en zelfstandig gymnasium groot is. Maar wat vinden jullie dan écht gymnasium?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:58
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Dat mensen op het gym slimmer zijn, leergieriger zijn of betere citoscores hebben is allemaal bullshit. Ik zit in atheneum 4, had citoscore 550, ben ook redelijk slim en leergierig. En zo zijn er veel bij mij uit de klas. Ik heb ook overwogen om naar het gym te gaan, maar ik heb gesproken met een docent op een gymnasium en die heeft mij verteld dat het qua niveau weinig uitmaakte of je nou op het atheneum zat of op het gym, het ENIGE (zie je wel, zelfs het domme atheneummeisje kan het woord spellen) verschil was Latijn en Grieks. En aangezien hier in de buurt geen gymnasium is ben ik maar atheneum gaan doen.
En waarom zou je slimmer zijn als je twee talen extra erbij kunt doen? Zou ik waarschijnlijk ook kunnen, ik ben behoorlijk goed in talen. Anderen die dat niet zijn, die beter in exacte vakken zijn, kunnen ook beter geen gymnasium gaan doen want dan zit je met 6 talen. Als je het dan toch wil doen, omdat je anders lui,niet leergierig of dom zou zijn, dan ben je pas achterlijk. En nu ik bepaalde reacties van mensen hier lees krijg ik bijna de neiging om te zeggen dat ik niet eens tussen zulke mensen zou willen zitten.

zo, ik heb gesproken
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:15
Rensketje
Rensketje is offline
HOihoi,

Wat een megadiscussie zeg! Echt leuk,

Ik ben zelf na 2 vwo overgestapt naar 3 gymnasium. Ik heb toen alles moeten inhalen. Wij krijgen toen bijvoorbeeld minder uren frans omdat we per week 3 uur grieks en 3 uur latijn hadden.
Je moet gewoon sneller door bepaalde stof heen (in de onderbouw dan).

Het is echt onzin dat leerlingen gedwongen worden!Ik heb het zelf gekozen, en zo zijn er echt veel meer.

In de bovenbouw denk ik dat het nix verschild. Het kan zijn dat leerlingen van het vwo minder leergierig zijn. Maar het hangt gewoon van de leerling af, van je eigen persoontje. Op het gymnasium zitten ook wel leerlingen die gewoon nix doen!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:09
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 12-05-2004 @ 21:51 :

jij mischien niet! Ik ook niet hoor. Maar ja als je niks anders dan kan zeggen ,
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:11
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 13-05-2004 @ 13:58 :
Dat mensen op het gym slimmer zijn, leergieriger zijn of betere citoscores hebben is allemaal bullshit. Ik zit in atheneum 4, had citoscore 550, ben ook redelijk slim en leergierig. En zo zijn er veel bij mij uit de klas. Ik heb ook overwogen om naar het gym te gaan, maar ik heb gesproken met een docent op een gymnasium en die heeft mij verteld dat het qua niveau weinig uitmaakte of je nou op het atheneum zat of op het gym, het ENIGE (zie je wel, zelfs het domme atheneummeisje kan het woord spellen) verschil was Latijn en Grieks. En aangezien hier in de buurt geen gymnasium is ben ik maar atheneum gaan doen.
En waarom zou je slimmer zijn als je twee talen extra erbij kunt doen? Zou ik waarschijnlijk ook kunnen, ik ben behoorlijk goed in talen. Anderen die dat niet zijn, die beter in exacte vakken zijn, kunnen ook beter geen gymnasium gaan doen want dan zit je met 6 talen. Als je het dan toch wil doen, omdat je anders lui,niet leergierig of dom zou zijn, dan ben je pas achterlijk. En nu ik bepaalde reacties van mensen hier lees krijg ik bijna de neiging om te zeggen dat ik niet eens tussen zulke mensen zou willen zitten.

zo, ik heb gesproken
goed zo meeeens.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
I love stars schreef op 14-05-2004 @ 14:09 :
jij mischien niet! Ik ook niet hoor. Maar ja als je niks anders dan kan zeggen ,


