Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2011, 20:13
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Op 11.11.11 komt TES V: Skyrim uit. Ga je 'm kopen en wat vond je van de vorige delen?
Laten we hier een soort Elder Scrolls forum van maken, maar ik heb geen idee hoe populair die games zijn in NL (en Belgie).
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2011, 22:22
Verwijderd
Ik ga em downloaden en ik kan niet wachten.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 04:47
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Ik ga em downloaden en ik kan niet wachten.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 14:59
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Oblivion heb ik wel gespeeld. Wel geinig, maar ook een paar irritante bugs en ik hoop dat ze die wegwerken.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 16:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Oblivion heb ik wel gespeeld. Wel geinig, maar ook een paar irritante bugs en ik hoop dat ze die wegwerken.
Voor Oblivion zijn patches (officieel en niet officieel) te vinden, maar ik heb volgens mij nooit last gehad van bugs.
Maar waarschijnlijk zullen ze wel het een en ander verbeteren ten opzichte van Oblivion.

Ik hoop dat ze iets maken waardoor je bergen op kan komen zonder moeilijk op verschillende manieren tegen de rotswand loopt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 17:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou ja, wat in Oblivion een beetje dom was bijvoorbeeld:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 17:59
Verwijderd
Oblivion was sowieso een stap in de verkeerde richting van hoe elder scrolls moest zijn. Het was niet slecht, maar -stukken- minder dan morrowind.

En stealth classes/spells waren inderdaad mateloos overpowered.

Eigenlijk was oblivion een kutspel maar door de dingen die ze dan weer wél goed deden zag je de kutheid niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 22:15
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Oblivion was een goede basis voor de mods die er een degelijk spel van maken.

Als TES V goed wordt koop ik hem na een jaartje wel in een black friday/kerst sale.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 22:38
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik had echt eerst Morrowind moeten spelen en daarna Oblivion. Ik vind Morrowind veel minder dan Oblivion, maar dat heeft te maken met:
1. Bij Oblivion kun je zelf je personage helemaal aanpassen (het uiterlijk, dat is), maar bij Morrowind niet.
2. Ik hou meer van wat 'realistische' omgevingen, dus niet een stad met huizen die lijken op slagroomsoezen en bosse bollen.
3. Ik bergeep het verhaal van Morrowind niet (ben dan ook niet heel ver gegaan met het spel).
4. Bij Oblivion heb je fast-travel. Da's heel wat goedkoper en makkelijker, maar wel minder realistisch.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 23:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik heb Oblivion gespeeld, en dat was best goed. Hoewel de inleving nogal te wensen overliet, weinig stemacteurs etc. Ik vind dat niet heel erg storend in een sandbox-game omdat het verhaal en quests sowieso ondergeschikt zijn aan wat jij als speler wilt doen, en wanneer.

Wel vond ik de Nords en Skyrim het meest aansprekende van alle omliggende provincies van Cyrodil waarin Oblivion speelt, dus ik ben blij met het thema.


Er gaan online dingen de ronde die gameplay zouden zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA
Ziet eruit alsof ze aan de slag zijn gegaan met het letterlijke materiaal van Oblivion, en zaken zoals items eerder opgepoetst hebben dan nieuwe te ontwerpen. Da's wel zorgwekkend. Hopelijk wordt het niet van 'graphics oppoetsen, done'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 02:53
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Er gaan online dingen de ronde die gameplay zouden zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=IbgyUSIPkTA
Ziet eruit alsof ze aan de slag zijn gegaan met het letterlijke materiaal van Oblivion, en zaken zoals items eerder opgepoetst hebben dan nieuwe te ontwerpen. Da's wel zorgwekkend. Hopelijk wordt het niet van 'graphics oppoetsen, done'.
In de reacties wordt gezegd dat dit fake is, iig niet een betaversie van TES5.

OT:
Ik heb Morrowind gespeeld en dat was behoorlijk buggy, met verschrikkelijke AI, maar wel een enorme wereld met veel vrijheid. Helaas was die omgeving vrij saai om doorheen te wandelen. Grotten en tempels waren al gauw meer van hetzelfde. Vechten was ronduit kut.

Oblivion heb ik gezien bij een vriend thuis, en hoewel de graphics beter waren, waren de NPC's dom en houterig geanimeerd. Vechten was nog steeds niet helemaal top. Wel meer actiegericht dan Morrowind.