Het gaat er gewoon om dat dat het punt niet is. Gothic probeerde gewoon een grapje te maken, eentje die ik persoonlijk meesterlijk vond, en die tegelijkertijd haar mening over het onderwerp nog eens uitdrukte.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 13:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 14-05-2004 @ 14:12 :
Het gaat er gewoon om dat dat het punt niet is. Gothic probeerde gewoon een grapje te maken, eentje die ik persoonlijk meesterlijk vond, en die tegelijkertijd haar mening over het onderwerp nog eens uitdrukte.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:35
Rec_It
Rec_It is offline
ik ben van 3 gymnasium naar 4 atheneum overgegaan, en had het gevoel dat ik 3 gymnasium overdeed. op het zelfstandige gymnasium waar ik zat ging je direct dieper op de stof in, niet door het pas na de vijfde herhaling (vwo) eens wat dieper te bekijken. iig ik moet gaan ik kom later nog wel terug hierop
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:35
floortje613
floortje613 is offline
Citaat:
de meeste gymnasiasten zijn juist lui, omdat alles hen komt aanwaaien...
ik zal je even uit illusie helpen. dit is pure onzin....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 20:02
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ik zal je even uit illusie helpen. dit is pure onzin....
Dit klopt idd totaal niet, ik zit ook op gymnasium en met luiheid haal je het helemaal niet


Ik moet echt wel wat doen voor die voldoendes hoor
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 20:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
ik zal je even uit illusie helpen. dit is pure onzin....
Ik heb juist het gevoel dat 'luie gymnasiasten' op het atheneum zitten, want waarom een dooie taal nemen als vwo toch gewoon vwo is? En anders zitten ze wel op havo oid.

En ik heb het gevoel dat je het topic een beetje upt. Open dan een nieuwe!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Dit klopt idd totaal niet, ik zit ook op gymnasium en met luiheid haal je het helemaal niet


Ik moet echt wel wat doen voor die voldoendes hoor
Sorry hoor maar ik zit de hele dag op mijn luie reet en al mijn gemiddeldes zijn boven de 7, en bijna de helft boven de 8.

Ontopic: Ik snap wel wat je bedoelt, waarschijnlijk zal ik ook eens aan de bak moeten om goede cijfers te blijven halen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 23:37
Jaas
Jaas is offline
Gymnasiasten zijn de elite van de elite, atheneum'ers zijn te vergelijken met havisten.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:18
Verwijderd
ik ken genoeg boerenpummels op het gymnasium hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 11:23
the economist
the economist is offline
In ieder geval doen beiden precies dezelfde examens, op precies hetzelfde tijdstip, met precies evenveel tijd, en worden ze beoordeeld volgens precies dezelfde normen. Als de vwo'er dan ook nog precies hetzelfde cijfer op dit eindexamen haalt dan de gym'er, dan is er weinig verschil lijkt me...Nou ja, behalve dan dat de gym'er toch slimmer is

Wel is het zo dat je grieks en/of Latijn erbij moet doen, dus dat is 1 vak meer.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 16:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
In ieder geval doen beiden precies dezelfde examens, op precies hetzelfde tijdstip, met precies evenveel tijd, en worden ze beoordeeld volgens precies dezelfde normen. Als de vwo'er dan ook nog precies hetzelfde cijfer op dit eindexamen haalt dan de gym'er, dan is er weinig verschil lijkt me...Nou ja, behalve dan dat de gym'er toch slimmer is

Wel is het zo dat je grieks en/of Latijn erbij moet doen, dus dat is 1 vak meer.
Psst, gymnasium is vwo! ;x Vwo = voortgezet wetenschappelijk onderwijs = atheneum + gymnasium. Op mijn oude school zaten atheneum en gymnasium in de bovenbouw gewoon gemixt, het waren gewoon algemene vwo-klassen die dezelfde lessen volgden en dezelfde toetsen maakten. Alleen had gym er dan een dode taal bij en atheneum een levende. En een gym'er hoeft niet per se slimmer te zijn, hij hecht waarschijnlijk net wat meer waarde aan het niveau of vindt zo'n dode taal en/of mythologie reuze interessant/is daar goed in.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Op het gymnasium krijg je klassieke talen en KCV.
Ik heb ook KCV en klassieke talen, maar ik doe atheneum?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 16:33
liekliek
liekliek is offline
Ik ben na 1 jaartje gymnasium over gestapt naar t atheneum. liep op het gymnasium heel erg op mn tenen en ergerde me rot aan mensen, en dat waren er veel, die op het gymnasium zaten, niets deden en toch hoge cijfers haalden. ik werk nu ook wel hard, maar dat doet iedereen. Verder was het eigenlijk geen verschil, latijn en grieks, Kcv ipv Ckv, maar verder ook echt niets!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 16:34
liekliek
liekliek is offline
Citaat:
Ik heb ook KCV en klassieke talen, maar ik doe atheneum?
huh, oke. knap. naar mijn weten doe je dan gymnasium (:
tenminste, dat wordt dan wel vermeld op je dimploma!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 16:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Sorry hoor maar ik zit de hele dag op mijn luie reet en al mijn gemiddeldes zijn boven de 7, en bijna de helft boven de 8.

Ontopic: Ik snap wel wat je bedoelt, waarschijnlijk zal ik ook eens aan de bak moeten om goede cijfers te blijven halen.
Zit jij op een normale school met een normaal/waardig gymnasium in klas 4 Gymnasium met een NT/NG profiel (Beta-vakken als Wiskunde B, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie)?

Ik kan niet geloven dat jij hetzelfde als ik doe en niets uitvoert, en dat je dan alsnog 7'ens en 8'ens haalt, want dat is praktisch onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 16:54
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
ik zit nu in het derde van gymnasium, met latijn en grieks.
bij ons kunnen we voor volgend jaar dus profielkeuzes maken. dus ook of je atheneum of gymnasium wil/kan doen.
bij ons heb je alleen een gymnasium diploma als je minimaal 4 of 5 jaar (weet niet meer zeker) latijn of grieks hebt gedaan, en dat je in het 3e beide moet hebben, en dan ook nog afstudeerd in één van beide.

bij ons in de klas zit er vooral een verschil tussen de M profielen en de N profielen. het kan toeval, of een vooroordeel zijn, maar bij ons zijn de M-profiel-kandidaten over het algemeen wat drukker. zelf ben ik een beta.

Ik denk wel dat gymnasten leergieriger zijn, en er ook meer voor over hebben om goede cijfers te halen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 21:20
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
Ik zit op het gymnasium, maar had liever atheneum gedaan.
Bij ons krijg je in de eerste al Latijn en Grieks, 2 uur van beide vakken per week. Het heeft weinig invloed op het aantal uren (we hebben maar 1 uur Duits en Ath 2 uur, ook met frans hebben wij een uur minder) dus dat maakt weinig uit.
Bij de andere vakken hebben wij gewoon dezelfde boeken, op Engels na dan.
Verder krijg je er in Atheneum bij ons Spaans bij vanaf de 2e, dit heeft Gymnasium niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 18:39
thebeatles
Avatar van thebeatles
thebeatles is offline
3 gym hier, en er is niet eens zo gek veel verschil tussen het Atheneum en het Gymnasium, behalve de klassieke talen natuurlijk. Door de klassieke talen moet het gym met minder lessen per week van andere vakken dezelfde stof afkrijgen als Atheneum, je hebt dus minder tijd en minder uitleg om de stof te verwerken.
__________________
"I've always been famous, it's just no one knew it yet." - Lady GaGa
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 21:25
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
3 gym hier, en er is niet eens zo gek veel verschil tussen het Atheneum en het Gymnasium, behalve de klassieke talen natuurlijk. Door de klassieke talen moet het gym met minder lessen per week van andere vakken dezelfde stof afkrijgen als Atheneum, je hebt dus minder tijd en minder uitleg om de stof te verwerken.
Het enige verschil in 4 VWO gymnasium met atheneum is KCV en een klassieke taal, voor de rest is er niet echt verschil, behalve een klein beetje met Engels en NL...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ik kan niet geloven dat jij hetzelfde als ik doe en niets uitvoert, en dat je dan alsnog 7'ens en 8'ens haalt, want dat is praktisch onmogelijk.
Ik heb een 7 gemiddeld op mijn examens Frans gehaald zonder er ook maar wat voor te doen. Ik deed zelfs niet mee in de lessen Frans, aangezien die gewoon flut waren.