Alhoewel ik het dus geen geweldige spelserie vind, heb ik wel een zwak voor het sandbox-genre.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 08:27
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik had echt eerst Morrowind moeten spelen en daarna Oblivion. Ik vind Morrowind veel minder dan Oblivion, maar dat heeft te maken met:
1. Bij Oblivion kun je zelf je personage helemaal aanpassen (het uiterlijk, dat is), maar bij Morrowind niet.
2. Ik hou meer van wat 'realistische' omgevingen, dus niet een stad met huizen die lijken op slagroomsoezen en bosse bollen.
3. Ik bergeep het verhaal van Morrowind niet (ben dan ook niet heel ver gegaan met het spel).
4. Bij Oblivion heb je fast-travel. Da's heel wat goedkoper en makkelijker, maar wel minder realistisch.
Ja, en dat in Morrowind het gewoon onmogelijk is om iets te vinden in je journal. Indexeren was gewoon niet aan de orde; en dus was doelloos rondlopen het enige dat me lukte.

Oblivion vond ik leuk, hoewel inderdaad de houterigheid en de 5 regels dialoog die tot in den treure herhaald werden behoorlijk vervelend waren. Combat kan makkelijk 10x beter, kijk bijvoorbeeld naar een spel als mount & blade.

Enfin, 11.11.11 ga ik denk ik maar eens een nieuwe pc kopen
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 13:31
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
M'n cijfers zijn niet bepaald perfect, dus ik heb nu wel een motivatie om betere cijfers te halen (behalve overgaan en een goeie toekomst enz.). Met goeie cijfers krijg ik meer geld vooor m'n rapport. En dan kan ik hopelijk een nieuwe pc kopen. Ik heb ook het geluk dat ik in september jarig ben.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 16:55
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Op deze site is trouwens info te vinden over o.a. de gameplay: http://www.uesp.net/wiki/Skyrimkyrim
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 18:14
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
M'n cijfers zijn niet bepaald perfect, dus ik heb nu wel een motivatie om betere cijfers te halen (behalve overgaan en een goeie toekomst enz.). Met goeie cijfers krijg ik meer geld vooor m'n rapport. En dan kan ik hopelijk een nieuwe pc kopen. Ik heb ook het geluk dat ik in september jarig ben.
In mijn tijd kregen we geen geld voor ons rapport; we kregen een goede toekomst.
Anyway als je 16 bent kun je serieus gaan werken dus dan heb je financieel wel meer mogelijkheden.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 20:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Na Morrowind geen ES meer gespeeld. Misschien een gokje wagen.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:24
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Na Morrowind geen ES meer gespeeld. Misschien een gokje wagen.
Ik vind Oblivion wel erg goed, maar sommigen vinden het een van de slechte TES games die er is. Ik zou het gokje wagen als ik jou was.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:26
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
In mijn tijd kregen we geen geld voor ons rapport; we kregen een goede toekomst.
Anyway als je 16 bent kun je serieus gaan werken dus dan heb je financieel wel meer mogelijkheden.
Ja, vakantie baantje in ieder geval. Ik heb wel wat geld nodig. Ik heb nu pas iets als 150,-, dus een baantje is wel nodig.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-01-2011, 16:08
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik vind Oblivion wel erg goed, maar sommigen vinden het een van de slechte TES games die er is. Ik zou het gokje wagen als ik jou was.
One screenshot doesn't get me siked
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Na Morrowind geen ES meer gespeeld. Misschien een gokje wagen.
Leuk speelgoed hoor dat oblivion. Mist alleen alle diepgang die je wel kan vinden in morrowind en de omgevingen zijn een stuk saaier.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 19:42
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Leuk speelgoed hoor dat oblivion. Mist alleen alle diepgang die je wel kan vinden in morrowind en de omgevingen zijn een stuk saaier.
Mijn voorkeur gaat juist naar zulke soort omgevingen, maar ik ben zowieso blij met het feit dat de Elder Scrolls nooit heel overdreven zijn wat bewapening en omgeving betreft. Geen zwaarden van 2 a 3 meter lang, die door een standaard meisje in een metalen bh wordt gebruikt.

Ik heb Shivering Isles nooit gespeeld, maar wat ik heb gezien van sreenshots doet 't me wel denken aan Morrowind.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 00:03
Verwijderd
Ehm, 20 x dezelfde oblivion gate? Standaard inrichting voor bijna elke dungeon? "hey, weer een rots, hey kijk, nog een keer dezelfde rots" landschap?

De stijl van morrowind kan je niet aanstaan maar daar hadden ze in ieder geval wat moeite gedaan voor afwisseling. Om nog maar te zwijgen over de speelduur van het spel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 01:00
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
De eerwaarde spreekt feiten, de dungeons in Oblivion waren enorm uniform. Ik vond het zelf niet storend, maar echt origineel is het niet!
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 07:16
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ehm, 20 x dezelfde oblivion gate? Standaard inrichting voor bijna elke dungeon? "hey, weer een rots, hey kijk, nog een keer dezelfde rots" landschap?