True: Ik ging wel met mijn vader mee op zakenreis naar Frankrijk. .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb een 7 gemiddeld op mijn examens Frans gehaald zonder er ook maar wat voor te doen. Ik deed zelfs niet mee in de lessen Frans, aangezien die gewoon flut waren.

True: Ik ging wel met mijn vader mee op zakenreis naar Frankrijk. .
Ik denk dat je dan gewoon een talenknobbel hebt of het gewoon heel erg goed oppikte als je mee ging met je vader. Want ik denk namelijk niet dat er veel mensen zijn die geen lessen Frans hebben, een paar keer naar Frankrijk gaan en een zeven halen op het Examen .

Maar, welk niveau was dat examen eigenlijk dan?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 15:42
obama6493
obama6493 is offline
Citaat:
dat ligt er erg aan
als je op een zelfstandig gymnasium zit meot je er van uitgaan dat het niveau echt hoger ligt op alle vakken
als je gymnasium op een scholen gemeenschap doet ligt het niveu ongeveer gelijk met atheneum alleen meot je altijd harder werekn door dat je latijn en grieks er bij hebt
Het is een groot verschil in niveau

Ik merk het aan de vwo leerlingen vergeleken met de leerlingen bij mij op het gymnasium... veel dommer gewoon.

Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 17:12
ScatxD
ScatxD is offline
Hey,
Ik zit zelf op gymnasium en veel dingen die hier staan kloppen niet.
Gymnasium is ongeveer hetzelfde als atheneum, maar dan met Latijn en Grieks. Ook gaat de stof bij alle vakken sneller dan bij atheneum. Ik ben niet gedwongen door mijn ouders, maar wou het zelf. Als je na de derde je profiel moet gaan kiezen kan je ervoor kiezen Latijn én Grieks te doen of een van de twee. Atheneum kiest tussen Frans en Duits. Ik heb zelf voor Latijn gekozen, maar wou ook graag Frans en Duits. Dat kon, maar omdat je dan in de knoop komt met roosters en uren die door elkaar lopen is dat wel lastig. Ik ga gewoon de ene week in dat uur naar Duits en de andere week naar Frans. Je moet thuis ook meer doen. Op het gymnasium hoef je geen nerd te zijn. Je moet gewoon een beetje goed kunnen leren. Ook zijn gymnasiasten (zoals dat wordt genoemd ) echt niet altijd braveriken, wat vaak wordt gedacht. Ik maak ook best vaak m'n huiswerk niet en haal ook onvoldoendes omdat ik niet leer. Dus...... Dat is het.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 19:52
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hey,
Ik zit zelf op gymnasium en veel dingen die hier staan kloppen niet.
Gymnasium is ongeveer hetzelfde als atheneum, maar dan met Latijn en Grieks. Ook gaat de stof bij alle vakken sneller dan bij atheneum. Ik ben niet gedwongen door mijn ouders, maar wou het zelf. Als je na de derde je profiel moet gaan kiezen kan je ervoor kiezen Latijn én Grieks te doen of een van de twee. Atheneum kiest tussen Frans en Duits. Ik heb zelf voor Latijn gekozen, maar wou ook graag Frans en Duits. Dat kon, maar omdat je dan in de knoop komt met roosters en uren die door elkaar lopen is dat wel lastig. Ik ga gewoon de ene week in dat uur naar Duits en de andere week naar Frans. Je moet thuis ook meer doen. Op het gymnasium hoef je geen nerd te zijn. Je moet gewoon een beetje goed kunnen leren. Ook zijn gymnasiasten (zoals dat wordt genoemd ) echt niet altijd braveriken, wat vaak wordt gedacht. Ik maak ook best vaak m'n huiswerk niet en haal ook onvoldoendes omdat ik niet leer. Dus...... Dat is het.
Ik zit ook op gymnasium (klas 4), en wij gaan eigenlijk niet echt sneller door de stof dan de atheneum-leerlingen, al helemaal niet in clusterklassen met atheneumleerlingen als Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde B. Alleen Engels is eigenlijk op gymnasium een klein beetje moeilijker als Engels op atheneum, we hadden bijvoorbeeld een veel moeilijker boek en we mochten hem, in tegenstelling tot de atheneumleerlingen, er niet bij houden.

En het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat alle gymnasiasten nerd's zijn, dat beeld dat wordt geschetst klopt, bijvoorbeeld bij mijn kals, totaal niet. Zo is de echte 'nerd' (weinig sociale contacten, vol puisten, houd van treinen ) helemaal neit zo heel slim, en zijn de twee slimme meisjes van mijn klas best knap en hebben veel sociale contacten.
Dus dat beeld klopt niet, gymnasiasten zijn gewoon intelligent (No kapsones).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 19:53
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zit ook op gymnasium (klas 4), en wij gaan eigenlijk niet echt sneller door de stof dan de atheneum-leerlingen, al helemaal niet in clusterklassen met atheneumleerlingen als Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde B. Alleen Engels is eigenlijk op gymnasium een klein beetje moeilijker als Engels op atheneum, we hadden bijvoorbeeld een veel moeilijker boek voor de leestoets en we mochten hem, in tegenstelling tot de atheneumleerlingen, niet bij het proefwerk houden.

En het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat alle gymnasiasten nerd's zijn, dat beeld dat wordt geschetst klopt, bijvoorbeeld bij mijn klas, totaal niet. Zo is de echte 'nerd' (weinig sociale contacten, vol puisten, houd van treinen ) helemaal niet zo heel slim, en zijn de twee slimme meisjes van mijn klas best knap en hebben veel sociale contacten.
Dus dat beeld klopt niet, gymnasiasten zijn gewoon intelligent (No kapsones).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ik zit ook op gymnasium (klas 4), en wij gaan eigenlijk niet echt sneller door de stof dan de atheneum-leerlingen, al helemaal niet in clusterklassen met atheneumleerlingen als Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde B. Alleen Engels is eigenlijk op gymnasium een klein beetje moeilijker als Engels op atheneum, we hadden bijvoorbeeld een veel moeilijker boek en we mochten hem, in tegenstelling tot de atheneumleerlingen, er niet bij houden.

En het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat alle gymnasiasten nerd's zijn, dat beeld dat wordt geschetst klopt, bijvoorbeeld bij mijn kals, totaal niet. Zo is de echte 'nerd' (weinig sociale contacten, vol puisten, houd van treinen ) helemaal neit zo heel slim, en zijn de twee slimme meisjes van mijn klas best knap en hebben veel sociale contacten.
Dus dat beeld klopt niet, gymnasiasten zijn gewoon intelligent (No kapsones).
Treinen?

Je hebt nerds en geeks. Geeks zijn mensen die een hele grote interesse hebben voor, zoals voetbal, postzegels of paarden. Nerds zijn computer-, wiskunde- of stripboekgeeks (of een combinatie daarvan).

CMIIW
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 22:31
ScatxD
ScatxD is offline
Citaat:
Ik zit ook op gymnasium (klas 4), en wij gaan eigenlijk niet echt sneller door de stof dan de atheneum-leerlingen, al helemaal niet in clusterklassen met atheneumleerlingen als Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde B. Alleen Engels is eigenlijk op gymnasium een klein beetje moeilijker als Engels op atheneum, we hadden bijvoorbeeld een veel moeilijker boek en we mochten hem, in tegenstelling tot de atheneumleerlingen, er niet bij houden.

En het hoeft inderdaad niet zo te zijn dat alle gymnasiasten nerd's zijn, dat beeld dat wordt geschetst klopt, bijvoorbeeld bij mijn kals, totaal niet. Zo is de echte 'nerd' (weinig sociale contacten, vol puisten, houd van treinen ) helemaal neit zo heel slim, en zijn de twee slimme meisjes van mijn klas best knap en hebben veel sociale contacten.
Dus dat beeld klopt niet, gymnasiasten zijn gewoon intelligent (No kapsones).
haha, er zijn idd ook knappe slimmerds
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 08:59
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
haha, er zijn idd ook knappe slimmerds
Genoeg zelfs, er zijn bij ons op school juist weinig 'minder knappe' slimme mensen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 09:02
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Treinen?

Je hebt nerds en geeks. Geeks zijn mensen die een hele grote interesse hebben voor, zoals voetbal, postzegels of paarden. Nerds zijn computer-, wiskunde- of stripboekgeeks (of een combinatie daarvan).