De stijl van morrowind kan je niet aanstaan maar daar hadden ze in ieder geval wat moeite gedaan voor afwisseling. Om nog maar te zwijgen over de speelduur van het spel.
Ja, da's wel zo. Morrowind had op de ene plek een compleet ander landschap dan op een ander. De architectuur per plaats was ook erg verschillend. Maar m'n voorkeur gaat toch meer naar Oblivion. Het 'realistische' spreekt mij meer aan. Maar inderdaad, de vele Oblivion gates werden saai.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 10:26
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ja, da's wel zo. Morrowind had op de ene plek een compleet ander landschap dan op een ander. De architectuur per plaats was ook erg verschillend. Maar m'n voorkeur gaat toch meer naar Oblivion. Het 'realistische' spreekt mij meer aan. Maar inderdaad, de vele Oblivion gates werden saai.
Wat je eigenlijk bedoelt is dat je meer om de graphics en visuele inleving geeft ten koste van wat variatie en diepgang; op zich is daar niets mis mee.
(Hoewel de trend de laatste tijd teveel naar zogenaamd realistishe spellen die mooi en maar +-8uur lang zijn gaat.)
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2011, 13:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Om nog maar te zwijgen over de speelduur van het spel.
Ik speel Oblivion sinds begin 2008 en ik heb nog steeds niet alle content gespeeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 15:33
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Als ik heaps of replay value wil koop ik Diablo 3 wel.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 16:26
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Wat je eigenlijk bedoelt is dat je meer om de graphics en visuele inleving geeft ten koste van wat variatie en diepgang; op zich is daar niets mis mee.
(Hoewel de trend de laatste tijd teveel naar zogenaamd realistishe spellen die mooi en maar +-8uur lang zijn gaat.)
Het was denk ik ook niet bepaald handig om eerst Oblivion te spelen en daarna Morrowind. Maar games zijn tegenwoordig inderdaad veels te kort, en worden vooral op de multiplayer gefocust *Call of Duty hoest, hoest*.
Maar ik speel ook Wolvenstein 3D . Graphics zijn belangrijk maar moeten een spel niet maken of breken, laat ik maar zeggen. Maar ik ben Morrowind weer aan het spelen, en ik moet wel wennen aan de dingen van die game. Wat ik wel erg cool vind van Morrowind is de speer. Dat vind toch wel geweldig.
Maar met het realistisch bedoel ik eigenlijk niet de graphics, maar gewoon de omgeving. Middeleeuwse huizen i.p.v. slagroomsoezen, laat ik maar zeggen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 20:51
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
hoop dat ze meer de morrowind richting opgaan. die was immers enorm epic. beter dan oblivion RPG wise anyway. overigens vond ik de modding tools bij oblivion wel veel beter.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 22:10
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vond Oblivion niet echt geweldig eigenlijk... maar ik ben wel benieuwd.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Ik speel Oblivion sinds begin 2008 en ik heb nog steeds niet alle content gespeeld.
Dat is omdat je een onverbeterlijke noob bent.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 12:56
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Dat is omdat je een onverbeterlijke noob bent.
Beter slecht gamen, maar er pret in hebben dan goed gamen, maar totaal geen fun beleven
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 20:11
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Nee hoor. Niet ownen = geen fun.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 21:10
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik wacht eerder op Fallout 4
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 22:22
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ik wacht eerder op Fallout 4
Als hij weer 2d is bedoel je. Of in ieder geval het de writing door obsidian mag blijven gedaan worden.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 08:38
Verwijderd
Natuurlijk ga ik m kopen
Oblivion was hard, maar skyrim gaat nog vele VELE malen gruwelijker worden.
staat zeker hoog in mn '''must buy'' lijstje dit jaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2011, 16:42
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Was toch wel zo'n game die ik maanden kon laten liggen, maar waarmee ik vanaf het opstarten steeds 6 uur achter elkaar bezig was. Ook een mooie eigenschap... in het hoofdverhaal ben ik overigens nooit ver gekomen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"

Laatst gewijzigd op 27-01-2011 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 17:29
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Was toch wel zo'n game die ik maanden kon laten liggen, maar waar ik vanaf het opstarten steeds 6 uur achter elkaar bezig was. Ook een mooie eigenschap... in het hoofdverhaal ben ik overigens nooit ver gekomen.
Idem dito, in ieder geval wat dat hoofdverhaal betreft.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 13:30
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Waarom is er zo lang niet gereageerd in het topic van de beste game ooit
Bumpje met een vraag dan maar

Wie weet hoe je kunt trouwen in Skyrim?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 13:41
Verwijderd
Beste game ooit :') Kom op zeg.

Om te trouwen moet je zo'n amulet of dibella (oid) dragen. Als je dan met chickies/dudes (afhankelijk van het geslacht van je char) praat en ze hebben toevallig interesse kan je trouwen.

Maar verwacht er niet veel van.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 19:50
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Je kunt niet met alle mensen trouwen en als de disposition hoog is, maak je meer kans.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 22:08
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Okay bedankt! Tja, das mijn mening
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games The elder scrolls: Skyrim.
Verwijderd
211 14-10-2016 23:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.