CMIIW
ik bedoel niet dat iedereen die van treinen houdt een nerd is hoor, even om verwarring te voorkomen .

Maar die gene is dus eigenlijk een combo van computernerd, treingeek en weinigcontactengast. Dus dat noem ik gewoon standaard nerd .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 17:29
Verwijderd
Ik denk trouwens dat je best een computer-, wiskunde-, stripboek- of treingeek kan zijn, maar dat je pas echt een nerd bent als je ook een beetje socially awkward bent.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 08:31
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik denk trouwens dat je best een computer-, wiskunde-, stripboek- of treingeek kan zijn, maar dat je pas echt een nerd bent als je ook een beetje socially awkward bent.
idd.
Maar als je dan al zo een zo'n geek bent, dan zet je je striboeken of treinen voor sociale contacten. Dus het is dan wel automatisch een nerd.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 18:17
Xavo
Xavo is offline
Ik heb zelf op een zelfstandig gymnasium gezeten en heb wel een enorm verschil gemerkt tussen mezelf en vrienden van me die op een scholengemeenschap atheneum deden. Het grootste verschil zit hem volgens mijzelf in de leraren, en de doelstelling van de zelfstandige gymnasia. Vrijwel elke leraar/lerares bij ons had zelf een universitaire studie gevolgd in hun vakgebied, wat niet alleen veel over de beheersing van hun vak zegt, maar ook over hun algemene kennis. In tegenstelling tot veel leraren op grote scholengemeenschappen, waarvan ik vaak de indruk krijg dat ze wel verstand hebben van hun vak, maar niet tot in de details. Daarnaast was het bij ons nooit genoeg om alleen de stof uit het boek te beheersen, je moest net nog even daarboven zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 18:46
Leycianna
Leycianna is offline
ik doe gymnasium, maar het is alleen dat ik (in mijn geval) Latijn heb, en KCV ipv CKV.. bij de rest van de vakken zit ik gwn in de klas met atheneum, en we volgen dezelfde stof en maken dezelfde toetsen. En ik ben ook totaal niet leergierig.. ik doe bijna niks voor school, leer niet heel veel, en haal rond de 6/7 waar ik tevreden mee ben. Het is niet dat ik zin had om gymnasium te doen, eerst dacht ik ook dat er een enorm verschil tussen zat, maar dat is absoluut niet zo. iig niet op mijn school... er is wel een aparte gymnasiumschool ergens in de buurt, waarvan ik weet dat die een half jaar voorlopen op de stof die wij hebben, maja, dat moeten ze lekker zelf weten..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 18:56
piraat013
piraat013 is offline
Ik doe Havo 4 en het blijft leuk hoe Vwo-ers met elkaar discussiëren op dit forum xd.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:34
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik heb zelf op een zelfstandig gymnasium gezeten en heb wel een enorm verschil gemerkt tussen mezelf en vrienden van me die op een scholengemeenschap atheneum deden. Het grootste verschil zit hem volgens mijzelf in de leraren, en de doelstelling van de zelfstandige gymnasia. Vrijwel elke leraar/lerares bij ons had zelf een universitaire studie gevolgd in hun vakgebied, wat niet alleen veel over de beheersing van hun vak zegt, maar ook over hun algemene kennis. In tegenstelling tot veel leraren op grote scholengemeenschappen, waarvan ik vaak de indruk krijg dat ze wel verstand hebben van hun vak, maar niet tot in de details. Daarnaast was het bij ons nooit genoeg om alleen de stof uit het boek te beheersen, je moest net nog even daarboven zitten.
Voor zover ik weet moeten docenten (iig om les te mogen geven aan de bovenbouw) een universitaire opleiding hebben gedaan op hun vakgebied als ze op het VWO (of gymnasium) les willen geven. Daar kan het verschil dus niet in zitten. Wel een beetje zonde natuurlijk dat ze daarna docent zijn geworden (toch een beetje een faal als je een universitaire opleiding hebt gedaan om dan op een middelbare school les te gaan geven vind ik).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken ''Domme VMBO en MBO'ers die niks kunnen''
llogh
165 08-10-2017 21:09
Algemene schoolzaken Atheneum/gymnasium
Wouterh
5 14-04-2010 17:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.